Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7,624 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.24 vteřin. 


Malárie - globální problém.
Kameník, Vladimír ; Dáňová, Jana (vedoucí práce)
Při vytváření této práce jsem sledoval hned několik cílů. Prvním z nich bylo přiblížit malárii jako onemocnění ve všech jejích formách a se všemi následky, které s sebou prodělání této choroby může přinášet, se zvláštním zaměřením na popis původců, způsob přenosu, odlišnosti klinických obrazů jednotlivých typů malárie, léčbu a v neposlední řadě také připomenout důležitost preventivních a intervenčních opatření k omezení šíření nemoci a počtu nakažených. Snažil jsem se kromě medicínského aspektu ukázat i socioekonomickou stránku této problematiky, neboť celosvětově vysoký výskyt malárie každoročně postihuje poměrně velké procento ekonomicky aktivního obyvatelstva, ale i dětí, těhotných žen a seniorů. Výdaje na jejich léčbu a prevenci dalších nákaz dosahují do řádů miliard amerických dolarů. Ve druhé části práce jsem věnoval pozornost konkrétním statistickým datům a epidemiologii výskytu malárie v posledních 28 letech nejen v Evropě, se zvláštním důrazem na Českou republiku, ale i ve světě. Je zde dokumentován vzestup importovaných malárií, hlavně do evropských, ale i jiných zemí. Převažuje nárůst importu do zemí, kde byla již malárie eradikována. Pokusil jsem se tak dokázat, že malárie je opravdu globálním problémem, který se ať už přímo či nepřímo může dotýkat každého z nás

Analýza aktivit agentury Czech Trade na exportně významných trzích
Černá, Kateřina ; Plchová, Božena (vedoucí práce) ; Jesenský, Miloš (oponent)
První kapitola se zabývá významem exportu pro Českou republiku a popisuje vývoj podpory exportu od doby centrálně plánovaného hospodářství až po současnost. Druhá kapitola podává informace o českých státních institucích zabývajících se podporou exportu. Třetí kapitola se zabývá aktivitami agentury CzechTrade a především činností její zahraniční kanceláře v Indii, dále shrnuje současné příležitosti pro export na indický trh.

Aktivity českých ekologických organizací: případová studie Temelín
Novotná, Marcela ; Vymětal, Petr (vedoucí práce) ; Lisa, Aleš (oponent)
Diplomová práce se zabývá aktivitami českých ekologických organizací, které aktivně vystupovaly v otázce jaderné elektrárny Temelín v období po jejím spuštění. Práce je strukturována do čtyř kapitol. První kapitola je věnována zasazení ekologických organizací (hnutí) do širšího teoretického rámce. Druhá kapitola popisuje historii vzniku a fungování jaderné elektrárny Temelín. Výhody a nevýhody jaderné energetiky jsou zmíněny ve třetí části práce. Poslední kapitola se zaměřuje na analýzu aktivit vybraných českých ekologických hnutí, která vystupovala proti (nebo naopak pro) jaderné elektrárně Temelín.

Rozvoj obchodních aktivit podniku cestovní kancelář Cílka, s.r.o.
Procházková, Ivana ; Műllerová, Monika (oponent) ; Koleňák, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce charakterizuje, analyzuje a hodnotí současnou situaci cestovní kanceláře Cílka, s r.o. Analyzuje současný stav podniku, pojednává o vlivech vnitřního a vnějšího okolí, které působí na podnikatelské činnosti. Z analýzy vnitřního a vnějšího okolí jsou definovány příležitosti a hrozby a dále silné a slabé stránky. Na základě zjištěných skutečností obsahuje návrh komplexního řešení, rozvoje a zlepšení postavení společnosti, který by měl pomoci upevnit její pozici na trhu.

