Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Politicising EU Leadership Selection: Explaining the Success and Failure of the Spitzenkandidaten Procedure from the perspective of Postfunctionalism
Graf, Nikolaus Amadeus Ferdinand Maria ; Weiss, Tomáš (vedoucí práce) ; Shaev, Brian (oponent)
EN With the changes in the Lisbon treaty, the party groups of the European Parliament unilaterally introduced the Spitzenkandidaten procedure, nominating lead candidates for the office of the President of the European Commission for the European elections of 2014. After its arguable success in 2014, when Jean-Claude Juncker became President of the Commission, the procedure then failed in 2019, when the national leaders in the European Council selected Ursula von der Leyen as Commission President. She had not stood as a lead candidate of her party family during the election. Considering the circumstances, the following question presents itself: Why did the Spitzenkandidaten procedure seemingly fail in 2019, when it was already successful in 2014? This thesis attempts to answer this question by formulating an argument on the basis of Postfunctionalism that domestic politicisation of the topic lead to constraining dissensus at the EU level, which resulted in the rejection of the Spitzenkandidaten procedure. The thesis tests the existence of domestic politicisation on the basis of discourse analysis of the election campaigns of significant political actors in France during the European elections of 2014 and 2019. The analysis results in the conclusion that there was no significant politicisation of...
Aktivita politických stran a hnutí na sociální síti Facebook před volbami do Evropského parlamentu v roce 2019
Bílá, Anja ; Hájek, Lukáš (vedoucí práce) ; Stauber, Jakub (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na komunikaci českých politických stran na sociální síti Facebook v předvolebním období voleb do Evropského parlamentu v roce 2019. Cílem práce je analýza a příslušná interpretace dat z předvolebních kampaní jednotlivých politických stran, které získaly v předmětných volbách mandát. Teoretická část této bakalářské práce popisuje vybrané teorie politické komunikace na sociálních médiích. Dále představuje demografickou strukturu uživatelů, kteří využívají sociální média v České republice. V poslední řadě se věnuje nástrojům politického marketingu na sociální síti Facebook. Praktická část práce analyzuje aktivitu politických stran na sociální síti Facebook, která byla součástí předvolebních kampaní. Relevantní pro tuto práci jsou politické strany, jež získaly mandát v předmětných volbách. Tato data jsou vybrána a analyzována pomocí softwaru ZoomSphere. Jedná se vyhodnocení popularity jednotlivých politických subjektů, tedy kolik má politická strana sledujících a zdá má, případně jak velkou, odezvu případných voličů konkrétní politické strany na této sociální síti. Dále je pak analyzována četnost zveřejněných příspěvků politických aktérů, časová posloupnost sdělení a jejich struktura.
Komparace volebních kampaní politických stran ve Francii ve volbách do EP v roce 2014 z hlediska využití nástrojů politického marketingu
Pechová, Marika ; Matějka, Ondřej (vedoucí práce) ; Tomalová, Eliška (oponent)
Práce se zaměřuje na volební kampaně francouzských stran ve volbách do Evropského parlamentu v roce 2014. Práce se zaobírá v současné době často diskutovaným tématem, a to vzestupem strany Front National ve Francii. Strana se stává čím dál tím více oblíbeným politickým seskupením a přitahuje stále více voličů. Největším důkazem toho jsou právě volby do EP roku 2014, ve kterých strana FN zvítězila. Pro tento úspěch strany se nabízí několik možných vysvětlení od nepříznivé ekonomické situace ve Francii přes nepopularitu socialistické vlády v čele s prezidentem François Hollandem až po anti-imigrační nálady provázející celou Evropu. Práce se ovšem snaží přinést další možný pohled na tuto problematiku tím, že porovnává volební kampaně strany FN a jejích dvou hlavních protivníků, UMP a PS, a hledá v nich určité odlišnosti. Komparace je zaměřena na využití jednotlivých nástrojů politického marketingu v kampani; konkrétně se jedná o volební plakáty, reklamní spoty a stránky na sociální síti Facebook. Cílem práce je tedy analyzovat využití těchto nástrojů stranami FN, UMP a PS a zjistit, zda se ve vedení kampaně dají pozorovat určitá specifika. Předpokládá se, že pokud strana FN využívá nástroje odlišně a klade důraz na jiné prvky, kampaň působí na voliče jiným způsobem, a tudíž se odlišné vedení kampaně...
