|
Hodnotící kritéria pro hodnocení ředitelů domů dětí a mládeže
Horváthová, Zdeňka ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Předmětem diplomové práce Hodnotící kritéria pro hodnocení ředitelů domů dětí a mládeže je analýza aktuálního stavu procesu hodnocení ředitelů zřizovatelem. Cílem této diplomové práce je zjistit, jakým způsobem probíhá hodnocení ředitelů DDM zřizovatelem včetně zdrojů, metod a kritérií, která jsou při hodnocení používána. Zjistit, zda jsou výsledky hodnocení využívány při dalším rozvoji ředitelů DDM a zda se ředitelé a zřizovatelé domnívají, že hodnocení ředitelů zřizovatelem je potřebné pro zvyšování kvality DDM. Teoretická část se zabývá vymezením pojmů dům dětí a mládeže, ředitel DDM, zřizovatel DDM, hodnocení pracovníků a vzdělávání a rozvoj. Praktická část vychází z výzkumného šetření - popisný typ výzkumu, prováděného formou dotazníků na základě tří stanovených hypotéz. Závěr práce přináší přehled aktuálního stavu ve zkoumané oblasti.
|
|
Řízení lidských zdrojů v Junáku
Chytrá, Markéta ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Lejsal, Matěj (oponent)
Tato práce pojednává o řízení lidských zdrojů v Junáku se zaměřením na střediska - nejnižší organizační jednotky. Rozpracovává a doplňuje personální oblast ve Strategie 2022 obsahující vize, kterých chce Junák do roku 2022 dosáhnout. Cílem práce je zmapování praktických zkušeností řízení lidských zdrojů v dobře fungujících střediscích po personální stránce. Teoretická část zahrnuje vysvětlení základních pojmů řízení lidských zdrojů a věnuje se relevantním podtématům, která se k nim vztahují. Empirická část se rámcově dělí na dva oddíly. První oddíl představuje skautské hnutí obecně, skautskou organizaci ve Velké Británii a organizaci Junák a jejich strategie, organizační struktury a blíže se věnuje personálním odborům a podpoře dobrovolníků. V druhém oddílu se nachází samotný výzkum. V rámci výzkumu bylo dle kvalitativních indikátorů vybráno 60 středisek. Dle kvantitativních indikátorů a speciálních doporučení bylo osloveno 18 střediskových vedoucích a s nimi proběhlo 14 rozhovorů. Rozhovory se zaměřovaly na praktické zkušenosti, inspirace, vlastní postoje a názory střediskových vedoucích či jejich zástupců. Hlavním výstupem práce je doporučení pro řízení lidských zdrojů ve střediscích. Jedná se o souhrn informací využitelných při řízení dobrovolníků v Junáku, jehož základem jsou výstupy z...
|
|
Řízení lidských zdrojů v Junáku
Chytrá, Markéta ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Lejsal, Matěj (oponent)
Tato práce pojednává o řízení lidských zdrojů v Junáku se zaměřením na střediska - nejnižší organizační jednotky. Rozpracovává a doplňuje personální oblast ve Strategie 2022 obsahující vize, kterých chce Junák do roku 2022 dosáhnout. Cílem práce je zmapování praktických zkušeností řízení lidských zdrojů v dobře fungujících střediscích po personální stránce. Teoretická část zahrnuje vysvětlení základních pojmů řízení lidských zdrojů a věnuje se relevantním podtématům, která se k nim vztahují. Empirická část se rámcově dělí na dva oddíly. První oddíl představuje skautské hnutí obecně, skautskou organizaci ve Velké Británii a organizaci Junák a jejich strategie, organizační struktury a blíže se věnuje personálním odborům a podpoře dobrovolníků. V druhém oddílu se nachází samotný výzkum. V rámci výzkumu bylo dle kvalitativních indikátorů vybráno 60 středisek. Dle kvantitativních indikátorů a speciálních doporučení bylo osloveno 18 střediskových vedoucích a s nimi proběhlo 14 rozhovorů. Rozhovory se zaměřovaly na praktické zkušenosti, inspirace, vlastní postoje a názory střediskových vedoucích či jejich zástupců. Hlavním výstupem práce je doporučení pro řízení lidských zdrojů ve střediscích. Jedná se o souhrn informací využitelných při řízení dobrovolníků v Junáku, jehož základem jsou výstupy z...
