Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv dostupné sociální opory na studijní úspěšnost středoškolských studentů
Svobodová, Kristýna ; Machovcová, Kateřina (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce byla vytvořena za účelem získat a sepsat hlavní poznatky, týkající se problematiky sociální opory a jejího vlivu na školní úspěšnost studentů vybraných gymnázií, středních odborných škol a středních odborných učilišť v Plzeňském kraji. V teoretické části jsou poznatky rozděleny do tří kapitol, ve kterých jsou vymezeny základní poznatky, jež jsou opřeny o odbornou literaturu a zahraniční studie v daných oblastech. V těchto kapitolách jsou vymezeny pojmy jako sebepojetí, období dospívání, motivace, školní úspěšnost a neúspěšnost, sociální síť a tři základní složky lidského formování v podobě rodiny, školy a vrstevnické skupiny. Výzkumná část se zaměřuje na zpracování dat, jež byla získána prostřednictvím normovaného dotazníku Dotazník sociální opory pro děti a mládež (CASSS-CZ), doplněného o demografické údaje. Do dotazníkového šetření se zapojilo 310 studentů. Získaná data byla zpracována statistickými metodami korelace, popisné statistiky a statistického nástroje jednofaktorová ANOVA. Po vyhodnocení dat jsme dospěli k závěrům, že sociální opora je pro jedince a jeho školní úspěšnost důležitá. Zároveň však není její míra rozdílná s ohledem na pohlavím jedince či typ školy, kterou jedinec navštěvuje. KLÍČOVÁ SLOVA sebepojetí, dospívání, sociální opora, školní úspěšnost, motivace,...
Zkušenost s odmítáním vrstevníky v průběhu dětství a dospívání (očima mladých dospělých)
NOVOTNÁ, Adéla
Tato bakalářská práce se zabývá zkušenostmi mladých dospělých s odmítáním vrstevníky v období dětství a dospívání. Teoretická část se zabývá obecnou charakteristikou odmítaných dětí, důvody odmítání, formami odmítání a důsledky odmítání na osobnost. Dále je zde věnována pozornost rozdílům ve vnímání odmítnutí a v neposlední řadě také samotnému zvládání a přizpůsobení odmítaných dětí. Výzkumná část, která je tvořena kvalitativně, pomocí hloubkových rozhovorů, shrnuje zkušenosti mladých dospělých s odmítáním vrstevníky, které zažívali v minulosti a zaměřuje se na to, jak se s touto zkušeností vyrovnávali.
Zpětná reflexe dospělých lidí na vliv drog v období jejich vlastní adolescence
VOPÁLENSKÁ, Markéta
Bakalářská práce se zabývá zpětným pohledem dospělých lidí na vliv drog v období jejich vlastní adolescence. Teoretická část blíže popisuje období dospívání, dělení drog, příčiny užívání drog a možnou prevenci. Také se zabývá tím, jakou roli v období dospívání u užívání drog hrají vrstevníci a touha zapadnout mezi ostatní. Výzkumná část je zpracována pomocí kvalitativní metodologie, která vychází ze dvou hloubkových rozhovorů s respondenty, kteří drogy v adolescenci užívali, ale dokázali své závislosti v pozdějším věku odolat. Zkoumala jsem především jaké specifické okolnosti byly při užívání drog podstatné, následně i to, co je donutilo s užíváním přestat a jak je to ovlivnilo do současného života. Analýza dat je provedena interpretativní fenomenologickou analýzou.
Vrstevnické vztahy u dětí s poruchami chování v rané adolescenci
Bittnerová, Soňa ; Presslerová, Pavla (vedoucí práce) ; Francová, Veronika (oponent)
NÁZEV: Vrstevnické vztahy u dětí s poruchami chování v rané adolescenci AUTOR: Soňa Bittnerová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra Psychologie VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Pavla Presslerová, Ph. D. ABSTRAKT: Bakalářská práce se věnuje problematice vrstevnických vztahů v období adolescence. Cílem této bakalářské práce je vytvořit sondu do vztahů mezi vrstevníky v rámci Dětského domova se školou Měcholupy, zmapovat kvalitu kolektivu jako takového a zjistit, jaký vliv má na vztahy pohlaví dětí, případně jejich rozmístění do tříd a rodinných skupin. Pro mapování vrstevnických vztahů jsem nejprve použila sociometrický dotazník B-3U, který jsem posléze doplnila dalším dotazníkem. Výsledky obou metod jsem vzájemně porovnala a vytvořila tak náhled na vztahy adolescentů v DDŠ Měcholupy. KLÍČOVÁ SLOVA: adolescence, interpersonální vztahy, poruchy chování, vrstevníci, ústavní výchova
Nadané dítě ve školní třídě
Marková, Adéla ; Mudrák, Jiří (vedoucí práce) ; Francová, Veronika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá nadanými dětmi ve školní třídě. Hlavním obecným tématem mé práce je: Jaké to je být nadaným dítětem ve školní třídě? Výzkumná témata, na která jsem hledala odpověď, jsou následující: 1. Jak se lidé nejbližší nadanému dítěti podílí na rozvoji jeho nadání v kontextu školní třídy? 2. Jak jsou nadané děti vnímány svými vyučujícími, rodiči a jakým způsobem je tím ovlivňována jejich pozice ve školní třídě a průběh jejich vzdělávání? 3. Jaký vztah mají děti projevující výjimečné nadání se svými spolužáky a třídní učitelkou? V teoretické části předkládám základní přehled současného výzkumu nadání a jeho rozvoje. Velkou pozornost v práci věnuji sociálním faktorům ovlivňujícím rozvoj nadání, kam zahrnuji ve shodě s Mönksem (1993) rodinu, vrstevnickou skupinu a školu. Praktická část práce je koncipovaná formou kvalitativní více-případové studie se třemi nadanými dětmi, jejich matkami a třídními učitelkami. Sběr dat probíhal formou semi-strukturovaného rozhovoru. Získaná data byla následně analyzována prostřednictvím kategorizace a kódování. Hlavním zjištěním výzkumu je, že rodina hraje klíčovou roli při rozvoji nadání, zároveň se také podílí na pozici nadaného dítěte ve školní třídě a to především tím nakolik rodiče své dítě "nálepkují" jako nadané. Z výzkumu dále vyplynulo, že...
