Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rizikové chování mladistvých se zaměřením na rozvoj závislostí.
Švábová, Lea ; Vaníčková, Eva (vedoucí práce) ; Kopřivová Herotová, Tereza (oponent)
Bakalářská práce nese název "Rizikové chování mladistvých se zaměřením na rozvoj závislostí". Jedná se o velice široké téma a mým záměrem nebylo ji plně obsáhnout, ale pouze zachytit některé její části. Prvním cílem bylo získat základní informace o syndromu rizikového chování u dětí a mladistvých. Dalším cílem bylo empirickou metodou zjistit jaké zkušenosti a názory mají studenti 9. třídy ZŠ a žáci prvních a druhých ročníku SŠ. První část práce jsem věnovala získaným poznatkům o dané problematice těchto jevů. Z toho jsem poté vybrala poznatky o jejich definici, vzniku syndromu rizikového chování, příčinám a důsledkům syndromu a v neposlední řadě prevenci. V druhé části jsem se soustředila na samotný výzkum, kde jsem se zaměřila na žáky 9. třídy základní školy a na první a druhý ročník školy střední. Adolescenti tohoto věku bezesporu patří do ohrožené skupiny, vzhledem k touze po experimentování a hledání sama sebe. Pomocí dotazníkové metody jsem zjišťovala, jaké mají zkušenosti a názor na užívání návykových látek.
Německá koncepce uměleckého vzdělávání v teorii a praxi
Kroutil, Jan ; Uhl Skřivanová, Věra (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
Diplomová práce usiluje především o uvedení německé koncepce uměleckého vzdělávání do kontextu české výtvarné výchovy a o její komparaci s některými oborovými didaktickými proudy. V první části práce jsou na základě analýzy relevantních zahraničních publikací nejprve představena klíčová teoretická východiska koncepce, dále jsou popsána její specifika, vzdělávací metody a cíle. Závěr teoretické části tvoří ukázky možného pojetí projektů uměleckého vzdělávání v německé školní praxi. V empiricko-praktické části práce, která vychází z autorových osobních zkušeností získaných během erasmového studia v Německu (Karlsruhe, Pedagogická vysoká škola, Institut umění), je představena realizace koncepce v rámci vysokoškolské přípravy studentů umění, a to zejména na úrovni umělecké a pedagogické praxe studentů. Druhá část dále obsahuje reflexi vlivu koncepce uměleckého vzdělávání na autorovu vlastní výtvarnou tvorbu. Druhá část je zakončena analýzou dvou školních projektů, realizovaných německými praktikanty, a návrhem na jejich zlepšující alteraci za pomoci metod uměleckého vzdělávání. V závěru práce jsou shrnuty a zhodnoceny výsledky teoretické, empirické i praktické části, a jsou vysloveny otázky týkající se jednak možného přínosu koncepce do diskursu české výtvarné výchovy, jednak možností realizace této...
Za devatero horami - představy o neznámém
Samková, Barbora ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu neznámé krajiny. Teoretická část je věnována pojmu krajina, na který je v práci nahlíženo z různých pohledů; od definování krajiny jako obecného pojmu přes subjektivní vnímání až po možnost jejího využití jako imaginativního prostoru. Ve výzkumné časti je popsán terénní výzkum, jenž se zabývá problematikou možností odlišných interpretací vnímání krajiny u dětí mladšího školního věku. V rámci didaktické části jsou prezentovány úkoly, do nichž se v různých formách promítá téma neznámé krajiny, a jsou navrhnuty pro hodiny výtvarné výchovy na základních školách. V praktické části volně vycházím z tématu neznámé krajiny a snažím se o osobité výtvarné vyjádření. KLÍČOVÁ SLOVA Představivost, obrazotvornost, prostorové koncepty, prostor, neznámá krajina, případová studie, mladší školní věk, výtvarná činnost
Rizikové chování mladistvých se zaměřením na rozvoj závislostí.
Švábová, Lea ; Vaníčková, Eva (vedoucí práce) ; Kopřivová Herotová, Tereza (oponent)
Bakalářská práce nese název "Rizikové chování mladistvých se zaměřením na rozvoj závislostí". Jedná se o velice široké téma a mým záměrem nebylo ji plně obsáhnout, ale pouze zachytit některé její části. Prvním cílem bylo získat základní informace o syndromu rizikového chování u dětí a mladistvých. Dalším cílem bylo empirickou metodou zjistit jaké zkušenosti a názory mají studenti 9. třídy ZŠ a žáci prvních a druhých ročníku SŠ. První část práce jsem věnovala získaným poznatkům o dané problematice těchto jevů. Z toho jsem poté vybrala poznatky o jejich definici, vzniku syndromu rizikového chování, příčinám a důsledkům syndromu a v neposlední řadě prevenci. V druhé části jsem se soustředila na samotný výzkum, kde jsem se zaměřila na žáky 9. třídy základní školy a na první a druhý ročník školy střední. Adolescenti tohoto věku bezesporu patří do ohrožené skupiny, vzhledem k touze po experimentování a hledání sama sebe. Pomocí dotazníkové metody jsem zjišťovala, jaké mají zkušenosti a názor na užívání návykových látek.
