Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35,428 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.81 vteřin. 

Zhodnocení vnitřního prostředí vybraného podniku
KOVÁŘOVÁ, Jaroslava
Cílem bakalářské práce je zhodnocení vnitřního prostředí vybraného podniku a na základě zjištěných poznatků a provedení analýzy vnějšího prostředí zhotovit SWOT analýzu a následné navržení optimální strategie směřující ke zlepšení současného stavu.

Řízení lidí v multikulturním prostředí
Moryc, Katarzyna Małgorzata ; Dvořáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Vávra, Radovan (oponent)
Hlavním cílem této práce bylo definovat a analyzovat klíčové aspekty manažerské práce v multikulturním prostředí, v jednom z útvarů centra sdílených služeb, nadnárodní společnost se sídlem v Praze v České republice. Další cílem práce bylo definovat základní kompetence úspěšného manažera, který řídí výkon zaměstnanců v multikulturním oddělení, a poskytuje doporučení pro zlepšení výkonnosti managementu v klíčových aspektech manažerské práce, jako je komunikace, motivace, řízení výkonu a multikulturní vedení. Tvrdí se, že přítomnost interkurentních interakcí mezi vedoucími oddělení a jejich podřízenými, má dopad na efektivitu manažerské výkonnosti. Práce se skládá z teoretické a praktické části. První část práce zkoumá teoretické koncepty týkající se kultury, komunikace, motivace a vedení ve vztahu k multikulturním specifikům daného prostředí. Ve druhé části,jsou prezentovány použité výzkumné metody, je prezentovány provedena analýza výzkum a jeho výsledky. Dále v praktické části jsou definovávané doporučení navazující na analyzované aspekty manažerské práce, kterých zavedení by vedlo k vyšší efektivitu manažerské výkonnosti a dál k celkové výkonnosti oddělení.

Vliv legislativy New Dealu na společenské postavení černochů ve vybraných sektorech americké ekonomiky
Schwammenhöfer, Tomáš ; Tajovský, Ladislav (vedoucí práce) ; Johnson, Zdenka (oponent)
V této bakalářské práci se věnuji vlivu legislativy New Dealu na černošské obyvatelstvo ve 30. letech 20. století. Konkrétně se analyticky zaměřuji na vliv jednotlivých politik tohoto programu na jejich postavení v rámci americké ekonomiky. Pro porozumění celé problematice je zapotřebí pochopit situaci černochů v předchozí dekádě a v době Velké hospodářské krize, čemuž se věnuji v prvních dvou kapitolách. Následně nastiňuji situaci vedoucí k volbě F. D. Roosevelta prezidentem Spojených států amerických. V poslední a zároveň nejdůležitější kapitole celé práce se věnuji analýze jednotlivých programů a jejich vlivu na černochy. V práci docházím k závěru, že New Deal měl jak pozitivní tak negativní vliv na tuto menšinu a to v závislosti na příslušném ekonomickém sektoru a dané politice. Celkově tento program pro černochy znamenal velký posun v ekonomických a politických záležitostech.

Moderní nástroje marketingové komunikace a jejich použití konkrétním internetovým obchodem
Jochimová, Natálie ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Kajfoszová, Dorota (oponent)
Tato diplomová práce s názvem Moderní nástroje marketingové komunikace a jejich použití konkrétním internetovým obchodem se zaměřuje na moderní způsoby propagace na internetovém trhu s módou v České republice, konkrétně u největšího z těchto obchodů ZOOT.cz. Cílem práce je na základě kvantitativního a kvalitativního výzkumu zhodnotit využívání moderních nástrojů marketingové komunikace na příkladu zmíněného internetového obchodu při porovnání s dalším subjektem. Teoretická část této diplomové práce přináší definici internetového marketingu a celého online prostředí, dále také popis jednotlivých marketingových nástrojů spolu s nastíněním jejich moderních forem. V praktické části dochází k analýze těchto nástrojů u internetového obchodu ZOOT.cz. Hlavními zdroji dat jsou výsledky dotazníkového šetření společnosti ZOOT s názvem Fashion Report, data o efektivnosti použití služby Retargeting společnosti Sklik, dále také závěry individuálních a skupinových hloubkových rozhovorů s pracovníky společnosti ZOOT a interní dokumenty internetových obchodů o efektivnosti jednotlivých používaných nástrojů. Výsledky těchto výzkumů ukazují, že pokud firmy využívají moderních nástrojů marketingové komunikace, je u nich stále větší důraz kladen na rychlé zařazení novinek do firemních aktivit, zajištění nadstandardních služeb pro zákazníky, ale také sledování podoby reklamních sdělení u konkurence.

