Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 263 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 

Uplatnění různého typu substrátu v bioplynové stanici
SIKYTOVÁ, Pavlína
Podpora výroby elektrické energie z obnovitelných zdrojů energie a investiční dotace po roce 2009 učinily ze zemědělských bioplynových stanic skutečný fenomén. Diplomová práce specifikuje nejvíce využívané vstupní suroviny pro výrobu bioplynu v České republice. Každý substrát používaný v bioplynových stanicích má jiné chemické složení, obsah sušiny, proto poskytuje i jiný objem bioplynu. Specifikace volby substrátu byla provedena na základě terénního šetření u provozovatelů zemědělských bioplynových stanic. Stabilizovaný anaerobní proces zvyšuje produkci bioplynu a zlepšuje tak ekonomickou situaci zemědělských podniků.

Pojem feudalismus v evropském a africkém kontextu
Dvořáková, Martina ; Halbich, Marek (vedoucí práce) ; Horský, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá pojmem feudalismus a jeho aplikaci na africké prostředí. Prozkoumává především typ majetkových práv a způsob držení půdy typických pro feudální Evropu a africké společnosti. Na příkladu knihy The Premise of Inequality in Ruanda od J. Maqueta ukazuje jak zavádějící může být užití pojmu, který byl původně vymyšlen pro středověkou feudální společnost a zasazen na jiný kontinent a do jiné doby. Ukazuje určité společné prvky, ale jiné, podstatné zakrývá.

Implementing the Dynamic Languages Using DLR Technology
Beňo, Miloslav ; Zavoral, Filip (vedoucí práce) ; Dokulil, Jiří (oponent)
The Microsoft .NET Framework byl od jeho počátku vytvořen tak, aby podporoval široké spektrum jazyků nad Common Language Runtime (CLR). CLR poskytuje technologie jako garbage collection, JIT nebo integrované vývojové nástroje. Další výhodou je, že tyto jazyky spolu mohou komunikovat a využívat knihovny napsané v kterémkoliv z nich a rovněž tak .NET Base class library (BCL). CLR nemělo podporu dynamických jazyků. Jejich dynamická povaha dělá z kompilace nelehký úkol a klade velké nároky na runtime jazyka. Narozdíl od statických jazyků jako je C#, který nepotřebuje jiný runtime než je přítomen v CLR samotném. Jak těžké bylo vytvořít dynamický jazyk nad .NET je možné vidět na open-source projektu Phalanger. Jeho kód je velmi komplexní a je obtížné do něj proniknout. To je vážný problém pro open-source projekt, jelikož je těžké se na něm začít podílet. Nový Dynamic Language Runtime (DLR) přináší změnu. Přidává mnoho podpory pro dynamické jazyky nad .NET, což dělá implementaci dynamických jazyků znatelně snažší a rovněž umožňuje interoperabilitu mezi dynamickými jazyky vytvořenými nad DLR a standartními statickými jazyky nad .NET. Tato práce se zaměřuje na vlastnosti PHP dynamického jazyka a diskutuje jak jej lze naimplementovat nad DLR. Částí této práce je pilotní implementace PHP jazyka nad DLR, jejímž cílem...

