Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hodnocení a sebehodnocení v tělesné výchově na 1. stupni ZŠ
Bendl, Petr ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Hrabinec, Jiří (oponent)
Práce je zaměřena na problematiku hodnocení v tělesné výchově a jeho působení na sebehodnocení žáků. Teoretická část je tvořena osobnostně-sociální charakteristikou dítěte mladšího školního věku, analýzou sebehodnocení jako komponenty sebepojetí člověka a konečně teoretické zvládnutí obsahu a forem hodnocení na 1. stupni s důrazem na jeho cíle. Stěžejní kapitolou je teoretický popis konceptů hodnocení v tělesné výchově. Praktická část se věnuje zjišťování vlivu hodnocení na sebehodnocení žáků porovnáním paralelních dotazníkových šetření a průzkumu současných trendů v hodnocení v tělesné výchově.
Hodnocení a klasifikace ve školní TV
Lonská, Julie ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Tilinger, Pavel (oponent)
Název: Hodnocení a klasifikace ve školní TV Cíle: Hlavním cílem této práce je analyzovat názory současných učitelů TV na způsoby hodnocení a klasifikace ve školní TV na základních a středních školách. Jaký je vztah vyučujících ke klasifikaci a slovnímu hodnocení žáků v TV a jaká jsou jejich hlavní kritéria pro hodnocení. Dále vyhodnotit dotazníky žáků, které se týkají jejich názorů na danou klasifikaci. Metodika: V této práci byla použita metoda dotazníkového šetření na 20 školách v Praze (10 základních a 10 středních). První dotazník, který byl vytvořen pro učitele, obsahoval čtyřicet otázek, přičemž prvních 36 mělo uzavřenou formu, zbylé 4 otevřenou, kde respondenti odpovídali vlastním názorem. Druhý dotazník byl vytvořen pro žáky, obsahoval 39 otázek. U každé byla možná pouze jedna odpověď, pouze poslední otázka měla formu otevřenou. Dotazník byl zaměřen na způsoby hodnocení žáků v tělesné výchově, kritéria pro klasifikaci v TV, nedostatky a přednosti tohoto způsobu hodnocení. Výsledky: Z analýzy výsledků bylo prokázáno, že většina učitelů (85%) na základních a středních školách v Praze, hodnotí žáky v tělesné výchově známkou. Z rozboru výsledků bylo zjištěno, že tato forma hodnocení je pro vyučující nejjednodušší, časově nejméně náročná a výstižná. Nevýhodou této formy dle respondentů však...
Hodnocení žáků II. stupně ZŠ a jeho vliv na motivaci k učení
Musilová, Miroslava ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomová práce "Hodnocení žáků II. stupně základní školy a jeho vliv na motivaci k učení" je zaměřena na nejpoužívanější způsoby školního hodnocení v současné škole, zamýšlí se nejen nad způsoby hodnocení vyhovující žákům, ale také nad vztahem hodnocení - motivace k učení. Součástí této práce je i analýza současného stavu sebehodnocení žáků při výuce. Práce je rozdělena na část teoretickou a část empirickou. Teoretická část shrnuje podstatu a význam hodnocení, jeho zásady a kvalitu. Vymezuje některé důležité pojmy, jako je školní hodnocení a jeho právní rámec, hovoří o funkcích a technikách hodnocení z pohledu školské legislativy a současných tendencích v jeho vývoji, mapuje typy a formy hodnocení. Detailněji se věnuje motivační funkci hodnocení a sebehodnocení. Část empirická se zabývá výzkumem, který je zaměřen na zjištění nejpoužívanějšího způsobu školního hodnocení na vybraných školách, na zjištění, jaký způsob hodnocení upřednostňují sami žáci a zda hodnocení ovlivňuje jejich motivaci ve vztahu k vyučujícímu či předmětu. Klíčová slova Edukace, hodnocení, formativní hodnocení, slovní hodnocení, sumativní hodnocení, sebehodnocení, klasifikace, motivace, základní škola, žák
Sociální reflexivita a vzdělávání: případ známkování
Šály, Jan ; Numerato, Dino (vedoucí práce) ; Cuker, Ivan (oponent)
Bakalářská práce s názvem Sociální reflexivita a vzdělávání: případ známkování je kvantitativní výzkum, jež se zabývá sociální reflexivitou u učitelů prvního stupně základní školy, konkrétně zaměřenou na hodnocení. Hlavním tématem práce je mapování rozhodovacího procesů učitelů ohledně změn v jejich praxi a míry používání známkování, potažmo slovního hodnocení pomocí teorie sociální reflexivity. Nejprve autor věnuje pozornost změnám, které učitelé obecně dělají ve své praxi. Jakým způsobem změny dělají a jak nad nimi přemýšlí. Dále nad podněty, díky kterým ke změnám u učitelů dochází. Autor se v také textu zaměřuje na několik dimenzí, které do procesu rozhodování o míře používání zmíněných typů hodnocení vstupují. První z nich je progresivita učitelů, jejich vztah k tradici a kontinuitě ve školství. Dále jejich vztah k známkování a slovní hodnocení a vnímání jejich jednotlivých vlastností. Autor se též zabývá strukturami, které učitelé vnímají jako omezující při snižování míry používání známek ve výuce. V textu nakonec reflektuje distanční výuku v době pandemie covid-19 a její vliv na míru používání slovního hodnocení a struktury.
