Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13,078 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.62 vteřin. 

Návrh projektu rozvoje cestovního ruchu ve vybrané oblasti Šumavy a jejího podhůří
STODOLOVÁ, Veronika
Cílem mé diplomové práce bylo vypracování projektu rozvoje cestovního ruchu ve vybrané oblasti Šumavy a jejího podhůří. Návrh projektu rozvoje cestovního ruchu je konkrétně lokalizován v obci Frymburk a je vypracován na základě Studie proveditelnosti, podle které jé popsán investiční záměr, posouzena jeho realizovatelnost a z finančního hlediska též zhodnocena efektivnost využití potenciálně vložených prostředků. Návrh projektu je vypracován pod názvem Rekonstrukce penzionu za účelem rozšíření nabídky i pro zimní sezónu. Smyslem tohoto projektu je poskytování ubytovacích služeb i v zimních měsících díky nainstalování nového topného zařízení. V rámci naplnění dílčích cílů se diplomová práce zabývá identifikací příležitostí na trhu cestovního ruchu ve vybrané oblasti, určením optimálního technického a majetkového zajištění projektu, a dále jsou také vymezeny dvě varianty finančního zajištění projektu.

Je hodnota dovozu zboží ze zemí mimo EU do České republiky více či méně ovlivněna změnou nominálního a reálného měnového kurzu než u zemí v rámci EU ?
Vereš, Jan ; Stroukal, Dominik (vedoucí práce) ; Slaný, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce analyzuje vztah mezi dovozem zboží ze zahraničí do České republiky a změnami měnových kurzů. Prvotní hypotézou práce je prokázat pozitivní vliv depreciace domácí měny na saldo obchodní bilance v dlouhém období. K tomu slouží celkem osm vytvořených ekonometrických modelů, které byly zkonstruovány s využitím časových řad z období mezi lety 2003-2016. Těchto osm modelů je rozděleno po dvou mezi čtyři vybrané státy.Pro každou zemi jsou tedy vytvořeny dva modely, které sledují vývoj obchodní bilance České republiky a daného státu ve dvou různých časových obdobích. U každého modelu je vždy jako vysvětlující proměnná použit reálný efektivní měnový kurz, tempo růstu HDP pro ČR a tempo růstu HDP zkoumané země. K modelům se vztahuje i druhý úkol této práce, a to analýza rozdílů v chování jednotlivých modelů v závislosti na tom, zda sledovaná země v modelu patří do EU či nikoliv. Cílem je tak zjistit, zda v důsledku existence cla na dovoz zboží ze zemí mimo EU je možné pozorovat viditelné rozdíly v chování daných proměnných, které byly zahrnuty do modelů. Na základě výsledků všech osmi modelů byla hlavní hypotéza potvrzena pouze pro tři ze čtyř zemí. V modelech pro Německo, Čínu a Francii vyšel vztah reálného měnového kurzu a obchodní bilance pro dlouhé období jako pozitivní, pro kratší období byly výsledky nejednoznačné. Druhá výzkumná otázka byla zodpovězena, avšak její přidaná hodnota je rozporuplná. Výsledné modely pro jednotlivé státy sice vykazují některé znatelnější rozdíly a dá se na základě nich určit, zda je vliv změny kurzů na obchodní bilanci menší či větší u zemí kde se clo vyměřuje. Na druhou stranu z výsledků lze poznat, že vzorek pouze čtyř zemí je nedostatečný k tomu, abychom z této analýzy mohli vyvozovat nějaké závěry.

Ekonomická spolupráce Číny a Subsaharské Afriky
Šára, Ondřej ; Jiránková, Martina (vedoucí práce) ; Sejkora, Jiří (oponent)
V oblasti navazování a prohlubování ekonomické spolupráce Subsaharské Afriky s ostatními regiony je jedním z nejaktuálnějších témat budování vztahů s Čínou. Předložená diplomová práce se zabývá analýzou současné ekonomické spolupráce mezi oběma regiony s převládajícím pohledem na afrického zástupce. Práce je formálně rozdělena do pěti kapitol. První dvě kapitoly práce se zaměřují na vybraná teoretická a věcná východiska, která souvisí se samotným tématem práce a která tvoří stavební kámen pro zbylé kapitoly. Ve třetí kapitole práce jsou představeny vybrané aktuální statistiky a údaje, týkající se obchodní a investiční spolupráce mezi oběma regiony. Na třetí kapitolu následně navazuje kapitola čtvrtá, jež se týká analýzy dopadu spolupráce s Čínou na vybranou zemi regionu a tedy i konkrétní projekci nastíněné obchodní a investiční spolupráce. Poslední kapitola práce se pak dotýká poněkud komplikovanější a diskutované problematiky klasifikace a alokace čínských prostředků v celém regionu.

