Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34,405 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.16 vteřin. 


Fúze obchodních společností z pohledu účetnictví a daní
Hlaváčová, Lucie ; Filipová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Volc, Jan (oponent)
Bakalářská práce Fúze obchodních společností z pohledu účetnictví a daní je rozdělená na teoretickou a praktickou část. Teoretická část zahrnuje dvě kapitoly. V první je stručně popsána obchodněprávní úprava fúzí. Druhá kapitola se zaměřuje na účetní a daňové aspekty fúzí. Praktická část pak na konkrétních reálných příkladech aplikuje teoretické poznatky z předchozích kapitol. Hlavním cílem práce je seznámit čtenáře s účetními a daňovými aspekty fúzí a na praktických příkladech tyto účetní a daňové aspekty demonstrovat.

Podvody v účetnictví v Ruské federaci
Kontsova, Anna ; Purina, Marina (vedoucí práce) ; Hora, Michal (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je charakteristika a podrobnější klasifikace účetních podvodů v Ruské federaci. Celá práce se opírá o platnou účetní legislativu, odborné články a statistické údaje spojené s problematikou účetních podvodů. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí: teoretická a praktická. Teoretická část se věnuje charakteristice systému účetních podvodů z pohledu platné legislativy, uvádí historické předpoklady vzniku tohoto systému, současné tendence vývoje a předkládá klasifikaci účetních podvodů dle různých parametrů. Praktická část ilustruje dané téma na příkladech činnosti dvou podniků a posuzuje dopad účetních podvodů na jejich ekonomickou situaci.

Moderní nástroje marketingové komunikace a jejich použití konkrétním internetovým obchodem
Jochimová, Natálie ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Kajfoszová, Dorota (oponent)
Tato diplomová práce s názvem Moderní nástroje marketingové komunikace a jejich použití konkrétním internetovým obchodem se zaměřuje na moderní způsoby propagace na internetovém trhu s módou v České republice, konkrétně u největšího z těchto obchodů ZOOT.cz. Cílem práce je na základě kvantitativního a kvalitativního výzkumu zhodnotit využívání moderních nástrojů marketingové komunikace na příkladu zmíněného internetového obchodu při porovnání s dalším subjektem. Teoretická část této diplomové práce přináší definici internetového marketingu a celého online prostředí, dále také popis jednotlivých marketingových nástrojů spolu s nastíněním jejich moderních forem. V praktické části dochází k analýze těchto nástrojů u internetového obchodu ZOOT.cz. Hlavními zdroji dat jsou výsledky dotazníkového šetření společnosti ZOOT s názvem Fashion Report, data o efektivnosti použití služby Retargeting společnosti Sklik, dále také závěry individuálních a skupinových hloubkových rozhovorů s pracovníky společnosti ZOOT a interní dokumenty internetových obchodů o efektivnosti jednotlivých používaných nástrojů. Výsledky těchto výzkumů ukazují, že pokud firmy využívají moderních nástrojů marketingové komunikace, je u nich stále větší důraz kladen na rychlé zařazení novinek do firemních aktivit, zajištění nadstandardních služeb pro zákazníky, ale také sledování podoby reklamních sdělení u konkurence.

