Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Developing Intercultural Communicative Competence through Reading Witi Ihimaera's The Whale Rider
Míková, Barbora ; Topolovská, Tereza (vedoucí práce) ; Červinková Poesová, Kristýna (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá rozvojem interkulturní komunikační kompetence (dále IKK) četbou díla z postkoloniální literatury (Pán velryb od Witi Ihimaera, 2005) v hodinách anglického jazyka. Teoretická část práce podává vysvětlení pojmů jako je interkulturní komunikační kompetence nebo kultura. Také popisuje přínosy čtení v hodinách anglického jazyka. Praktická část práce představuje projekt, který se skládá z celkem dvanácti hodin věnovaných četbě Pána velryb. Cílem projektu je podpořit rozvoj IKK u žáků, zvýšit jejich povědomí o jiných anglicky mluvících kulturách než jen těch tradičně vyučovaných a v neposlední řadě rozvíjet i jejich jazykové dovednosti. Výsledkem projektu je, kromě očekávaného zvýšení IKK, které je však těžko měřitelné, plakát na téma Maorská kultura, který žáci zpracovali. KLÍČOVÁ SLOVA interkulturní komunikační kompetence, postkoloniální literatura, čtení, výuka angličtiny, Pán velryb
Variety of e-learning programmes in English language teaching
Ševčíková, Božena ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Ficza, Tomáš (oponent)
Práce se zabývá e-learningem ve smyslu využití online nástrojů, programů a zdrojů ve výuce anglického jazyka. V současné, moderní společnosti je využívání internetu a elektroniky naprosto běžné a je tedy jen přirozené, že tento trend proniká i do oblasti vzdělávání. Cílem práce je poskytnout učitelům, kteří chtějí v hodinách využívat e-learning, teoretickou podporu a inspiraci při volbě programu. Práce je tradičně rozdělena do dvou hlavních částí - teoretické a praktické. Teoretická část je členěná do několika kapitol, z nichž každá se věnuje teoretickým aspektům e-learningu. Pojem e-learning lze chápat několikero způsoby, v této práci je chápán jako jakýkoli program, nástroj či stránky, které alespoň zčásti fungují pouze online. K jejich využití je tedy potřeba připojení k internetu. Teoretická část dále seznamuje s výhodami a limity, které jsou spojené s prací s e-learningovými programy, historií e-learningu či jeho místem v Rámcovém vzdělávacím programu. Pro vypracování praktické části, která by měla být jakýmsi katalogem konkrétních e- learningových programů, jsem zvolila dotazníkovou metodu jako zdroj těchto programů. Kromě dotazníku byla pro mne zdrojem dostupná literatura na dané téma a vlastní internetové pátrání. Díky online dotazníku, vytvořenému přes server Vyplnto.cz, jsem měla možnost...
The role of English in the globalized world and its reflection in current teacher training manuals
Hovorka, Marek ; Quinn Novotná, Veronika (vedoucí práce) ; Gráf, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá didaktickou reflexí globálních angličtin (GEs) a angličtiny jako lingua franca (ELF) v současných učebních textech pro učitele angličtiny. Teoretická část práce představuje dosavadní výzkum v oblastech GEs a ELF s důrazem na pedagogické implikace globální role angličtiny. V praktické části autor pomocí kvalitativní obsahové analýzy (viz Schreier 2012) rozebírá čtyři učební texty pro učitele angličtiny britské provenience publikované mezi lety 2011 a 2014. Autor ve vybraných publikacích identifikuje textový materiál odrážející výzkum v oblastech GEs a ELF. Identifikovaný textový materiál se týká především výuky jazyka (např. výuka výslovnosti) a kultury (např. kulturní relevance materiálů), pozornost je však věnována i současné roli angličtiny ve světě. Na základě tohoto materiálu autor poté hodnotí, jak zkoumané publikace reflektují výzkum v oblastech GEs a ELF. V závěru práce autor shrnuje výsledky praktické části a uvádí doporučení pro další výzkum. Klíčová slova: globální angličtiny, angličtina jako lingua franca, učební texty pro učitele angličtiny, výuka angličtiny, kvalitativní obsahová analýza
Teaching Differences between British and American English in Lower-secondary EFL Classes
Stelzerová, Pavlína ; Müller Dočkalová, Barbora (vedoucí práce) ; Matuchová, Klára (oponent)
Anotace: Předložená práce se zabývá výukou rozdílů mezi britskou a americkou angličtinou. Jejím cílem je navrhnout vhodný způsob výuky vybraných rozdílů slovní zásoby v hodinách anglického jazyka. V teoretická část pojednává o dané problematice v kontextu současných výzkumů a odborné literatury. Na základě této studie pak byly vytvořeny výukové materiály. Praktickou část tvoří krátký průzkum. Autorkou vytvořené materiály byly využity ve vybraných třídách při výuce angličtiny a následně prošetřena jejich efektivnost a přínos. Hlavním záměrem práce je navrhnout již zmíněné téma jako obohacení výuky a zjistit, jakým způsobem by mohlo být zahrnuto do hodin, aniž by negativně ovlivnilo časový plán či zatížilo učitele zvláštní přípravou. Klíčová slova: americká angličtina, britská angličtina, rozdíly, výuka angličtiny
Use of Media in the EFL Classrooms at Secondary Schools in the 21st Century
Slavíková, Lucie ; Vít, Radek (vedoucí práce) ; Synková, Klára (oponent)