Marketingová situační analýza vybrané společnosti
Doležal, Ondřej ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Čejka, Pavel (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je kvalitní zpracování marketingové situační analýzy vybrané energetické společnosti, konkrétně společnosti ČEZ, a.s. Vyhotovení analýzy společnosti umožní lépe plánovat své marketingové aktivity a obstát tak v konkurenčním prostředí. V teoretické části jsou rozebrány základní pojmy vztahující se k marketingu jako celku a dále teoretická východiska potřebná pro vyhotovení marketingové situační analýzy, kam spadá jak PEST analýza, Porterova analýza pěti sil, SWOT analýza, ale také marketingový mix. Tyto poznatky jsou poté aplikovány do praxe. Získané výsledky z jednotlivých analýz jsou posléze zformulovány do doporučení, které by měly společnosti pomoci úspěšně zvládat marketingové řízení.

Etika ve vztahu k sociálně právní ochraně dětí
Doležalová, Radka ; Mitwallyová, Helena (vedoucí práce) ; Matula, Miloš (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá výkonem orgánů sociálně právní ochrany dětí (OSPOD) s důrazem na etiku a poskytovanou podporu pracovníkům OSPOD v této oblasti ze strany zaměstnavatele. Práce řeší, zda je poskytovaná podpora dostačující, jak ovlivňuje výkon pracovníků OSPOD a kdo ji financuje. Teoretické část je zaměřena na rozbor etických kodexů, kterým sociální pracovníci OSPOD podléhají a na činnost samotného OSPOD. V praktické části jsou podrobně analyzovány dva vybrané OSPODy zejména z hlediska podpory v oblasti etiky ze strany zaměstnavatele a jsou zde rozebrány stížnosti řešené ombudsmanem s přihlédnutím na etickou stránku stížností. Na základě analýz vybraných OSPOD lze konstatovat, že podpora v oblasti etiky ze strany zaměstnavatele je dostačující, má pozitivní vliv na výkon OSPOD a je hrazena z dotace na výkon sociálně právní ochrany dětí.

Podnikatelský plán vybrané firmy (model lean canvas)
Strupplová, Lucie ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Přehledný a názorný podnikatelský plán je součástí každého projektu. V současné době patří mezi velmi využívané formy prezentace podnikatelského plánu model lean canvas, který přehledně zobrazuje jednotlivé faktory ovlivňující realizaci projektu. Práce je rozdělena na dvě samostatné části. V teoretické části se věnuje formám podnikatelského plánu a jejich odlišnostmi. Aplikační část se zabývá vytvořením podnikatelského plánu pomocí modelu lean canvas pro firmu operující v oblasti moderních technologií využívajících bezpilotních létajících prostředků UAV, respektive pro jejich vybraný produkt aplikaci MAIA monitorující pohyb UAV. Metodou lean canvas byla zpracována dostupná data a bylo vytvořeno strukturované schéma projektu, na základě kterého lze predikovat úspěšnost jeho realizace . Model lean canvas se osvědčil jako přehledný a optimální model podnikatelského plánu pro projekt dané firmy.

Využití metod Competitive Intelligence pro podniky chemického průmyslu
Lisová, Martina ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Kocánek, Marek (oponent)
Obsahem této diplomové práce je představení problematiky Competitive Intelligence a využití jejích metod pro podniky v chemickém průmyslu. Hlavním cílem práce je sestavení konkrétního řešení z oblasti Competitive Intelligence pro společnost Lovochemie, a.s., tzn. navržení kompetentního zaměstnance, který bude v různých časových intervalech pravidelně monitorovat vybrané informační zdroje pomocí softwarových nástrojů Competitive Intelligence. K dosažení tohoto stanoveného cíle byly použity analýzy. Nejprve je proveden důkladný rozbor chemického průmyslu nejen v České republice ale i ve světě a následuje analýza vybrané společnosti. Na základě těchto informací byly vybrány informační zdroje, které by společnost měla sledovat pomocí softwarových nástrojů Competitive Intelligence. První část práce se zabývá představením Competitive Intelligence, zpravodajským cyklem CI, metodami strategické analýzy a nástroji pro vyhledávání a monitorování informací na internetu. Druhá část práce je věnována již zmiňovaným analýzám. Nejprve je zanalyzován chemický průmysl a jsou popsáni největší světoví výrobci hnojiv, poté je představena společnost Lovochemie, a.s., její konkurenti, dodavatelé a odběratelé. V poslední části práce jsou zprvu popsány informační zdroje vhodné pro společnost, vybrané vhodné softwarové nástroje Competitive Intelligence a v závěru stanoveno konkrétní řešení pro Lovochemii, které bylo cílem této diplomové práci.

