Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Editor kaligrafie s rozpoznáváním japonských znaků
Horáček, Petr ; Žák, Pavel (oponent) ; Švub, Miroslav (vedoucí práce)
Práce řeší problematiku vytvoření aplikace pro podporu výuky japonských znaků. Její součástí je i stručný přehled vývoje a podob japonského písma. Diskutuje některá existující řešení a na základě jejich studia stanovuje požadavky na aplikaci. Rozebírá problémy, které je třeba v souvislosti s nimi řešit, a snaží se navrhnout možné postupy. Důležitou částí je rozpoznávání znaků. Následně práce popisuje zvolená řešení a jejich implementaci. Na závěr shrnuje a demonstruje dosažené výsledky a diskutuje možnosti dalšího vývoje systému.
Výuková aplikace pro trigonometrii s využitím počítačové grafiky
Plíšek, Martin ; Kubíček, Radek (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vyučováním matematických jevů, a to zejména výukou goniometrických funkcí pro druhý stupeň základních škol. Pro tyto účely vznikly 2 aplikace. První je aplikace Goniometrie , která se zabývá výukou goniometrických funkcí především pomocí zobrazení na pravoúhlém trojúhelníku, případně prezentací grafu funkce. Druhou aplikací je editor příkladů ( Editor ), kde lze jednoduše vytvořit příklad k dané funkci a následně ho při výuce použít přímo v aplikaci Goniometrie .
Výukový program pro demostraci principů indexování
Škurla, Ján ; Lukáš, Roman (oponent) ; Bartík, Vladimír (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce je demonstrace jedné z metod indexování, a to B+ stromu pro předmět databázové systémy. Cílem bylo vytvoření výukového appletu, kterí má sloužit jak názorná ukázka vnitřní struktury B+ stromu s popisem jednotlivých operací; vkládání, vyhledávávání a mazání.
Popis japonských znaků
Holáň, Jakub ; Zámečníková, Eva (oponent) ; Horáček, Petr (vedoucí práce)
Japonský jazyk má z historických důvodů velmi komplikovanou ortografickou stránku skládající se z více různě propojených abeced, kde jednotlivé znaky mohou být jak logogramy (znaky reprezentující celá slova) tak fonogramy (znaky reprezentující jednotlivé zvuky či slabiky jazyka). Při vyhledávání nebo například sepisování slovníku japonštiny se musí použít různé netriviální metody řazení těchto znaků do skupin, například podle počtu tahů štětcem nebo řazení podle radikálů (základních stavebních kamenů znaku). Cílem této práce je najít ideální strukturu databáze popisující japonské znaky a vztahy mezi nimi. Zároveň byla vyvinuta ukázková výuková a pomocná aplikace pro studenty japonštiny. Aplikace je vyvinuta pro internetové použití a je postavena na nejmodernějších webových technologiích, jako jsou Google Web Toolkit a Java servlety.
Výukové aplikace ve středoškolské biologii
Fousková, Karolína ; Novotný, Petr (vedoucí práce) ; Bartáček, Tomáš (oponent)
Rychlý rozvoj digitálních technologií ovlivňuje i náš pohled na to co má být obsahem vzdělávání a jakými metodami má být obsah předáván. Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku výukových aplikací v kontextu výuky biologie. V práci jsou analyzovány tři typy výukových aplikací, které jsou pro biologii nejvíce specifické či potenciálně přínosné - vizualizace, virtuální laboratoře a interaktivní učebnice. Uvedené typy aplikací spojuje schopnost propojovat atraktivitu až zábavu s didaktickým obsahem, díky čemuž mohou pozitivně ovlivnit učební proces žáka. Pro širší kontext je součástí práce také pohled na pozitiva a negativa digitálních technologií, které lze k výuce využívat. I přes řadu jejich výhod, jako jsou například rychlá zpětná vazba, interaktivita, spolupráce či individualizace, mohou technologie způsobovat těžké zdravotní nebo psychické problémy. Předcházet těmto jevům je možné správnou polohou těla při využívání nebo rodičovská kontrola. Práce se zabývá také otázkou, jaká očekávání jsou na výukové aplikace a technologie kladena. K největším očekáváním patří motivace studentů k danému předmětu. Vzhledem k tomu, že biologie může být pro některé studenty složitější pochopit, mohou prvky výukových aplikací přispět k větší motivaci, pochopení a zábavě. S tímto tématem souvisí také rozvoj IT...