|
|
Hodnotící kritéria pro hodnocení ředitelů domů dětí a mládeže
Horváthová, Zdeňka ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Předmětem diplomové práce Hodnotící kritéria pro hodnocení ředitelů domů dětí a mládeže je analýza aktuálního stavu procesu hodnocení ředitelů zřizovatelem. Cílem této diplomové práce je zjistit, jakým způsobem probíhá hodnocení ředitelů DDM zřizovatelem včetně zdrojů, metod a kritérií, která jsou při hodnocení používána. Zjistit, zda jsou výsledky hodnocení využívány při dalším rozvoji ředitelů DDM a zda se ředitelé a zřizovatelé domnívají, že hodnocení ředitelů zřizovatelem je potřebné pro zvyšování kvality DDM. Teoretická část se zabývá vymezením pojmů dům dětí a mládeže, ředitel DDM, zřizovatel DDM, hodnocení pracovníků a vzdělávání a rozvoj. Praktická část vychází z výzkumného šetření - popisný typ výzkumu, prováděného formou dotazníků na základě tří stanovených hypotéz. Závěr práce přináší přehled aktuálního stavu ve zkoumané oblasti.
|
|
Řízení lidských zdrojů ve středně velkém podniku
PACHOLÍK, Lukáš
Cílem bakalářské práce je analýza systému řízení lidských zdrojů ve vybraném středně velkém podniku, jeho zhodnocení a návrh změn pro zlepšení řízení této oblasti. V bakalářské práci je zanalyzováno personální řízení ve vybraném podniku, kterým je společnost Schreiber Czech Republic s.r.o. se sídlem v Benešově u Prahy. Jsou posouzeny a zhodnoceny jednotlivé kroky vedoucí k efektivnímu personálnímu systému. Získané informace plynoucí z podnikové praxe budou porovnány s informacemi plynoucími z literárního přehledu. Bude zhodnocen současný stav řízení lidských zdrojů v organizaci a závěrem budou navrženy způsoby, kterými by se stávající stav zkoumané oblasti mohl zlepšit.
|
|
Systém hodnocení zaměstnanců v organizaci
Vondráčková, Michaela ; Stříteský, Marek (vedoucí práce) ; Legnerová, Kateřina (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat systém hodnocení zaměstnanců v konkrétním podniku na základě porovnání praktické aplikace s dostupnými teoretickými poznatky a následně vyhodnotit zjištěné skutečnosti spolu s návrhem případných změn, které by zlepšily efektivitu systému hodnocení pracovníků ve sledované společnosti. Diplomová práce je rozdělena na dvě části -- část teoretickou a praktickou. Teoretická část obsahuje informace o významu a smyslu hodnocení zaměstnanců, o řízení pracovního výkonu a jeho souvislosti se systémem hodnocení, návaznosti systému hodnocení na odměňování a rozvoj pracovníků, dále hovoří o oblastech hodnocení, hodnotících metodách a postupech při hodnocení pracovníků. V praktické části je představena sledovaná společnost a následně provedena analýza uplatňovaného systému hodnocení. Ta probíhá ve třech krocích -- prvním krokem je analýza současného systému hodnocení a její porovnání s obecně platnými teoretickými principy, druhým krokem je ústní dotazování a dotazníkové šetření, jehož cílem je zjištění spokojenosti vedoucích pracovníků a výkonných zaměstnanců se současným systémem hodnocení a jeho přínosy pro obě skupiny. Ve třetím kroku jsou na základě výsledků obou analýz identifikovány silné a slabé stránky systému a na závěr navrhnuta doporučení pro budoucí opatření.