Název práce: Využití médií v hodinách angličtiny na středních školách v 21. století Autor: Bc. Lucie Slavíková Katedra: Katedra anglického jazyka a literatury Vedoucí práce: PhDr. Radek Vít, Ph.D. Abstrakt Cílem této diplomové práce je prozkoumat a porovnat různé typy starých a nových médií, která jsou běžně využívána v hodinách angličtiny na českých středních školách v 21. století. Klíčovou otázkou je, do jaké míry jsou nová média zařazována do hodin anglického jazyka na českých gymnáziích a středních odborných školách. Výsledky dotazníkového šetření, které bylo provedeno online na náhodném vzorku českých středoškolských učitelů angličtiny a na vzorku patnáctiletých žáků angličtiny navštěvujících první ročníky středních škol potvrdily, že jak stará tak nová média jsou běžně využívána v hodinách angličtiny. Nicméně i přesto, že v 21. století jsou životy žáků značně ovlivňovány novými médii, používají učitelé angličtiny častěji média stará. Je doporučeno směřovat více iniciativ a programů na podporu zavedení nových médií do hodin angličtiny a také na školení učitelů s cílem umět využívat tato média efektivně. Klíčová slova výuka angličtiny, mediální gramotnost, nová média, stará média
Teaching English Effectively with an Interactive Whiteboard
Dudáková, Luisa ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Vít, Radek (oponent)
Diplomová práce Jak efektivně učit angličtinu s interaktivní tabulí se zabývá fenoménem interaktivních tabulí; jejich charakteristikou, instalací do škol, možnými způsoby využití a přínosem pro výuku angličtiny. Hlavním cílem je prozkoumat tuto pomůcku z různých úhlů pohledu, zmapovat situaci interaktivních tabulí v České republice a poskytnout technickou i metodickou podporu učitelům angličtiny jako cizího jazyka. Teoretická část shrnuje fakta o interaktivních tabulích na základě celosvětového výzkumu a publikací, zatímco hlavní část je více orientována na učitele a zaměřuje se na praktické aspekty využití IWB ve školách. Z toho důvodu zahrnuje průzkum, příručku s mnoha nápady, ukázkové aktivity vytvořené v softwaru ActivInspire a doplněné o detailní komentář, a na závěr školení, které bylo zorganizováno v Praze. Digitální přílohy jsou nedílnou součástí práce. Klíčová slova: interaktivní tabule (IWB), výuka angličtiny, metodika, technologie, ActivInspire, příručka
Comparison of ELT methods used in a bilingual preschool and a language preschool
Wirnitzerová, Jitka ; Žďárek, Karel (vedoucí práce) ; Červinková Poesová, Kristýna (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na porovnání metod výuky anglického jazyka na základě analýzy sledovaných hodin v bilingvní a jazykové školce, které jsou zaměřeny na výuku anglického jazyka. Teoretická část popisuje výukové metody, které jsou obecně používané ve výuce a charakterizuje jejich hlavní principy. Objasnění pojmů metoda, přístup, technika a princip je v této části zahrnuto taktéž. Praktická část obsahuje popis jednotlivých sledovaných hodin a analýzu aplikace metod výuky anglického jazyka v praxi. Závěry analýzy vycházejí z četnosti výskytu výukových metod. Výsledky pozorování v obou školkách jsou dále vzájemně porovnány.
Marketing služeb
Pfefferová, Tereza ; Vokáčová, Lucie (vedoucí práce) ; Pánek, Pavel (oponent)
Cílem práce Marketing služeb je navrhnout vhodné marketingové řízení pro začínajícího lektora angličtiny. V teoretické části se autor zabývá problematikou marketingového mixu a jeho rozšířením ve službách, tzv. marketingový mix 7P. Dále práce pojednává o vnitřním a vnějším prostředí a o tom, jak prostředí ovlivňuje podnikatelský subjekt. V závěru teoretické části jsou zmíněna hlavní specifika mezifiremních trhů. Ke zpracování teoretické a praktické části bakalářské práce byly použity metody literární rešerše, deskripce, komparace, dedukce, dotazování, analýza sekundárních dat a primárních dat a dotazníková šetření. V rámci praktické části byla provedena analýza tržního prostředí. Na základě analýzy, s pomocí teoretických východisek, byl vytvořen návrh marketingového mixu, který musí autor vytvořit, aby oslovil co nejvíce firemních zákazníků. Mezi konkrétní návrhy řízení patří umožnit zákazníkům i Skype hodiny, pořídit si auto kvůli vyšší dostupnosti, soustavně se pedagogicky vzdělávat a udělat si certifikát z angličtiny C1, nastavit cenu v rozmezí 450 Kč až 550 Kč za hodinu, s potenciálními zákazníky jednat na osobních schůzkách, umožnit zákazníkům mít ukázkovou hodinu a na reprezentativním webu jim poskytnout k vidění reference od jiných zákazníků.
Využití didaktických pomůcek ve výuce angličtiny na 1.st. ZŠ
HŮRKOVÁ, Lenka
Tato diplomová práce se zabývá didaktickými pomůckami a jejich využitím v hodinách anglického jazyka na prvním stupni ZŠ. V úvodu práce charakterizuji specifika výuky anglického jazyka na prvním stupni ZŠ, objasním pojem didaktická pomůcka, rozčlením typy pomůcek a možnosti jejich využití tak, aby výuka byla různorodá, zábavná, účinná a především ulehčila žákům jejich edukační proces. V praktické části mé práce jsou uvedeny pomůcky, které využívají pedagogové v praxi. Je zde popsáno, jak jsou jednotlivé pomůcky zakomponovány do hodin anglického jazyka a jak je vnímají učitelé z hlediska oblíbenosti použití. Také jsou zde uvedeny různé druhy pomůcek, které si žáci v hodinách anglického jazyka oblíbili, a podle stupně jejich atraktivity bylo vybráno několik nejoblíbenějších pomůcek.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.