Analýza voleb do Evropského parlamentu ve Velké Británii v roce 2014
Čermák, Miroslav ; Kasáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Váška, Jan (oponent)
Bakalářská práce Analýza voleb do Evropského parlamentu ve Velké Británii v roce 2014 se věnuje tématu teorie druhořadých voleb, které zasazuje do politického prostředí Spojeného království. Nejdříve přibližuje samotnou teorii voleb druhého řádu, aby se práce následně na příkladech z britského prostředí a jeho zvyklostí pokusila na základě výzkumných kritérii o zodpovězení otázky, zdali se dají volby do Evropského parlamentu z roku 2014 v rámci Velké Británie považovat za druhořadé. Text analyzuje volební účast a volební výsledky jednotlivých britských politických stran v uplynulých evropských volbách a vztahuje je k výsledcím z evropských voleb roku 2009 a voleb do Dolní sněmovny parlamentu z roku 2010. V práci je použito tří dílčích výzkumných kritérií, která analyzují jednotlivé hypotézy v duchu teorie druhořadých voleb. Po zjištění pravdivosti jednotlivých kritérií práce principem dedukce dochází k závěru, že se volby do Evropského parlamentu z roku 2014 dají považovat za volby druhořadé.
Media as a Factor of Electoral Apathy in the Czech Republic
Vatahová, Jana ; Weiss, Tomáš (vedoucí práce) ; Emler, David (oponent)
Cílem této práce je prozkoumat, zda se na poklesu volební účasti ve volbách do Evropského parlamentu mezi rokem 2009 a 2014 v České republice, a souběžně na všeobecné politické apatii vůči Evropské politice, podílely hromadné sdělovací prostředky. Konkrétně se bude tato práce zkoumat dva nejčtenější deníky v obou časových rámcích, t.j. 2009 a 2014, Blesk a Mladou Frontu Dnes, a analyzovat jejich články pomocí klíčových slov s cílem posoudit, zda došlo k nějaké změně ve způsobu, jakým Evropská unie, její politika a instituce, byly prezentovány bezprostředně před volbami do Evropského parlamentu v roce 2009 a 2014. Toho bude dosaženo pomocí obsahové analýzy, a to jak kvantitativní a kvalitativní, a rovněž pomocí srovnávací metody. Tato práce bude argumentovat, že vzhledem k tomu, jakou zásadní roli hrají média jako zprostředkovatelé informací mezi světem politiky a světem voličů, se média prokazují jako důležitý faktor k pochopení volební dynamiky země. Klíčová slova: volební účast; Volby do Evropského parlamentu; hromadné sdělovací prostředky; volební apatie Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Analýza vítězných kampaní při volbách do Evropského parlamentu
Špatná, Markéta ; Horová, Olga (vedoucí práce) ; Šíma, Pavel (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou vítězných volebních kampaní při volbách do Evropského parlamentu v roce 2009 a 2014. Práce je rozdělena do tří částí. První část je teoretická, která popisuje co je to politický marketing, charakterizuje pojmy volební kampaně a strategie. Následující dvě části jsou části praktické. Nejprve jsou zde porovnávány volby do Evropského parlamentu v obou letech. V další části se bakalářská práce zabývá analýzou vítězných stran, v roce 2009 stranou ODS a v roce 2014 hnutím ANO 2011.
Česká pirátská strana v evropském kontextu
PEKAŘ, Martin
Bakalářská práce pojednává o postavení České pirátské strany v České republice i v Evropě. Přibližuje okolnosti vzniku strany a její program. Na základě analýzy programu zařazuje stranu do politického spektra a do systému stranických rodin. Představuje roli České pirátské strany ve formování mezinárodních pirátských organizací a stanoviska členů k jejich fungování. Analyzuje výsledky voleb do Evropského parlamentu 2014 a určuje pozici strany v celoevropském měřítku.
Volby do Evropského parlamentu 2014 v České republice a ve Francii. Lexikální analýza diskurzu evropské integrace
GERŽOVÁ, Hana
V bakalářské práci se zabýváme institucionálním rámcem Evropské unie. V tomto rámci je pro nás nejdůležitější instituce Evropského parlamentu. Důležitými tématy jsou pro nás volby do Evropského parlamentu, právní úprava těchto voleb na úrovni evropské a vnitrostátní a také volební kampaň. Dále věnujeme pozornost otázce klasifikace jazyků obecně. Stanovíme si vlastní metodologii jazykové analýzy, díky níž se dostaneme k jádru práce, a to překladu českých termínů, užitých v diskurzu evropské integrace, do francouzského jazyka. Klíčová slova: Evropský parlament, volby do Evropského parlamentu, volební kampaň, lexi-kální analýza

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.