Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jednorázové dobrovolnictví v zařízeních sociálních služeb
KLÍMOVÁ, Anna
Dobrovolnictví je dnes již přirozenou součástí sociální oblasti. Jednou z možných podob dobrovolnictví je jednorázové dobrovolnictví, které má svá specifika. Tato bakalářská práce popisuje motivaci dobrovolníků pro jednorázové dobrovolnictví v zařízeních sociálních služeb a dále specifika procesu získávání dobrovolníků na jednorázové akce. K dosažení cílů byl použit kvalitativní výzkum a pro sběr dat byla využita metoda dotazování, která se uskutečnila pomocí techniky polořízených rozhovorů.
Zařízení sociálních služeb pro rodiny s dětmi
DVOŘÁKOVÁ, Vendula
Cílem bakalářské práce je zjistit spokojenost uživatelů s nabízenými službami ve vybraných zařízeních sociálních služeb pro rodiny s dětmi. V praktické části bakalářské práce byl použit kvalitativní výzkum, metoda dotazování a technika polostrukturovaného rozhovoru. Pomocí Registru poskytovatelů sociálních služeb MPSV ČR byla vybrána zařízení sociálních služeb pro rodiny s dětmi v Jihočeském kraji. Souhlas s poskytnutím komunikačních partnerů udělilo zařízení sociálně aktivizačních služeb pro rodiny s dětmi a azylový dům pro matky s dětmi. Celkový výzkumný soubor tvořilo deset komunikačních partnerek, z toho bylo šest komunikačních partnerek ze sociálně aktivizačních služeb pro rodiny s dětmi a čtyři komunikační partnerky z azylového domova pro matky s dětmi. Rozhovor k výzkumné části této práce byl sestaven z devatenácti otázek a jeho cílem bylo zjistit spokojenost uživatelů s nabízenými službami ve vybraných zařízeních sociálních služeb pro rodiny s dětmi. Získaná data byla přepsána a následně vyhodnocena pomocí procesu otevřeného kódování, kdy všechna data byla pro větší přehlednost uspořádána do jednotlivých kategorií. Z výzkumu vyplývá, že všechny komunikační partnerky jsou se sociálními službami pro rodiny s dětmi spokojeny a mohou tato zařízení doporučit i dalším jedincům, kteří se ocitnou v podobné tíživé životní situaci, kterou nejsou schopni řešit vlastními silami. Bakalářská práce může sloužit jako zpětná vazba pro poskytovatele sociálních služeb pro rodiny s dětmi a zároveň by také mohla vést k případnému zkvalitnění sociálních služeb. Dále by také mohla být průvodcem pro potenciální zájemce o tyto sociální služby, aby věděli, kam se obrátit s žádostí o pomoc a co mohou od těchto zařízení sociálních služeb očekávat.
Vnímání kvality života seniorů v zařízeních sociálních služeb
Zučková, Jana ; Vachková, Eva (vedoucí práce) ; Pánková, Jitka (oponent)
Autor: Jana Zučková Instituce: Ústav sociálního lékařství LF UK v Hradci Králové Oddělení ošetřovatelství Název práce: Vnímání kvality života seniorů v zařízeních sociálních služeb Vedoucí práce: Mgr. Eva Vachková, Ph. D. Počet stran: 164 Rok obhajoby: 2016 Klíčová slova: kvalita života seniorů, zařízení sociálních služeb, klient, stáří, senior Téma bakalářské práce je vnímání kvality života seniorů umístěných v zařízení sociálních služeb. V teoretické části jsem popsala proces stárnutí, žebříček lidských potřeb a vnímání kvality života s probíhajícími změnami v organismu seniorů. V empirické části jsem použila kvantitativní metodu dotazníkového šetření. Otázky obou typů dotazníků jsou uzavřené. Empirický výzkum jsem prováděla u 50 klientů Domovů Na Třešňovce v České Skalici. Stanovené cíle odpovídají výsledkům.
Zhodnocení marketingové strategie vybraného zařízení sociálních služeb v podmínkách působení zákona 108/2006 Sb., o sociálních službách a návrh její inovace.
VRÁBLIKOVÁ, Andrea
Cílem mé práce {\clqq}Zhodnocení marketingové strategie vybraného zařízení sociálních služeb v podmínkách působení zákona 108/2006 Sb., o sociálních službách a návrh její inovace`` bylo zjistit, zda zařízení vůbec marketingové strategie využívají, a pokud ano, v jakých oblastech. Zjišťovala jsem také, jaký dopad na chod zařízení má nový zákon o sociálních službách, a zda existují nějaké rozdíly v používání strategií dle zřizovatele zařízení. Marketing sociální péče nemá v České republice dlouhou historii, jde o segment kterému není věnována dostatečná pozornost. Marketing je ve většině případů používán u soukromých poskytovatelů sociálních služeb.
