Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,253 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Komunitní centrum volného času pro mládež
Sapozhnikova, Irina ; Plášil, Jiří (oponent) ; Boháč, Ivo (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá architektonickým návrhem Komunitního centra volného času pro mládež v historické části města Vyškov. Centrum je koncipováno jako víceúčelové a snaží se v sobě propojovat prostory pro volný čas, relaxaci, fyzický a emocionální odpočinek, samostatnou práci, vzdělávání nebo workshopy, aby co nejlépe vyhovovalo potřebám a očekáváním obyvatel. Můj projekt nabízí mladým lidem místo, kde mohou objevit svůj potenciál, realizovat své zájmy a prostě místo, kde si mohou vždy jen užít svůj volný čas. Komfortní a atraktivní moderní architektonický prostor může posloužit jako podnět k jeho návštěvě a rozvoji kulturní úrovně mladé generace. Řešený pozemek se nachází v zámeckém areálu, v hranicích Městské památkové zóny. Jedná se tedy o návrh novotvaru v historickém prostředí.
Výchova ve volném čase ve 21. století a dříve
KOLÁŘOVÁ, Tereza
Práce se zaměřuje na trávení volného času dětí a adolescentů, bez řízené činnosti a dospělého dozoru. Teoretická část charakterizuje volný čas, výchovu ve volném čase, mimo vyučování, životní styl, rodinu a její vliv na děti, specifika prožívání volného času dětí a mládeže a s nimi spojené socializační problémy. Praktická část popisuje trávení volného času dětí a adolescentů v nákupním centru. Jak tam vyplňují svůj volný čas. Zároveň porovnává generace, rozdíly mezi nimi a vývoj nákupních center.
Sonda do duše stolního tenisty
NEUMAN, Jiří
Práce si klade cíl probudit ve čtenáři zvědavost o studium volného času. Je zde snaha díky kvalitativnímu výzkumu nastínit prožívání volného času pohledem profesionálních stolních tenistů, se kterými byly vedeny rozhovory za účelem nahlédnutí do jejich životů. Dále díky interpretativní fenomenologické analýze dat došlo k vyhodnocení výzkumu. Se vzniklými tématy, které se pojí s problematikou volného času, se dále pracovalo i skrze další literaturu, která se k tématům přímo, či nepřímo vztahuje. Celá práce je subjektivním náhledem na volný čas očima autora, který je také aktivním stolním tenistou. Práce je nepřímo dělena na tři části, od teoretických úvah autora, přes metodologii, až po vyhodnocení výsledků výzkumu. Práce by měla sloužit jako podnět k hlubšímu zkoumání volného času prostřednictvím individuálních zkušeností lidí.
Příspěvek k pedagogice volného času z pohledu knihovníka
DOBIÁŠOVÁ, Lucie
Diplomová práce se zabývá profesí knihovníka z pohledu pedagogiky volného času. V první části seznamuje s náplní práce knihovníků, představuje podobu knihoven a poukazuje na problematiku čtenářství ve společnosti. Dále se zabývá přirovnáním knihovníků k pedagogům volného času, jejich motivaci k zaměstnání a představuje knihovnické organizace a sdružení. Druhá část práce obsahuje analyzování čtyř hloubkových rozhovorů provedených v rámci kvalitativního výzkumu. Provedený výzkum seznámí s profesí knihovníka a jeho vnímání problematiky volného času z pozice samotného knihovníka. Celá práce pak na závěr nabídne kapitolu zaměřenou na podobu ideálního knihovníka.
Saturace potřeb při volnočasových aktivitách v pobytovém zařízení pohledem vybraných klientů
BLAŽKOVÁ, Jana
Cílem diplomové práce je zjistit, jakou roli hrají volnočasové činnosti v naplňování potřeb z pohledu rezidentů domova pro seniory. V diplomové práci navážu na svou bakalářskou práci, v níž jsem popisovala, které potřeby seniorů mohou být naplňovány prostřednictvím volnočasových/aktivizačních činností a za jakých podmínek. V teoretické části práce rozšířím poznatky z bakalářské práce. Ve výzkumné části práce budu formou rozhovorů s vybranými klienty konkrétního domova pro seniory zjišťovat, jakým způsobem jsou jejich potřeby ve volnočasových aktivitách naplňovány.