Technické památky Ostravy v cestovním ruchu města
Štefelová, Iveta ; Netková, Jarmila (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je analýza konkrétní technické památky na území města Ostravy a její vliv na cestovní ruch. Vybranou technickou památkou je industriální areál Dolní oblast Vítkovice, který byl prohlášen za národní kulturní památku, patří do Evropského dědictví a je zařazen do indikativního seznamu na zápis do světového dědictví UNESCO. Teoretická část práce se zabývá cestovním ruchem v České republice a v Ostravě a charakteristikou a rozdělením technických památek, metodami jejich obnovy, památkovou péčí a jak mohou být technické památky začleněny a využity v cestovním ruchu.

Comparison of Business Intelligence implementation using open source solutions for middle size companies
Schmidt, Róbert ; Maryška, Miloš (vedoucí práce) ; Sládek, Pavel (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat a navrhnout možnost nízkonákladového Business Intelligence řešení s pomocí open source technologii a jejich srovnání pro implementaci ve středně velké společnosti. V práci jsou porovnány Business Intelligence nástroje Pentaho a TIBCO Jaspersoft v lokálním prostředí, na dedikovaném serveru a řešení umístěné v cloudu je využívána služba Microsoft Azure. Teoretická část práce se zaměřuje především na vysvětlení problematiky Business Intelligence a její architektury. Právě architektura je důležitou součástí celé práce, protože dnešní nástroje jsou často řešení jako moduly pro konkrétní činnosti v procesu Business Intelligence. Aktuální finančně nenáročné nástroje se obvykle vážou s terminologií jako open source a cloud computing. Tato část obsahuje stručné vysvětlení pojmů a jejich výhody či nevýhody pro námi zvolenou cílovou skupinu společností. Analytická část práce obsahuje definované parametry, podle kterých je provedena analýza řešení a jejich srovnání. Business Intelligence řešení jsou rozděleny podle jednotlivých vrstev a ke každé vrstvě jsou porovnávány vybrané nástroje. Hodnotící kritéria jsou rozděleny do finančních, uživatelských a technických kategorii. Závěrem analytické části přistupujeme ke vzájemnému srovnání možností nasazení sady Business Intelligence nástrojů pro námi definovanou skupinu koncových zákazníků. Hlavním přínosem diplomové práce je srovnání open source řešení Business Intelligence pro nasazení do středně velké společnosti. Podle směrnice Evropské unie, střední společnost nepřesahuje 250 zaměstnanců nebo zisk do 50 milionů eur. Čtenář si dokáže porovnat jednotlivé řešení, úskalí nebo závady, které by mohly být pro konkrétní implementaci kritické.

Optimální výrobní strategie vybrané firmy v oblasti strojírenství
Brachtlová, Veronika ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Všetečková, Dana (oponent)
Tématem diplomové práce je "Optimální výrobní strategie vybrané firmy v oblasti strojírenství" - konkrétně se jedná o firmu EUTECH akciová společnost, resp. její výrobní divizi nástrojárna zabývající se výrobou forem pro vstřikování plastů, nejrůznějších dílů a speciálních přístrojů pro letecký průmysl. Cílem práce je na základě stanovených faktorů zhodnotit, zda je pro firmu EUTECH akciová společnost, divize nástrojárna výhodnější investovat do pořízení technologie 5ti-osého CNC obrábění a zajišťovat daný proces vlastními zdroji uvnitř firmy nebo zda tuto technologii nadále zadávat do kooperace. Práce je strukturována do dvou částí - teoretické a praktické. Teoretické část práce se věnuje teorii provozního managementu a výroby. Praktická část diplomové práce je zaměřena na firmu EUTECH akciová společnost, respektive divizi nástrojárna a její výrobní strategii. Společnost je zde stručně představena, je provedena situační analýza divize nástrojárna a následně je rozebrán její výrobní proces. Závěrečná část práce je zaměřena na aplikaci kooperací v divizi nástrojárna, jsou zde vyhodnoceny základní a další faktory ovlivňující volbu strategie "vyrob nebo kup" a je stanoven jasný závěr, která z těchto strategií je u technologie 5ti-osého CNC obrábění výhodnější.