Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Czech Primary Teachers' Approach to English Pronunciation Teaching
Jirsová, Emma ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Müller Dočkalová, Barbora (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit současný stav výuky výslovnosti anglického jazyka na základních školách v České republice. Za účelem dosažení uvedeného cíle tato práce zkoumá přístup českých učitelů k výuce anglické výslovnosti. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část nejprve popisuje důležitost, cíl a obsah výuky výslovnosti spolu s její efektivitou a důvody, proč bývá zanedbávána. Dále poskytuje charakteristiku žáků mladšího školního věku, uvádí doporučení pro výuku výslovnosti na prvním stupni základní školy, popisuje integrativní přístup k výuce výslovnosti a zabývá se tím, jak probíhá výuka výslovnosti na základních školách v různých evropských zemích. Praktická část této diplomové práce představuje, analyzuje a komentuje výsledky dotazníkového šetření, jehož se zúčastnilo 108 českých učitelů základních škol a které se zaměřilo na jejich přístup k výuce výslovnosti. Výsledky výzkumu popisují pedagogické vzdělání učitelů v oblasti výslovnosti, jejich pohled na její výuku, způsob, kterým ji implementují do hodin anglického jazyka, důvody, proč někteří pedagogové vyučují výslovnost nesystematicky a změny, jež by podporovaly systematickou výuku výslovnosti. Klíčová slova výuka výslovnosti anglického jazyka, první stupeň ZŠ, žáci mladšího školního věku, angličtina jako...
Using podcasts to teach English to young learners
Hoppejová, Diana ; Müller Dočkalová, Barbora (vedoucí práce) ; Uličná, Klára (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje podcastům jako výukovém materiálu na výuku anglického jazyka u dětí v předškolním věku. Podcasty jsou vytvořené za účelem uvedení dětí do anglického jazyka pomocí jejich mateřského jazyka, skrze namluvenou audio pohádku bez vizuálních pomůcek. Cílem práce je zjistit, jestli systematické používání mateřského jazyka v audio materiálech může mít pozitivní vliv na motivaci a ochotu poslouchat u dětí, které s učením se anglicky teprve začínají. Cílem teoretické části bylo získat potřebnou znalost na efektivní přípravu takových podcastů. Zkoumá tedy účinné možnosti výuky anglického jazyka pro malé děti, využití příběhů na výuku angličtiny a roli prvního jazyka v učení se jazyku novému. Praktická část se zaměřuje na průzkum uskutečněný mezi českými a slovenskými rodiči dětí, které poslouchání anglických nahrávek před výzkumem nebavilo. Rodiče souhlasili s otestováním série autorských podcastů s dětmi a s pozorováním jejich reakcí. Cílem výzkumu bylo potvrdit nebo vyvrátit hypotézu, že i děti, které jinak odmítají poslouchat anglické audio nahrávky, budou motivovány poslouchat anglický pohádkový podcast, pokud bude kombinovat anglické věty s vyprávěním v mateřském jazyce. Hypotéza byla potvrzena, ale vzhledem k malému počtu respondentů je potřebný další výzkum v této...
Total Physical Response in Different Age Groups
Pinkasová, Markéta ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Hofmannová, Marie (oponent)
Diplomová práce ve své teoretické části popisuje metodu výuky cizích jazyků zvanou "Total Physical Response". Její původce ji považuje za metodu vhodnou pro jakýkoliv věk; přesto se její užití v různých věkových skupinách liší, a to odlišnou vývojovou fází žáků a jejich úrovni anglického jazyka. Praktická část ukazuje názory současných učitelů v Poděbradech a okolí na zařazování této metody do hodin angličtiny.
Vliv rané výuky anglického jazyka na rozvoj vybraných jazykových kompetencí žáků mladšího školního věku
Michalová, Šárka ; Špačková, Klára (vedoucí práce) ; Kacafírková, Petra (oponent)
Často diskutovaným tématem v souvislosti s problematikou osvojování cizího jazyka je otázka přínosu rané výuky. V souladu s převládajícím názorem ve společnosti, že čím dříve, tím lépe, se začátek povinné výuky cizího jazyka neustále posouvá do nižších ročníků základní školy. Mnoho dětí navíc začíná s výukou cizího jazyka již v mateřské škole. Výzkumné závěry, které dokládají benefity tohoto přístupu, se však zaměřují buď na velmi úzký aspekt osvojení cizího jazyka (výslovnost), nebo mapují dané skutečnosti v případě specifické skupiny obyvatel (imigrantů). Jak poukazují odborníci, v případě České republiky zatím významný přínos rané výuky nebyl prokázán, situace však byla mapována pouze u dospělých jedinců. O tom, zda existují výhody a jaké v začátcích studia cizího jazyka nemáme bližší informace. Ve svém výzkumném šetření se proto autorka práce zaměřila na srovnání úrovně cizojazyčných kompetencí dvou skupin žáků po dvou letech výuky anglického jazyka na základní škole. Konkrétně pak bylo cílem porovnat úroveň jazykových kompetencí v anglickém jazyce a obraz případných obtíží u žáků s historií rané výuky a u žáků bez předchozí zkušenosti s výukou cizího jazyka před začátkem povinné výuky na základní škole. KLÍČOVÁ SLOVA raná výuka cizího jazyka, proces osvojování cizího jazyka, mladší školní věk,...
