Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 344 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.10 vteřin. 

Návratnost příspěvku na péči do systému sociálních služeb na území správního obvodu obce s rozšířenou působností České Budějovice
STEIDLOVÁ, Kateřina
V průběhu našeho života nastává mnoho situací, které musíme řešit a se kterými se musíme vyrovnávat. Jedná se například o nemoc, invaliditu, zdravotní znevýhodnění, chudobu, ztrátu zaměstnání či samotu. Některé situace můžeme zvládnout vlastními silami, některé s pomocí rodinných příslušníků či přátel, některé události ale nejsme schopni vyřešit a nejsme schopni si zabezpečit základní životní potřeby. V takových případech je nutná pomoc státu v rámci její sociální politiky. Sociální politika v České republice je dělená na tři pilíře ? vedle sociálního pojištění stojí státní sociální podpora a sociální pomoc, o které se hovoří jako o třetím pilíři sociálního zabezpečení. Systém sociální pomoci tvoří určitý standard, jehož základní složkou je právo na existenci jednotlivce. Sociální pomoc se realizuje pomocí služeb a dávek sociální péče. Mezi dávky sociální péče patří také příspěvek na péči, který se poskytuje osobám závislým na pomoci jiné fyzické osoby a který je tématem této diplomové práce. Osoba se považuje za závislou na pomoci jiné osoby ve čtyřech stupních podle stupně závislosti, od lehké do úplné. Podle stupně a věku oprávněné osoby se také liší výše daného příspěvku. Mezi příjemce příspěvku na péči patří osoby se zdravotním postižením a senioři. Příspěvkem na péči se stát podílí na zajištění sociálních služeb, poskytovaných v domácím prostředí či v zařízeních sociálních služeb.

Komparace správního soudnictví v České republice a vybraných evropských státech
Rypáčková, Lucie ; Matula, Miloš (vedoucí práce) ; Nováková, Jiřina (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá správním soudnictvím jako jedním ze stěžejních kontrolních mechanismů veřejné správy. Cílem této práce je provést komparaci systému správního soudnictví v České republice a vybraných evropských modelů správního soudnictví, tj. francouzského a německého. Záměrem této komparace je poukázat na odlišnosti jednotlivých soudních systémů a zhodnocení možnosti jejich implementace v českém právním prostředí. Současný systém správního soudnictví se v České republice začal rozvíjet od roku 2003, kdy nabyl účinnosti zákon č. 150/2002 Sb., soudní řád správní. Správní soudnictví fungující v České republice je v práci podrobně charakterizováno dle zvolených kritérií: zákonný rámec, pravomoc a příslušnost správních soudů, organizace správního soudnictví, průběh soudního řízení správního, opravné prostředky. Stejným způsobem jsou pak strukturovány i následující kapitoly pojednávající o francouzském a německém modelu správního soudnictví. V závěrečné kapitole je provedena samotná komparace uvedených systémů správního soudnictví, přičemž je poukázáno na jejich nejvýznamnější odlišnosti,čímž dochází k naplnění cíle této práce.


České správní soudnictví z hlediska srovnání se systémem francouzským a německým
Kukačová, Sára ; Matula, Miloš (vedoucí práce) ; Louda, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice českého správního soudnictví, jeho současné podobě a jejímu srovnání s vybranými modely evropského správního soudnictví, a to modelem francouzským a německým. Cílem práce je na základě popisu a rozboru jednotlivých modelů správního soudnictví ve vybraných zemích získat srovnání a zhodnocení o odlišnostech a o pozitivních a negativních prvcích jednotlivých modelů ve vztahu k systému českého správního soudnictví. První část práce je zaměřena na spíše teoretickou stránku věci a úvod do vybrané tématiky.Jsou popsány základní pojmy a charakteristiky a pojem správního soudnictví zasazen do širšího rámce. Rovněž seznamuje s historickým vývojem správního soudnictví na území českého státu od roku 1848 až do současnoti. Druhý oddíl práce je věnován studiu konkrétních současných právních úprav vybraných států - České republiky, Francie a Německa. Na tomto základě je pak v závěru práce proveden rozbor a komparace jednotlivcýh systémů správního soudnictví spolu s uvedením jejich vzájemných pozitiv a negativ.

