Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv plavání na zvyšování flexibility jako složky obratnosti žáků základních škol na Lounsku.
Benková, Veronika ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Kainová, Lucie (oponent)
NÁZEV: Vliv plavání na zvyšování flexibility jako složky obratnosti žáků základních škol na Lounsku. AUTOR: Bc. Veronika Benková KATEDRA (ÚSTAV) Katedra tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: PaedDr. Irena Svobodová ABSTRAKT Cílem mé diplomové práce je zjistit, jak základní plavecký výcvik na Lounsku dokáže ovlivnit kloubní pohyblivost u dětí mladšího školního věku a zároveň porovnat výsledky naměřené skupiny s podobným a již uskutečněným výzkumem z roku 2015 a 2018. K dosažení výsledků jsou použity ověřené testy kloubní pohyblivosti. Testování proběhne celkem dvakrát. Před začátkem a na konci plaveckého výcviku, tedy po skončení deseti dvouhodinových lekcích. Tento výzkum potrvá zhruba deset týdnů. Testování proběhne na dvou základních školách. Testované osoby byly rozděleny dle pohlaví na chlapce a dívky a zároveň i na neplavce a plavce. Teoretická část se zabývá charakteristikou mladšího školní věku, motorickými schopnostmi, zvláště kloubní pohyblivostí, plaveckým výcvikem a plaváním. V praktické části popisuji jednotlivé testy flexibility a výsledky těchto testů. Z práce vyplynulo, že plavání napomáhá rozvoji flexibility, ale v porovnáním s předchozími výzkumy se úroveň pohyblivosti i míra zlepšení zhoršuje. Dívky, plavci a žáci ze školy B dosáhli lepších výsledků v pretestech i v posttestech než chlapci,...
Vliv povinné plavecké výuky na zvyšování flexibility a pohyblivosti u dětí mladšího školního věku na ZŠ Hostýnská.
Merrelová, Kateřina ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Jandová, Soňa (oponent)
NÁZEV Vliv povinné plavecké výuky na flexibilitu d tí mladšího školního v ku na základní škole Hostýnská AUTOR Kate ina Merrelová KATEDRA Katedra t lesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE PaedDr. Irena Svobodová ABSTRAKT Diplomová práce cílí na flexibilitu u d tí mladšího školního v ku, konkrétn na zjišt ní vlivu základního plaveckého výcviku na kloubní pohyblivost mladšího školního v ku. Pro tato zjišt ní budou využity ov ené testy kloubní pohyblivosti. Testování prob hne dvakrát. Poprvé bude testování probíhat na za átku základního plaveckého výcviku a podruhé po dvou m sících probíhajícího plaveckého výcviku. Testovanou skupinu budou tvo it žáci základní školy Hostýnská, kte í se ú astnili plaveckého výcviku. Rovnom rn v ní budou zastoupeni chlapci i dívky. Teoretická ást se bude v novat charakteristice mladšího školního v ku, charakteristice motorických schopností. Zam íme se p edevším na flexibilitu, na plavání a plavecký výcvik. Praktická ást bude v nována popisu výzkumu a rozboru výsledk jednotlivých test . Plavecký výcvik, koordinace, flexibilita, d ti, 1. stupe ZŠ.
Porovnání funkcí sporttesterů určených pro řízení a kontrolu parametrů pohybu ve vodě
Hájková, Anna ; Jurák, Daniel (vedoucí práce) ; Peslová, Eva (oponent)
Název: Porovnání funkcí sporttesterů určených pro řízení a kontrolu parametrů pohybu ve vodě Cíle: Porovnání a vyhodnocení jednotlivých funkcí vybraných sporttesterů v různých typech plaveckého tréninku. Metody: Výzkumný soubor byl tvořen jednou probandkou, studentkou UK FTVS. Ve výzkumu jsme zvolili metodu řízeného pozorování, kterým jsme zjišťovali a porovnávali jednotlivé funkce vybraných sporttesterů v průběhu třech typů plaveckého tréninku. Výsledky: Na základě analýzy přesnosti záznamu sledovaných veličin u jednotlivých sporttesterů jsme zjistili, že sporttestery Polar a Garmin lze použít k zaznamenávání, vedení a kontrole plaveckého tréninku. Konečný záznam je ale nutné doplnit o přesný součet uplavaných metrů, který následně zpřesní výsledky průměrné rychlosti plavání. Sporttester Swimmo byl hodnocen nejhůře, a to na základě nepřesného měření jednotlivých veličin a ovládání přístroje. V celkovém zhodnocení všech přístrojů a jejich parametrů byl sporttester Polar hodnocen nejlépe. Klíčová slova: srdeční frekvence, plavecký trénink, Garmin, Polar, Swimmo
Změny vitální kapacity plic u plavců s dětskou mozkovou obrnou po různých typech plaveckého tréninku