Nadaný žák a jeho začlenění do kolektivu třídy
Přindová, Zdeňka ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Cílem této diplomové práce je seznámit čtenáře se začleněním nadaného dítěte do kolektivu třídy. Teoretická část se zaměřuje na identifikaci nadaných dětí, jejich chování mezi vrstevníky a role ve skupinách. Dále se zabývá rolí učitele, jeho vzdělávání a způsoby práce s nadanými. Praktická část se zabývá průzkumem, jak s nadanými pracují učitelé v kolektivu žáků na 1. stupni ZŠ.
Vnímání dobrovolnictví mladými dobrovolníky a jejich zkušenosti s reakcemi vrstevníků na dobrovolnickou činnost
Stolínová, Barbora ; Pospíšilová, Tereza (vedoucí práce) ; Moree, Dana (oponent)
Vnímání dobrovolnictví mladými dobrovolníky a jejich zkušenosti s reakcemi vrstevníků na dobrovolnickou činnost Bc. Barbora Stolínová Abstrakt Vliv vrstevníků je obvykle zkoumán především v oblasti negativních behaviorálních jevů. Tato práce se zabývá vlivem vrstevníků a jejich reakcí na prosociální chování a na dobrovolnictví jako jeden z jeho projevů. V první části práce byla provedena rešerše zahraničních výzkumů na toto téma. V empirické části výzkumu bylo metodou fokusních skupin a hloubkových polostrukturovaných rozhovorů zjišťováno, jak sami dobrovolníci vnímají svou činnost v rámci svého sociálního prostředí, s jakými reakcemi na ni se setkávají u svých vrstevníků a jak se s nimi vypořádávají. Cílová skupina pro tento výzkum byli mladí dobrovolníci ve věku 15 - 25 let z environmentálně zaměřených organizací. Zjištění z analýzy fokusní skupiny a rozhovorů lze využít pro práci s dobrovolníky v organizacích, proto jsou v závěru práce uvedena doporučení pro koordinátory dobrovolníků. Klíčová slova Dobrovolnictví, dobrovolník, mládež, mladí lidé, vrstevníci, reakce vrstevníků, nezisková organizace
Bullying and its impacts in Margaret Atwood's Cat's Eye
Hemžalová, Simona ; Topolovská, Tereza (vedoucí práce) ; Chalupský, Petr (oponent)
Bakalářská práce se zabývá způsobem ztvárnění šikany v díle Cat's Eye (1988) od kanadské spisovatelky Margaret Atwood. Cílem práce je přiblížit problematiku šikany převážně ve skupině dívek včetně jejích dopadů na účastníky v pozdějších stádiích života a porovnat ji s jejím vyobrazením v díle Cat's Eye. Kromě typických znaků šikany a jejích příčin teoretická část práce popisuje způsoby zvládnutí situace pomocí ego-obranných mechanismů, jež byly navrženy Sigmundem Freudem, a arteterapie, která se soustřeďuje na podstatu problému a zároveň pomáhá klientovi vyjádřit své pocity skrze kreativní aktivitu. Praktická část práce pak zkoumá, jakým způsobem vyobrazení šikany v románu Cat's Eye odpovídá jeho teoretickému uchopení v odborné literatuře. Konkrétněji se zaměřuje na hlavní postavy, které jsou obětí šikany a analyzuje jejich vypořádání se s celkovou situací právě skrze zmíněné terapeutické prostředky. Dále práce sleduje, jakým způsobem šikana celkově zapadá do tvorby Margaret Atwood, a zda se dá považovat za typické téma, nebo jeho variaci, kterými se autorka ve svých dílech zabývá.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.