Zhodnocení marketingové strategie vybraného zařízení sociálních služeb v podmínkách působení zákona 108/2006 Sb., o sociálních službách a návrh její inovace
ŠAFRÁNEK, Libor
Tato práce si kladla za cíl zhodnotit úroveň marketingového plánování v sociálních zařízeních zastřešovaných o.s. Preventem. Úkolem bylo zhodnotit zda-li k takovému plánování dochází a pokud ano, jakým způsobem, případně v jakých oblastech. Ve svém výzkumu jsem se zaměřil na identifikaci příležitostí, rizik, slabých a silných stránek jednotlivých zařízeních pomocí situační analýzy SWOT, která umožňuje položit základní pilíře budoucí marketingové strategie. Dále jsem hodnotil poskytované služby prostřednictvím samotného uživatele, kterému jsem nechal zodpovědět několik otázek týkajících se kvality jemu poskytovaných služeb zařízeními o. s. Preventem. Tento výzkum byl prováděn v zařízeních poskytující své služby v oblasti drogové problematiky na území Jihočeského kraje. V práci byl použit ke sběru dat kvalitativní výzkum. Došlo k sebrání dat prostřednictvím metody dotazování za pomoci nestandardizovaných dotazníků. U dotazování byla použita technika rozhovoru. Dále došlo k vyplnění tabulek pro situační analýzu řediteli jednotlivých zařízení a k vyplnění nestandardizovaných dotazníků s otevřenými otázkami klienty těchto zařízení. Marketing jako takový vždy byl primárně cílen na ziskový sektor. V této době však proniká i do sektoru neziskových organizací. Je při tom často doprovázen nedůvěrou, která plyne z povrchního dojmu o účelu marketingového řízení a také dominantního postavení těchto poskytovatelů služeb v kraji, jež dostatečně nemotivuje k užívání marketingu. Z výzkumu vyplynulo, že jednotlivá zařízení ke svému plánování nevyužívají strukturovaných mechanismů marketingového plánování. Jedná se spíš o plánování, které je postavené na nutnosti plnit požadavky dané zákonem a mnohdy je k takovému plánování přistupováno spíše intuitivně. Kvalita plánování je pak závislá na schopnostech ředitelů jednotlivých zařízení. Silným motivačním prvkem pro pracování na marketingu zařízeních by se mohl stát nedostatek finančních prostředků. Na druhé straně jejich nedostatek zároveň ohrožují možnost zavádění nových marketingových aktivit v těchto zařízeních. Proto je třeba uvažovat nad možnostmi jak efektivně pracovat na získání prostředků vedlejší hospodářskou činností. Výzkum sice potvrdil spokojenost klienta jež důležitým ukazatelem kvality poskytovaných služeb a tím dobře odvedené práce zařízení. Pro efektivnější porovnání by však měly existovat studie srovnávající služby s jinými zařízeními podobného typu, jen tak se může zařízení připravit na v budoucnu sílicí konkurenční trh poskytovatelů těchto služeb. Pro budoucí strukturované plánování je důležité stanovení cílů. Cíle by měly být formulovány konkrétně a co nejpřesněji. Měly by být měřitelné a porovnatelné, jen tak lze pracovat na efektivní dlouhodobé strategii zařízení.
Zavádění standardů kvality sociálních služeb v domově pro seniory.
SEDLÁKOVÁ, Šárka
Cílem bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem se realizovalo zavádění nových standardů kvality sociálních služeb do praxe, zjistit názor pracovníků v přímé obslužné péči na zavádění standardů kvality sociálních služeb a možnosti jejich naplňování v praxi v Domově důchodců Humpolec. Na počátku byly stanoveny dvě hypotézy: H1) Standardy kvality sociálních služeb zvýší podle názoru zaměstnanců v přímé obslužné péči úroveň péče o klienty v domově pro seniory. H2) Zavedením standardů kvality sociálních služeb se zvýší odborná úroveň v přímé obslužné péči. Pro sběr informací a ověření stanovených hypotéz jsem zvolila kvantitativní výzkum, metodu dotazování, techniku řízeného rozhovoru. Řízený rozhovor se rozvíjí na základě pevně stanovených otázek, které měly pevně stanovené pořadí a většinou se zde uváděly i varianty odpovědí. Rozhovor byl veden s vybraným vzorkem zaměstnanců Domova důchodců Humpolec v průběhu července a srpna 2009. Z celkového počtu 53 pracovníků přímé obslužné péče jsem vybrala náhodným systematickým výběrem 42 pracovníků přímé obslužné péče. Řízeného rozhovoru se zúčastnilo 30 zaměstnanců, 10 zaměstnanců rozhovor odmítlo a 2 zaměstnanci byli v době výzkumu v pracovní neschopnosti. V rozhovoru bylo účastníkům položeno 7 polootevřených otázek. Z mého výzkumu vyplynulo, že standardy kvality sociálních služeb jsou dobrou cestou za vyšší kvalitou sociálních služeb a s tím i související ochranou práv jejich uživatelů. Je nutné naučit se s těmito standardy pracovat ve prospěch uživatelů sociálních služeb. S tím souvisí také řádné zaškolování pracovníků přímé obslužné péče, jejich profesní rozvoj a důkladné seznámení s problematikou týkající se zavedení nových standardů kvality do běžné praxe v zařízeních sociálních služeb. Výsledky bakalářské práce mohou být použity ke zjištění stavu zavádění standardů v Domově důchodců Humpolec a mohou pomoci při odstranění nedostatků v proškolování pracovníků přímé obslužné péče, zvýšení jejich informovanosti v rámci standardů kvality sociálních služeb a tím ke zvýšení odborné připravenosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.