Bible a její adaptace pro děti
Ječmenová, Kateřina ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
Diplomová práce Bible a její adaptace pro děti se zabývá otázkou kvality dětských adaptací Bible. Jejím cílem je na základě odborné literatury sestavit ucelený soubor kritérií, která by dětské adaptace měly splňovat. Tato kritéria by se měla stát praktickou pomůckou pro učitele základní školy usnadňující jim výběr kvalitních příběhů pro práci v hodině. První kapitola je celá věnována Bibli a měla by sloužit jako obecný vědomostní základ o tomto díle. Druhá kapitola popisuje literaturu pro děti a mládež (LPDM) z hlediska jejích specifik a psychologických předpokladů dětských čtenářů. Zvláštní prostor v této kapitole zaujímá mýtus (jakožto jeden z významných biblických žánrů) i samotná Bible a zkoumání jejich místa v LPDM. Do kapitoly o LPDM je také zařazena část, jejímž účelem je představit roli ilustrace v dětských knihách a připomenout její nezastupitelné místo v dětské literatuře. Následující kapitola už se věnuje přímo pojmu adaptace, nejprve z hlediska obecně literárního, poté se zaměřuje na dětského recipienta a na zvláštnosti adaptování Bible. Na konci této kapitoly je na základě předchozí teoretické části vytvořen zamýšlený soubor kritérií ve formě otázek na jednotlivé rysy biblických adaptací; tyto otázky jsou pro větší přehlednost rozděleny do pěti tematických okruhů. V poslední kapitole...
Raising Phonetic Awareness at Primary Level
Skočdopolová, Petra ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Müller Dočkalová, Barbora (oponent)
Teoretická část diplomové práce se zaměřuje na dva přístupy ve výuce a sice všímání si a zvyšování povědomí žáků. Dále se pak soustřeďuje na jejich implementaci ve výuce výslovnosti a zkoumá, zda-li věk spolu se stadiem kognitivního vývoje žáka mohou představovat překážku v použití těchto postupů. Praktická část práce prezentuje výzkum, který je tvořen sestavením plánu aktivit podporujících všímání si a zvyšování povědomí a jeho následnou pilotáží v pěti různých skupinách žáků základní školy. Cílem výzkumu je určit, zda navržené aktivity žáky podporují ke všímání si výslovnostních jevů. Výsledky výzkumu naznačují pozitivní dopad aktivit zaměřených na všímání si a zvyšování povědomí i u žáků nacházejících se v nižším stadiu kognitivního vývoje. Klíčová slova: žáci ZŠ, učení výslovnosti, zvyšování povědomí, všímání se, kognitivní vývoj, aktivní zapojení žáků
Práce se začátečnickou skupinou v dramatické výchově
Stará, Veronika ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Náplní diplomové práce je otevírání světa dramatické výchovy skupině dětí mladšího školního věku, která nemá s DV žádné zkušenosti. Cílem teoretické části je připravit čtenáře na specifika práce se začátečnickou skupinou v dramatické výchově a na vytvoření plánu cílů pro určitou skupinu. Cílem praktické části je připravit plán cílů na jedno pololetí školního roku pro danou začátečnickou skupinu a zhodnotit, zda byl plán vhodný, do jaké míry se stanovené cíle podařilo naplnit a případně jaké změny a proč v plánu nastaly. Praktická část obsahuje konkrétní lekce a jejich reflexe po realizaci, zaznamenává vývoj skupiny a změny v plánu. Práce tak přináší pro čtenáře teoretická východiska pro práci se začátečnickou skupinou v dramatické výchově, plán cílů pro konkrétní skupinu a možnosti jeho naplňování.
Rozvoj pohybových dovedností u dětí mladšího školního věku
Branžovská, Lucie ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit rozvoj pohybových dovedností v hodinách tělesné výchovy u mladšího školního věku. Respektive si sestavíme dotazník, prostřednictvím kterého budeme zkoumat výskyt pohybových dovedností v hodinách Tv. To znamená, které jsou upřednostňovány, které jsou rozvíjeny na základě specializovaného tréninku, či jen za účelem zábavy. Dle konkrétních pohybových dovedností nabídneme průpravná cvičení, cviky, pomůcky a metody nejčastěji využívány v tělovýchovné jednotce. Závěrem sestavíme vhodný model výuky pro primární vzdělávání v oblasti tělesné výchovy. Klíčová slova: dovednost, sportovní hry, dítě, mladší školní věk
Total Physical Response in Different Age Groups
Pinkasová, Markéta ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Hofmannová, Marie (oponent)
Diplomová práce ve své teoretické části popisuje metodu výuky cizích jazyků zvanou "Total Physical Response". Její původce ji považuje za metodu vhodnou pro jakýkoliv věk; přesto se její užití v různých věkových skupinách liší, a to odlišnou vývojovou fází žáků a jejich úrovni anglického jazyka. Praktická část ukazuje názory současných učitelů v Poděbradech a okolí na zařazování této metody do hodin angličtiny.
Optimalizace psychického stavu a správného držení těla u žáků mladšího školního věku prostřednictvím tanečních pohybových aktivit\\
MIKEŠOVÁ, Dana
V dnešní době volný čas dětí vyplňuje především televize a počítače. Pobyt venku na čerstvém vzduchu většinu z dětí příliš neláká. Z toho důvodu přibývá dětí se zdravotními obtížemi. Diplomová práce se proto zabývá možností ovlivnění držení těla a psychického stavu u dětí mladšího školního věku pomocí tanečních pohybových aktivit pokud jsou prováděny pravidelně. Teoretická část zahrnuje nejen charakteristiku období žáků mladšího školního věku z hlediska motorického vývoje, poznatky o lidském těle, vymezení lidového tance a jeho vztah k současnosti, ale i přehled použitých testových metod. Výzkumná část se věnuje rozboru použitých psychologických a fyziologických testů u tří skupin dětí pořízených během šestiměsíčního intervenčního programu. Cílem práce bylo zjistit, zda prostřednictvím pravidelných tanečních pohybových aktivit dojde ke zlepšení psychického stavu u dětí mladšího školního věku.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.