Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  začátekpředchozí22 - 31  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
M-learning - mobilní aplikace ve vzdělávání
Pěničková, Markéta ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Cílem práce je poskytnout čtenáři ucelený pohled na problematiku mobilního vzdělávání. V teoretické části práce jsou vysvětleny základní pojmy a definice, které s danou problematikou souvisí, možná využití m-learningu v praxi, jeho výhody a nevýhody. Uvedeny jsou zde také jistá doporučení pro tvorbu vhodného mobilního obsahu, druhy vzdělávacích mobilních aplikací spolu se zohledněním jejich výhod a nevýhod. Předmětem praktické části je analýza mobilních vzdělávacích aplikací, které lze využít při studiu informatiky na Vysoké škole ekonomické v Praze. Toho je dosaženo výběrem dostupných aplikací, jejich popisem a následnou analýzou. Při hodnocení aplikací je použita vícekriteriální metoda se stejnou důležitostí vah kritérií. Výstupem analýzy je posouzení, zda jsou zvolené aplikace pro vzdělávání studentů vhodné a jakým způsobem je studenti mohou v průběhu studia uplatnit.
Podpora mobility účastníků terciárního vzdělávání pomocí nových technologií v rámci EU
Slavický, Marek ; Němcová, Ingeborg (vedoucí práce) ; Cihelková, Eva (oponent)
Podpora mobility ve vzdělávání je jedním z klíčových, dlouholetých cílů EU. Kromě značných finančních zdrojů, které jsou do této oblasti v rámci unijních programů vkládány, je však mobilita podporována i jinými způsoby. Tato diplomová práce je zaměřena na popis a analýzu podpory mobility v terciárním vzdělávání v rámci EU s ohledem na nejnovější trendy v této oblasti -- využití informačních a komunikačních technologií. Cílem je představit a kriticky zhodnotit současnou problematiku akademické mobility v EU, popsat vztah a význam fyzické a virtuální mobility a nastínit možný budoucí vývoj. Celá práce se snaží opodstatnit tuto podporu zasazením akademické mobility do kontextu konkurenceschopnosti jednotlivce i celé ekonomiky a zjistit, zda i virtuální mobilita může tuto konkurenceschopnost zvyšovat.
The Financing of Tertiary Education in the Czech Republic and the Federal Republic of Germany
ŠPAČKOVÁ, Veronika
Navzdory tomu, že Spolková republika Německo a Česká republika jsou sousedními zeměmi a také členy Evropské Unie, každá země má jiný vzdělávací systém i systém financování vysokých škol. Cílem této diplomové práce je určit hlavní odlišnosti ve financování vzdělávání v České republice a Spolkové republice Německo se zaměřením na vysokoškolské vzdělávání a také navrhnout změny, které by mohly vést ke zlepšení financování vysokého školství v České republice.
Boloňský proces: Trendy a cíle v českém vysokém školství
Voslařová, Barbora ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Kotýnková, Magdalena (oponent)
Práce se věnuje zmapování základního vývoje Boloňského procesu a jeho hlavních priorit až do roku 2012, především díky rešerši dokumentů vypracovaných při konaných konferencích. Podrobněji práce popisuje vybrané dílčí cíle, jako je mobilita, vytvoření národních rámců kvalifikací a zavedení třístupňové struktury vzdělávání v Evropském prostoru vysokoškolského vzdělávání, který byl vytvořen Boloňským procesem. Zabývá se těmito prioritami především z pohledu České republiky a Spojeného království Velké Británie a Severního Irska. Na základě vzájemné komparace odhaluji nedostatky české implementace a vyvozuji možnosti, jak tyto nedostatky efektivně řešit. Zmíním například nutnost přetvoření programů bakalářského cyklu na více profesně orientované programy. Hypotézou práce je tvrzení, že má implementace priorit Boloňského procesu pozitivní vliv na české vysoké školství. Práce tvrzení nepotvrzuje, ani nevyvrací. Pouze připomíná, že až s odstupem času se ukáže celková pozitivita, či negativita Boloňského procesu v Čechách.
Analýza Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost se specifikací na vysokoškolské vzdělávání
LEJSKOVÁ, Jitka
Cílem diplomové práce je popsat a analyzovat Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost vzhledme k jeho významu pro vysoké školy. Ukázat, jak vzniká projektová žádost, jaké má náležitost a průběh hodnocení přijatelnosti předložených projektových žádostí. V závěru práce se zaměřuji na úspěšnost vysokých škol, jako žadatelů a stručné zhodnocení, zda došlo realizací projektů v oblasti podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání ke zlepšení vzdělávání na vysokých školách.
Zajišťování kvality vysokoškolského vzdělávání v EU a ČR
Babický, Vojtěch ; Dvořáková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Smrčka, Jiří (oponent)
Práce pojednává o současném vývoji vysokoškolského vzdělávání a o zajišťování jeho kvality v České republice a v Evropě. Cílem práce je analyzovat jakým způsobem v současnosti funguje zajišťování kvality a akreditační proces v evropském prostoru a v České republice, a jak dalece navrhované změny zákona budou odpovídat evropským kritériím Evropské asociace pro zajišťování kvality (ENQA).