Vnější motivace žáků v tělesné výchově na základní škole
Voštiňák, Radek ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Červinka, Pavel (oponent)
Název: Vnější motivace žáků v tělesné výchově na základní škole Cíl: Cílem mé diplomové práce bylo objasnit problematiku vnější motivace žáků ve školní tělesné výchově na základní škole. Zaměřil jsem se podrobněji na období pubescence a okrajově také na oba stupně základní školy a porovnal jsem je. Dále jsem se primárně soustředil na sportovní projekty do škol a známkování. Metoda: Práce má charakter akčního výzkumu. V práci jsou uplatněny metody pozorování, popisu, rozboru pedagogické situace a pedagogické dokumentace. Výzkum byl proveden na ZŠ Bítovská v průběhu šesti let. Výsledky: Žáky prvního stupně je vhodné motivovat odměnami a pozitivním vlivem vyučujícího. Na druhém stupni je možné využít soutěže, závody a hry. Jako podpora pro oba stupně základní školy nejlépe funguje sportovní projekt Sazka Olympijský víceboj. Klíčové slova: motivace, sportovní projekt, adolescent, známkování
Relativita známkování na 1. st. ZŠ
Švarcová, Kateřina ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jana (oponent)
Práce se zabývá relativitou známkování na 1. stupni základní školy se zaměřením na subjektivitu v hodnocení žákovských prací z českého jazyka při použití klasifikace. Teoretická část je zaměřena na hodnocení obecně, respektive na funkce, typy a formy hodnocení. V teoretické části zmiňuji i to, jaké typy hodnocení jsou považovány za kvalitní. Dvě kapitoly jsou věnovány také objektivitě a spravedlnosti v hodnocení. Práce obsahuje i několik odstavců o ukotvení hodnocení v zákoně. Cílem výzkumu je zjistit, zda učitelé interpretují výkon žáka odlišně, a jaká kritéria berou do úvahy. Tím chci upozornit na velkou míru subjektivity při hodnocení známkováním. Učitelům byla předložena stejná simulovaná práce žáka. Jejich úkolem bylo práci opravit a uvést, co mělo vliv na jejich hodnocení, tedy udělenou známku. Pro výzkum byla zvolena metoda polostrukturovaného rozhovoru. Práce potvrdila předpoklad, že hodnocení známkováním je zatíženo velkou mírou subjektivity. Učitelky totiž známkovaly práci velmi rozmanitě a své hodnocení opíraly o různá kritéria. KLÍČOVÁ SLOVA hodnocení, známkování, subjektivita, učitelé, kritéria, úskalí
French lycées of general education
Škeříková, Michaela ; Machleidtová, Silva (vedoucí práce) ; Suková Vychopňová, Kateřina (oponent)
Hlavním cílem této práce je popsat francouzská lycea všeobecného zaměření. První část této práce je věnována rozdílům a podobnostem mezi tímto specifickým typem lyceí a ostatními typy lyceí. Nejdříve jsou lycea situována mezi ostatní vzdělávací stupně, poté je zmíněn vývoj francouzského školského systému a nakonec jsou porovnány různé typy lyceí. Poté, v druhé části, je popsána struktura těchto lyceí, stejně tak je popsán pedagogický sbor a je uvedeno několik aktuálních problémů. Také je zde začleněna nová reforma školství. Poslední část této práce je zaměřena na známkování a na závěrečnou zkoušku "baccalauréat", která ukončuje středoškolské vzdělání a umožňuje pokračovat ve studiu na vysoké škole.
