Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh přípravy učitele na výuku odborného předmětu a praktické terénní cvičení
Polách, Vojtěch
Pečlivá příprava učitele na vyučovací jednotku, jak teoretická, tak praktická, je důležitým prvkem práce učitele a je esenciální pro úspěch učitele a prospěch jeho žáku. Tato práce je určena především začínajícím učitelům, kteří ještě nemají tolik zkušeností a tudíž je pro ne důkladná příprava o to důležitější. Cílem práce bylo popsat problematiku přípravy učitele na výuku odborného předmětu a návrh přípravy na vyučovací jednotky a terénní cvičení. Teoretická část se zabývá teoretickými východisky týkajícími se přípravy učitele a praktická část nabízí detailní návrhy přípravy dvou vyučovacích jednotek předmětu Životní prostředí a přípravu na terénní cvičení v rámci tohoto předmětu. Pro vypracování teoretické části byly použity metody analýzy, srovnání a syntézy teoretických poznatků získaných citovaných zdrojů. V praktické části byly zužitkovány poznatky z části teoretické. Pro přípravu témat jednotlivých vyučovacích hodin posloužily odpovídající odborné zdroje. Otevřený, laskavý, přátelský, avšak důsledný postoj autora ke studentům a různé metody použité pro návrh příprav na výuku a terénní cvičení mohou být inspirací pro další začínající učitele. Autor však dodává, že každý učitel je jedinečná osobnost a má styl, který se navíc mění a vyvíjí s novými zkušenostmi a příprava každého tedy zákonitě bude vždy jiná.
Terénní cvičení se zaměřením na půdní biologii
Dufek, Dominik ; Mourek, Jan (vedoucí práce) ; Blažová, Kateřina (oponent)
Tato práce didakticky zpracovává tři náměty terénních cvičení pro žáky základních škol a studenty nižších ročníků víceletých gymnázií. Dvě popisované lokality pro konání terénní výuky se nacházejí přímo na území hlavního města Prahy (Prokopské údolí, Meandry Botiče) a třetí lokalita leží 30 km jižně od Prahy (Medník). Všechna terénní cvičení jsou zaměřena na půdu, půdní biologii a ekologii těchto zvolených lokalit. Při práci v terénu studenti uplatňují činnostní výuku a výsledky úkolů zaznamenávají do pracovních listů. V první polovině práce v rámci literárního přehledu je popsána charakteristika zvolených lokalit, stručný popis půd a živé složky půd a vybrané metody studia půdních ekosystémů. Literární přehled uzavírá obecná charakteristika terénní výuky jako organizační formy vyučování, její cíle, metody a organizace. Vlastním výstupem celé práce je návrh tří terénních cvičení a metodický materiál pro učitele. Kapitola výsledky hodnotí všechny úlohy z pracovních listů a průběh dvou terénních cvičení, která autor ověřil ve školní praxi. Na konci práce v přílohách jsou umístěny pracovní listy pro studenty, jejich autorské řešení a dotazníky.
Návrh výukového projektu pro environmentální vzdělávání na střední odborné škole
Drgová, Markéta
V rámci bakalářské práce s názvem Návrh výukového projektu pro environmentální vzdělávání na střední odborné škole bylo zpracováno téma: Voda jako nezbytná součást života na Zemi. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Cílem teoretické části je definovat pojem projekt, srovnání historického a současného pojetí výukového projektu, popis výukových metod se zaměřením na výuku pomocí projektů a také na pozitiva, popř. rizika výuky pomocí projektů. Nedílnou součástí teoretické části bakalářské práce je také popis role učitele ve výuce pomocí projektů. Pro zpracování teoretické části jsou využity odborné literární i internetové zdroje. Metodami použitými pro zpracování teoretické části jsou analýza, srovnání a syntéza. V praktické části bakalářské práce je cílem návrh výukového projektu se zaměřením na téma voda. Součástí praktické části je rozpracování metodiky práce s vytvořeným projektem a ukázka pracovních listů, které budou použity v rámci výukového projektu. Metodou použitou pro zpracování praktické části bakalářské práce je analýza školních dokumentů. Na základě zjištěných výsledků bude formulován závěr společně s doporučením pro pedagogickou praxi.