Německá koncepce uměleckého vzdělávání v teorii a praxi
Kroutil, Jan ; Uhl Skřivanová, Věra (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
Diplomová práce usiluje především o uvedení německé koncepce uměleckého vzdělávání do kontextu české výtvarné výchovy a o její komparaci s některými oborovými didaktickými proudy. V první části práce jsou na základě analýzy relevantních zahraničních publikací nejprve představena klíčová teoretická východiska koncepce, dále jsou popsána její specifika, vzdělávací metody a cíle. Závěr teoretické části tvoří ukázky možného pojetí projektů uměleckého vzdělávání v německé školní praxi. V empiricko-praktické části práce, která vychází z autorových osobních zkušeností získaných během erasmového studia v Německu (Karlsruhe, Pedagogická vysoká škola, Institut umění), je představena realizace koncepce v rámci vysokoškolské přípravy studentů umění, a to zejména na úrovni umělecké a pedagogické praxe studentů. Druhá část dále obsahuje reflexi vlivu koncepce uměleckého vzdělávání na autorovu vlastní výtvarnou tvorbu. Druhá část je zakončena analýzou dvou školních projektů, realizovaných německými praktikanty, a návrhem na jejich zlepšující alteraci za pomoci metod uměleckého vzdělávání. V závěru práce jsou shrnuty a zhodnoceny výsledky teoretické, empirické i praktické části, a jsou vysloveny otázky týkající se jednak možného přínosu koncepce do diskursu české výtvarné výchovy, jednak možností realizace této...
Hračka, technologie a výchova
Buriánková, Kamila ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Pfeiffer, Jan (oponent)
V teoretické části se zabývám v první řadě vymezením pojmů a následně historií výroby panenek ve světovém kontextu a poté na území České republiky. S tím je spojena i lidová tvorba, ze které vychází dnešní tradiční techniky výroby autorských panenek. Nastiňuji, co je to autorství, a uvádím několik z mála dnešních výrobců a jejich krátký příběh, jak se k tvorbě panenek dostali. Dále uvádím směrnice pravidel pro výrobu či výběr dobré hračky, zpracované pro téma panenek. V rámci těchto pravidel se zabývám i tradičními materiály a technikami vhodnými pro výrobu panenky v domácím prostředí. V závěru teoretické části jsou rozvedeny druhy her s panenkou a genderové aspekty panenky. První částí mého projektu je uvedení do vztahu k výrobě panenek a témata, která jsem zkoumala a pozorovala při procesech jejich tvoření. Dále sem patří rozřazení druhů panenek podle mechanického užití a chápání identity panenky. Součástí je malý výrobní projekt s dětmi. Druhou částí je sborník panenek, které jsem vyrobila za poslední 3 roky. Jsou rozřazeny podle technologických postupů a u každé je uvedený například materiál, náročnost, vhodný věk aj. Klíčová slova: předškolní vzdělávání, výzkumná sonda, výtvarně-didaktická interpretace, technologie, materiály, autorská hračka
Mateřská škola v galerii
Wagnerová, Kateřina ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Fišerová, Zuzana (oponent)
Tématem bakalářské práce je Mateřská škola v galerii. Téma se váže k výstavě Secese/Vitální umění 1900, která proběhla v rámci výstav Uměleckoprůmyslového musea v Praze. Cílem práce je prozkoumat vztah edukačního programu k výstavě s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání a na základě poznatků z odborné literatury představit pojem galerijní edukace. V praktické části se práce zaměřuje na zjištění zájmu o výstavu a využití edukačního programu mezi učiteli mateřských škol a na adaptaci vlastního edukačního programu k výstavě pro předškolní děti KLÍČOVÁ SLOVA galerijní edukace, předškolní vzdělávání, výstava Secese/Vitální umění, výzkumná sonda, učitelské postoje, RVP PV
Uvedení nového výrobku společnosti Jan Becher - Karlovarská Becherovka, a.s. na trh
Krotil, Lukáš ; Kozlová, Taťána (vedoucí práce) ; Kincl, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na kompletní analýzu společnosti Jan Becher - Karlovarská Becherovka, a.s. v kontextu s historií, současností a budoucím potenciálem. Hlavním cílem je nezávisle analyzovat a zhodnotit současný stav na trhu hořkých a bylinných nápojů, zjistit zda je na trhu prostor a poptávka po novém výrobku. Na základě výsledků z průzkumu trhu navrhnout směr pro společnost Becherovka a jejího majoritního vlastníka Pernod Ricard. Závěrem celé práce bude tvorba marketingového mixu a strategie pro nový produkt.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.