Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19,904 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.14 vteřin. 

Analýza zvoleného podniku a návrh možných zlepšení
DĚKANOVSKÁ, Kamila
Cílem práce na téma "Analýza zvoleného podniku a návrh možný řešení" je provést analýzu produkce k deskripci procesu poskytování služeb. Marketingový mix, jehož prostřednictvím se společnost snaží dosáhnout vytyčených cílů na trhu. Porterův model pěti sil pro zmapování konkurenčního prostředí a SWOT analýzu pro komplexní popis situace podniku. Na základě výsledků provedených analýz a získaných informací jsou navrženy změny vedoucí ke zlepšení současného stavu.

Vývoj systému veřejného zdravotního pojištění a zdravotních pojišťoven v ČR v letech 2000 - 2015
Pecková, Tereza ; Lukášová, Tereza (vedoucí práce) ; Bartůsková, Lucia (oponent)
V bakalářské práci jsou analyzovány základní fondy zdravotních pojišťoven v České republice za období 2000-2015, především tvorba zdrojů a jejich čerpání a celý systém veřejného zdravotního pojištění v ČR. Základní fondy jsou jednou ze složek celkového hospodaření pojišťoven. Na začátku je potřeba si pro tuto analýzu popsat trh pojištěnců. Právě pojištěnci tvoří a čerpají finance v rámci veřejného zdravotního pojištění. Důležité jsou i příspěvky ze státního rozpočtu za státní pojištěnce. Můžeme konstatovat, že náklady zdravotních pojišťoven rostou a populace v ČR stárne. Ovšem nejedná se o rovnoměrný lineární růst. Počty starobních důchodců rostly mírnějším tempem, ale dle prognózy populačního vývoje by se měl výraznější nárůst starobních důchodců projevit v následujících letech. Výrazný nárůst v nákladech je zejména ve skupině pojištěnců nad 80 let a tohoto požehnaného věku by se mělo dožívat stále více lidí i vlivem modernějšího zdravotnictví.

Marketingový plán společnosti MAGICAM HD SOLUTIONS, s.r.o.
Pařízek, Aleš ; Hesková, Marie (vedoucí práce) ; Harantová, Monika (oponent)
Cílem bakalářské práce je vytvořit marketingový plán na období kalendářního roku 2017, který bude v souladu se stávající dlouhodobou marketingovou strategií. Bakalářská práce je vytvářena pro použití v obchodní společnosti MAGICAM HD SOLUTIONS, s.r.o. Jádro bakalářské práce se dělí na část teoretickou a část praktic-kou. V první části jsou položeny teoretické základy základních pojmů používaných v marketingovém plánování, je popsán vztah marketingové strategie, plánu a taktiky a role marketingového plánu ve fungování obchodní společnosti. Druhá část obsahuje charakteristiku výše uvedené společnosti, analýzu externí a interních faktorů půso-bících na firmu, SWOT analýzu, stanovení cílů a navržení postupů, pomocí kterých společnost stanovených cílů dosáhne. Součástí praktické části je navržení konkrétních kroků v akčních programech a jejich časový harmonogram. Závěr práce hodnotí jednotlivé části a přínos pro společnost.

Vývoj aplikace pokladního systému s podporou EET pro maloobchod
Nguyen Manh, Tho ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Bruckner, Tomáš (oponent)
Cílem této bakalářské práce je návrh a vývoj aplikačního softwaru pro pokladní systém. Hlavním kritériem vyvíjeného systému je podpora elektronické evidence tržeb, jež splňuje podmínky stanovené zákonem č. 112/2016 Sb., o evidenci tržeb. V rámci této práce je pokladní systém určen k podpoře prodejních procesů maloobchodu. Teoretická část je zaměřená na popis pokladního systému a jeho komponentů. K vyřešení problematiky elektronické evidence tržeb se provedl rozbor legislativy a analyzoval trh s pokladními systémy. Práce dále představuje analýzu procesů a požadavků, návrh řešení systému a implementace aplikace založené na jazyce Java. K otestování funkčnosti vytvořené aplikace se použil případový test. Závěrečná kapitola shrnuje obsah práce a nastiňuje možnosti budoucího vývoje. Výsledkem práce je funkční pokladní aplikace, která bude dostupná ke stažení pod open-source licencí. Tato práce by mohla dále sloužit jako podnikatelská příručka k porozumění problematiky pokladního systému a elektronické evidence tržeb.