Působnost Sekretariátu pro věci církevní ve vybraných církevních úsecích v regionech ČSR v době normalizace
Čadek, Štěpán ; Cuhra, Jaroslav (oponent) ; Rychlík, Jan (vedoucí práce)
Nejen v našich dějinách má vzájemný boj státu a církve velmi letitou tradici. Přístup k církvím se však lišil u konkrétních vlád. Předkostantinovský Řím jako nakonec komunisté křesť any odmítal, ten první z potřeby státotvorné konfese, ti druzí jejich kult dokonce vůbec nepotřebovali, měli vlastní. Konstantinovský Řím a např. středověké Španělsko naopak církev integrovali do systému státní ideologie a učinili křesť anství naopak oporou vlády. Nejhorší je však střet s diktaturou či režimem s jejími prvky. Základní rozpor křesť anského učení s každou státovědnou teorií, včetně marxistické ideologie, leží v důrazu na důležitost pozemského, odborně teologicky řečeno časného, života. Zatímco nevěřící, ateisté, materialisté atd. mají k dispozici jen svůj časný, současný pozemský život a náležitě si ho mnoha způsoby užívají, křesť ané, popř. věřící také jiných církví, respektují určitá pravidla, která jsou světskému člověku známa maximálně pod relativně dodržovaným souborem obecných pravidel známých jako etický kodex nebo morální chování, morálka. Obecně přijímané je rovněž označení slušné chování. Církve však odlišují slušné a morální chování, a to především z hlediska, zda se jedná či nejedná o tzv. hříšné činy. Hřích je pro věřícího činem, který je proviněním buď na samém člověku (zejména konkrétním), jako je...

Vývoj správního soudnictví
Švancrová, Dominika ; Chvátalová, Iva (vedoucí práce) ; Žák, Květoslav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vývojem správního soudnictví. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola představuje pojem "správní soudnictví" a přibližuje jeho vývoj v některých evropských zemích. Druhá kapitola popisuje vývoj správního soudnictví v České republice. Poslední kapitola se věnuje současné právní úpravě správního soudnictví v České republice.

Zajišťování bezpečnosti USA v Bushově administrativě (případová studie role jednotlivce - Donald Rumsfeld)
Koštová, Michaela ; Dubský, Zbyněk (vedoucí práce) ; Eichler, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá rolí jednotlivce v zahraniční a bezpečnostní politice státu, konkrétně bývalého ministra obrany Spojených států amerických Donalda Rumsfelda v administrativě 43. prezidenta George Walkera Bushe. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola analyzuje roli jednotlivce v rozhodování a o vnitřních a vnějších faktorech, které na něj působí a ovlivňují ho. Druhá kapitola je soustředěna na období 2001-2006, které bylo plné významných rozhodnutí a kroků mající vážné důsledky nejen pro USA, ale i pro mezinárodní bezpečnostní vztahy na globální úrovni. Třetí kapitola se zabývá samotným Donaldem Rumsfeldem, který hrál klíčovou roli v zahraniční a bezpečnostní politice USA. Analyzuje jeho život a druhé funkční období (2001-2006). Dále je soustředěna pozornost na jeho roli ve dvou amerických vojenských operacích v Afghánistánu a Iráku. V závěru je provedena analýza vnitřních a vnějších faktorů ovlivňujících rozhodnutí Donalda Rumsfelda.

Správní delikty právnických osob
Kareta, Jan ; Prášková, Helena (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent)
66 současné úpravy správního trestání, kdy nejsou obecně upraveny právní instituty jako je zásada ne bis in idem, zákaz reformationis in peius, liberačních důvodů, okolnosti vylučujících protiprávnost a dalších. 9. Závěr 9.1. Shrnutí Správním orgánům je vedle rozhodování o správních deliktech právnických osob svěřeno též rozhodování o přestupcích, jiných správních deliktech fyzických osob postihovaných na základě zavinění, správních disciplinárních deliktech a správních pořádkových deliktech. Pro celou oblast správního trestání platí obecné zásady, které jsou vyjádřeny jak na úrovni ústavní, tak na úrovni zákonné. Mezi tyto zásady se řadí zásada legality, rovnosti, ochrany veřejného zájmu, materiální pravdy, dále zásada nullum crimen sine lege scripta, certa, stricta a praevia, zásada nulla poena sine lege a trochu sporně i zásada humanismu. Pro všechny typy správních deliktů lze nalézt určité charakteristické znaky, za které se považuje jednání, protiprávnost, trestnost, subjekt deliktu, zavinění a vymezení skutkové podstaty. S výjimkou zavinění, které není typovým znakem u správních deliktů právnických osob, jsou tyto znaky charakteristické pro všechny druhy správních deliktů. I v případě správních deliktů právnických osob se nauka musí se zaviněním vypořádávat, přestože dle platné právní úpravy je dána...

