Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Konkurenční výhody středních odborných škol
Zolotuchin, Patrik ; Kursch, Martin (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
V poslední době není problematika konkurence zaměřena pouze na soukromý sektor, ale její význam nabývá i ve veřejné a státní správě, zejména pak v oblasti vzdělávání. Diplomová práce se zaměřuje na problematiku konkurenčního prostředí středních odborných škol v Praze a Středočeském kraji, jež poskytují vzdělávání ve vzdělávacím programu Veřejnosprávní činnost. Výběr těchto škol probíhal na základě analýzy vzdělávacího trhu. Cílem této práce je zjistit, jaké jsou konkurenční charakteristiky středních odborných škol optikou jednotlivých ředitelů a ředitelek. Diplomová práce je členěna do dvou částí. V teoretické části je uskutečněn literární průzkum orientovaný na problematiku konkurence, který pak poskytuje aktuální pohled různých autorů a odborných článků na vnímání konkurence ve vzdělávání ve světě. Kapitola nazvaná Kvalita ve vzdělávání charakterizuje kvalitu školy dle České školní inspekce a slouží také jako podklad pro praktické šetření. Teoretickou část dále rozvíjí kapitola zaměřující se na popis středního odborného vzdělávání, respektive popis Rámcového vzdělávacího programu. Poslední kapitola teoretické části se věnuje zhodnocení situace na trhu středních odborných škol ve vzdělávacím programu Veřejnosprávní činnost. V praktické části je stručně charakterizováno 15 středních odborných škol,...
Návrh středoškolské učebnice účetnictví pro obor vzdělávání Veřejnosprávní činnost
Baranová, Petra ; Fišerová, Marie (vedoucí práce) ; Berková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá návrhem středoškolské učebnice účetnictví obcí pro obor vzdělávání Veřejnosprávní činnost. Cílem práce je navrhnout učebnici účetnictví státní správy a samosprávy, která bude co nejvíce odpovídat požadavkům vyučujících a studentů. K tomu posloužilo dotazníkové šetření. Provedené dotazníkové šetření ukázalo, že vhodná středoškolská učebnice na trhu není. Vyučující podnikatelského účetnictví nejvíce využívají učebnice od P. Štohla. Jak učitelé, tak žáci se shodují hned v několika požadavcích na učebnici. Jedním z nich je hodně praktických příkladů k procvičení, dále pak přehlednost, jednoduchost a barevnost. Na základě výše uvedených výsledků výzkumu jsem se pokusila vytvořit danou učebnici. Učebnice je rozdělena do kapitol dle účtových tříd. V každé kapitole najdeme stručnou teorii k probíranému učivu a řešené příklady. Po kapitole následují neřešené cvičné příklady, k nimž jsou výsledky na konci učebnice.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.