Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vzdělávací potřeby vedoucích pracovníků mateřských škol Středočeského kraje
Novosadová, Irena ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
3 ABSTRAKT: Tato bakalářská práce se zabývá zjišťováním vzdělávacích potřeb vedoucích pracovníků mateřských škol Středočeského kraje a vzdělávacími nabídkami ve Středočeském kraji a v Praze. Cílem této práce bylo zjistit tyto potřeby, sledovat míru spokojenosti vedoucích pracovníků s aktuální programovou nabídkou vzdělávacích institucí v daném regionu. Rovněž byla zkoumána závislost priorit vzdělávacích potřeb na počtu let praxe ve vedoucí funkci. V teoretické části práce mapuje odbornou literaturu, podává přehled aktuálního stavu předškolního vzdělávání a zákonných požadavků pro výkon funkce. Stěžejní bod výzkumné části tvoří dotazníkové šetření mezi vedoucími pracovníky mateřských škol Středočeského kraje a jeho následný rozbor, který vede k vytvoření plastického pohledu na vzdělávací možnosti vedoucích pracovníků v kontextu s jejich vzdělávacími potřebami. Závěrečná část práce přináší výsledky šetření, které potvrzují zájem vedoucích pracovníků o další vzdělávání, dále spokojenost dotazovaných se vzdělávacími nabídkami v kontextu jejich vlastních potřeb a rovněž výsledky šetření, které neprokazují závislost výběru vzdělávacích oblastí na počtu let ve vedoucí funkci. KLÍČOVÁ SLOVA: Vzdělávací potřeby, další vzdělávání pedagogických pracovníků, školský management, vzdělávací instituce, Středočeský kraj,...
Rozvoj učitelů a role managementu v ZUŠ (v souvislosti s kurikulární reformou)
Tomsová, Hana ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Teoretická část diplomové práce se zabývá učitelskou profesí v základních uměleckých školách v 21. století v souvislosti s kurikulární reformou. Řeší nejen připravenost učitelů na změny, které kurikulární dokumenty přinášejí, ale současně také řeší pozici managementu (role řídících pracovníků) v tomto procesu. Konkretizuje rozvoj učitelské profese z pohledu managementu v základních uměleckých školách. Výzkumná část diplomové práce analyzuje vybrané dokumenty školních vzdělávacích programů, definuje obsah rozvoje učitelů prostřednictvím oblasti dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků a objevuje přístupy řídících pracovníků v tomto procesu. Diplomovou práci završí doporučení rozvoje učitelů pro management základních uměleckých škol. KLÍČOVÁ SLOVA učitelská profese, kompetenční model, základní umělecké školství, kurikulární reforma, školní vzdělávací program, strategie výchovně vzdělávacích cílů, další vzdělávání pedagogických pracovníků, role a přístupy managementu školy
Vzdělávací potřeby vedoucích pracovníků mateřských škol Středočeského kraje
Novosadová, Irena ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
3 ABSTRAKT: Tato bakalářská práce se zabývá zjišťováním vzdělávacích potřeb vedoucích pracovníků mateřských škol Středočeského kraje a vzdělávacími nabídkami ve Středočeském kraji a v Praze. Cílem této práce bylo zjistit tyto potřeby, sledovat míru spokojenosti vedoucích pracovníků s aktuální programovou nabídkou vzdělávacích institucí v daném regionu. Rovněž byla zkoumána závislost priorit vzdělávacích potřeb na počtu let praxe ve vedoucí funkci. V teoretické části práce mapuje odbornou literaturu, podává přehled aktuálního stavu předškolního vzdělávání a zákonných požadavků pro výkon funkce. Stěžejní bod výzkumné části tvoří dotazníkové šetření mezi vedoucími pracovníky mateřských škol Středočeského kraje a jeho následný rozbor, který vede k vytvoření plastického pohledu na vzdělávací možnosti vedoucích pracovníků v kontextu s jejich vzdělávacími potřebami. Závěrečná část práce přináší výsledky šetření, které potvrzují zájem vedoucích pracovníků o další vzdělávání, dále spokojenost dotazovaných se vzdělávacími nabídkami v kontextu jejich vlastních potřeb a rovněž výsledky šetření, které neprokazují závislost výběru vzdělávacích oblastí na počtu let ve vedoucí funkci. KLÍČOVÁ SLOVA: Vzdělávací potřeby, další vzdělávání pedagogických pracovníků, školský management, vzdělávací instituce, Středočeský kraj,...