Možnosti a podmínky použití nástrojů pro analýzu chování zákazníků na sociálních sítích
Horák, Vít ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Měsíček, Libor (oponent)
Diplomová práce se zabývá bezplatnými nástroji, které mohou být použity k analýze koncových zákazníků drobných, malých a středních e-commerce podniků na sociální síti Facebook, za účelem zvýšení jejich konkurenceschopnosti na této sociální síti. Teoretická část je zaměřena na definování klíčových pojmů, rozlišuje typy sociálních médií a popisuje současnou situaci sociálních sítí ve světě i v České republice z pohledu uživatelské oblíbenosti a pro Českou republiku také ještě z hlediska podniků. Dále se teoretická část zabývá možnostmi, které poskytují sociální sítě SME podnikům se zaměřením na sociální síť Facebook a taktéž identifikuje různé typy analytických nástrojů, které mohou být použity pro účely sledování a analýzy zákazníků. Na začátku praktické části je krátce uvedena společnost Dobrutka.EU s.r.o. provozující elektronický obchod pro koncové zákazníky. Poté je prezentována analýza průzkumu o tom, jak SME společnosti, které provozují nejlepší české elektronické obchody, přistupují ke sledování a analýze jejich činnosti a zákazníků ze sociální sítě Facebook. Následně je řešen výběr vhodných nástrojů pro SME společnosti, které jsou analyzovány v předposlední kapitole. Na konci praktické části je na základě skutečností uvedených v předchozích kapitolách přistoupeno k praktickému uplatnění poznatků na facebookové prezentaci společnosti Dobrutka.EU prostřednictvím návrhu a pilotního nasazení vhodných postupů a analytických nástrojů, jejichž efektivnost byla na konci kapitoly zhodnocena. Hlavním přínosem práce je zjištění a ověření bezplatných nástrojů i efektivního způsobu, který umožňuje podrobně analyzovat vlastní zákazníky dokonce také drobným společnostem a díky tomu efektivněji dosahovat kladných hospodářských výsledků také v případech rozvíjejících se facebookových prezentací.

Podpora marketingu pomocí sociálních sítí
Vaněk, Jiří ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Čermák, Radim (oponent)
Cílem diplomové práce "Podpora marketingu pomocí sociálních sítí" je vytvořit obecnou sérii doporučení pro redakce časopisů a podobných periodik, jak postupovat při komunikaci na sociálních sítích. Tato doporučení jsou poté aplikována na konkrétní titul, časopis Exkluziv. Praktická část obsahuje představení a analýzu jeho komunikace na sociálních sítích. Na základě analýzy komunikace časopisu Exkluziv a analýzy jeho konkurence je vypracován návrh na zlepšení využívání sociálních sítí v rámci komunikačního mixu zmíněného periodika. Teoretická část popisuje možnosti online marketingu a online PR se zaměřením na sociální média a sítě.

Využití frameworku IONIC pro vývoj multiplatformní mobilní aplikace
Gruda, Pavel ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Zapadlo, Jaroslav (oponent)
Cílem diplomové práce je analýza frameworku IONIC a zjištění vhodnosti tohoto frameworku pro multiplatformní mobilní vývoj. Teoretická část diplomové práce je zaměřena na analýzu současného trhu, úvodu do mobilního vývoje a popisu frameworku IONIC a s ním spojených technologií. Praktická část se zabývá analýzou a návrhem mobilní aplikace PowerFLOW pomocí Metodiky pro Malé Softwarové projekty, popisem vytvořené mobilní aplikace a ukázkami kódu. V poslední části práce je framework IONIC zhodnocen na základě stanovených kritérií. Hodnocení je provedeno na základě zkušeností nabytých během implementace mobilní aplikace PowerFLOW. V práci jsou uvedeny také osobní zkušenosti z implementace pomocí frameworku IONIC. Na základě této práce lze framework IONIC doporučit pro multiplatformní mobilní vývoj.

