Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Adaptace žáků z Waldorfské základní školy na tradiční střední školy
Vácziová, Zuzana
Bakalářská práce je zaměřena na téma alternativního školství a věnuje se adaptaci absolventů Waldorfské základní školy při přechodu na tradiční střední školy. Práce popisuje vznik, vývoj a dělení alternativních škol. Přibližuje jejich základní znaky, specifika v přístupu k žákům ve vyučování a rozdíly oproti tradičnímu školství. V hlavní části je práce zaměřena na popis jevů vyskytujících se při přechodu žáků ze základních na střední školy a možných problémů při jejich adaptaci k tradičnímu způsobu výuky.
Inkluzivní vzdělávání na alternativních základních školách typu Montessori a Waldorf
Petřík, Hynek ; Kohoutek, Jan (vedoucí práce) ; Hejzlarová, Eva (oponent)
Diplomová práce se věnuje inkluzivnímu vzdělávání na alternativních základních školách Montessori a Waldorf typu. Alternativní školství zažívá značný rozvoj, postupně vzrůstá počet škol a žáků vzdělávaných v netradičních směrech a formách. Zároveň bylo v roce 2016 nově institucionalizováno inkluzivní vzdělávání, které si klade za cíl zahrnout děti se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) do běžného vzdělávacího procesu. Cílem této práce je zjistit, zda montessoriovská a waldorfská pedagogika nepředstavují vhodné učební prostředí pro děti se SVP. Dále práce identifikuje, jaké jsou vztahy mezi alternativními základními školami a státním sektorem, respektive jak jsou reflektovány v očích tvůrců vzdělávacích politik. Dalším cílem práce je popsat a vysvětlit vztahy mezi školskými vzdělávacími zařízeními, které mají důležitou roli v inkluzivním vzdělávání a základními školami. Metodologickým přístupem je kvantitativní výzkum a výzkumný design práce je případová studie. Sběr dat je postaven na třech expertních polostrukturovaných rozhovorech s řediteli škol a sekundárních datech získaných skrze různé dokumenty, studie či zprávy. Zjištěná data byla analyzována technikou tematického kódování. Alternativní, a především Montessori školy se ukázaly jako velmi vhodné prostředí pro inkluzi většiny dětí se SVP....
Výuka zeměpisu v alternativních školách
Mandová, Simona ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce) ; Havelková, Lenka (oponent)
Práce je zaměřena na výuku zeměpisu v alternativních školách. Této problematice se věnuje ve dvou částech. První část práce obsahuje teoretická východiska, seznamuje s cílem práce, zvolenou metodikou, vysvětluje pojem alternativní škola a představuje konkrétní školy, které byly pro účely této práce zvoleny. Jsou jimi školy Montessori, Waldorfské školy a Začít spolu. Druhá část práce se zabývá praktickou kvalitativní výzkumnou činností, která byla na školách provedena. Jedná se o metodu zúčastněného pozorování na hodinách zeměpisu a o metodu polostrukturovaných rozhovorů s učiteli zeměpisu a ohniskovými skupinami žáků. Klíčová slova: alternativní škola, učitel, Montessori, škola, výuka zeměpisu, vzdělávací programy, Waldorf, Začít spolu, žák
English language teaching in Waldorf schools
Kellerová, Alena ; Hofmannová, Marie (vedoucí práce) ; Uličná, Klára (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá didaktikou výuky angličtiny na 2. stupni waldorfských základních škol. Teoretická část nastiňuje historické okolnosti a filosofické základy, jakož i základní myšlenky waldorfského školství. Další kapitoly jsou věnovány antroposofickému pojetí jazyka a waldorfské metodologii výuky jazyka mateřského i jazyků cizích. Cílem praktické části je popsat specifické rysy výuky angličtiny na tomto typu škol. Základem výzkumné studie je vyhodnocení dat získaných metodami pozorování výuky, konkrétně v 6. a 8. třídě, a prostřednictvím rozhovorů s učiteli. Diplomová práce obsahuje i dotazníkové šetření zaměřené na postoje žáků waldorfské školy k výuce anglického jazyka a na zdroje jejich motivace.
POROVNÁNÍ VÝCHOVNÝCH SYSTÉMŮ VYBRANÝCH ALTERNATIVNÍCH ŠKOL S PREVENTIVNÍM SYSTÉMEM DONA BOSKA
LAŇKA, Jiří Ignác
Práce pojednává o výchově jako systému, zvláště pak o výchovném systému svatého Jana Boska. Ten je pak porovnáván s výchovnými systémy vybraných alternativních škol, které svou podstatou velmi lidsky přistupují k duši dítěte. Cílem bakalářské práce je porovnání vybraných problematik, které se autorovi jeví jako významné. Jedná se o určení cílové skupiny, vůči které je výchovný systém zaměřený, výchovné metody, sledované cíle výchovného působení a edukační prostředí. Rovněž bude sledován vztah systému ke křesťanské víře.
Waldorfská mateřská škola
JEKOSCHOVÁ, Miluše
Bakalářská práce se zabývá alternativní mateřskou školou waldorfského typu. Teoretická část je zaměřena na popsání této alternativy z pohledu rytmu MŠ.Druhá část práce je dotazníkové šetření ve kterém rodiče uvádějí důvody, které je vedly ke zvolení této alternativy a jejich spokojenost v konkrétní waldorfské mateřské škole.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.