Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Aktivity podporující well-being vysokoškolských učitelů
Buchtele, Monika ; Kočí, Jana (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem well-being a well-being vysokoškolských učitelů. V České republice toto téma není stále tak časté a populární, jako je tomu například v USA. Po distanční výuce v českých školách se sice začalo více mluvit a psát o well-beingu žáků a studentů, ale na učitele, a to hlavně ty vysokoškolské, se stále zapomíná. Cílem této diplomové práce je ověření funkčnosti na důkazech založených aktivit pro vysokoškolské učitele, které mají pozitivně ovlivňovat jejich well-being. Teoretická část se věnuje zdraví, well-beingu a faktorům ovlivňujícím well-being. Též se zaobírá tématem kvalita života. V neposlední řadě se teoretická část zabývá vybranými problémy učitelské profese, jak obecně, tak se zaměřením přímo na vysokoškolské učitele, jejichž well-being jimi může být negativně ovlivňován. Praktická část se zabývá smíšeným výzkumem, jehož cílem bylo zjistit funkčnost vybraných aktivit. První část představuje postup výzkumu, výzkumný vzorek, dotazníkové šetření a jednotlivé vybrané aktivity, které byly zařazeny do výzkumu. Druhá a hlavní část zahrnuje kazuistiky účastníků, kteří se nakonec zapojili do výzkumu. Do výzkumu se zapojilo šest vysokoškolských učitelů, převážně z Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Součástí praktické části je i diskuze, kde jsou shrnuty výsledky...
Systém hodnocení učitelů na FTVS UK
Veselá, Anna ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Šíma, Jan (oponent)
Název práce: Systém hodnocení učitelů na FTVS UK Cíle: Cílem práce je zjištění funkčnosti hodnotícího systému učitelů na fakultě Tělesné výchovy a sportu. Na základě zjištěných informací vytvoření hodnotícího systému a jeho aplikace v praxi. První část hodnotícího systému je zaměřena na hodnocení ve vztahu nadřízený-podřízený. Druhá část je zaměřena na tvorbu a aplikaci hodnotícího dotazníku, kdy studenti hodnotí učitele a předměty a vyhodnocení těchto dotazníků. Metody: V práci jsem použila metodu řízeného interwiev. Řízená interwiev jsem vedla s vedoucími pracovníky kateder. Dále jsem použila hodnotící dotazník, při jehož zpracování jsem využívala četnosti a procentní vyjádření četností odpovědí. Pro grafické znázornění jsem využila koláčové a sloupcové grafy. Výsledky: Zjistila jsem, že na naší fakultě není zaveden hodnotící systém, kdy je podřízený pravidelně hodnocen nadřízeným. V případě hodnocení nadřízený-podřízení, je zaveden systém finančního hodnocení na základě zařazení do platových tabulek. Hodnocení vyučujících studenty není fakultou zavedeno, což odporuje Řádu pro hodnocení výuky studenty Univerzity Karlovy z roku 2001. Klíčová slova: Hodnocení, výuka, systém hodnocení, učitel VŠ
Design souboru aktivit podporujících well-being vysokoškolských učitelů
Brlicová, Natalie ; Kočí, Jana (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Cílem diplomové práce je vytvoření souboru aktivit pro vysokoškolského učitele, které budou mít potenciál ke zlepšení pracovního života učitele a celkově well-being. Teoretická část práce obsahuje poznatky o well-being, jeho determinanty, zdroje, ale také rozebírá well-being ve spojitosti se zdravím. Další kapitoly teoretické části se zabývají problematikou osobní změny well-being, tedy jak může sám jedinec well-being pozitivně nebo negativně ovlivnit. Dále jsou v teoretické části zahrnuta témata well-being na pracovišti a vytváření zdravého pracovního prostředí. V poslední a jedné z nejdůležitějších kapitol teoretické části je rozebírána problematika well-being u vysokoškolského učitele, tedy co utváří a ovlivňuje jeho well-being. Praktická část se zabývá návrhem aktivit na zlepšení well-being vysokoškolského učitele. Tyto aktivity jsou vytvořené na základě rešerše z odborné literatury. Praktická část se skládá ze dvou hlavních částí. První část obsahuje návrhy na aktivity pro zlepšení well-being vysokoškolského učitele, které si vysokoškolský učitel sám zařazuje do pracovního i osobního života. V druhé části jsou navržené aktivity, které taktéž vedou ke zlepšení well-being vysokoškolského učitele, ale i celkového pozitivního klimatu na pracovišti. Aktivity v druhé části musí zařadit na pracovišti...
Smysl pro soudržnost a adherence ke zdravému životnímu stylu u vysokoškolských učitelů Univerzity Karlovy v Praze ve věku 45 - 56 let
Jirušková, Lenka ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Miňhová, Jana (oponent) ; Kučírek, Jiří (oponent)
NÁZEV: Smysl pro soudržnost a adherence ke zdravému životnímu stylu u vysokoškolských učitelů Univerzity Karlovy v Praze ve věku 45 - 56 let ABSTRAKT: Práce ověřuje roli osobní nezdolnosti typu smysl pro soudržnost v adherenci ke zdravému životnímu stylu u cílové skupiny vysokoškolský učitel ve věku 45 - 56 let. V teoretické části pojednává o zdravém životním stylu, jeho přístupech a faktorech, které jej ovlivňují se zaměřením na osobní pohodu a pohybovou aktivitu. S využitím dotazníků Stress Profile, Nezdolnost typu smysl pro soudržnost a Sebeposuzovací škálou SCL - 90 ověřuje vzájemné vztahy mezi osobní nezdolností a zdraví podporujícími faktory u sledovaného souboru. Na základě výsledků výzkumného šetření předkládá doporučení ke změně způsobu života směrem ke zdravému životnímu stylu s akcentem na zvýšení úrovně pravidelné pohybové aktivity. Závěrem je představen "Model stádií motivační připravenosti ke změně". KLÍČOVÁ SLOVA: Zdravý životní styl, smysl pro soudržnost, pohybová aktivita, vysokoškolský učitel, osobní pohoda
Systém hodnocení učitelů na FTVS UK
Veselá, Anna ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Šíma, Jan (oponent)
Název práce: Systém hodnocení učitelů na FTVS UK Cíle: Cílem práce je zjištění funkčnosti hodnotícího systému učitelů na fakultě Tělesné výchovy a sportu. Na základě zjištěných informací vytvoření hodnotícího systému a jeho aplikace v praxi. První část hodnotícího systému je zaměřena na hodnocení ve vztahu nadřízený-podřízený. Druhá část je zaměřena na tvorbu a aplikaci hodnotícího dotazníku, kdy studenti hodnotí učitele a předměty a vyhodnocení těchto dotazníků. Metody: V práci jsem použila metodu řízeného interwiev. Řízená interwiev jsem vedla s vedoucími pracovníky kateder. Dále jsem použila hodnotící dotazník, při jehož zpracování jsem využívala četnosti a procentní vyjádření četností odpovědí. Pro grafické znázornění jsem využila koláčové a sloupcové grafy. Výsledky: Zjistila jsem, že na naší fakultě není zaveden hodnotící systém, kdy je podřízený pravidelně hodnocen nadřízeným. V případě hodnocení nadřízený-podřízení, je zaveden systém finančního hodnocení na základě zařazení do platových tabulek. Hodnocení vyučujících studenty není fakultou zavedeno, což odporuje Řádu pro hodnocení výuky studenty Univerzity Karlovy z roku 2001. Klíčová slova: Hodnocení, výuka, systém hodnocení, učitel VŠ

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.