Udržitelný rozvoj cestovního ruchu na Vysočině
Veselá, Markéta ; Macháček, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vondráková, Zuzana (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématikou udržitelného rozvoje cestovního ruchu na regionální úrovni, pro zpracování problematiky byl zvolen Kraj Vysočina. Pro zhodnocení udržitelnosti jeho rozvoje je zkoumán potenciál turismu destinace v jeho jednotlivých oblastech včetně klíčových produktů, které jsou podrobeny srovnání s doporučeními obecně uznávaných organizací cestovního ruchu. Práce zahrnuje také srovnání se zkušenostmi z oblasti turismu z dalších krajů České republiky. Kraj Vysočina vykazuje v oblasti cestovního ruchu vhodné výchozí předpoklady pro jeho udržitelný rozvoj, a to především z hlediska nabídky těchto produktů, která zahrnuje jak produkty šetrné k životnímu prostředí, tak kulturní atraktivity přispívající k osobnímu rozvoji jedinců, respektující lidská práva a podporující vzájemnou toleranci rozdílů mezi kulturami a jejich různorodosti. Jako problémová se však jeví prostorová nevyváženost jeho rozvoje v rámci kraje, způsobená především koncentrací turistických atraktivit do konkrétních destinací a nízká místní iniciativa v naopak méně atraktivních oblastech. Pro tyto nedostatky práce navrhuje řešení, na základě analýzy se jako vhodné nástroje jeví geocaching, pořádání kulturních událostí, podpora vzniku místních destinačních kanceláří v kraji, podpora cykloturistiky a zakládání vysoce navštěvovaných turistických cílů.

Role kancléře v zahraniční politice Spolkové republiky Německo: Angela Merkelová
Farská, Kateřina ; Druláková, Radka (vedoucí práce) ; Dubský, Zbyněk (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá rolí kancléře v zahraniční politice z hlediska institucionálních možností, jaké mu německý politický systém nabízí a také z hlediska osobnosti kancléře - snaží se odpovědět na otázku, zda je možné v zahraničněpolitických pozicích kancléře identifikovat vliv jeho osobnosti. To vše zkoumá na příkladu současné kancléřky Angely Merkelové, která je v úřadu dostatečně dlouhou dobu pro provedení výzkumu a zároveň je v zahraničí uznávanou osobností. Práce dochází k závěru, že kancléř disponuje možnostmi přímého zasahování do zahraniční politiky a tyto možnosti využívá. Pomocí diskurzivní a obsahové analýzy projevů bylo možné identifikovat zahraničněpolitické preference kancléřky, které je možné spojit s její osobní životní zkušeností.

"Ve světle bontonu". Meziválečná konzumní společnost v Československu na příkladu spotřeby kávy, kakaa, čokolády a čaje.
Syrová, Tereza ; Jakubec, Ivan (vedoucí práce) ; Jančík, Drahomír (oponent) ; Štemberk, Jan (oponent)
Disertační práce pojednává o konzumu kakaa, kávy, čaje a čokolády v meziválečném Československu a na základě získaných statistických dat a prozkoumání archivních pramenů přichází s vymezením skupiny střední vrstvy obyvatelstva, která uvedené komodity konzumovala. Práce ukazuje rozložení konzumu zkoumaných komodit v dělnických a úřednických rodinách, přináší pohled na život rodin, rozložení jejich výdajů a velikost příjmů. Poukazuje na zastoupení pochutin ve spotřebním koši spotřebitelů a ukazuje elasticitu uvedených komodit. Za ústřední část výzkumu zvolila disertační práce české země, jelikož právě zde byly dobře dostupné veškeré údaje a prameny. Práce objasňuje příčiny konzumace kakaa, kávy, čaje a čokolády a dochází k závěru, že každá pochutina byla konzumována z jiného účelu, z čehož vyplýval i status luxusu těchto poživatin. Konzumace čaje byla určena pro vyšší vrstvy obyvatelstva, čokoládu zakupovali převážně úřednické rodiny, avšak postupem dvacátých let pronikala drobná spotřeba čokoládových produktů taktéž mezi střední a nižší vrstvy obyvatelstva. Čokoládové výrobky podléhaly na počátku dvacátých let přepychové dani. Kakao se užívalo ve spojení s vařením a pečením, avšak v rodinách příliš dostupné nebylo. Kávu pily všechny vrstvy obyvatel, ovšem spotřeba se odvíjela od společenského statusu konzumenta. Hojně spotřebovávaly rodiny žitnou kávu a cikorku. Odlišnosti mezi vrstvami byly ještě více umocněny regionálními rozdíly, které disertační práce taktéž vyzdvihuje. Dále podrobně zkoumá výši cel daných komodit, která v meziválečném období značně kolísala, a dochází k závěru, že cla až neúměrně zvyšovala cenu produktů a znemožňovala konzumentům zakoupit vyšší množství těchto pochutin.

