Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10,975 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.21 vteřin. 

Možnosti využití počítače na NŠ
MIČANOVÁ, Ludmila
V této diplomové práci jsem se zabývala problematikou využití informačních a komunikačních technologií (ICT) ve výuce na 1. stupni základní školy. Zjišťovala jsem, jaké mají učitelé i děti zkušenosti s touto formou práce. Také jsem uskutečnila dva výukové experimenty.

Korupce jako brzda rozvojové pomoci v Kambodžském království v letech 1993-2014
Švorcová, Zuzana ; Lukášová, Tereza (vedoucí práce) ; Ševčíková, Michaela (oponent)
Tato bakalářská práce analyzuje rozvojovou pomoc proudící do Kambodžského království mezi lety 1993 - 1994, zaměřuje se především na efektivitu rozvojové pomoci v této zemi a na možné vlivy, které ji mohou brzdit.Na základě dat Světové banky a za pomoci Gretl softwaru je porovnán vzájemný vztah rozvojové pomoci, naděje dožití, počtu učitelů na základních školách a dětské úmrtnosti. Až na počet učitelů na základních školách jsou výsledky testu závislosti výše rozvojové pomoci na zvyšující se naději dožití a snižující se dětské úmrtnosti významné na 1% hladině významnosti. Autorka se dále zabývá možnými příčinami neefektivnosti rozvojové pomoci, především korupcí jako možné brzdě rozvojové pomoci.

Možnosti zefektivnění programů primární prevence
Hermanová, Lenka ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Roth, Martin (oponent)
Poznatky z výzkumů uvádí nutnost začít preventivně působit již od nejnižšího věku jedince. Tuto funkci má mít v dětství nejdříve rodina a nejbližší okolí, poté ji přejímají nejprve předškolní zařízení a následně škola. Tato práce se týká možností zefektivnění primárně preventivního působení na děti a mládež. Zaměřuje se hlavně na nejvíce využívané primárně preventivní programy ve školách. Kromě tohoto působení jsou velice důležité i další možnosti působení. Je to právě vliv nejbližšího prostředí, tedy hlavně rodiny a vrstevníků, ale také podmínky ve společnosti. Právě v tomto prostředí se vyskytuje celá řada ochranných a rizikových činitelů, které mohou riziko zvyšovat nebo zmenšovat. Existuje celá řada postupů a kritérií, které by měly primární programy splňovat, aby je bylo možné považovat za co nejvíce efektivní. I v tomto případě platí, že obsah i formy programů se musí lišit podle věku jedince. Obsahem práce jsou tedy specifika primární prevence podle věkových skupin, nejčastěji používané typy programů a metody, jakými je možné preventivně působit, jak v rodině, tak ve škole. Dále jsou uvedeny i konkrétní možnosti a prvky, ze kterých by se měl skládat komplexní a efektivní školní primárně preventivní program. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Smrt a eutanázie ve výchově dětí pro školní družiny třetích a čtvrtých tříd
BAYERNHEIMEROVÁ, Petra
Práce se zabývá vysvětlením pojmů smrt a eutanázie. Charakterizuje smrt z pohledu dětí a mladistvých. Dále popisuje eutanázii jako možnost smrti a zabývá se situací v jednotlivých zemích, kde je eutanázie povolena. Práce se zamýšlí nad potřebností výchovy ke smrti a eutanázii již v dětství. V poslední části se zaměřuje na tvorbu tematického plánu pro školní družinu dětí ve věku osm až deset let.

Prvky pedagogiky Marie Montessori v české mateřské škole
RAČÁKOVÁ, Veronika
Práce poukazuje na možnosti využití prvků Montessori pedagogiky v běžné mateřské škole. Teoretická část se věnuje alternativnímu směru Montessori, osobnosti Marie Montessori, jejímu pojetí dítěte a pedagogiky s veškerými principy a pohledem na osobnost učitele. V praktické části je zpracovaná případová studie, která přesně popisuje vznik a vývoj třídního vzdělávacího programu s prvky Montessori pedagogiky v podmínkách běžné mateřské školy. Tato studie je zaměřena na přípravu podmínek, volbu metod a tvorbu obsahu ve vztahu k potřebám a zájmům dětí. Evaluace třídního vzdělávacího programu odhaluje, do jaké míry je možné zařadit do prostředí běžné mateřské školy prvky Montessori pedagogiky tak, aby bylo vše v souladu s Rámcově vzdělávacím programem. Práce je doplněna fotografickou přílohou.