|
|
Řízení lidských zdrojů ve vybrané organizaci
STAŇKOVÁ, Lucie
Cílem diplomové práce bylo zhodnocení řízení lidských zdrojů ve vybrané organizaci a navržení změn směřujících ke zlepšení činností v oblasti řízení lidských zdrojů. V teoretické části byly shrnuty základní informace týkající se řízení lidských zdrojů, personálního útvaru a role personalisty v organizaci. Významná pozornost byla věnována jednotlivým personálním činnostem. V praktické části byla představena společnost Danone a.s. a provedena analýza systému řízení lidských zdrojů. Následně bylo realizováno dotazníkové šetření, jehož cílem bylo zjistit názory zaměstnanců na nastavený systém a jeho fungování ve společnosti. Na základě zjištěný skutečností byly navrženy změny, které by mohly přispět nejen ke zlepšení systému řízení lidských zdrojů, ale i k vytvoření lépe fungující společnosti.
|
|
Zjištění úrovně speciální pohybové výkonnosti hráček volejbalu\\
KORANDOVÁ, Kateřina
Diplomová práce se zabývá zjišťováním úrovně speciální pohybové výkonnosti hráček volejbalu. Testování volejbalového družstva SK Třebín proběhlo v sezóně 2006 / 2007, na volejbalovém soustředění v Římově. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. První část se zabývá charakteristikou volejbalu, pravidly a vznikem volejbalu, prostředky pro rozvoj motorických schopností a jejich popisem. Druhá část řeší praktickou problematiku. Jsou zde uvedeny tabulky a grafy naměřených a statisticky vyhodnocených údajů.
|
|
Analýza systému vzdělávání a rozvoje manažerů
Honsová, Veronika ; Stříteský, Marek (vedoucí práce) ; Šikýř, Martin (oponent)
Práce je zaměřena na vzdělávání a rozvoj manažerů ve společnosti AV MEDIA a.s. Konkrétním cílem mé práce je provést analýzu systému vzdělávání a rozvoje manažerů v dané firmě, jejímž výstupem je zobrazení slabých a silných stránek systému a návrhy na jeho optimalizaci. Teoretická část vymezuje základní pojmy, jako jsou vzdělávání a rozvoj a role manažera v podniku. Dále se věnuje jednotlivým fázím vzdělávacího cyklu, mezi něž patří identifikace potřeby vzdělávání, plánování, realizace a vyhodnocení. Praktická část obsahuje přestavení společnosti AV MEDIA a.s. spolu s analýzou systému vzdělávání manažerů, který je ve firmě nastaven. Analýza je provedena na základě rozhovoru s HR manažerkou firmy, rozboru interních dokumentů a dotazníkového šetření mezi manažery dané společnosti. Na závěr práce je uvedeno shrnutí provedené analýzy a vyhodnocení systému spolu s případnými návrhy na zdokonalení v souladu s moderními trendy a znalostmi.
|
|
Vzdělávání a rozvoj managementu v České spořitelně
Šimon, Martin ; Němec, Otakar (vedoucí práce) ; Sovová, Andrea (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou rozvoje a vzdělávání managementu České spořitelny, a.s. Cílem této práce je vhodně rozebrat situaci vzdělávání v daném podniku a popřípadě navrhnout různá opatření či zlepšení pro tuto problematiku. Dalším cílem a hlavní problematikou při vzdělávání a rozvoji managementu je role, kterou bude zaměstnanec na takovém postu zastávat, zdali půjde o manažera či o leadera. Součástí práce je metodologický aparát, který vymezuje určité pojmy, který vytváří podklad pro praktickou část. V praktické části si dále zanalyzujeme samotný systém vzdělávání v České spořitelně, a.s. a zároveň prozkoumám otázku zmiňovaného leadershipu. Na závěr shrnu, jak je systém v České spořitelně, a.s. propracovaný anebo zda má nějaké nedokonalosti.
|