Analýza aktivit jihokorejských firem z hudebního průmyslu na evropských trzích
Vohradská, Zuzana ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Gullová, Soňa (oponent)
Práce se zabývá analýzou aktivit jihokorejských firem z oblasti hudebního průmyslu na trzích v Evropě, a to na základě dotazníkového šetření. První část práce se zaměřuje na teorii a popisuje korejskou populární hudbu, průřez její historií, významné společnosti v odvětví a aktivitu na zahraničních trzích. V dalších teoretických kapitolách následuje definování základních marketingových pojmů, teorie marketingového výzkumu, jeho metod a vyhodnocení a využití, marketingový výzkum v kultuře, souhrn ekonomické situace v Jižní Korei a rozdíly v obchodním jednání Korejců a Evropanů. V praktické části práce autorka podrobněji popisuje vybrané firmy, jejich produkt a aktivity v Evropě. Následuje úvod k výzkumu a informace o dotazníkovém šetření. V poslední části práce je již samotné vyhodnocení a interpretace zjištěných výsledků, závěry plynoucí ze získaných informací a navrhovaná řešení.

Uplatnění konceptu společenské odpovědnosti ve firmě
Kroužková, Michaela ; Bružina, Martin (oponent) ; Černohorská, Lenka (vedoucí práce)
Diplomová práce se v teoretické části zabývá konceptem CSR - společensky odpovědné firmy. Popisuje jednotlivé kroky v rámci implementace konceptu CSR. Praktická část se zabývá uplatněním konceptu CSR ve firmě, je vypracován návrh možných CSR aktivit za předpokladu zohlednění finanční situace firmy.

Podnikatelský plán CoffeeIN, s.r.o.
Shilov, Nikita ; Pevná, Jana (vedoucí práce) ; Hajdíková, Taťána (oponent)
Cílem bakalářské práce je vytvoření návrhu podnikatelského plánu pro síť kávových kiosků v hlavním městě Praze a zhodnocení jeho realizovatelnosti. Dílčím cílem práce je předpovědět a sestavit finanční plán ve třech variantách, které budou odrážet pesimistický, realistický a optimistický pohled na předpokládaný výsledek hospodaření, finanční situaci a vývoj peněžních toků. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je podrobně popsána struktura podnikatelského plánu a specifika podnikání malých a středních firem. V praktické části se jedná o teoretická východiska aplikovaná na založení sítě kávových kiosků. Výstupem práce je strukturovaný postup založení a rozvoje firmy v období prvního roku podnikání, který autorovi poslouží jako základní dokument při realizaci celopodnikových aktivit.

"Býti osudu k dispozici" Život českého lékaře a politika Emanuela Engla (1844-1907)
Procházka, David ; Velek, Luboš (vedoucí práce) ; Lenderová, Milena (oponent)
Práce zachycuje životní osudy českého lékaře a politika Emanuela Engla (1844-1907). Jejím cílem je tuto dosud málo známou postavu české politické scény druhé poloviny 19. století představit v celé škále jejích nejvýznamnějších aktivit. V pěti kapitolách objasňuje z jakého sociálního prostředí Engel pocházel, sleduje období jeho vzdělávání, jeho vychovatelskou činnost v zahraničí, lékařskou a posléze i politickou dráhu, která vyvrcholila jeho působením ve funkci předsedy mladočeského klubu na říšské radě v 80. a 90. letech. Práce vychází především z Englovy písemné pozůstalosti, uložené v Literárním archivu Památníku národního písemnictví v Praze a je obohacena o informace získané z řady dalších komplementárních pramenů. Je první obsáhlejší biografií, která zachycuje celé období Englova života.

Marketingová strategie značky BLESK
Hladíková, Klára ; Halík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Složilová, Michaela (oponent)
Diplomová práce "Marketingová strategie značky Blesk" pojednává o marketingové strategii značky v hospodářsky obtížněm roce 2009. Zabývá se marketingovými aktivitami, které v tomto roce proběhly, stručně představuje trh periodického tisku a seznamuje s konkurencí v této oblasti. Jejím cílem je zanalyzovat marketingovou strategii značky a zjistit, k jakému cíli marketingové aktivity společnosti primárně směřují. Obsahuje vyhodnocení těchto aktivit z hlediska efektivity a také doporučení na zlepšení marketingové práce ve společnosti pomocí SWOT analýzy značky a návrhů změn v marketingových aktivitách pro následující rok.