Správa pražské arcidiecéze v letech 1913-2006 ve světle katalogů kléru
Koronthály, Vladimír ; Kubín, Petr (vedoucí práce) ; Petráček, Tomáš (oponent)
Mgr. Vladimír Koronthály: Správa Pražské arcidiecéze v letech 1913 - 2006 ve sv tle katalog kléru. Resumé Historie správy Pražské arcidiecéze ve 20. století, zvlášt pak v období po r. 1945, zatím není souhrnn popsána. Vzhledem k tomu, že 20. století je obdobím velkých zm n mimo jiné i v oblasti vztahu mezi státem a církví (p esn ji ešeno mezi spole ností a církví), nabízí se zajímavá (a dosud nezodpov zená) otázka, zda a jak reagovala církevní správa na zm ny politické, ekonomické a demografické situace v tomto období. P edložená studie zkoumá dosud v tšinou opomíjený soubor pramen k poznání struktury církevní správy, kterým je soubor katalog kléru, uchovaný na kanclé ství Pražského arcibiskupství. Katalogy kléru jsou nepominutelným pramenem pro poznání historie Arcidiecéze pražské. Poskytují velmi plastický obraz o struktu e její správy (a adu dalších informací, které jsou v této práci pominuté s ohledem na její rozsah) i pozoruhodná statistická data; pozoruhodná proto, že hranice farností i vikariát zvlášt po rozpadu Rakousko-Uherska zjevn p estaly kopírovat správní hranice uvnit eskoslovenska (takže statistická data p evedená na farnosti má pravd podobn smysl hledat pouze zde, nikoli v archivních materiálech státní správy). Sou asn se však ukazuje, že informace z katalog je pot eba doplnit a korigovat...

Podpora regionálního rozvoje prostřednictvím Místní akční skupiny Podchlumí
Jezberová, Zuzana ; Hejnák, Václav (vedoucí práce) ; Marcela, Marcela (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou podpory regionálního rozvoje prostřednictvím Místní akční skupiny Podchlumí, z. s. (MAS Podchlumí). Cílem této diplomové práce bylo prozkoumat podíl MAS Podchlumí na kvalitu života obyvatel a rozvojem podnikání. Vliv MAS Podchlumí a rozvoj regionu Podchlumí byl posuzován na základě existence a realizace Programu rozvoje venkova ČR Osy IV. LEADER, která vede ke zlepšení řízení a mobilizaci přirozeného vnitřního potenciálu venkova. Program rozvoje venkova byl v uplynulém programovém období hlavním finančních zdrojem pro realizaci projektů MAS. Byla provedena analýza aktivit MAS Podchlumí a místních subjektů na podporu rozvoje partnerství občanů a jejího vlivu na rozvoj veřejné, podnikatelské a neziskové sféry. Hodnocena byla realizace vlastních projektů, prostřednictvím kterých byl podporován všestranný rozvoj regionu, zlepšení života obyvatel a zvýšení atraktivnosti regionu. Mezi obyvateli regionu Podchlumí bylo provedeno anonymní dotazníkové šetření s cílem nezávislého a objektivního zhodnocení. Dále bylo provedeno vlastní pozorování regionu Podchlumí, studium odborné literatury a interních materiálů o činnosti MAS Podchlumí. Na základě analýzy realizovaných aktivit byla ověřena hypotéza, že: Místní akční skupina Podchlumí hraje důležitou roli v rozvoji partnerství veřejné správy (obcí a měst), zemědělských subjektů a samostatných zemědělských i nezemědělských podnikatelů, neziskových organizací. Podpora směřovaná z Programu rozvoje venkova; Opatření IV.1.2 Realizace místní rozvojové strategie k regionu Podchlumí přispěla k dosažení zlepšení kvality života obyvatel. Nejvíce byla podporována oblast vzhledu obcí a kvality infrastruktury, rozvoje občanského vybavení a služeb. Dotace byly čerpány také na modernizaci a rozvoj zemědělského i nezemědělského podnikání. Ve srovnání MAS v okrese Jičín, MAS Podchlumí podpořila nejvyšší počet projektů prostřednictvím Opatření IV.1.2 Programu rozvoje venkova na realizaci místní rozvojové strategie. Vyhodnocením anonymního dotazníkového šetření mezi obyvateli regionu bylo zjištěno, že obyvatelé obcí vnímají zlepšení vzhledu i života v obcích, ale nejsou informováni o skutečnosti, že mnoho projektů bylo realizováno za přispění aktivit MAS Podchlumí. Z tohoto důvodu by se měla MAS Podchlumí více zaměřit na propagaci svých aktivit. Obyvatelé regionu Podchlumí se zajímají o prostředí svých obcí. MAS Podchlumí prostřednictvím realizace svého Strategického plánu LEADER přispěla ke zlepšení kvality života obyvatel venkovského regionu Podchlumí. Lze uzavřít, že výsledky analýzy činností MAS ověřily a potvrdily správnost hypotézy, že: Místní akční skupina Podchlumí hraje důležitou roli v rozvoji partnerství veřejné správy (obcí a měst), zemědělských subjektů a samostatných zemědělských i nezemědělských podnikatelů, neziskových organizací.