Analýza a návrh struktury intranetu
Novák, Miroslav ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Šedivá, Zuzana (oponent)
Intranet je v dnešní době nedílnou součástí skoro každé firmy jakýchkoliv rozměrů i oblastí působnosti. Ve své práci i v osobním životě se často setkávám s různými intranety, které většinou nemají pozitivní ohlasy. Mívají však společný základ problému, který obvykle spočívá ve špatné struktuře, což je důvodem volby mého tématu práce. Jejím cílem je provést analýzu stávajícího intranetu v konkrétním podniku a následně za pomoci metody card-sorting vytvořit návrh nové struktury, jak by mohl intranet vypadat. Práce je primárně zobecněným postupem, jak při takové realizaci postupovat a jakými oblastmi se zabývat. Teoretická část diplomové práce se věnuje tématům informační architektury a samotnému pojmu intranet, přičemž zmiňuje nejčastější problémy, se kterými jsem se právě u intranetu setkal a na které poukazuji. Praktická část se již zabývá samotnou analýzou, kde se zaměřuji na strukturu současného intranetu, kategorizaci obsahu, vazby na další systémy, kastomizace, způsob řízení oprávnění, zjišťování spokojenosti a návštěvnosti intranetu. Analýza je realizována manuálním procházením současného intranetu v podniku. Jiné metody nebo přístupy nebyly z důvodu technických omezení nebo nedostatečných oprávnění umožněny. Na základě výstupů analýzy kategorizace webů a metody card-sorting je představen návrh nové struktury, který je však pouze demonstrací samotné metody, jak k návrhu přistoupit, a to zejména z důvodu malého vzorku uživatelů, který byl pro realizaci poskytnut.

Možnosti využití sociálních sítí pro podporu podnikání v autoservisech
Mischaniuk, Mykhailo ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Gála, Libor (oponent)
Tato diplomová práce řeší problematiku používání sociálních sítí v oblasti autoservisu. Hlavním cílem je strukturovaným způsobem poskytnout doporučení pro byznys jak lépe využít tyto sítě pro dosažení lepší konkurenceschopnosti. Tato práce je rozdělená do tří částí. První, teoretická část, dává základní popis těchto sítí a jejich statistiky. Tato část také pokrývá základní nástroje, které můžeme použít pro analýzu a údržbu sociálních sítí. Druhá, analytická část, se zabývá konkurenční analýzou ve sféře autoservisu a dává základní přehled nejpopulárnějších sociálních sítí na ruském internetu. Třetí, praktická část, poskytuje strukturovaný pohled na hlavní aspekty chování a údržby sociálních sítí. Tato část zahrnuje popis těchto různých aspektů a doporučení, která dávám pro konkrétní autoservis.

