Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15,248 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.83 vteřin. 

Vzdělávání a rozvoj zaměstnanců ve vybrané firmě
KOUPALOVÁ, Marie
Diplomová práce řeší aktuální problematiku struktury vzdělání a systému podnikového vzdělávání. Hlavním cílem práce je analyzovat proces vzdělávání a rozvoje zaměstnanců ve vybrané firmě, dále charakterizovat a zhodnotit stávající procesy a navrhnout možné způsoby zlepšení současné situace.

Je hodnota dovozu zboží ze zemí mimo EU do České republiky více či méně ovlivněna změnou nominálního a reálného měnového kurzu než u zemí v rámci EU ?
Vereš, Jan ; Stroukal, Dominik (vedoucí práce) ; Slaný, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce analyzuje vztah mezi dovozem zboží ze zahraničí do České republiky a změnami měnových kurzů. Prvotní hypotézou práce je prokázat pozitivní vliv depreciace domácí měny na saldo obchodní bilance v dlouhém období. K tomu slouží celkem osm vytvořených ekonometrických modelů, které byly zkonstruovány s využitím časových řad z období mezi lety 2003-2016. Těchto osm modelů je rozděleno po dvou mezi čtyři vybrané státy.Pro každou zemi jsou tedy vytvořeny dva modely, které sledují vývoj obchodní bilance České republiky a daného státu ve dvou různých časových obdobích. U každého modelu je vždy jako vysvětlující proměnná použit reálný efektivní měnový kurz, tempo růstu HDP pro ČR a tempo růstu HDP zkoumané země. K modelům se vztahuje i druhý úkol této práce, a to analýza rozdílů v chování jednotlivých modelů v závislosti na tom, zda sledovaná země v modelu patří do EU či nikoliv. Cílem je tak zjistit, zda v důsledku existence cla na dovoz zboží ze zemí mimo EU je možné pozorovat viditelné rozdíly v chování daných proměnných, které byly zahrnuty do modelů. Na základě výsledků všech osmi modelů byla hlavní hypotéza potvrzena pouze pro tři ze čtyř zemí. V modelech pro Německo, Čínu a Francii vyšel vztah reálného měnového kurzu a obchodní bilance pro dlouhé období jako pozitivní, pro kratší období byly výsledky nejednoznačné. Druhá výzkumná otázka byla zodpovězena, avšak její přidaná hodnota je rozporuplná. Výsledné modely pro jednotlivé státy sice vykazují některé znatelnější rozdíly a dá se na základě nich určit, zda je vliv změny kurzů na obchodní bilanci menší či větší u zemí kde se clo vyměřuje. Na druhou stranu z výsledků lze poznat, že vzorek pouze čtyř zemí je nedostatečný k tomu, abychom z této analýzy mohli vyvozovat nějaké závěry.

Návrh managementu krajiny Horních Počernic
Barešová, Terezie ; Syrovátka, Oldřich (vedoucí práce) ; Novotná, Eliška (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá posouzením současného managementu krajiny v Horních Počernicích a návrhem krajinně ekologických opatření, která mohou být následně využita jako podklady pro zpracování komplexních pozemkových úprav Horních Počernic. Teoretická část je zaměřena na vymezení základních pojmů z oblasti pozemkových úprav a krajinné ekologie. V praktické části je popsáno vybrané území včetně zpracování krajinně ekologické charakteristiky, jsou navržena konkrétní krajinně ekologická opatření pro zlepšení kvality života v Horních Počernicích a proveden výzkum za účelem zjištění postojů obyvatel Horních Počernic ke krajinné zeleni v souvislosti s rozšiřováním zástavby na úkor zeleně. V závěru práce je provedeno vyhodnocení realizovaného výzkumu.