Ptačí oblast Jaroslavické rybníky a její využití ve výuce přírodopisu
Sobotková, Petra ; Andreska, Jan (vedoucí práce) ; Hanel, Lubomír (oponent)
Hlavním tématem mé bakalářské práce je Ptačí oblast Jaroslavické rybníky a využití této oblasti při výuce přírodopisu. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V úvodu teoretické části se zabývám popisem okresu Znojmo, ve kterém se Ptačí oblast Jaroslavické rybníky nachází. Ve druhé kapitole se snažím objasnit základní ekologické pojmy, které je nutno znát v návaznosti s další kapitolou, v které popisuji rybník jako ekosystém a jeho význam v přírodě. Rybníky si většina z nás spojí s rybochovným využitím, a proto jsem v páté kapitole stručně shrnula historii rybníkářství na Moravě. Šestou kapitolu jsem věnovala historii Jaroslavických rybníků a v následující kapitole jsem charakterizovala ptačí oblast Jaroslavické rybníky. Další část práce je praktická, kde jsem vytvořila návrhy na terénní cvičení a k nim příslušné pracovní listy, které zahrnují ekologii, zoologii, tak botaniku. Návrhy na terénní cvičení jsou zpracovány pro oblast Jaroslavických rybníků. Pracovní listy jsou určené především pro žáky 2. stupně základních škol, případně mohou z části posloužit i pro opakování základních poznatků z biologie pro gymnázia. Tuto bakalářskou práci jsem se snažila napsat tak, aby byla inspirací a zdrojem informací nejen pro učitele, ale pro všechny, kteří se zajímají o přírodu a biologii...
Terénní výuka geografie: transmisivní a konstruktivistické pojetí výuky v mikroregionu Hvozdnice
Skazíková, Pavla ; Hanus, Martin (vedoucí práce) ; Matějček, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá porovnáním konstruktivistického a trasmisivního pojetí terénní výuky geografie na příkladu mikroregionu Hvozdnice. V teoretické části je charakterizována terénní výuka, rozebrány didaktické teorie vzdělávání a blíže popsán a srovnán konstruktivní a transmisivní pedagogický směr. V praktické části byla provedena kompletní geografická charakteristika řešeného území a následně SWOT analýza pomocí které byla vybrána nosná témata a generalizace navrhovaných pracovních listů terénního cvičení. Navrhované pracovní listy terénního cvičení, které se zabývají poznáváním místního regionu, jsou vytvořené ve dvou variantách, a to v konstruktivistické a transmisní. Přestože tematické zaměření pracovních listů zůstalo stejné, je patrný rozdíl v provedení a dosahování cílů, které se odvíjí od filozofie každého ze zvolených modelů učení. Klíčová slova: terénní výuka, místní region, konstruktivismus, transmise, geografická charakteristika, terénní cvičení, mikroregion Hvozdnice, pracovní listy, metodické pokyny
Terénní cvičení se zaměřením na půdní biologii
Dufek, Dominik ; Mourek, Jan (vedoucí práce) ; Blažová, Kateřina (oponent)
Tato práce didakticky zpracovává tři náměty terénních cvičení pro žáky základních škol a studenty nižších ročníků víceletých gymnázií. Dvě popisované lokality pro konání terénní výuky se nacházejí přímo na území hlavního města Prahy (Prokopské údolí, Meandry Botiče) a třetí lokalita leží 30 km jižně od Prahy (Medník). Všechna terénní cvičení jsou zaměřena na půdu, půdní biologii a ekologii těchto zvolených lokalit. Při práci v terénu studenti uplatňují činnostní výuku a výsledky úkolů zaznamenávají do pracovních listů. V první polovině práce v rámci literárního přehledu je popsána charakteristika zvolených lokalit, stručný popis půd a živé složky půd a vybrané metody studia půdních ekosystémů. Literární přehled uzavírá obecná charakteristika terénní výuky jako organizační formy vyučování, její cíle, metody a organizace. Vlastním výstupem celé práce je návrh tří terénních cvičení a metodický materiál pro učitele. Kapitola výsledky hodnotí všechny úlohy z pracovních listů a průběh dvou terénních cvičení, která autor ověřil ve školní praxi. Na konci práce v přílohách jsou umístěny pracovní listy pro studenty, jejich autorské řešení a dotazníky.
Využití ZOO Dvůr Králové ve vzdělávání
Dvořáková, Slavěna ; Havlová, Michaela (vedoucí práce) ; Blažová, Kateřina (oponent)
Název: Využití ZOO Dvůr Králové ve vzdělávání Předložená práce pojednává o vzdělávací funkci zoologických zahrad a využití zoologické zahrady Dvůr Králové pro etologické terénní cvičení. Výsledkem práce je souhrn teoretických poznatků o zoologických zahradách a jejich vzdělávací funkci doplněný výsledky z dotazníkového šetření, zjišťujícího pojetí vzdělávání v českých a zahraničních zoologických zahradách. Dalším výstupem jsou kompletní materiály k realizaci etologického terénního cvičení, které zahrnují úvodní přednášku, pracovní list a metodickou příručku pro učitele. Klíčová slova: terénní cvičení, zoologická zahrada, vzdělávací program, pracovní list

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.