Mobilní aplikace pro usnadnění online školní výuky a komunikace se studenty
Otáhal, Lukáš ; Vlnas, Michal (oponent) ; Chlubna, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem práce je vytvořit podpůrnou mobilní aplikaci pro studenty i učitele, rozšířenou o možnosti, které nejsou u dosud existujích školních aplikací na trhu zatím dostupné. V aplikaci podle přihlášení budou 2 pohledy. Pohled pro žáka a pohled pro učitele. Aplikace je vytvořena s důrazem na jednoduchost a přívětivost použití. Aplikace nabízí možnosti, jako je psaní a hodnocení testů, zobrazení studijních materiálů, zadávání či prohlížení úkolů, zobrazení novinek ze školy nebo školních akcí, přehled rozvrhu, přehled tříd a detailní informace žáka s klasifikací. Nově vzniklá školní aplikace je vytvořena přes platformu Jigx a data jsou uložena v databázi AzureSQL.
Implementace výukové aplikace pro VIDA! Science centrum
Drobný, Jakub
Drobný, J. Implementace výukové aplikace pro VIDA! science centrum. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita, 2016. Tato diplomová práce se zabývá implementací výukové aplikace pro specifický exponát ve VIDA! science centru. Aplikace je ve světě známá pod pojmem Beer game a slouží k demonstraci základních principů v oblasti řízení dodavatelského řetězce.
Interaktivní aplikace pro výuku tematického celku "Země jako vesmírné těleso"
Černík, Václav ; Křížek, Marek (vedoucí práce) ; Houfková, Jitka (oponent)
Interaktivní aplikace pro výuku tematického celku "Země jako vesmírné těleso" Abstrakt Práce se zabývá tvorbou interaktivní aplikace pro výuku tematického celku "Země jako vesmírné těleso" na gymnáziích. V teoretické části se obecně pojednává o digitálních technologiích ve výuce, výukových aplikacích a pedagogicko-psychologických aspektech problematiky. Tematický celek byl vymezen a analyzován s využitím kurikulárních dokumentů, učebnic a školních atlasů. Na základě analýzy byla vybrána dílčí témata, která byla následně zpracována ve výukové aplikaci formou jednotlivých učebních objektů. Bylo vytvořeno 8 učebních objektů ("Vzdálenosti a rozměry", "Oběžná dráha Země", "Roční období", "Sluneční čas", "Měsíční fáze", "Zatmění Slunce a Měsíce", "Oběh kolem barycentra", "Slapové jevy") a další 4 učební objekty byly převzaty ("Sluneční soustava", "Tvar Země - geoid", "Pásmový čas", "Budoucí zatmění"). Ke každému učebnímu objektu byl vytvořen teoretický úvod a dále byly navrženy metodické otázky a úkoly. Výsledná výuková aplikace bude dostupná na internetu jako webová aplikace, bez nutnosti instalace. Klíčová slova: výuková aplikace, interaktivita, výuka zeměpisu, sluneční soustava, Země, Měsíc
Popis japonských znaků
Holáň, Jakub ; Zámečníková, Eva (oponent) ; Horáček, Petr (vedoucí práce)
Japonský jazyk má z historických důvodů velmi komplikovanou ortografickou stránku skládající se z více různě propojených abeced, kde jednotlivé znaky mohou být jak logogramy (znaky reprezentující celá slova) tak fonogramy (znaky reprezentující jednotlivé zvuky či slabiky jazyka). Při vyhledávání nebo například sepisování slovníku japonštiny se musí použít různé netriviální metody řazení těchto znaků do skupin, například podle počtu tahů štětcem nebo řazení podle radikálů (základních stavebních kamenů znaku). Cílem této práce je najít ideální strukturu databáze popisující japonské znaky a vztahy mezi nimi. Zároveň byla vyvinuta ukázková výuková a pomocná aplikace pro studenty japonštiny. Aplikace je vyvinuta pro internetové použití a je postavena na nejmodernějších webových technologiích, jako jsou Google Web Toolkit a Java servlety.
Výukový program pro demostraci principů indexování
Škurla, Ján ; Lukáš, Roman (oponent) ; Bartík, Vladimír (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce je demonstrace jedné z metod indexování, a to B+ stromu pro předmět databázové systémy. Cílem bylo vytvoření výukového appletu, kterí má sloužit jak názorná ukázka vnitřní struktury B+ stromu s popisem jednotlivých operací; vkládání, vyhledávávání a mazání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.