| |
|
Návrh metodiky řízení a správy incidentů a problémů a jejího využití ve vybrané organizaci
Holub, Adam ; Stanovská, Iva (vedoucí práce) ; Novák, Tomáš (oponent)
Práce se zabývá návrhem metodiky pro řízení a správ incidentů a problémů (issue), s využitím issue-trackingového nástroje. Cílem práce je takovou metodiku vytvořit a nasadit ji v konkrétní organizaci. Při vytváření Metodiky byly využity doporučené postupy získané ze zdrojových prací, a také autorovi praktické zkušenosti. V teoretické části páce jsou nejprve popsány přístupy, ze kterých vyvíjená Metodika vychází a přebírá některou jejich terminologii. Následně je vysvětleno, co to je issue-trackingový systém a je uveden přehled nejčastěji používaných issue-trackingových systé-mů. V praktické části je vytvářena samotná Metodika. Nejprve je popsána cílová skupina metodiky. Dále jsou definovány typy issue a role používané při práci s issue-trackingovým systémem. Následně je popsáno jak stanovit životní cyklus issue a jak pracovat s jeho atributy. Dále se práce věnuje reportování dat z issue-trackingového systému. Druhá kapitola praktické části práce se věnuje implementaci Metodiky do nástroje JIRA.
|
|
Urbanizace v Číně: udržitelnost čínských měst
Králíková, Petra ; Stuchlíková, Zuzana (vedoucí práce) ; Neumann, Pavel (oponent)
Diplomová práce má za cíl charakterizovat vývojové trendy čínské urbanizace od vzniku Čínské lidové republiky dodnes, přístupy k ní a zhodnotit udržitelnost těchto trendů. Práce se skládá ze čtyř hlavních kapitol. První kapitola představuje vybrané urbanizační teorie: teorii stádií vývoje měst, diferenciální urbanizaci a environmentální Kuznetsovu křivku. Druhá část charakterizuje vývoj čínské urbanizace, definuje dva hlavní determinanty budoucího vývoje a snaží se postihnout možné scénáře vývoje budoucího. Třetí část se zabývá přístupem čínské vlády a příslušnými dokumenty, mezi něž patří pětileté plány, Urbanizační plán a reformy. Poté je zhodnocena udržitelnost čínské urbanizace. Poslední část práce se zabývá urbanizačními trendy a příslušnými politikami v samosprávném městě Chongqing.
|
|
Analysis of customers satisfaction in a selected restaurant facility
Kováčová, Dominika ; Oberhel, Martin (vedoucí práce) ; Musil, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce na těma analýza spokojenosti zákazníků ve vybraném restauračním zařízení se zaměřuje hlavně na pojmy zákazník, marketing a marketingový výzkum. Cílem práce je vykonat marketingový výzkum ve vybrané restauraci 15. Poledník a po vypátrání nedostatků navrhnout vhodná řešení a zlepšení samotnému majitelovi. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části. V první části jsou rozebrané teoretické stránky problematiky. Uvádí se i pojem marketing, protože právě z něho marketingový výzkum vychází, dále je podrobně popsaný marketingový výzkum a na závěr se práce zaměřuje na teorii zákazníka, jehož definice je pro práci potřebná. Ve druhé, praktické části bakalářské práce je popsaný samostatný výzkum, jeho kroky a postupy. V závěru se nachází konkrétní návrhy a doporučení majitelovi restaurace.
|
|
Interkulturní aspekty komunikace v pracovním prostředí vybrané firmy
Jenšovský, Šimon ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Balgová, Dagmar (oponent)
Práce se zabývá kulturními odlišnostmi pracovníků v nadnárodní korporaci ve vztahu k interní komunikaci a plnění pracovních úkolů. Podstatou práce je vytvořit teoretický rámec pro zmapování kulturních odlišností mezi pracovníky nadnárodní korporace a na základě získaných poznatků vyšetřit vliv kulturních odlišností na komunikaci a plnění úkolů. Soubor výzkumných otázek jednak replikuje práci Geerta Hofsteda, v druhé řadě vychází z poznatků formulovaných Hofstedem a několika autory, kteří vycházeli z jeho práce. Pro získání dat byla použita metoda dotazníkového šetření. Pro vyhodnocení dat byly použity metody deskripce prostřednictvím četnosti a statistické metody srovnání struktur. Výsledkem práce je soubor obecných doporučení zaměřených na eliminaci či alepoň omezení negativních dopadů interkulturních rozdílů na pracovišti.
|
|
Návrh na zlepšení internetového marketingu vybrané strojírenské firmy
Pokorný, Zdeněk ; Hinčica, Vít (vedoucí práce) ; Olšanová, Květa (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zhodnotit současné využití internetového marketingu podnikem POKORNÝ spol. s r. o. a zároveň navrhnout vedení společnosti další postup rozvoje, kterým by se internetový marketing této společnosti mohl ubírat. V rámci současného internetového marketingu společnosti jsou nejdříve analyzovány její webové stránky a to z pohledu celkové kvality prezentace, obsahu a poté také statisticky pomocí zjištěných hodnot z nástroje Google Analytics. V souvislosti s webovými stránkami je následně analyzována i jejich optimalizace pro vyhledávače. Mimo webové stránky je zhodnoceno také využití dvou sociálních sítí, kterými jsou Facebook a LinkedIn. Po provedené analýze je vedení navržen další postup rozvoje internetového marketingu, kde mimo doporučení odstranění zjištěných nedostatků jsou také navrženy k využití další nástroje, které společnost doposud nevyužila. Výsledkem těchto návrhů by měla být zlepšená konkurenceschopnost této společnosti.
