Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18,223 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.56 vteřin. 


Penetrační testování bezpečnosti informačních systémů
Klíma, Tomáš ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Čermák, Igor (oponent) ; Čapek, Jan (oponent) ; Štubňa, Ivan (oponent)
Cílem disertační práce je vytvoření metodiky řízení penetračních testů bezpečnosti informačních systémů založené na analýze slabých stránek současných metodik a na analýze postavení penetračních testů v kontextu řízení podnikového IS/IT. Nedílnou součástí tohoto cíle je i validace vytvořené metodiky. V první části práce dochází k představení historie oboru a aktuálního stavu výzkumu, identifikaci omezení práce, definici pojmů (a jejich vztahů), a zejména k zasazení penetračních testů do kontextu řízení podnikové informatiky. Následně je provedena rešerše relevantních zdrojů a komparativní analýza současných metodik s cílem identifikovat jejich slabé stránky, které jsou následně využity pro tvorbu metodiky. Dále je pak představena klasifikace typů penetračních testů a problematika testovacích scénářů. Následuje návrh nové metodiky, nejprve je popsána historie a struktura metodiky včetně základních principů, následně jsou detailně představeny její jednotlivé úrovně, přičemž metodika je tvořena s cílem pokrýt v současné době slabě popsané oblasti. V poslední části práce je provedena teoretická a praktická validace. Přínosem pro další rozvoj vědního oboru je vytvoření metodiky zaměřené na řízení penetračních testů bezpečnosti informačních systémů, což je oblast, která v současné době není dostatečně popsána. Sekundárním přínosem je ujasnění postavení a úlohy penetračních testů v rámci řízení podnikového IS/IT a provedení rozsáhlé rešerše metodik současných. Přínosem pro ekonomickou a technickou praxi je vytvoření prakticky použitelné metodiky, jejíž aplikací lze dosáhnout zkvalitnění řízení penetračních testů, což zahrnuje zejména zlepšení procesu plánování, operativního řízení a implementace protiopatření, jakožto i tvorby dokumentace.

Greek debt crisis
Krídlová, Adriána ; Žamberský, Pavel (vedoucí práce) ; Jedlinský, Jakub (oponent)
Bakalářská práce se věnuje vývoji řecké dluhové krize a snaží se na historických souvislostech co nejlépe popsat, co k ní postupně vedlo. Zabývá se historií až po vznik krize a pak se věnuje krizovým obdobím mezi lety 2009 až 2015. Cílem práce je zjistit, zda se poslední záchranný balíček opíral o objektivní požadavky řecké ekonomiky. První kapitola se zabývá průběhem makroekonomických ukazatelů a rovněž se věnuje nízké konkurenceschopnosti Řecka. Druhá kapitola pojednává o historii Řecka do roku 2009, který se dá považovat jako začátek dluhové krize. Třetí kapitola se zabývá vývojem samotné krize v letech 2009 až 2012. Ve čtvrté kapitole analyzuji soulad Memoranda o porozumění se skutečnými potřebami řecké ekonomiky ke svému zotavení.

Expected development of Business Intelligence applications in the coming years
Aschmann, Jakub ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Fortinová, Jana (oponent)
V této bakalářské práci se zabývám vývojem Business Intelligence aplikací. Hlavní oblastí je jejich potenciální vývojový směr v příštích letech, věnuji se i jejich historii a jednotlivým komponentům. K získání potřebných znalostí jsem prostudoval potřebné materiály a elektronické publikace. V kapitole číslo 3 se věnuji definici BI, v příští píšu o jednotlivých komponentech a v poslední kapitole se věnuji vývoji v budoucnosti. Tato práce může poskytnout ucelené znalosti a trendy oblasti business intelligence čtenářům, kteří se zajímají o tuto oblast a hledají o ní komplexní informace.

Územní rozvoj města Lomnice nad Popelkou
Musilová, Barbora ; Kouba, Vojtěch (vedoucí práce) ; Lindner, Milan (oponent)
Tato bakalářské práce se zabývá územním rozvojem města Lomnice nad Popelkou, resp. památkově chráněných oblastí na jeho území. Práce popisuje historii města a zkoumá příčiny současného stavu památkového fondu. Popisuje a hodnotí snahy zastupitelů o obnovu staveb na území památkových zón, také prostřednictvím Strategie rozvoje města pro roky 2016 až 2023. Cílem práce je zhodnotit, do jaké míry se v tomto strategickém dokumentu podařilo reagovat na stav památkových objektů a současně potřeb obyvatel města.

Zhodnocení dopadu Zemské výstavy 2013 na ekonomiku cisterciáckého kláštera ve Vyšším Brodě
Veretina, Alena ; Kouba, Vojtěch (vedoucí práce) ; Dianová, Markéta (oponent)
Předmětem bakalářské práce Zhodnocení dopadu Zemské výstavy 2013 na ekonomiku cisterciáckého kláštera ve Vyšším Brodě je národní kulturní památka areál cisterciáckého kláštera Vyšší Brod. Hlavním cílem práce je kulturně-ekonomické zhodnocení kláštera a možností jeho využití pro účely zvýšení turistické atraktivity. Teoretická část popisuje historii kláštera, jeho výjimečnost a možnosti i meze animačních procesů v areálu. Praktická část se zabývá dopadem konkrétního projektu realizovaného v areálu kláštera, Zemskou výstavou, která se konala v roce 2013. Klášter Vyšší Brod byl jedním ze čtyř objektů Přeshraniční Zemské výstavy Horní Rakousko / jižní Čechy 2013, práce analyzuje dopad projektu jak z hlediska kulturněhistorického, tak ekonomického.