Zdanění zaměstnaneckých benefitů ve vybraných zemích EU
Nguyenová, Phuong ; Rytířová, Lucie (vedoucí práce) ; Finardi, Savina (oponent)
Diplomová práce srovnává zdanění zaměstnaneckých benefitů ve vybraných zemích EU a identifikuje dopady na základ daně zaměstnance i zaměstnavatele a na vyměřovací základ pro odvod pojistného. Výstupem je stanovení konkrétních doporučení pro změnu legislativy v České republice . Práce se dělí na čtyři části. První kapitola se zabývá vymezením pojmu zaměstnanecké benefity. Druhá kapitola dává náhled na benefity z pohledu zaměstnavatele a zaměstnance. Třetí kapitola se zabývá zdaněním zaměstnaneckých benefitů ve vybraných zemích EU. Pro svoji práci jsem si vybrala tři sousední země, Českou republiku, Slovensko a Rakousko. Poslední kapitola na praktických příkladech srovnává vybrané zaměstnanecké benefity a jejich dopad na čistý příjem zaměstnance v případě, kdy zaměstnanci pobírají minimální mzdu, průměrnou mzdu a trojnásobek průměrné mzdy.

Využítí nestrukturovaných dat v Business Intelligence
Rakhmanova, Malika ; Šperková, Lucie (vedoucí práce) ; Karkošková, Soňa (oponent)
Cílem bakalářské práce je identifikovat hlavní trendy, které se vyskytují na trhu Business Intelligence a týkají se nestrukturovaných dat, popsat možnosti pro integraci nestrukturovaných dat, objasnit, jaký vliv na podnik mají výsledky, které lze získat pomocí těchto řešení, a jak celkově zakomponovat analýzu nestrukturovaných dat do BI. Dalším cílem je ukázat současnou situaci zpracování nestrukturovaných dat na trhu na příkladu systému BI. Práce je rozdělená do několika částí. Nejdřív je popsaná problematika a základní komponenty Business Intelligence, dále identifikace trendů na trhu. Potom následuje další část: rozdělení dat na strukturované a nestrukturované. Zde je část o tom, jak se dá přistupovat a analyzovat nestrukturovaná data a jaké mají místo v BI. Tímto se končí blok nestrukturovaných dat a začíná popis rozšířené verze BI. Nakonec je představena současná situace na trhu a nástroje BI, které zahrnují nestrukturovaná data. Tato část poskytuje přehled o tom, jak nástroje přistupují k analýze nestrukturovaných dat. Ke zpracování práce je použita odborná literatura, profesionální i volně dostupné internetové zdroje. Smyslem práce je posloužit jako informační zdroj pro rychlé zorientování v současné situaci, sloužit jako průvodce světem BI řešení a ukázat potenciálním uživatelům, jaké jsou možnosti a funkcionality těchto řešení.

Architektonický refaktoring databáze
Nguyen Trung, Hoa ; Palovská, Helena (vedoucí práce) ; Krch, David (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou architektonického refaktoringu databáze. Cílem práce je detailně popsat jednotlivé metody architektonického refaktoringu databáze a následně názorně ukázat na vlastních příkladech, jaký je postup aktualizace databázového schématu, a nastínit postup změny zdrojového kódu aplikace. Nejprve je vysvětleno, co vůbec refaktoring znamená a v čem se refaktoring databáze liší od klasického refaktoringu. Následuje podrobný popis jednotlivých metod architektonického refaktoringu, kde je zachycena podstata refaktoringové metody spolu s jejími výhodami a možnými riziky. V další části jsou uvedeny vlastní příklady k jednotlivým metodám, kde se aplikují postupy z teoretické části. Na závěr se zhodnotí splnění cílů, přínos práce a námět na rozšíření stávající práce.