| |
|
Grafický výukový systém
Farbiak, Peter ; Seeman, Michal (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Cílem teoretické části této bakalářské práce je uvést čtenáře do základů psychologie učení, principů programování a algorimtizace, tvoření a stavby grafického užívatelského rozhraní. Praktická část se zaměřuje na vytvoření programu, který pomocí přidávání grafických objektů demonstruje principy základních algoritmických struktur.
|
|
Výukový osciloskop
Švantner, Martin ; Kraus, Michal (oponent) ; Kunovský, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce analyzuje možnosti, jak vybavit školní učebnu digitálními osciloskopy. Záměrem je podat studentům výuku v laboratořích předmětů Teorie obvodů a Prvky počítačů zajímavější a praktičtější formou. Složitá profesionální zařízení nejsou pro potřeby výuky vhodná, nejenom svou cenou ale především složitostí obsluhy. Proto jsem se zaměřil také na nestandardní řešení, která mohou být pro výuku přínosnější.
|
|
Program pro podporu plánování rozvrhů
Tesařová, Alena ; Veigend, Petr (oponent) ; Dytrych, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a realizací programu pro plánování rozvrhů výuky a zkoušek na FIT VUT v Brně. Výsledný program poskytne podporu pro přípravu vstupních dat, kompletaci požadavků vyučujících a dále umožní samotné plánování a následný export dat ve formátech vhodných pro import do informačního systému FIT i do dříve využívané aplikace. Teoretická část se věnuje obecné problematice plánování rozvrhů a specifikům plánování na FIT. Realizační část obsahuje návrh systému a popis implementace aplikace. Výsledkem práce je software, který je aktuálně využíván pro podporu plánování rozvrhů na FIT VUT v Brně.
|
|
Výukové a vzdělávací centrum
Halla, Antonín ; Havířová, Zdeňka (oponent) ; Lavický, Miloš (vedoucí práce)
Práce řeší návrh a prováděcí projekt stavby výukového a vzdělávacího centra, obsahujícího knihovnu, výukové prostory a administrativní zázemí. Objekt je zasazen do prostředí bývalé zahrádkářské kolonie na okraji Brna, rekultivuje toto území. Tvar budovy tvoří dvě spojené křivky, připomíná široce rozevřené písmenu "U". Hmotově se jedná o dvě budovy spojené proskleným vestibulem, objekt je z části zapuštěn pod terén. Jižní stranu objektu tvoří dvojitá transparentní fasáda, která přispívá k úspoře energií, severní fasáda je obložena dřevěnými latěmi. Konstrukce přilehlé k zemině jsou železobetonové, sloupy a vodorovné konstrukce jsou z lepeného lamelového dřeva. Zelená střecha na západní a východní straně objektu přechází do terénu. V interiéru se střídá pohledový beton a lamelové dřevo.
|
|
Výukový program pro demonstraci principu barev a barevných modelů
Štěpán, Petr ; Jančík, Zdeněk (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá principy využívanými v souvislosti s barevnými paletami a redukcí barevného prostoru obrazových dat v počítačové grafice. Zvláštní důraz byl kladen na jejich vysvětlení pro výukové účely. Má za cíl pomoci i člověku neznalému těchto algoritmů osvětlit jejich principy a použití. Program za tímto účelem napsaný v jazyce Java slouží jako demonstrační prostředek ke splnění těchto cílů.
|
|
Prostor jako paradigma výuky
Cingeľ, Adam ; Müller, Rudolf (oponent) ; Rozwalka, Szymon (vedoucí práce)
Fakulta architektúry ako celok nie je len obyčajným priestorom pre výuku študentov, je sama sebou vzorom a ukazuje svoje možnosti. Mala by využívať svoj potenciál a umožniť užívateľom na vlastnej koži pocítiť rôzne typy priestorov. Oproti ostatným je fakulta architektúry výnimočná práve v tom že má možnosť využiť vlastné priestory ako samotný vzor k výuke.
|
|
Tvorba úloh pro výuku předmětu: Praktické programování v C++
Šabatka, Pavel ; Richter, Miloslav (oponent) ; Petyovský, Petr (vedoucí práce)
Předmětem této práce je tvorba pomůcek pro začínající programátory, které usnadní studentům absolvování předmětu BPPC. Teoretická část pojednává o programovacích jazycích C, C++ a jejich odlišnostech. Dále jsou zmiňovány kompilátory těchto jazyků, je zdůrazněno především vývojové prostředí MS Visual C++ 2005, ve kterém probíhá výuka předmětu BPPC a odlišnosti tohoto prostředí od standardů ISO. Jsou také probrány některé základní techniky programování v C++, které jsou často zmiňovány dále v práci. Druhou částí je implementace knihoven pro kontrolu správnosti programů. Knihovna check.h kontroluje práci programátora s dynamicky alokovanou pamětí a se soubory. Knihovna adtcheck.h umožňuje ověření správnosti a vykreslení topologie abstraktních datových typů implementovaných programátorem. K těmto knihovnám byla vytvořena webová prezentace s jejich dokumentací.
|
| |
|
Webová aplikace k rozvoji slovní zásoby a konverzačních schopností ve více jazycích
Jakeš, Jan ; Herout, Adam (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvoření webové aplikace, která má uživateli usnadnit rozvoj slovní zásoby a konverzačních schopností při studiu cizích jazyků. Důležitá je orientace na studium několika jazyků současně. Základem systému je jazyk PHP a knihovna Nette Framework, dále jsou využity zejména technologie MySQL, Doctrine 2, jQuery, ExtJS a programová rozhraní aplikací Wordnik a Facebook. Tato práce popisuje kompletní vývojový cyklus aplikace od specifikace a analýzy požadavků přes návrh architektury a uživatelského rozhraní až po detaily implementace, průběh testování a jeho výsledky. Nakonec jsou zhodnoceny náměty na budoucí vývoj.
|