Empatie pedagogů volného času a její vliv na děti staršího školního věku při mimoškolních zájmových aktivitách
ZÁMEČNÍKOVÁ, Jana
Cílem práce je na základě výpovědí respondentů zjistit, jak pedagogové volného času uvažují nad empatií a jak považují empatii a empatické chování k dětem staršího školního věku při mimoškolních zájmových aktivitách ve své profesi za důležité. Dále je cílem zjistit, jaký vliv prostřednictvím empatického chování zaznamenali ve vztahu k dětem staršího školního věku při mimoškolních zájmových aktivitách a s jakými případnými limity se ve své práci mohou setkat. Teoretická část obsahující tři hlavní kapitoly čerpá z teoretických zdrojů, které se k tématu vztahují. Přiblíží různé pohledy na empatii, pojednává o významu volného času a o možnostech jeho trávení, soustředí se zejména na děti a mládež v souvislosti s mimoškolními zájmovými aktivitami. Pozornost je zde zaměřena na osobnost pedagoga volného času. V poslední kapitole je charakterizována cílová skupina mládeže v pubertálním období a jsou zmíněna specifika této skupiny. V teoretické části jsou rovněž uvedeny psychologické aspekty, které se k tématu vztahují. V praktické části jsou představeny základní parametry výzkumu, které jsou realizovány prostřednictvím kvalitativního a výzkumného šetření za účelem získat formou vyprávění výpovědi pedagogických pracovníků. Průzkumné polostruktukturované rozhovory respondentů vedou k analýze a interpretaci dat prostřednictvím otevřeného kódování. Na závěr jsou shrnuty výzkumné výsledky a zhodnoceny dosažené cíle.
Jak studenti Pedagogiky volného času prožívají svůj volný čas
MALECHOVÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce se zabývá tím, jak studenti pedagogiky volného času vnímají a prožívají svůj vlastní volný čas. V teoretické části jsou představeny základní pojmy související se studiem volného času (volný čas, pedagogika volného času, výchova ve volném čase). Čtenáři jsou také seznámeni s požadavky spojenými s výkonem povolání pedagoga volného času. V praktické části se pak čtenáři seznámí s výsledky výzkumu provedeného mezi studenty. Cílem této práce je zjistit, jak sami studenti vnímají volný čas, jak potřeba volného času ovlivňuje jejich životy a jak je pro ně důležité, aby měli nějaký volný čas. Čtenáři této práce by mohli být sami studenti pedagogiky volného času, pro které by práce mohla sloužit jako forma sebereflexe a uvědomění si důležitosti vlastního volného času.
Volnočasové aktivity v Blatné v období 1918-1968
TKADLEC, Ondřej
Práce se zabývá vývojem volnočasových aktivit v Blatné v letech 1918-1968 a analyzuje formování místních spolků a vliv historických událostí na jejich vývoj. Jednotlivé kapitoly systematicky mapují vývoj těchto aktivit v různých historických obdobích s využitím historických pramenů z digitálního archivu a dalších zdrojů. První kapitola definuje pojem volný čas, druhá představuje historii města a důležitá místa spojená s volným časem. Následující kapitoly detailně prozkoumávají volnočasové aktivity. Závěrečná kapitola shrnuje vliv jednotlivých historických období na aktivity v Blatné, což přispívá k lepšímu porozumění historickému vývoji místních spolků a volnočasových aktivit.
Rozvoj výtvarných dovedností u dětí předškolního věku a mladšího školního věku ve volném čase
MORONG, Filip
Tato práce se zaměřuje na výtvarné dovednosti dětí předškolního a mladšího školního věku ve volném čase. Teoretická část podává přehled vývoje dětí v této věkové skupině a diskutuje o významu volnočasových aktivit a výtvarné výchovy. Praktická část obsahuje návrh a realizaci výtvarného projektu pro rozvoj těchto dovedností s metodickými listy. Cílem bylo vytvořit projekt pro předškolní zařízení, který reflektuje současné teorie dětského výtvarného projevu.
Volný čas učitelek mateřské školy
MAJEROVÁ, Michaela
Bakalářská práce je zaměřena na Volný čas učitelek mateřské školy. Práce je rozdělena do dvou částí: část teoretická a část empirická. V teoretické části popisuji a definuji pojmy, které jsou důležité pro výzkumné šetření. Empirická část je zaměřena na výzkumné šetření. Na to, jak učitelky mateřské školy vnímají, prožívají a hodnotí volný čas.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,253 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.