|
|
Vybrané přírodní zdroje: ohniska konfliktů a ekonomické souvislosti
Sytný, Patrik ; Vošta, Milan (vedoucí práce) ; Sankot, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce se zabývá třemi vybranými přírodními zdroji, kterými jsou ropa, zemní plyn a voda, a konflikty vznikajícími na základě sporů o ně. Cílem práce bylo zhodnotit povahu konfliktů, vymezit jejich hlavní ohniska a vyvodit případné ekonomické důsledky. Ke zjištění povahy konfliktů a následných ekonomických důsledků bylo použito odborné literatury, která se touto tématikou zabývá. Výsledkem je zhodnocení, jež prokázalo, že nejvlivnější konflikty vznikají na základě sporů o ropu. Jejich ekonomické a politické dopady jsou velice znatelné a ekonomicky měřitelné formou HDP, celkového produktu a dalších indikátorů. V práci bylo dále zjištěno, že konflikty na základě zemního plynu mají podobný ráz a rozsah jako v případě ropy, i když v menší míře. Nejméně významné konflikty ve významu ekonomických dopadů jsou ty o vodu, u kterých se prokázalo, že nemají v současné době takový vliv na ekonomickou a politickou situaci jako ropa a zemní plyn.
|
|
Motivace a spokojenost zaměstnanců výrobního podniku
Olszowá, Zuzana ; Matysová, Kamila (vedoucí práce) ; Chylíková, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou motivace a spokojenosti zaměstnanců. Cílem této práce je provést analýzu motivace a pracovní spokojenosti zaměstnanců ve výrobním podniku pomocí dotazníku spokojenosti a získané výstupy použít pro identifikaci oblastí nespokojenosti a vypracování návrhů změn vedoucích ke zlepšení zjištěných nedostatků. Práce si dále kladla za cíl upozornit na souvislost mezi pracovní spokojeností a motivací zaměstnanců a úrovní jejich pracovního výkonu, loajality, absence a fluktuace, stejně jako poukázat na vztah mezi motivací a spokojeností zaměstnanců a úspěšným fungováním celého podniku. Po krátkém úvodu následuje teoretická část práce, ve které je nastíněna problematika motivace a pracovní spokojenosti. Jsou zde objasněny pojmy jako jsou motivace, stimulace, pracovní motivace, pracovní spokojenost nebo motivační profil. Jsou zde také popsány vybrané teorie motivace a faktory ovlivňující pracovní spokojenost. V praktické části práce je popsán způsob řízení lidských zdrojů v podniku a samotné dotazníkové šetření provedené mezi zaměstnanci podniku. Dotazník je rozdělen do několika oblastí v rámci kterých jsou zaměstnanci dotazováni na spokojenost s jednotlivými faktory ovlivňujícími spokojenost a motivaci. Tato část práce také zahrnuje zhodnocení výsledků průzkumu a návrhy na zlepšení motivace a spokojenosti zaměstnanců. Tato část práce také obsahuje zhodnocení výsledků průzkumu a návrhy pro zlepšení motivace a spokojenosti zaměstnanců.
|
|
Návrh strategie CRM ve vybrané společnosti
Gorolová, Pavlína ; Koliš, Karel (vedoucí práce) ; Kociánová, Jana (oponent)
Bakalářská práce pojednává o filozofii řízení vztahů se zákazníky. Jejím hlavním cílem je analyzovat procesy v konkrétní společnosti a doporučit řešení ve vztahu k zákazníkům. Práce je rozdělena na tři části. Teoretická část seznámí čtenáře se základními pojmy řízení vztahů se zákazníky, jeho principy, vývojem a strategií. Dále věnuje pozornost zákazníkovi a jeho hodnotě. Metodická část vymezuje metodu analýzy, která je aplikována v praktické části. Ta se zaměřuje na konkrétní společnost, její představení a historii a věnuje se i analýzám vnějšího a vnitřního prostředí. V závěru této práce jsou uvedena konkrétní doporučení a návrhy na zlepšení.
|
|
Zlepšení logistických operací ve skladu Stroi Servis Plus
Feklistov, Maxim ; Vinš, Marek (vedoucí práce) ; Mervart, Michal (oponent)
Bakalářská práce pojednává o logistických operacích ve skladu v konkrétní společnosti. Cílem práce je zanalyzovat logistické operace ve skladu Stroj Servis Plus a na základě teoretických poznatků a vybraných metod navrhnout opatření, která by logistické operace firmy zefektivnila. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí, a to na teoretickou část a praktickou část. V první části práce jsou popsané základní teoretické pojmy a principy týkající se dané problematiky. Další část práce bude věnována představením společnosti Stroj Servis Plus a analýze logistických operací v jejím skladu. Na základě potřebných vnitropodnikových dokumentů, vlastní praxi ve firmě a teoretických poznatků navrhnu řešení, která by odstranila případné nedostatky a zlepšila tak logistické operace ve skladu vybrané společnosti.
|