Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 119 záznamů.  začátekpředchozí110 - 119  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Modelování tlumících zařízení v interakci s konstrukcí
Kalina, Martin ; Lehký, David (oponent) ; Frantík, Petr (vedoucí práce)
Cílem mé diplomové práce bylo vytvoření modelu tlumících zařízení a pozorování jejích chování při spolupůsobení s konstrukcí. Nejprve byla konstrukce pomocí Java aplikace FyDiK2D samostatně namodelována jako jednostupňová soustava. Model konstrukce má podobu vysoké, tenké tyče plného kruhového průřezu. Spodní část byla vetknuta do podloží. Na konstrukci došlo k ověření správné funkčnosti modelu porovnáním analytického a numerického řešení. Pro vystižení přesnějšího chování byla konstrukce převedena na vícestupňový model. Následně byl na ní aplikován kyvadlový tlumič a zjistila se výchylka nejvyšší bodu vícestupňové soustavy. Poté byl kyvadlový tlumič nahrazen tlumičem vozíkovým. Porovnáním výchylek od obou tlumičů se zjistilo, který tlumič je pro vícestupňovou soustavu efektivnější.
Návrh a posouzení asfaltového betonu pro ložní vrstvy s asfaltem modifikovaným pryžovým granulátem
Musílek, Lukáš ; Telecký, Jiří (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
V diplomové práci je proveden návrh asfaltového betonu pro ložní vrstvy s použitím nízkoviskózního a vysokoviskózního asfaltu modifikovaného pryžovým granulátem. Na těchto směsích jsou provedeny vybrané funkční laboratorní zkoušky (nízkoteplotní vlastnosti, tuhost a odolnost vůči únavě) a odolnosti proti účinkům vody a výsledky jsou vzájemně porovnány.
Tuhostní charakteristika přední části vozidla
Coufal, Tomáš
Doposud byla v oboru soudního inženýrství využívána pro popis tuhosti přední části vozidla pouze centrální tuhostní charakteristika, kterou bylo možné použít s dostatečnou přesností pro čelní nárazy vozidla s plným překrytím. Pokud však vozidlo narazí pouze s částečným překrytím má již centrální tuhostní charakteristika svá omezení v přesnosti výpočtu deformační energie. Předmětný článek pojednává o tuhostech jednotlivých partií přední části vozidla za účelem jejich využití ve znalecké praxi. Pro každou partii předmětného vozidla je zpracována příslušná tuhostí charakteristika, s pomocí které lze vypočíst deformační energii přesně pro konkrétní část vozidla, která je při čelním nárazu poškozena.
Rám historického motocyklu
Dítě, Michal ; Prokop, Aleš (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá změnou mechanických vlastností rámu historického motocyklu vlivem úbytku materiálu korozí. Dále pak popisuje postup renovace rámu historického motocyklu.
Jeřáb radiální portálový
Dvořák, Milan ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem tohoto bakalářského projektu je vypracovat konstrukční návrh speciální konstrukce radiálního (tj. otočného) portálového jeřábu (dále jen JRP) dle zadaných parametrů, který bude používán v uzavřeném pracovním prostředí k manipulaci s různým materiálem. Konstrukční řešení bude provedeno podle základních zadaných parametrů, které jak geometricky, tak staticky deklarují pracovní prostor v průmyslové hale či dílně a následnou manipulaci pracovníka s jeřábovou konstrukcí při provozu jeřábu. Jako každý konstrukční návrh, tak i konstrukční návrh JRP vychází z pevnostních (statických) návrhových výpočtů, ze kterých vyplývá volba vhodného materiálu, což deklaruje náklady na výrobu a provoz radiálního portálového jeřábu. Zvláštní pozornost bude věnována alternativním konstrukcím pojízdných stojin, jejichž základní parametry jako jsou tuhost, hmotnost a tvar rozhodují o velikosti třecích sil mezi koly pojízdných stojin a podlahou pracovního prostoru, z čehož plyne namáhání celé konstrukce JRP při provozu v zatíženém stavu.
Kompozitní materiály ve stavbě obráběcích strojů
Šikuta, Lukáš ; Sýkora, Jan (oponent) ; Holub, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou kompozitních materiálů ve stavbě obráběcích strojů, přičemž jsou mezi sebou srovnány jejich výhody, nevýhody a fyzikálně-mechanické vlastnosti při současném zhodnocení jejich perspektivnosti a možného uplatnění.
Ověření únosnosti střešní konstrukce po přitížení fotovoltaickými panely
Holoubek, Jan ; Bažant,, Zdeněk (oponent) ; Strnad, Jiří (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je ověření únosnosti střešní konstrukce po přitížení fotovoltaickými panely. Na střechu průmyslové haly obdélníkového půdorysu o rozměrech 26,5 x 24,5 m v Hlinsku se investor rozhodl dát fotovoltaické panely. Předběžný diagnostický průzkum prokázal pouze ohybovou výztuž v poli u všech posuzovaných nosných prvků. Posuzovány na únosnost v ohybu byly tyto nosné prvky: ŽB deska, ŽB trám a ŽB průvlak. Statický výpočet obsahuje i minimální vyztužení nad podporou a nutnou smykovou výztuž, kterou je nutno prokázat podrobným diagnostickým průzkumem. Statický výpočet obsahuje i posudek na průhyb ŽB trámu po přitížení. Všechny posudky byly prováděny dle momentálně platných Eurokódů. Výpočtem bylo prokázáno, že všechny nosné prvky vyhoví na únosnost v ohybu a průhyb trámu je menší než mezní hodnota uvedená v EC, tudíž střechu haly lze přitížit fotovoltaickými panely.
Technologie zpracování a kvalita masa uzené makrely
KÖLBL, Antonín
Byl podrobně popsán technologický proces výroby uzené makrely (Scomber scombrus) se zaměřením na kvalitu svaloviny. U uzených makrel nasolovaných v 6%, 12% a 15% solném láku byla sledována textura svaloviny metodou analýzy profilu textury (TPA) pomocí válcové sondy P 75 a kulové sondy P 1S. Byly hodnoceny texturové vlastnosti svaloviny, jako jsou tuhost, soudržnost, elasticita a žvýkatelnost. Bylo zjištěno, že s rostoucí koncentrací solného láku výrazně klesají tuhost a žvýkatelnost svaloviny. Při měření textury válcovou sondou typu P 75 lze při použití 6% solného láku očekávat o cca 10,4 % vyšší tuhost a o 1 % vyšší žvýkatelnost než při použití 12% solného láku. Při použití 15% solného láku lze očekávat o cca 6,7 % nižší tuhost a o cca 11,2 % nižší žvýkatelnost než u 12% láku. Při použití kulové sondy P 1S je u 6% solného láku o cca 6,5 % vyšší tuhost a o cca 11 % nižší žvýkatelnost než u 12% láku. Pokud je použit 15% solný lák můžeme očekávat o cca 13 % nižší tuhost a o cca 21,7 % nižší žvýkatelnost než při nasolování ve 12% solném láku. Elasticita se se zvyšující se koncentrací soli v láku mění jen v menší míře, zatímco soudržnost se při použití obou typů sond u všech solných láků prakticky nemění. Měření textury bylo doplněno mikrobiologickým rozborem na celkový počet mikroorganismů (CPM). Tento rozbor potvrdil, že se zvyšující se koncentrací solného láku klesá počet mikroorganismů (z 103 při použití 6% láku na 102 při použití 12% a 15% láku) v důsledku snížené vodní aktivity (aw).

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 119 záznamů.   začátekpředchozí110 - 119  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.