Návrh metodiky BI řešení v prostředí QlikView
Judová, Eva ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Kunst, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem metodiky řešení BI projektů v prostředí QlikView. Hlavním cílem práce je navrhnout doporučený postup řešení reflektující slabá a silná místa při vývoji QlikView aplikací. Průvodní kapitolou do popisované problematiky je kapitola Business intelligence, vysvětlující principy, charakteristiky a důvody zavedení do společnosti. Součástí je vymezení rozdílů mezi tradičními a samoobslužnými řešeními, které slouží jako teoretické východisko pro pochopení zvyšující se atraktivnosti samoobslužných řešení a prostředí navrhované metodiky. Následující kapitola představuje společnost Qlik, jakožto lídra na trhu BI a vlastníka vedoucího produktu QlikView. Uvedeny jsou důvody jejího vzniku, následný vývoj a stávající vize pro vytvoření uceleného pohledu na prostředí, kde vznikl popisovaný produkt. Společně s kapitolou věnující se charakteristice a hlavním přednostem QlikView je tak vytvořena znalostní základna pro realizaci navrhované metodiky. Stěžejní kapitola této diplomové práce vychází z autorčiných zkušeností získaných při realizaci QlikView projektů. Navrhovaná metodika je založená na popisu jednotlivých fází, jejich činnostech, vstupech a výstupech a jejich konkrétní aplikaci v demonstračním prostředí pro oblast pohledávek výrobního podniku. Klíčovým přínosem autorky je upozornění na potenciální problémy během vývoje či poukázání na kritická místa anebo poskytnutí patřičných doporučení a přínosů navrhovaných postupů. Navrhovaná metodika může posloužit jako vhodný průvodce pro projekty samoobslužných řešení realizovaných v QlikView prostředí.

Analysis of the russian investment environment focused on foreign direct investment in the selected countries of BRICS
Tuktamyšev, Eduard ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent)
Tato diplomová práce má za cíl analyzovat investiční prostředí Ruské federace se zaměřením na přímé zahraniční investice ve vybraných krajinách BRICS. První kapitola je věnována teoretickému vymezení investičního prostředí, metod zkoumání jako například PESTEL a SWOT analýzy, indexů mezinárodních organizací (Global Competitivness Index, Ease of Doing Business a Index of EconomicFreedom). Jsou tu také definované investiční stimuly a přímé zahraniční investice spolu s jejich dělením. Druhá kapitola se zaměřuje na investiční politiku Ruska, zejména zákonodárného a administrativního regulování investicí. V poslední části této kapitoly je popsaný vývoj zvláštních ekonomických zón, které se největší mírou podílejí na alokaci zahraničních investicí v Rusku. V závěru práce jsou pomocí ukazatelů a mezinárodně uznávaných indexů, popsané silné a slabé stránky investičního prostředí Ruska jakož i příležitosti a hrozby, s kterými se investoři můžou střetnout.

Metoda výběru koncepce on-premise IT infrastruktury
Šťastný, Martin ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Fortinová, Jana (oponent)
Zaměřením této práce je tvorba metody pro výběr koncepce on-premise IT infrastruktury. Práce je rozdělena celkem do šesti kapitol, z nichž první se věnuje stručnému úvodu do problematiky a vymezuje cíle práce. Druhá kapitola se zaměřuje na aktuální stav problematiky, jejíž součástí je rešerše podobných prací a také vymezení používaných pojmů. Třetí kapitola se zevrubně věnuje popisu jednotlivých koncepcí jako základu pro čtvrtou kapitolu, která se zabývá konstrukcí samotné metody. Pátá kapitola je věnována ověření metody v reálném prostředí a kapitola poslední shrnuje celou diplomovou práci.