Mobilní aplikace pro obchody s oblečením a módou
Gronesová, Nikola ; Kubálková, Markéta (vedoucí práce) ; Topolová, Ivana (oponent)
Diplomová práce se zabývá návrhem mobilní aplikace pro obchody s oblečením a módou. V potaz přitom bere, jak digitální technologie ovlivňuje spotřebitele a korporátní prostředí. Navrhovaná aplikace se jmenuje Digital Closet a její podstatou je digitalizace šatníku. Charakterizovány byly jednak samotné mobilní aplikace a nejznámější operační systémy, z nichž jeden byl vybrán pro navrhovanou aplikaci. Součástí práce byla analýza trhu s mobilními aplikacemi v módním průmyslu a dva výzkumy. První proběhl na spotřebitelském trhu a druhý v obchodech s oblečením.

Urbanizace v Číně: udržitelnost čínských měst
Králíková, Petra ; Stuchlíková, Zuzana (vedoucí práce) ; Neumann, Pavel (oponent)
Diplomová práce má za cíl charakterizovat vývojové trendy čínské urbanizace od vzniku Čínské lidové republiky dodnes, přístupy k ní a zhodnotit udržitelnost těchto trendů. Práce se skládá ze čtyř hlavních kapitol. První kapitola představuje vybrané urbanizační teorie: teorii stádií vývoje měst, diferenciální urbanizaci a environmentální Kuznetsovu křivku. Druhá část charakterizuje vývoj čínské urbanizace, definuje dva hlavní determinanty budoucího vývoje a snaží se postihnout možné scénáře vývoje budoucího. Třetí část se zabývá přístupem čínské vlády a příslušnými dokumenty, mezi něž patří pětileté plány, Urbanizační plán a reformy. Poté je zhodnocena udržitelnost čínské urbanizace. Poslední část práce se zabývá urbanizačními trendy a příslušnými politikami v samosprávném městě Chongqing.

Outsourcing a jeho dopady na organizaci optikou podnikové architektury
Štěpán, Jakub ; Šebesta, Michal (vedoucí práce) ; Bruckner, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou outsourcingu a jeho vlivu na podnik v návaznosti na podnikovou architekturu, jakožto prostředek a nositele vyjádření změn. Mezi hlavní cíle této práce patří shrnutí oblasti podnikové architektury, outsourcingu a popsání vybrané notace modelování Enterprise architecture: ArchiMate. Ta slouží jako hlavní prostředek vyjádření transformace vybraného podniku. Teoretická část práce je rozdělena do tří oblastí. Popsání podnikové architektury a vybraných navazujících pojmů, dále pak popsání oblasti outsourcingu v napojení především na outsourcing IS/ICT. Jako poslední je uvedena část popsání modelovacího jazyka ArchiMate, který byl vybrán jako prostředek vyjádření transformace. Praktická část práce se poté zabývá analýzou, popsáním a zhodnocením transformace vybraného reálného podniku. Hlavním přínosem této práce je zmapování změn transformace pomocí jazyka ArchiMate a identifikace konkrétních dopadů outsourcingu na Enterprise architecture podniku.

Interkulturní aspekty komunikace v pracovním prostředí vybrané firmy
Jenšovský, Šimon ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Balgová, Dagmar (oponent)
Práce se zabývá kulturními odlišnostmi pracovníků v nadnárodní korporaci ve vztahu k interní komunikaci a plnění pracovních úkolů. Podstatou práce je vytvořit teoretický rámec pro zmapování kulturních odlišností mezi pracovníky nadnárodní korporace a na základě získaných poznatků vyšetřit vliv kulturních odlišností na komunikaci a plnění úkolů. Soubor výzkumných otázek jednak replikuje práci Geerta Hofsteda, v druhé řadě vychází z poznatků formulovaných Hofstedem a několika autory, kteří vycházeli z jeho práce. Pro získání dat byla použita metoda dotazníkového šetření. Pro vyhodnocení dat byly použity metody deskripce prostřednictvím četnosti a statistické metody srovnání struktur. Výsledkem práce je soubor obecných doporučení zaměřených na eliminaci či alepoň omezení negativních dopadů interkulturních rozdílů na pracovišti.