Španělsko jako destinace cestovního ruchu
Zbořilová, Kristýna ; Abrhám, Josef (vedoucí práce) ; Havlíčková, Blanka (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá cestovním ruchem ve Španělsku. Jelikož se jedná o velmi široké téma, hlavním cílem práce je zhodnocení cestovního ruchu ve zcela odlišných regionech, a to v Andalusii a Baskicku. První kapitola se věnuje základním pojmům cestovního ruchu, které jsou potřebné k pochopení souvislostí v bakalářské práci. Zde je objasněn například pojem turismus a jeho typologie. Druhá kapitola se zabývá celým Španělskem. Nejdříve je tato země představena, a to i z hlediska historie, dále je zhodnocen její cestovní ruch a na závěr jsou prezentovány nejatraktivnější místa. Předposlední a poslední kapitola jsou ve svojí stavbě totožné, aby bylo možno dosáhnout srovnání. V první části u každé kapitoly dochází k charakteristice regionu, dále je zhodnocen turismus z hlediska statistik přijíždějících turistů a na závěr je z výše uvedených informací provedena SWOT analýza.

Návrh strategie CRM ve vybrané společnosti
Gorolová, Pavlína ; Koliš, Karel (vedoucí práce) ; Kociánová, Jana (oponent)
Bakalářská práce pojednává o filozofii řízení vztahů se zákazníky. Jejím hlavním cílem je analyzovat procesy v konkrétní společnosti a doporučit řešení ve vztahu k zákazníkům. Práce je rozdělena na tři části. Teoretická část seznámí čtenáře se základními pojmy řízení vztahů se zákazníky, jeho principy, vývojem a strategií. Dále věnuje pozornost zákazníkovi a jeho hodnotě. Metodická část vymezuje metodu analýzy, která je aplikována v praktické části. Ta se zaměřuje na konkrétní společnost, její představení a historii a věnuje se i analýzám vnějšího a vnitřního prostředí. V závěru této práce jsou uvedena konkrétní doporučení a návrhy na zlepšení.

Marketingová strategie značky, Značka pánských oděvů Stones od společnosti Steilmann Praha.
Pařez, David ; Zadražilová, Dana (vedoucí práce) ; Khelerová, Vladimíra (oponent)
Cílem mé bakalářské práce na téma Marketingová strategie značky, značka pánských oděvů Stones od společnosti Steilmann Praha je provedení marketingového výzkumu značky a jeho následné zhodnocení a navržení vlastních úprav marketingové strategie. První část je věnována problematice spotřebitele a jeho chování, popisu co je značka a její historii, definování identity značky, image značky, povědomí a zvyšování hodnoty značky. Dále jsou zmíněny jednotlivé kroky procesu strategického řízení značky. V úvodu následující části je rozebírána aktuální situace na českém trhu s pánskou módou, je představena značka Stones a její historie a krátce je věnována pozornost i jejím konkurentům. V dalším bloku je pokračováno SWOT analýzou a marketingovým mixem. Další částí bakalářské práce je marketingový výzkum značky Stones a vyhodnocení výsledků výzkumu. V závěrečné části jsou navrženy vlastní úpravy marketingové strategie značky v návaznosti na výsledky průzkumu.

Filmový cestovní ruch
Čepková, Petra ; Abrhám, Josef (vedoucí práce) ; Kalábová, Markéta (oponent)
Tématem této diplomové práce je nový fenomén v oblasti cestovního ruchu - filmový cestovní ruch. Hlavním cílem práce je charakterizovat filmový cestovní ruch, který může být nástrojem ke zvýšení návštěvnosti dané destinace, ve které probíhalo natáčení. Dalším hlavním cílem zhodnocení filmového turismu v Evropě, respektive ve Velké Británii a Severním Irsku, které jsou v této oblasti na poměrně vyspělé úrovni. Práce je rozdělena do osmi hlavních kapitol, kdy v první kapitole je stručně definován pojem cestovní ruch, jeho význam a typy dle místa jeho realizace. Ve druhé kapitole je přiblížen destinační managment, na který navazuje marketingové řízení destinace ve čtvrté kapitole. V páté části je charakterizován filmový cestovní ruch, jeho historie, nabídka, filmové marketingové nástroje a typologie účastníka filmového cestovního ruchu. Následující části zachycují význam a efektivitu filmového turismu, filmový turismus v České republice a v Evropě, kde byla hlavní pozornost věnována Velké Británii a Severnímu Irsku. Závěrečná část obsahuje vlastní výzkum, kdy pomocí kvantitativního i kvalitativního šetření byl zkoumán potenciál filmového cestovního ruchu u respondentů z České republiky.