Využití waldorfské pedagogiky ve volnočasových aktivitách, aneb lze waldorfskou pedagogiku využít ve skautském oddíle?
Vondrušková, Josefína ; Ortová, Marie (vedoucí práce) ; Růžička, Vít (oponent)
Téma mé práce zní: Využití waldorfské pedagogiky ve volnočasových aktivitách, aneb lze využít waldorfskou pedagogiku ve skautském oddíle? Proto se snažím ve své práci porovnat přístup Steinerovi pedagogiky a skautingu k výchově dětí. Cílem mé práce je nalézt shodné prvky a rozpory obou přístupů a tím zjistit, jestli je možné aplikovat waldorfský přístup do skautských oddílů. Ve své práci čerpám především z dlouholetých zkušeností s vedením skautského oddílu a v oblasti waldorfské pedagogiky především z teoretických znalostí nalezených v dostupné literatuře. Zabývám se lehce současnými požadavky na volný čas dětí, protože mou prací se zároveň snažím nalézt možnost modernizace skautské výchovy tak, aby byla zajímavá i pro současné děti. Jednu z možnosí vidím právě ve využití této pedagogiky. Po určení požadavků na volnočasové aktivity se snažím komplexně charakterizovat skautskou metodiku, jednotlivé důležité oblasti pro praxi. Stejným způsobem popisuji waldorfskou pedagogiku a antroposofický přístup k výchově. V poslední kapitole pak porovnávám oba přístupy, shodné momenty a rozdíly. Docházím k závěru, že oba přístupy si v základním pojetí neodporují, obě výchovy se snaží vychovat jedince ke svobodě a osobitosti ve všech čtyřech dimenzích člověka (psychologická, biologická, sociální a spirituální). Přestože...

Vyučovací metody a jejich využití ve výuce odborných předmětů na střední škole
ŠPANINGEROVÁ, Marie
Obsahem bakalářské práce je v teoretické části popis metod a jejich význam ve výuce, důležitost osobnosti učitele, vzájemných vztahů ve výchovně vzdělávacím procesu, motivace. Zmapovat problematiku vyučovacích metod a možností uplatnění ve výuce na střední škole. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou popsané vyučovací metody využitelné při výuce odborných předmětů, laboratorních pracích, odborném výcviku. Cílem praktické části je zjistit, jaké vyučovací metody žáci při praktické výuce upřednostňují. Bude využita metoda dotazníku, který bude zadán žákům 1. ? 4. ročníku oboru Hotelnictví a turismus.

Řízení ve vzdělávání (se zaměřením na zdravotně a sociálně znevýhodněné jedince)
Muchová, Zdeňka ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Hradcová, Dana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku vzdělávání žáků se zdravotním a sociálním znevýhodněním v základní škole. Počty těchto žáků se v běžných školách neustále zvyšují. Současná reforma školství umožňuje školám pomocí svého nového vzdělávacího programu pro tyto žáky vytvořit podmínky integrace do běžné třídy. Teoretická část je zaměřena na změnu obecně - jak ji lidé vnímají, jaké jsou její typy, jaké jsou možnosti řízení lidí při změně aj. Dále se zabývá problematikou zdravotně a sociálně znevýhodněných žáků a jejich integrací do běžné školy. Praktická část práce se věnuje výzkumnému šetření. Použitím výzkumných metod je analyzován současný stav systému integrace na jedné základní škole a zjištěny možnosti rozvoje a změn. Celkovým výstupem výzkumu je vytvoření návrhu Rozvojového programu integrace.

