Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 110 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh a realizace stejnosměrného motoru pro využití ve výuce
Hajdú, Zsolt ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Vlach, Radek (vedoucí práce)
Témou tejto bakalárskej práce je Návrh a realizácie jednosmerného motoru pre využitie vo výuke. Hlavným cieľom tejto bakalárskej práce bolo vytvoriť elektrický motor, ktorý využíva jednosmerný prúd, komutátorové kefy a permanentné magnety na vytváranie točivého momentu. Ďalším cieľom tejto bakalárskej práce bolo dosiahnuť 50W výkonu pri 100rad/s. Stanovili sme aj sekundárny cieľ, dosiahnuť 50% účinnosť v celom rozsahu otáčok. Na vytvorenie teoretického modelu sme použili Flemmingovo pravidlo pravej ruky. Pomocou tohto princípu a na základe výpočtov sme vyhotovili motor. Hlavným zdrojom napájania bola autobatéria. Po konštrukcii motora sme jeho parametre namerali a získané hodnoty porovnali s teoretickými.
Měřicí kolo motocyklu
Krišpín, Jakub ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Tobiáš, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem hnaného měřicího kola motocyklu. Kolo je určeno pro motocykl KTM RC 390, ale při výměně středové části může být použito i na jiném motocyklu. Kolo je navrženo pro měření točivého momentu a podélné a svislé síly, což je velmi přínosné pro analýzu dynamiky motocyklu. V úvodu práce jsou představeny měřicí systémy určené k měření sil a momentů na kolech vozidel. Dále je představeno konstrukční provedení kola pro vybraný motocykl včetně optimalizace tvaru paprsků kola. Optimalizovaný tvar vytváří oblast s homogenním napětím, kde jsou nainstalovány tenzometry pro měření točivého momentu. Následně je provedena strukturální analýza v softwaru Ansys pomocí MKP. Ta ověřuje konstrukci z hlediska pevnosti. Poté jsou vybrány vhodné tenzometry a je navrženo jejich zapojení. Navržené měřicí kolo by mělo sloužit jako alternativa ke komerčně nabízeným měřicím systémům, které jsou velice drahé. Cena materiálu představeného kola je přibližně 78 tisíc Kč.
Návrh stolní pásové brusky
Šimčík, Jaroslav ; Pavlík, Jan (oponent) ; Bradáč, František (vedoucí práce)
Jaroslav Šimčík Návrh stolní pásové brusky BP, Ústav Výrobních strojů, systémů a robotiky, 2008, str. 41, obr. 19, přílohy 15 Tato bakalářská práce spadá do oblasti dřevoobráběcí techniky se zaměřením na konstrukci pásové brusky s obvodovou rychlostí brusného pásu 11 m/s
Návrh sacího traktu s variabilní délkou pro experimentální zážehový motor
Jelínek, Petr ; Svída, David (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o sacím traktu čtyřdobého spalovacího motoru a jeho plnící účinnosti a možnostech, jak tuto účinnost zvýšit a následně o optimalizování průběhu točivého momentu a výkonu u zadaného sériového spalovacího motoru. Na konci diplomové práce je návrh 3D modelu sacího potrubí.
Analýza specifických soustav těles s neutrálními vazbami
Grúz, Jan ; Hájek, Petr (oponent) ; Majer, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá analytickým a grafickým řešením tří specifických soustav těles, které jsou ve statické rovnováze. Tyto soustavy těles obsahují neutrální vazby. Úvodní část se věnuje teorii a principům řešení stykových sil ve vazbách, které jsou poté využity pro výpočty a grafická řešení. První soustavou těles je demonstrativní vačkový mechanismus, který byl vytvořen k demonstraci metod grafického řešení. Druhý mechanismus je inspirován zvedacími mechanismy ve výrobních linkách. Cílem je zjištění velikosti stykových sil ve vazbách v různých polohách zvedaného břemene a minimální točivý moment pohonu. Pro řešení třetí soustavy těles je využito jak principů statiky, tak principů hydrostatiky. Cílem je zjistit minimální velikost síly pro uvedení mechanismu do pohybu. Všechny soustavy rovnic jsou řešeny v Matlabu.
Analýza dynamického chování zátěže z měření statorových proudů asynchronního motoru
Pavláček, Jan ; Ondrůšek, Čestmír (oponent) ; Huzlík, Rostislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na analýzu dynamického chování zátěže z měření statorových proudů asynchronního motoru. Práce je seřazena od základních poruch motoru, rovnic, matematické modely, druhy zpracování signálů, simulaci a měření. Praktická část se zabývá návrhem modelu motoru v prostředí Matlab Simulink, jeho odsimulování a dále měření čerpadla BETA 12 YC na pracovišti odboru fluidního inženýrství Victora Kaplana. Pomocí vhodných typů zpracování signálů jsou výsledky vyhodnoceny. Cílem této práce je analýza dynamických změn zátěže.
Dynamický model stejnosměrného motoru s využitím metody konečných prvků
Gottwald, Michal ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá dynamickým modelem konkrétního stejnosměrného motoru s parametry získanými z výpočtu a z programu využívající metody konečných prvků. Ukazuje, jak moc přesných výsledků lze v modelu dosáhnout, vychází-li se jen z hodnot, které lze na motoru změřit, naměřit nebo spočítat. Práce se skládá ze tří částí. Nejprve je popsána stavba a funkce stejnosměrného motoru a základní princip a využití MKP. Následuje výpočet parametrů analyticky a numericky. Do hledaných parametrů patří moment, odpor a indukčnost vinutí kotvy, odpor a indukčnost budícího vinutí. A poslední část je věnována samotné tvorbě dynamického modelu. V závěru práce jsou porovnány výsledky z dynamického modelu s naměřenými hodnotami.
Zvýšení účinnosti asynchronních motorů malého výkonu
Vilím, Martin ; Veselka, František (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
V této bakalářské práci pojednávám o asynchronních motorech obecně, popisuji jejich konstrukci, princip činnosti, použití. Zahrnuje i měření konkrétního motoru a návrh motoru. V první části pojednává o principu činnosti motoru včetně základních možností řízení otáček a průběhu momentu. V druhé části pojednává o měření motoru a hledání velikostí ztrát. V poslední části je uveden návrh nového asynchronního motoru.
Sací systémy spalovacích motorů
Hadrava, Martin ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na sací systémy spalovacích motorů. Důraz je kladen hlavně na konstrukci a jednotlivé části sacích systémů. Část práce je také věnována různým druhům přeplňování motorů. Na závěr jsou jednotlivé části sacího systému popsány důkladněji.
Úprava stávající konstrukce magnetoreologické spojky
Bedřich, Miroslav ; Růžička, Bronislav (oponent) ; Roupec, Jakub (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá rekonstrukcí magnetoreologické (MR) spojky. V první části byl vypracován rozsáhlý průzkum využití magnetoreologické technologie v praxi. Byly popsány principy funkce MR tlumičů, MR brzd a MR spojek. Dále byly vypsány a porovnány některé parametry MR spojek. Druhá část se zabývá konstrukčními úpravami pro zlepšení některých parametrů MR spojky. Ve třetí části byly provedeny experimenty ověřující zlepšení provozních parametrů MR spojky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 110 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.