Jinakost z pohledu vnějšího a vnitřního
Francová, Markéta ; Goldmann, Petr (vedoucí práce) ; Hadj - Moussová, Zuzana (oponent)
Ve své diplomové práci nazvané "Jinakost z pohledu vnitřního a vnějšího" se zabývám tématem jinakosti. Cílem mé práce je zachytit pohled "Jiných" na sebe sama, jejich životní příběh, to, zda se Vni'mají jako "Jiní", jak svou jinakost prožívají a zda ji přijímají, s jakými reakcemi okolí se Setkávají. Dále jsem se snažila zjistit, jak jejich jinakost přijímají jejich blízcí. Také mě zajímal názor "Jiných" na lidi, kteří jsou stejně jiní a názory na odlišné jinakosti. Jinakost je v této práci prezentována na příběhu člověka s tělesným postižením, s homosexuální orientací, na příběhu člověka ruské národnosti a věřícího katolíka. Práce má dvě části. První, teoretická, část představuje uvedení do světa těchto čtyřech 'jinakostí" - tělesného postižení, homosexuality, ruské národnosti a katolictví. Zabývá se, v Případě, že je to nutné, definováním dané skupiny, psychickým vývojem, prezentováním výzkumů, které se váží k danému tématu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Zajištění intravenózních vstupů u dětí
BENEŠOVÁ, Nikola
Zajišťování intravenózních vstupů patří mezi jeden ze základních ošetřovatelských výkonů, se kterým se sestry setkávají každý den. Mezi indikace k zavedení těchto vstupů patří především infuzní terapie, podávání náhradních roztoků při krevní ztrátě, anestézie, dlouhodobé podávání antibiotik, parenterální výživa nebo potřeba monitorace centrálního žilního tlaku. U dětí se tímto způsobem předchází častým, pro dítě velmi nepříjemným a bolestivým vpichům. Mezi intravenózní vstupy patří periferní katetrizace, centrální katetrizace, pupeční katetrizace a PICC. Nejčastěji se zavádí periferní katétry. V naprosté většině případů tento výkon provádí dvě sestry, kdy jedna zavádí katétr a druhá pevně drží dítě. Vždy by měla být umožněna přítomnost matky/doprovodu. Důležitost je kromě dodržování dezinfekce, sterility a správného postupu sestry/lékaře, kladena i na psychickou přípravu dítěte, která se odvíjí od toho, do jaké míry je dítě schopno chápat podávané informace. Rodiče nebo jiný přítomný doprovod musí být vždy před výkonem dostatečně edukován v souvislosti s danou problematikou. Při samostatném zavádění periferního katétru se u novorozenců a kojenců se nepoužívá k zatažení končetiny gumové ani jiné škrtidlo, pouze asistující sestra vlastní silou požadovanou končetinu přiměřeně silně stiskne. Stejně jako u dospělých se k intravenózním vstupům u dětí využívají viditelné žíly horní i dolní končetiny, ale také hlavička, která je specifickým místem pro dětský věk. Charakteristický pro novorozenecký věk je pupeční katétr, který se zavádí ihned po porodu a k tomuto výkonu je kompetentní pouze lékař. Stejně jako k zavádění centrálního katétru. Rozdíl je u PICC, kdy aplikace tohoto typu katétru spadá i pod kompetence sestry, která je k tomu odborně proškolená. Vždy je dbáno na aseptický přístup. Všechny katétry je třeba pevně fixovat a předejít tak jejich nechtěnému vytažení. Po výkonu se pacient i místo vpichu pravidelně kontrolují a převazují, aby se předcházelo vzniku komplikací.

Hodnocení externalit
Aclerová, Veronika ; Ryšavý, Pavel (oponent) ; Luňáček, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o externalitách neboli o vedlejších vlivech, které vznikají během ekonomických rozhodnutí. Jedná se o přenesení výnosů nebo nákladů na jiný subjekt než ten, který tento vliv způsobil. Práce popisuje nejen druhy externalit, způsoby jejich řešení či způsoby ocenění, ale i navrhuje řešení, jak externality snížit (negativní) nebo zvýšit (pozitivní) ku prospěchu a to na konkrétní firmě – ABB s.r.o.

Alternativní pohledy na ekonomický ukazatel hrubého domácího produktu
Salaj, Petr ; Brůna, Karel (vedoucí práce) ; Kučera, Lukáš (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je prozkoumat alternativní ukazatele k HDP. Práce také analyzuje, jestli ukazatel HDP dokáže zachytit vývoj blahobytu společnosti a zda alternativní ukazatele mohou přinést jiné výsledky o vývoji národního hospodářství než HDP. Po úvodním představení HDP práce popisuje základní limity tohoto ukazatele. Následně se zabývá ekonomií štěstí a Easterlinovým paradoxem. Dále práce podrobně zkoumá oblast alternativních ukazatelů. V poslední kapitole je pak analyzováno pět vybraných alternativních ukazatelů. Tyto alternativní ukazatele jsou porovnávány s HDP na příkladu Spojených států. Na závěr práce zhodnocuje užitečnost alternativních ukazatelů a konstatuje, že alternativní ukazatele dávají jiný pohled na vývoj národního hospodářství než ukazatel HDP.