Systém dalšího vzdělávání dospělých v České republice a na Slovensku
Marhoulová, Ivana ; Kotýnková, Magdalena (vedoucí práce) ; Říhová, Vladimíra (oponent)
Diplomová práce se zabývá velmi aktuální problematikou celoživotního učení v České a Slovenské republice. Hlavním úkolem této práce je zhodnotit vzdělávací systémy a pokroky v oblasti celoživotního učení v obou zemích. V úvodních kapitolách se autorka věnuje teoretickému vymezení problematiky lidského kapitálu, investicím do vzdělávání, motivací ke vzdělávání a definičnímu vymezení celoživotního učení v ČR a SR. V diplomové práci jsou dále uvedeny Strategie celoživotního učení pro Českou republiku a Slovenskou republiku, jako první ucelené dokumenty upravující oblast celoživotního učení. Důležitou kapitolou je kapitola čtvrtá, která se zabývá vyhodnocením Strategií ČR a SR a úspěšnosti dosažených cílů v této oblasti, včetně možnosti čerpání finanční podpory z evropských fondů. Největší pozornost je věnována uplatnitelnosti vysokoškolsky vzdělaných lidí na trhu práce v závislosti na znalosti cizích jazyků a vyhodnocení finanční nákladnosti terciárního sektoru v závislosti na rostoucím počtu vysokoškolsky vzdělaných lidí.
Boloňský proces - vytváření evropského prostoru vysokoškolského vzdělávání
VYBÍHALOVÁ, Michaela
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou Boloňského procesu, jehož prostřednictvím má dojít k vytvoření evropského prostoru vysokoškolského vzdělávání. Jejím cílem je představení vzniku a vývoje tohoto procesu, vysvětlení jeho hlavních principů a popsání jeho vnitřní struktury a fungování. Dále práce hodnotí způsob implementace Boloňského procesu v České republice a ve Francii. Konkrétně se pak zaměřuje na zapojení se Jihočeské a Jihobretaňské univerzity do tohoto procesu a hodnotí jeho přínosy pro obě univerzity a pro jejich vzájemnou spolupráci.
Příchod vysokoškolsky vzdělaných sester na ošetřovací jednotku - očekávání a realita
LESZKOWOVÁ, Dana
Každá doba má své požadavky na úroveň vzdělání a systém vzdělávání ošetřovatelských pracovníků. Člověk, který chce obstát ve své profesi, potřebuje patřičné znalosti. Požadavky na vzdělání jsou dány technickými možnostmi i politickým uspořádáním společnosti. Dříve si ošetřovatelky vystačily s bylinkami a znalostmi předanými z generace na generaci. Dnešní doba je dobou počítačů a obrovského technického pokroku. Ošetřovatelství se stává plnohodnotnou a samostatnou vědní disciplínou. Tento pokrok zvyšuje nároky na vzdělávání zdravotnických pracovníků. Vyžaduje si vysokoškolsky vzdělané odborníky. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaká očekávání měly sestry během studia na vysoké škole a jaká byla realita při jejich nástupu na ošetřovací jednotku. V práci bylo stanoveno 6 výzkumných otázek. Pro tuto práci bylo použito kvalitativní výzkumné šetření. Pro získání informací byla použita metoda polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovor obsahoval 25 základních otázek, některé byly rozšířeny o doplňující otázky. Rozhovory byly písemně zaznamenávány a následně zpracovány. Z rozhovorů byly vytvořeny kazuistiky. Nejdůležitější výsledky výzkumného šetření byly zpracovány do kategorizačních tabulek. Výzkumný soubor tvořilo 10 respondentů, kteří pracují v různých typech zdravotnických zařízení v Prachaticích, Českých Budějovicích a v Praze. Z výzkumu vyplývá, že většina sester uplatňuje v praxi nové poznatky získané během studia. Získané výsledky mohou složit jako podnět pro další zkoumání metodou kvantitativního výzkumného šetření.
Využívání Evropského sociálního fondu v České republice
Pešicová, Kateřina ; Brown, Lenka (vedoucí práce) ; Janíčko, Martin (oponent)
Tato práce se zabývá otestováním míry naplnění principu solidarity Evropské unie. Testování je provedeno na příkladu dopadu strukturální pomoci EU v rámci České republiky na vysokoškolské studenty. Snahou práce je potvrzení či vyvrácení hypotézy, že rozdělování finanční pomoci z fondů Evropské unie v České republice je v souladu s principem solidarity. Předpokladem je, že v souladu s principem solidarity by tato pomoc měla být rozdělována podle nabídky terciárního vzdělávání jednotlivých NUTS II regionů. Za naplnění principu solidarity je považováno, pokud jsou nejvyšší finanční částky z fondů EU poskytovány do regionů s nejmenší možností vysokoškolského vzdělávání. První polovina této práce je věnována otestování principu solidarity EU za předpokladu imobility studentů. Druhá část práce uvolňuje předpoklad imobility studentů. Snaží se zjistit, jaký počet studentů vyjíždí za studiem do jiných NUTS II regionů a na kolik toto zjištění může ovlivnit princip solidarity uskutečňovaný v České republice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   začátekpředchozí22 - 31  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.