Využití modelů úrokových měr při řízení úrokového rizika v prostředí českého finančního trhu
Cíchová Králová, Dana ; Arlt, Josef (vedoucí práce) ; Cipra, Tomáš (oponent) ; Witzany, Jiří (oponent)
Hlavním cílem práce je zejména nalezení vhodného přístupu k modelování úrokového rizika v prostředí českého finančního trhu při různých situacích na finančních trzích. Analyzována jsou tři zcela odlišná období, která jsou charakteristická různou mírou ohodnocení likviditního a kreditního rizika, rozdílnými vztahy mezi finančními veličinami a účastníky trhu a rozdílnou regulací trhu. Konkrétně se jedná o období před globální finanční krizí, období finanční krize a období po odeznění globální finanční krize a uklidnění následné dluhové krize v eurozóně. V rámci tohoto cíle je stěžejní aplikace modelu BGM v prostředí českého trhu. Použití modelu BGM pro účely predikce dynamiky výnosové křivky není běžné, neboť primární použití tohoto modelu je oceňování finančních derivátů při zajištění neexis- tence arbitráže a jeho aplikace je navíc relativně náročná. Přesto v této práci model BGM využiji pro získání predikcí pravděpodobnostních rozdělení úrokových sazeb v pro- středí české trhu a trhu eurozóny, protože jeho komplexnost, přímé modelování výnosové křivky na základě tržních sazeb a hlavně možnost odhadu parametrů založená na ak- tuálních kotacích volatilit swapcí mohou vést k výraznému zkvalitnění predikcí, což se v této práci potvrdilo. Převážně v období bezprecedentního monetárního uvolňování a zvýšených zásahů centrálních bank a ostatních regulátorů do činnosti finančních trhů, ke kterým dochází po finanční krizi, je využití tržních kotací volatilit swapcí výhodné, protože odráží aktuální očekávání trhu se započítáním očekávaných budoucích zásahů do fungování finančních trhů. Vzhledem k tomu, že v důsledku nerozvinutosti českého finančního trhu neexistují tržní kotace volatilit korunových swapcí, navrhuji jejich aproximace na základě kotací volatilit eurových swapcí s využitím volatilit forwardových korunových i eurových sazeb, díky čemuž jsou v získaných predikcích dynamiky české výnosové křivky započteny aktuální očekávání trhu. Není mi známo, že by nějaký jiný autor dosud publikoval obdobnou aplikace modelu BGM v prostředí českého finančního trhu. V této práci dále konstruuji predikce dynamiky české a eurové výnosové křivky peněžního trhu pomocí modelů CIR a GP jakožto zástupců různých typů modelů úro- kových měr. Pro posouzení predikční schopnosti jednotlivých modelů a vhodnosti jejich použití v prostředí českého trhu během různých situacích na finančním trhu navrhuji ucelený systém tří kritérií založený na porovnání predikcí se skutečností. Z této analýzy pre- dikční schopnosti vyplývá, že na základě modelu BGM lze získat predikce dynamiky výnosové křivky českého peněžního trhu s vysokou predikční schopností a nejlepší kva- litou ve srovnání s ostatními analyzovanými modely, nicméně i model GP poskytuje relativně kvalitní predikce. Naopak predikce učiněné na základě modelu CIR jakožto 6 zástupce modelů okamžité úrokové míry při popsání skutečnosti zcela selhaly. V situaci, kdy ekonomika umožňuje záporné sazby a zároveň existuje signifikantní pravděpodob- nost jejich zavedení, doporučuji provedení predikcí dynamiky výnosové křivky českého peněžního trhu pomocí modelu GP, který záporné sazby připouští. Součástí této analýzy je i provedení statistického testu predikční schopnosti jednotlivých modelů a informace o dalších možných statistických testech pro zhodnocení kvality modelů. Při aplikaci Berkowitzova testu byla u všech zkoumaných modelů zamítnuta hypotéza o tom, že vý- sledné predikce přesně popisují skutečnost. Tento fakt je však při aplikaci statistických testů na reálná data běžný i při použití relativně dobrého modelu především z důvodu obtížného splnění podmínek testů v reálném světě. Takovouto analýzu predikční schop- nosti vybraných modelů úrokových měr a navíc v prostředí českého finančního trhu jsem doposud v žádných jiných publikacích nezaznamenala. Posledním cílem této práce je navržení vhodného přístupu k predikci dynamiky ri- zikové přirážky českých státních dluhopisů, kterou definuji jako rozdíl mezi výnosem státních dluhopisů a fixní sazbou CZK IRS totožné délky. Takto definovaný ukazatel kreditního rizika České republiky modeluji pomocí modelu GP. Pro získání časových řad rizikové přirážky potřebných k odhadu parametrů modelu GP odhadnu nejdříve výnosové křivky českých státních dluhopisů pomocí Svenssonova modelu pro každý obchodní den od roku 2005. Z výsledných simulací je patrné, že model GP relativně dobře predikoval skutečný vývoj rizikových přirážek všech analyzovaných splatností. Navržený postup je vhodný pro modelování kreditního rizika České republiky na zá- kladě využití informací z finančních trhů. S takovýmto přístupem k modelování rizikové přirážky státních dluhopisů a navíc v českém prostředí jsem se doposud v žádné jiné publikaci nesetkala.