Didaktické hry a jejich využití ve výuce geologie na ZŠ
DAŇKOVÁ, Soňa
Předkládaná diplomová práce mapuje způsoby výuky geologie na základních školách a zabývá se motivací žáků ve spojitosti s uplatněním didaktické hry ve výuce geologie. Data byla získaná prostřednictvím dotazníkového šetření ve třech skupinách respondentů, a to učitelů geologie, resp. přírodopisu, žáků 9. tříd základních škol a vysokoškolských studentů učitelství přírodopisu. Teoretická část práce obsahuje poznatky o motivaci žáků, výukových metodách a didaktické hře. Praktická část práce obsahuje metodiku výzkumu, výsledky kvantitativního výzkumu a autorskou didaktickou počítačovou hru, kterou respondenti testovali a hodnotili. Výsledky výzkumu ukazují, že většinu žáků nebaví výuka geologie, nicméně zapojením didaktické hry do výuky lze zvýšit jejich zájem o geologii. Výzkumem bylo také zjištěno, že vysokoškolští studenti učitelství přírodopisu mají jiný názor na výuku geologie než současní učitelé přírodopisu. Například podle studentů učitelství je neoblíbenost geologie u žáků způsobená osobností učitele, ale podle učitelů je zapříčiněná celkovou neatraktivností předmětu. Podobně studenti vidí příčinu sporadického užívání didaktických her ve výuce geologie v učiteli, nicméně podle učitelů se didaktické hry neintegrují do výuky z nedostatku času.

Hudební software - aplikace open source a freeware na hudební vzdělávání
Kyjovský, Jan ; Bělohlávková, Petra (vedoucí práce) ; Nedělka, Michal (oponent)
Autorský abstrakt Bakalářská práce Hudební software - aplikace open source a freeware na hudební vzdělávání mapuje oblast takového softwaru, který nějakým způsobem souvisí (nebo by mohl souviset) s hudebním vzděláváním a je pro uživatele počítače dostupný zdarma. V první, teoretické části práce se pojednává o úloze počítačů v dnešní digitální společnosti. Právě oblast vzdělávání bude nutně v nejbližších letech procházet řadou změn, které souvisí se stále častější aplikací informačních technologií na výuku (některé již započaly, viz např. vzdělávací projekty khanacademy.org, academicearth.org, ted.com). S oblibou užívaná slova typu "multimediální, interaktivní či e-learning" (mnohdy však pouze na efekt) budou díky klesajícím cenám technologií získávat lepší a reálné výsledky. Kdo jiný by měl vytvářet výukové programy než odborníci na vzdělávání? Měli by být tyto programy volně dostupné všem nebo jen těm, kteří si je budou moci finančně dovolit? Proto se autor věnuje také softwarovým licencím a jejich často mylnému rozlišování. Popisuje filozofii světových hnutí Svobodného softwaru a Open source, jejichž licence je pro školní prostředí svým zaměřením vhodnější. Spíše pro orientaci poté uvádí rozdělení hudebního softwaru a definuje základní terminologii, kterou by měl zájemce o oblast hudebních aplikací znát....

Osobnost Mistra litoměřického oltáře a jeho předpokládaná činnost v kapli svatého Václava v pražské katedrále svatého Víta
Haragová, Vladěna ; Ottová, Michaela (vedoucí práce) ; Royt, Jan (oponent)
České resumé Mistr litoměřického oltáře patří mezi nejvýznamnější osobnosti pozdní gotiky na našem území za Jagellonců, jejichž vláda u nás započala nástupem Vladislava Jagellonského na český trůn roku 1471. Po smrti jeho nepřítele Matyáše Korvína přesídlil do Budína a Prahu navštívil před svou smrtí jen několikrát. Jeho syn také v Praze nesídlil a do metropole Čech přijel pouze jednou. Těmito politickými okolnostmi je podmíněna otázka donátorské činnosti panovníka. Početná uměleckohistorická literatura, věnující se problematice anonymního malíře, se dosud nedokázala shodnout na původu umělce. Někteří věří, že se jedná o domácího umělce, který byl ovlivněn takzvanou dunajskou školou, jiní se kloní k názoru, že se jedná o umělce, jenž k nám přišel ze sousedního Německa. Výchozím bodem pro shromáždění všech děl anonymního malíře jsou dvě význačné malířské památky na území Čech, jež jsou datovány do prvního desetiletí 16. století. První z nich je velkolepý cyklus nástěnných maleb v katedrále svatého Víta v Praze, jenž je svým rozsahem ojedinělý jak na našem území, tak v celé střední Evropě, a druhý neúplně zachovaný oltář značných rozměrů s pašijovými a mariánskými výjevy, který je v literatuře označován jako Litoměřický oltář. Těmto dvou pracím jsou věnovány dvě nejobsáhlejší kapitoly předkládané práce. Část...