Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Dům krátké cesty
Šámalová, Daniela ; Glosová,, Dagmar (oponent) ; Menšíková, Naděžda (vedoucí práce)
Zadané území se nachází v Brně v městské části Židenice. Je omezeno ze západu železniční tratí Brno-Židenice, na východě ulicí Koperníkova, ze severu Lazaretní a konečně na jihu rušnou ulicí Bubeničkova, nedaleko se nachází konečná stanice Stará osada. Rozloha tohoto území je přibližně 45 480 m2, což je 4,55 ha. Z urbanistického pohledu se jedná o intenzivní zástavbu v samostatném městském bloku, který musí počítat s ochranným pásmem železnice. Celý blok je protkán několika pěšími ulicemi, které zajišťují lepší prostupnost územím a také dostupnost obchodního parteru. Objekty navazují na okolní zástavbu a respektují hustotu zástavby. Intenzivní městská struktura je považována za "město krátkých vzdáleností". Odkud pochází název projektu - dům krátké cesty. Vysoké hustota zástavby kombinuje velké množství různých funkcí na relativně malé zastavěné ploše. Při zachování kvalitního životního prostředí mohou lidé v intenzivní městské struktuře najít pracovní příležitosti, aniž by potřebovali dopravu. Pro dosažení koncepce kompaktního města je použit prostorový urbanismus. Tvar pozemku přímo ovlivnil princip návrhu spolu s urbanistickým kontextem stávajících bloků. V ochranném pásmu vznikají vodní nádrže a veliký park, v němž je dětské hřiště a hřiště pro fitness aktivity pro dospělé. Průchozí obchodní parter je zaplněn mnoha rozmanitými funkcemi, na jeho pochozí střeše vzniká poloveřejný prostor se světlíky a volně vnesenou zelení. Na pochozím parteru jsou samostatné bloky pro bydlení a občanskou vybavenost. Na severním a jižním kraji území se nacházejí služby, naproti tomu v centru bloku jsou umístěny jesle s mateřskou školou. Z konstrukčního hlediska se jedná o železobetonový monolitický skelet založený na bílé vaně, který má 1 podzemní podlaží a 5 nadzemních podlaží.
Vlakové sedadlo budoucnosti
Torčík, Václav ; Klapka, Milan (oponent) ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je sedadlo pro studenty ve veřejném dopravním prostředku. Jejím cílem je vytvoření konstrukčního návrhu dle zadaných parametrů. K tomuto účelu bylo vypracováno dotazníkové šetření. Byla vypracována rešerše na základě historického vývoje vlakové dopravy, technických požadavků a ergonomie. Na základě výsledků byl navržen koncept sedadla, který byl vymodelován. K této práci jsou přiloženy výrobní výkresy vybraných částí sedadla.
Městský dům - architektura kombinace funkcí
Veselá, Jana ; Urbášková,, Hana (oponent) ; Menšíková, Naděžda (vedoucí práce)
Řešené území se nachází v Brně v městské části Zábrdovice. Je vymezeno z východu řekou Svitavou, z jihu ulicí Cejl a ze západní strany ulicí Jana Svobody. Jeho rozloha je cca 18 790 m2. Z urbanistického hlediska je intenzivní dům samostatným městským blokem, který se však otvírá východním směrem k řece Svitavě, a tak komunikuje s nábřežím. Na druhou stranu je zde vytvořen i soukromý a polosoukromý prostor uvnitř bloku jako relaxační zelená „zahrada“ ve více úrovních. Hmoty objektu navazují v prodloužené linii na stávající sousední bloky a respektují tak integritu území. Intenzivní využití území spočívá v dosaženi vysoké hustoty zástavby, ovšem při zachováni kvalitního životního a obytného prostředí. Dochází zde k mísení funkcí a vytvoření města krátkých vzdáleností, kde je téměř vyloučena doprava. Pro dosažení takové intenzity je využíváno prostorového urbanismu. Princip návrhu spočívá v jednoduché lineární formě hmot respektujících tvar pozemku, která je oživená ve vnitrobloku umístěným elipsoidem, který je akcentem vůči lineární formě. Elipsoid slouží jako malé kulturní a výstavní centrum (KC), zároveň spojuje všechna ramena ohraničujícího bloku a přivádí denní světlo do prvního podlaží. Blok se otevírá směrem k řece a jeho poloveřejný prostor je s nábřežím propojen schodišti a zelení. Zeleň je uplatněna také na střechách. Ohraničující hmota je perforovaná a tak vytváří kryté terasy. Hlavním architektonickým záměrem bylo vytvoření integrované struktury, kde významnou roli hraje vnesení přírody a polyfunkčnosti do celého území, a tak zvyšuje jeho atraktivitu. Z dispozičního hlediska se jednotlivé funkce prolínají ve všech úrovních. Z konstrukčního hlediska se jedná o železobetonový monolitický skelet o 7 podlaží (1 podzemní a 6 nadzemních).