Návrh na zlepšení internetového marketingu vybrané strojírenské firmy
Pokorný, Zdeněk ; Hinčica, Vít (vedoucí práce) ; Olšanová, Květa (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zhodnotit současné využití internetového marketingu podnikem POKORNÝ spol. s r. o. a zároveň navrhnout vedení společnosti další postup rozvoje, kterým by se internetový marketing této společnosti mohl ubírat. V rámci současného internetového marketingu společnosti jsou nejdříve analyzovány její webové stránky a to z pohledu celkové kvality prezentace, obsahu a poté také statisticky pomocí zjištěných hodnot z nástroje Google Analytics. V souvislosti s webovými stránkami je následně analyzována i jejich optimalizace pro vyhledávače. Mimo webové stránky je zhodnoceno také využití dvou sociálních sítí, kterými jsou Facebook a LinkedIn. Po provedené analýze je vedení navržen další postup rozvoje internetového marketingu, kde mimo doporučení odstranění zjištěných nedostatků jsou také navrženy k využití další nástroje, které společnost doposud nevyužila. Výsledkem těchto návrhů by měla být zlepšená konkurenceschopnost této společnosti.

Podnikatelský plán vybrané firmy (model lean canvas)
Strupplová, Lucie ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Přehledný a názorný podnikatelský plán je součástí každého projektu. V současné době patří mezi velmi využívané formy prezentace podnikatelského plánu model lean canvas, který přehledně zobrazuje jednotlivé faktory ovlivňující realizaci projektu. Práce je rozdělena na dvě samostatné části. V teoretické části se věnuje formám podnikatelského plánu a jejich odlišnostmi. Aplikační část se zabývá vytvořením podnikatelského plánu pomocí modelu lean canvas pro firmu operující v oblasti moderních technologií využívajících bezpilotních létajících prostředků UAV, respektive pro jejich vybraný produkt aplikaci MAIA monitorující pohyb UAV. Metodou lean canvas byla zpracována dostupná data a bylo vytvořeno strukturované schéma projektu, na základě kterého lze predikovat úspěšnost jeho realizace . Model lean canvas se osvědčil jako přehledný a optimální model podnikatelského plánu pro projekt dané firmy.

Návrh marketingové strategie ve společnosti Imperium Finance
Petrovič, Marko ; Čermák, Radim (vedoucí práce) ; Sova, Martin (oponent)
Internetový marketing je v současnosti jednou z nejdůležitějších složek marketingu. Avšak internetový marketing jako celek je mnohem důležitější než pouhý webdesign, pouhá optimalizace pro vyhledávače (SEO) nebo pouhá PPC reklama. Většina firem si donedávna vystačila s webovými stránkami a tím byla jejich prezentace na internetu hotová. Nicméně internet je jednou z nejrychleji se rozvíjející technologií současnosti a každým rokem roste počet jeho uživatelů. Neustále se objevují nové technologie, které umožňují lepší uživatelský komfort a které také přinášejí nové způsoby prezentace a propagace. Většina společností udělá chybu již na začátku a podcení přípravu, neznají své cíle, zákazníky nebo konkurenci. Internetový marketing je proces. Obsahem tohoto procesu je poznání, analýza, návrh, realizace a nakonec i ověření, zda bylo dosaženo cílů organizace. V teoretické části je definován internetový marketing a jeho výhody oproti offline marketingu. Stručně je zde shrnuta historii a hlavní milníky internetového marketingu, které formovaly jeho současnou podobu. Dále jsou popsány současné trendy internetového marketingu a detailněji rozebrány vybrané nástroje internetového marketingu a nástroje pro vyhodnocení úspěšnosti kampaní. V praktické části se zabývám návrhem marketingové strategie ve společnosti Imperium Finance s.r.o. Hlavním cílem práce je zanalyzovat požadavky společnosti Imperium Finance s.r.o., z analýzy vyvodit konkrétní závěry a navrhnout marketingovou strategii, která podpoří vizi a strategii firmy v následujícím období. Veškeré kroky probíhaly přímo ve společnosti Imperium Finance na reálných datech od aktivních klientů a testovány v ostrém chodu společnosti. Výsledkem je pak návrh marketingové strategie, kterou se bude Imperium Finance řídit, a to v podobě marketingového plánu společnosti. Největším přínosem práce je tak reálné využití teoretických poznatků v praxi.