Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Specifické kulturní prvky v komunikačních kódech českých a amerických televizních seriálů
Stařík, Jakub ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce "Specifické kulturní prvky v komunikačních kódech českých a amerických televizních seriálů" je strukturální analýzou dvou televizních seriálů, české Pojišťovny štěstí a amerických Zoufalých manželek. Televizní seriály jako moderní mýty odkazují k hodnotám, přesvědčením a pravidlům, na kterých je určitá společnost založená. Pomocí metodologie strukturální analýzy se práce pokouší nalézt rozdíly v langue-struktuře daných seriálů a popsat je. Práce se neomezuje strukturalistickým paradigmatem, ale při komentování výsledků výzkumu využívá poznatků poststrukturalismu a kulturálních studií. Text se skládá ze dvou hlavních částí. V teoretické předkládá přehled vývojové linie myšlenek o společnosti na ose strukturalismus-kulturální studia. Druhou částí je poté samotná analýza televizních seriálů.
Produkční ideologie televizního seriálu Proč bychom se netopili
Štechová, Markéta ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Diplomová práce "Produkční ideologie televizního seriálu Proč bychom se netopili" se zabývá výrobním procesem mediálního produktu. Konkrétním zaměřením se práce soustředí na tvorbu jedné z hlavních postav seriálu, postavy Kenyho, a na pozici tvorby této postavy v celém produkčním procesu. Výchozí myšlenky práce formoval přístup kulturálních studií, která v sobě zahrnují jak přístup strukturalistický, vycházející z lingvistiky Ferdinanda de Saussura, tak přístup ideologický, čerpající především z Louise Althussera. Produkční ideologii zkoumá Elena Levine, jejíž rozčlenění pěti základních kategorií ovlivňujících výrobu se stalo odrazovým můstkem pro analýzy této práce. Jedná se o analýzy kvalitativních rozhovorů se zástupci klíčových profesí, které jsou přítomny procesu tvorby televizního seriálu. Rozhovory a jejich analýzy jsou vedeny v duchu zakotvené teorie. Základním analytickým východiskem tohoto výzkumu jsou pak mytologie Rolanda Barthesa. V promluvách o produkčním procesu se jako významné jeví kategorie rutiny, mýtus ideálního vodáctví a postava Kenyho jako jeho symbol, produkční podmínky producenta (České televize) a divák jako poslední instance, ke které se informanti vztahují. Na těchto kategoriích stojí mytologie výjimečnosti, která se stává hlavním nástrojem pro přitahování divákovy...
Žánr teen drama a jeho vývoj od 90.let 20.století . Na příkladu seriálů Beverly Hills 90210 a Super drbna
Sochneva, Anastasia ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Šmejkalová, Jiřina (oponent)
Diplomová práce "Žánr teen drama a jeho vývoj od 90. let 20. stol. Na příkladu seriálů Beverly Hills 90210 a Super drbna." je tematickou a narativní analýzou dvou amerických televizních seriálu žánru teen drama, Beverly Hills 90210 a Super drbny. Žánr teen drama se vyvíjí již v průběhu více než dvaceti let a záměrem mého výzkumu je porovnání zobrazení mládeže v teen dramatu z počátku devadesátých let a ze současnosti. V teoretické části mé práce předkládám sociologická a kulturologická východiska při studiu mládeže a adolescence, také zařazuji seriálovou tvorbu v rámci televizních studií a popisují její vliv na vývoj žánru teen drama. Empirická část je kvalitativní analýzou obsahů jednotlivých seriálů a narativní analýzou jednotlivých postav seriálů.
Vysílání veřejné služby v zemích Evropské Unie, jeho organizace a fungování: Studie č. 5.309
Šmíd, Milan
Způsob organizace rozhlasového a televizního vysílání má v různých zemích různou podobu, podmíněnou politickými, ekonomickými, technologickými a kulturními specifikami daného státu. Při určité míře zjednodušení lze v této rozmanitosti vysledovat dva typy vysílání, které jsou výsledkem historického vývoje, a z něhož vyplývají také dva odlišné typy organizací (co do formy společnosti, financování, způsobu řízení, požadavků na programové výstupy atd.), jež toto vysílání provozují. Jedná se o rozhlasové a televizní organizace veřejného sektoru (státní nebo založené veřejným právem) a soukromého sektoru.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.