Dům krátké cesty
Šámalová, Daniela ; Glosová,, Dagmar (oponent) ; Menšíková, Naděžda (vedoucí práce)
Zadané území se nachází v Brně v městské části Židenice. Je omezeno ze západu železniční tratí Brno-Židenice, na východě ulicí Koperníkova, ze severu Lazaretní a konečně na jihu rušnou ulicí Bubeničkova, nedaleko se nachází konečná stanice Stará osada. Rozloha tohoto území je přibližně 45 480 m2, což je 4,55 ha. Z urbanistického pohledu se jedná o intenzivní zástavbu v samostatném městském bloku, který musí počítat s ochranným pásmem železnice. Celý blok je protkán několika pěšími ulicemi, které zajišťují lepší prostupnost územím a také dostupnost obchodního parteru. Objekty navazují na okolní zástavbu a respektují hustotu zástavby. Intenzivní městská struktura je považována za "město krátkých vzdáleností". Odkud pochází název projektu - dům krátké cesty. Vysoké hustota zástavby kombinuje velké množství různých funkcí na relativně malé zastavěné ploše. Při zachování kvalitního životního prostředí mohou lidé v intenzivní městské struktuře najít pracovní příležitosti, aniž by potřebovali dopravu. Pro dosažení koncepce kompaktního města je použit prostorový urbanismus. Tvar pozemku přímo ovlivnil princip návrhu spolu s urbanistickým kontextem stávajících bloků. V ochranném pásmu vznikají vodní nádrže a veliký park, v němž je dětské hřiště a hřiště pro fitness aktivity pro dospělé. Průchozí obchodní parter je zaplněn mnoha rozmanitými funkcemi, na jeho pochozí střeše vzniká poloveřejný prostor se světlíky a volně vnesenou zelení. Na pochozím parteru jsou samostatné bloky pro bydlení a občanskou vybavenost. Na severním a jižním kraji území se nacházejí služby, naproti tomu v centru bloku jsou umístěny jesle s mateřskou školou. Z konstrukčního hlediska se jedná o železobetonový monolitický skelet založený na bílé vaně, který má 1 podzemní podlaží a 5 nadzemních podlaží.
Vliv internetových sociálních sítí na vnímání kategorií veřejného a soukromého: sdílení informací v rámci profilů na Facebooku
Zemánková, Tereza ; Řehořová, Irena (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
Ústředním tématem této diplomové práce jsou internetové sociální sítě, jež představují stále významnější komunikační prostředek současnosti. Práce se zaměřuje především na to, v jaké podobě se na internetových sociálních sítích - konkrétně na Facebooku - objevují kategorie veřejného a soukromého. Teoretická část přináší pohled tradičních autorů Hannah Arendtové a Jürgena Habermase, jež je založen na antagonistické povaze dichotomie veřejný/soukromý. Tyto přístupy doplňuje moderní koncept americké antropoložky Susan Gal, který k nim představuje jistou alternativu. V empirické části je prezentován samotný kvalitativní výzkum, jehož výsledky poskytují informace o tom, jak samotní uživatelé Facebooku vnímají a konstruují soukromé a veřejné oblasti na této internetové sociální síti. Kudy vede hranice a zda je možné hledat v takovém dynamickém prostředí podobnosti nebo naopak rozdílnosti s tradičními pojetími. Klíčová slova Internetové sociální sítě, Facebook, nová média, soukromí, veřejný, veřejnost.
Veřejný a soukromý prostor ve venkovském prostředí na příkladu modelové obce
Petříková, Anna
Diplomová práce se zabývá otázkami současného českého venkova v evropském kontextu. Je rozdělena na teoretickou a někkolik návrhových částí. Teoretická část popisuje venkov spíše obecně, avšak s přihlédnutím k charakteru území, které bylo zvoleno pro praktickou část. Tato část diplomové práce je rozdělena do dílčích kapitol, do kterých je zařazeno množství referenčních příkladů z České republiky i ze zahraničí. Z teoretické části vyplývá, že řešení problému venkova je založeno na charakteru a identitě konkrétního místa a není žádoucí k venkovu přistupovat jako ke stejnorodému prostředí. Návrhová část je rozdělena do dvou podkapitol. V první z nich jsou představeny jednotlivé analýzy prostoru. Na konci této kapitoly jsou uvedeny východiska, která shrnují nalezené problémy v území do třech tematických okruhů. Ty jsou dále rozebrány v kapitole Návrhová část - témata. Prvním tématem je řešení regulace prostoru. V ní autorka předkládá návrh regulace zástavby v obci s roztroušenou zástavbou. Podle vlastní metodiky se tak snaží dosáhnout toho, aby se zástavba nerozšiřovala expanzivně do okolí a zároveň došlo k částečnému zachování prostupnosti a mozaikovitému charakteru podhorské vesnice s rozvolněnou zástavbou. Druhé téma je věnováno prostoru pro alternativní dopravu, zejména cyklodopravu, která by mohla pomoct odlehčit důsledky automobilismu ve venkovském prostředí. Také je navrhován pěší okruh jako možnost trávení volného času v různorodém prostředí a jako způsob propojení míst s aktivitami, které jsou soustředěny zejména do navrhovaných center občanské vybavenosti. Ty jsou předmětem třetího tématu této práce. Zde jsou popsány prostory, které jsou významné jako setkávací centra a centra občanské vybavenosti a jsou předloženy návrhy těchto míst. Během zpracovávání této práce bylo postupováno od celku k detailu, byly vybrány nejpalčivější problémy, u kterých bylo navrženo řešení architektonicko-krajinářskými metodami.