Vzdělávací potřeby pedagogických pracovníků zájmového vzdělávání
Bendová, Jolana ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
4 NÁZEV: Vzdělávací potřeby pedagogických pracovníků zájmového vzdělávání AUTOR: Jolana Bendová KATEDRA (ÚSTAV) Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Irena Lhotková, Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce "Vzdělávací potřeby pedagogických pracovníků zájmového vzdělávání" si klade za cíl zjistit a následně analyzovat vzdělávací potřeby pedagogických pracovníků zájmového vzdělávání, konkrétně pak pedagogů volného času a vychovatelů školních družin a školních klubů. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část je věnována třem dílčím oblastem - pojednává o legislativním zakotvení pedagogických pracovníků, objasňuje stěžejní pojmy s danou sférou korespondující, a vedle toho také popisuje možnosti a druhy dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Praktická část je koncipována jako analýza vzdělávacích potřeb daných cílových skupin. Z hlediska metodologie bylo využito strukturovaného rozhovoru a dotazníkového šetření. Cílem praktické části bylo zjistit preference respondentů ve sféře doplňujícího vzdělávání. KLÍČOVÁ SLOVA: Pedagog, vychovatel, pedagog volného času, zájmové vzdělávání, další vzdělávání pedagogických pracovníků, krajští koordinátoři, vzdělávací potřeby.
Vzdělávání jedinců s diagnozou Aspergerův syndrom
Matoušková, Eva ; Počtová, Lenka (vedoucí práce) ; Volf, Petr (oponent)
Základní myšlenkou předkládané práce je seznámení s postižením Aspergerův syndrom, které patří do poruch autistického spektra. Cílem bylo nahlédnutí do mysli jedinců s touto diagnózou, snaha o pochopení způsobu jejich myšlení tak, abychom těmto jedincům mohli v co největší míře pomoci zapojit se do společnosti. Z dalšího pohledu pomoci i pedagogům a vychovatelům předcházet konfliktům, popřípadě je řešit. Mým prvotním cílem je vytvořit spis, který po přečtení objasní a seznámí čtenáře s pervazivní vývojovou poruchou Aspergerův syndrom, pomůže mu při práci s jedincem s tímto handicapem. Snažila jsem se o nalezení konkrétní formy komunikace, konkrétních výrazů, vět, kdy, kde, jak a které použít, nalezení konkrétních způsobů jednání s jedincem s tímto postižením. Bakalářská práce je strukturovaná do pěti částí, které mají postihnout základní otázky pro vzdělávání jedinců s Aspergerovým syndromem. V první kapitole se pokusím shrnout poznatky o autismu všeobecně, v druhé se zaměřím na popis postižení Aspergerův syndrom. V třetí části se soustředím na otázku komunikace, na její odchylky, pojetí komunikace v případě postižených jedinců i její možné způsoby, tedy jak s postiženým jedincem komunikovat. Nedílnou součástí této práce je i pohled na integraci jedinců s tímto deficitem, její podmínky a způsoby. V...
Počátky základního vzdělávání v Českobudějovickém kraji
REITINGEROVÁ, Monika
Bakalářská práce se zabývá počátky školství v českých zemích, především v Českých Budějovicích. Není opomenut vznik a vývoj obecných nebo měšťanských škol. Velká pozornost je věnována založení Matiční školy Augustem Zátkou. V práci je také zmíněno vzdělávání učitelů a v neposlední řadě i obsah vyučovacích předmětů na obecných školách v letech 1869?1920. K práci patří přiložené přílohy, které obsahují fotografie škol, dámského spolku Ludmila, učitelský ústav v Kutné Hoře a propouštěcí vysvědčení z roku 1905.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.