Hodnocení a klasifikace ve školní TV
Lonská, Julie ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Tilinger, Pavel (oponent)
Název: Hodnocení a klasifikace ve školní TV Cíle: Hlavním cílem této práce je analyzovat názory současných učitelů TV na způsoby hodnocení a klasifikace ve školní TV na základních a středních školách. Jaký je vztah vyučujících ke klasifikaci a slovnímu hodnocení žáků v TV a jaká jsou jejich hlavní kritéria pro hodnocení. Dále vyhodnotit dotazníky žáků, které se týkají jejich názorů na danou klasifikaci. Metodika: V této práci byla použita metoda dotazníkového šetření na 20 školách v Praze (10 základních a 10 středních). První dotazník, který byl vytvořen pro učitele, obsahoval čtyřicet otázek, přičemž prvních 36 mělo uzavřenou formu, zbylé 4 otevřenou, kde respondenti odpovídali vlastním názorem. Druhý dotazník byl vytvořen pro žáky, obsahoval 39 otázek. U každé byla možná pouze jedna odpověď, pouze poslední otázka měla formu otevřenou. Dotazník byl zaměřen na způsoby hodnocení žáků v tělesné výchově, kritéria pro klasifikaci v TV, nedostatky a přednosti tohoto způsobu hodnocení. Výsledky: Z analýzy výsledků bylo prokázáno, že většina učitelů (85%) na základních a středních školách v Praze, hodnotí žáky v tělesné výchově známkou. Z rozboru výsledků bylo zjištěno, že tato forma hodnocení je pro vyučující nejjednodušší, časově nejméně náročná a výstižná. Nevýhodou této formy dle respondentů však...
Hodnocení a sebehodnocení v tělesné výchově na 1. stupni ZŠ
Bendl, Petr ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Hrabinec, Jiří (oponent)
Práce je zaměřena na problematiku hodnocení v tělesné výchově a jeho působení na sebehodnocení žáků. Teoretická část je tvořena osobnostně-sociální charakteristikou dítěte mladšího školního věku, analýzou sebehodnocení jako komponenty sebepojetí člověka a konečně teoretické zvládnutí obsahu a forem hodnocení na 1. stupni s důrazem na jeho cíle. Stěžejní kapitolou je teoretický popis konceptů hodnocení v tělesné výchově. Praktická část se věnuje zjišťování vlivu hodnocení na sebehodnocení žáků porovnáním paralelních dotazníkových šetření a průzkumu současných trendů v hodnocení v tělesné výchově.
Hodnocení žáků II. stupně ZŠ a jeho vliv na motivaci k učení
Musilová, Miroslava ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomová práce "Hodnocení žáků II. stupně základní školy a jeho vliv na motivaci k učení" je zaměřena na nejpoužívanější způsoby školního hodnocení v současné škole, zamýšlí se nejen nad způsoby hodnocení vyhovující žákům, ale také nad vztahem hodnocení - motivace k učení. Součástí této práce je i analýza současného stavu sebehodnocení žáků při výuce. Práce je rozdělena na část teoretickou a část empirickou. Teoretická část shrnuje podstatu a význam hodnocení, jeho zásady a kvalitu. Vymezuje některé důležité pojmy, jako je školní hodnocení a jeho právní rámec, hovoří o funkcích a technikách hodnocení z pohledu školské legislativy a současných tendencích v jeho vývoji, mapuje typy a formy hodnocení. Detailněji se věnuje motivační funkci hodnocení a sebehodnocení. Část empirická se zabývá výzkumem, který je zaměřen na zjištění nejpoužívanějšího způsobu školního hodnocení na vybraných školách, na zjištění, jaký způsob hodnocení upřednostňují sami žáci a zda hodnocení ovlivňuje jejich motivaci ve vztahu k vyučujícímu či předmětu. Klíčová slova Edukace, hodnocení, formativní hodnocení, slovní hodnocení, sumativní hodnocení, sebehodnocení, klasifikace, motivace, základní škola, žák

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.