Městský dům - architektura kombinace funkcí
Veselá, Jana ; Urbášková,, Hana (oponent) ; Menšíková, Naděžda (vedoucí práce)
Řešené území se nachází v Brně v městské části Zábrdovice. Je vymezeno z východu řekou Svitavou, z jihu ulicí Cejl a ze západní strany ulicí Jana Svobody. Jeho rozloha je cca 18 790 m2. Z urbanistického hlediska je intenzivní dům samostatným městským blokem, který se však otvírá východním směrem k řece Svitavě, a tak komunikuje s nábřežím. Na druhou stranu je zde vytvořen i soukromý a polosoukromý prostor uvnitř bloku jako relaxační zelená „zahrada“ ve více úrovních. Hmoty objektu navazují v prodloužené linii na stávající sousední bloky a respektují tak integritu území. Intenzivní využití území spočívá v dosaženi vysoké hustoty zástavby, ovšem při zachováni kvalitního životního a obytného prostředí. Dochází zde k mísení funkcí a vytvoření města krátkých vzdáleností, kde je téměř vyloučena doprava. Pro dosažení takové intenzity je využíváno prostorového urbanismu. Princip návrhu spočívá v jednoduché lineární formě hmot respektujících tvar pozemku, která je oživená ve vnitrobloku umístěným elipsoidem, který je akcentem vůči lineární formě. Elipsoid slouží jako malé kulturní a výstavní centrum (KC), zároveň spojuje všechna ramena ohraničujícího bloku a přivádí denní světlo do prvního podlaží. Blok se otevírá směrem k řece a jeho poloveřejný prostor je s nábřežím propojen schodišti a zelení. Zeleň je uplatněna také na střechách. Ohraničující hmota je perforovaná a tak vytváří kryté terasy. Hlavním architektonickým záměrem bylo vytvoření integrované struktury, kde významnou roli hraje vnesení přírody a polyfunkčnosti do celého území, a tak zvyšuje jeho atraktivitu. Z dispozičního hlediska se jednotlivé funkce prolínají ve všech úrovních. Z konstrukčního hlediska se jedná o železobetonový monolitický skelet o 7 podlaží (1 podzemní a 6 nadzemních).
Vlakové sedadlo budoucnosti
Torčík, Václav ; Klapka, Milan (oponent) ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je sedadlo pro studenty ve veřejném dopravním prostředku. Jejím cílem je vytvoření konstrukčního návrhu dle zadaných parametrů. K tomuto účelu bylo vypracováno dotazníkové šetření. Byla vypracována rešerše na základě historického vývoje vlakové dopravy, technických požadavků a ergonomie. Na základě výsledků byl navržen koncept sedadla, který byl vymodelován. K této práci jsou přiloženy výrobní výkresy vybraných částí sedadla.
Analýza efektivnosti veřejných investic pomocí metody nákladů a přínosů
Žilík, Lukáš ; Toth, Petr (vedoucí práce) ; Balcarová, Tereza (oponent)
Participace ČR v čerpání strukturálních fondů Evropské unie s sebou přináší otázku efektivního vyuţívaní těchto prostředků. Počet projektů financovaných evropskými penězi tvoří významnou část uskutečněných investic na našem území. Navíc tlak plynoucí z porovnávání efektivnosti soukromých projektů s veřejnými vede k otázce, jak zamezit zbytečnému plýtvání. Orgány, rozhodující o přerozdělování, by měly disponovat kvalitními podklady, které jsou potřebnými základy ke správnému jednání. Mezi tyto podklady se řadí také odborně zpracovaná analýza nákladů a přínosů (dále CBA). Cílem diplomové práce je aplikovat teoretické poznatky CBA na vybraném problému hodnocení efektivnosti veřejných investic na konkrétním projektu ČR. V teoretické části bude stručně shrnuto současné poznání problematiky efektivnosti veřejných investic, metody uţívané při jejich hodnocení, dále budou popsána základní východiska CBA a navrhnu způsob zpracování. Vpraktické části bude nejdříve představen analyzovaný projekt a poté následná aplikace návrhu zpracování se zaměřením na vybranou problematiku hodnocení efektivnosti investic. Konečným výsledkem práce by měly být kvalitní podklady pro vyšetření vhodnosti uţívání této metody a z CBA vycházející data určující efektivní, či naopak neefektivní uţití veřejných prostředků

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.