Návrh indexu predikce finanční výkonnosti pro podporu rozhodování managementu nemocnic
Hajdíková, Taťána ; Černá, Anna (vedoucí práce) ; Lieskovská, Vanda (oponent) ; Lazar, Jaromír (oponent)
Disertační práce se zabývá manažerskými potřebami v oblasti finančního zdraví. Manažeři potřebují nástroj, pomocí něhož odhalí blížící se finanční úpadek nebo zhodnotí finanční kvalitu organizace. Svá rozhodnutí vážou na výkonnost, platební schopnost, zaměstnaneckou produktivitu, finanční zdroje a finanční riziko. V teoretické části práce je nutné vysvětlit neziskový sektor a jeho spojení s nemocničním prostředím. Je zapotřebí představit modely používané jak v České republice, tak v zahraničí, které spojuje společný prvek pro jejich tvorbu. Základním cílem této disertační práce je navržení modelu predikce finančního zdraví pro rozhodování managementu nemocnic, jejich vlastníků a zdravotních pojišťoven. K naplnění základního cíle musí být splněny tři dílčí cíle. Prvním cílem je za pomocí vícekriteriálních metod rozdělit nemocnice na zdravé a nezdravé. Druhým cílem je na základě expertního přístupu za podpory statistických metod výběr vhodných ukazatelů pro nemocniční prostředí a třetím cílem je najít vhodnou metodu ke stanovení váhového zastoupení jednotlivých ukazatelů v navrženém indexu a sestavit konečnou podobou nového finančního indexu pro nemocniční prostředí.

Interkulturní aspekty komunikace v pracovním prostředí vybrané firmy
Jenšovský, Šimon ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Balgová, Dagmar (oponent)
Práce se zabývá kulturními odlišnostmi pracovníků v nadnárodní korporaci ve vztahu k interní komunikaci a plnění pracovních úkolů. Podstatou práce je vytvořit teoretický rámec pro zmapování kulturních odlišností mezi pracovníky nadnárodní korporace a na základě získaných poznatků vyšetřit vliv kulturních odlišností na komunikaci a plnění úkolů. Soubor výzkumných otázek jednak replikuje práci Geerta Hofsteda, v druhé řadě vychází z poznatků formulovaných Hofstedem a několika autory, kteří vycházeli z jeho práce. Pro získání dat byla použita metoda dotazníkového šetření. Pro vyhodnocení dat byly použity metody deskripce prostřednictvím četnosti a statistické metody srovnání struktur. Výsledkem práce je soubor obecných doporučení zaměřených na eliminaci či alepoň omezení negativních dopadů interkulturních rozdílů na pracovišti.

Analýza konkurence na trhu automobilů
Bui Thanh, Hai ; Soukupová, Jana (vedoucí práce) ; Adámek, Petr (oponent)
Cílem této bakalářské práce je provést analýzu konkurenceschopnosti společnosti ŠKODA a. s. použitím strategické analýzy a na základě zjištěných výsledků navrhnout doporučení ke zvýšení konkurenceschopnosti. Bakalářská práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje základní vymezení pojmů konkurence, konkurenceschopnosti a popis nástrojů strategické analýzy. Praktická část se skládá z představení společnosti, analýzy mikro a makro okolí a analýzy vnitřních zdrojů podniku. Analýza vnějšího okolí je popsána pomocí Pest analýzy a Porterova modelu 5 konkurenčních sil. K analýze společnosti je využita strategická analýza vnitřních zdrojů společnosti. V závěru této práce jsou uvedeny slabé a silné stránky podniku a doporučení ke zvýšení konkurenceschopnosti podniku.