Teorie firmy v pojetí nové institucionální ekonomii s přihlédnutím ke stavu institucionálního prostředí v ČR
Vitík, Robert ; Sirůček, Pavel (vedoucí práce) ; Soukup, Jindřich (oponent) ; Žák, Milan (oponent) ; Mlčoch, Lubomír (oponent)
Dizertační práce rozpracovává teorii firmy na základě konceptu Teorie transakčních nákladů. Práce se zabývá zejména posledním vývojem teorie firmy rozpracované zástupci tzv. Nové institucionální ekonomie. Teorie se soustřeďuje na úlohu formálních a neformálních institucí. Hlavní úlohou institucí je ochrana vlastnických práv, vynucení uzavřených smluv, v širším smyslu klíčově ovlivňují charakter ekonomického prostředí, které usnadňuje ekonomickou aktivitu a poskytuje důležité informace jednotlivým účastníkům trhu. Instituce nás informují o možném ekonomickém chování a určují nám jeho základní omezení. V teoretické části práce nalezneme rozpracovaný základní teoretický model se specifickými lidskými aktivy, který vychází z teorie transakčních nákladů. Z modelu vyplývá, že transakce s vysoce specifickými aktivy budou internalizovány s daleko vyšší pravděpodobností, neboť firma dokáže lépe koordinovat takového aktivity než trh. Dochází k tomu i přesto, že specifičnost aktiv zvyšuje náklady například spojené s koordinací aktivit uvnitř firmy. Pokud vezmeme v potaz možnost, že hierarchické uspořádání, například vytvořením pravidel a interních postupů, zvyšuje efektivitu v porovnání s tržním uspořádáním, můžeme předchozí základní model modifikovat. Modifikovaný model založený na poznatcích teorie na bázi znalostí a schopností ukazuje, že specifičnost aktiv snižuje transakční náklady uvnitř firmy a naopak vede k rostoucím transakčním nákladům na trhu. Odpověď na první z formulovaných hypotéz najdeme v závěru teoretické části. Na základě předložených argumentů zastávám názor, že teorie na bázi znalostí a schopností je kompatibilní s původní teorií transakčních nákladů, oba přístupy tak společně dokáží odpovědět na širší okruh otázek. Praktická část dizertační práce je věnována kvalitě institucionálního prostředí v České republice. Institucionální prostředí je hodnoceno na základě posledních studií mezinárodních organizací jako Transparency International, Heritage Foundation, Kurtzman Group a zejména Světové banky. Za největší slabiny institucionálního prostředí můžeme považovat například množství administrativních kroků spojených se založením nové společnosti, složitost procedur spojených se stavebním povolením, nízká flexibilita zákonné úpravy pracovní doby zaměstnanců, administrativně a časově náročný daňový systém, přílišná délka soudních řízení, což vede k neefektivnímu vynucení smluvních ujednání a zejména k slabé ochraně vlastnických práv. Výsledkem jsou enormní transakční náklady na trhu. Takovéto transakční náklady negativně ovlivňují konkurenceschopnost jednotlivých společností a samozřejmě i celé České republiky.

Ucelená rehabilitace dětí a mládeže s kombinovaným postižením
Linková, Marie ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
Tato práce pojednává v teoretické části o ucelené rehabilitaci dětí a mládeže s kombinovaným postižením v České republice se zaměřením na pedagogickou a sociální složku ucelené rehabilitace. V práci je prezentován fenomén kombinovaného postižení, možnosti vzdělávání dětí a mládeže s tímto postižením a systém sociálních služeb pro tuto cílovou skupinu. Jsou charakterizovány metody podpory dětí a mládeže s kombinovaným postižením (bazální stimulace, fyzioterapie, animoterapie a muzikoterapie). Praktická část práce sestává z výzkumného šetření, které proběhlo ve vybraném zařízení formou hloubkových rozhovorů s pracovníky, analýzou dokumentů a pozorováním; šetření je zaměřeno na způsob realizace metod podpory uživatelů zařízení a na zjištění toho, zda jsou metody aplikovány v souladu s principy ucelené rehabilitace.