Koroleva, Alena ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Šteffl, Michal (oponent)
Název: Změny vitální kapacity plic u plavců s dětskou mozkovou obrnou po různých typech plaveckého tréninku. Cíle: Cílem práce bylo zjistit, jak se mění vitální kapacita plic (VC) po plaveckém tréninku (technický, aerobní a anaerobní) u šesti plavců s dětskou mozkovou obrnou. Metody: Studie se zúčastnilo šest dospělých probandů ve věku od 22 do 37 let. Jednalo se o plavce trénujících v klubu PARA PLAVÁNÍ PRAHA z. s. Měření bylo realizováno pomocí osobního spirometru v rámci sportovního tréninku. Pro účely testování byly určeny tři typy tréninku: technický, aerobní a anaerobní. Každý proband byl v rámci jednoho tréninku změřen šestkrát - dvakrát před tréninkem, okamžitě po tréninku a po pěti minutách po skončení tréninku. Trénink každého probanda trval 30 minut. Výsledky: V rámci výzkumu byly u všech zúčastněných probandů zjištěny hodnoty FVC a FEV1 v závislosti na různých typech tréninku. Během technického tréninku se hodnoty FVC probandů pohybovaly v rozmezí od 3,13 do 7,51 litru, hodnoty FEV1 zde dosahovaly rozmezí 3,13 až 4,68 litru. Zároveň lze pozorovat zvýšení FVC v průměru u všech probandů o 16,1 % a u FEV1 naopak pokles o 3,4 %. Při aerobním tréninku dosáhli probandi výsledků FVC 2,66 až 6,11 litru a po jeho doplavání hodnoty v průměru klesly o 1,1 %. Hodnoty FEV1 byly v rozmezí 2,63 až 4,6...
Plavecký trénink mládeže v kategoriích U11 - U15 v oddílech moderního pětiboje v České republice
Valentová, Klára ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Zenáhlík, Aleš (oponent)
Název: Plavecký trénink mládeže v kategoriích U11 - U15 v oddílech moderního pětiboje v České republice. Cíle: Cílem práce bylo zjistit, jakým způsobem probíhá plavecký trénink moderních pětibojařů v kategoriích U11 - U15 v největších a nejúspěšnějších oddílech v České republice. Na základě vyhodnocení zjištěných dat a jejich porovnáním se závodními výsledky dále vyvodit závěr o tom, který způsob plavecké přípravy mladých moderních pětibojařů je tím nejefektivnějším. Respektive potvrdit nebo vyvrátit domněnku, že čím vyšší hodnoty tréninková příprava vykazuje, tím lepších závodních výsledků je dosahováno. Současně byl vedle samostatné plavecké disciplíny stejný postup aplikován i pro moderní víceboj jako celek. Metody: Data o tréninkovém procesu vybraných oddílů byla získávána metodou dotazování. Data závodních výsledků těchto oddílů byla získána prostřednictvím veřejného přístupu k nim na oficiálních webových stránkách Českého svazu moderního pětiboje. Zpracování a vyhodnocení tréninkových dat proběhlo jejich převedením na porovnatelnou kvantitativní úroveň pomocí bodování, přidělování vah faktorům, či průměrování. Zpracování závodních dat proběhlo analýzou závodních výsledků. Pro vyvození závěrů byla použita metoda srovnávání zjištěných dat. Výsledky: Výsledkem práce je vyhodnocení a srovnání dat...
Aspekty působící na oblast gramotnosti v plavecké výuce žáků základních škol
Svobodová, Barbora ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
NÁZEV Aspekty působící na oblast gramotnosti v plavecké výuce žáků základních škol AUTOR Barbora Svobodová KATEDRA Katedra tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE PaedDr. Irena Svobodová ABSTRAKT Hlavním cílem práce je zaměření se na dispoziční, osobnostní a sociokulturní aspekty žáků. V rámci práce budou tyto aspekty sledovány a bude hodnocen jejich vliv na vzdělání a výuku v oblasti plavecké gramotnosti. Žáci budou pozorováni v průběhu mladšího školního věku, kde je v současnosti nově stanovena povinná plavecká výuka. Dalším cílem bude upozornit na vhodný věk, kdy by měla povinná plavecká výuka v mladším školním věku probíhat tak, aby byla co nejefektivnější, aby byly splněny výstupy stanovené z RVP ZV, byla eliminována neúspěšnost u dětí v průběhu výuky plavání a aby výuka plavání plnila požadavky na záchranu života. KLÍČOVÁ SLOVA Výuka, žáci, plavecký výcvik, osobnost, dispozice, vzdělání, plavání, mladší školní věk
Aspekty působící na oblast plavecké gramotnosti u žáků malotřídní školy
Chládková, Ivana ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Práce se bude zaměřovat na dispoziční, osobnostní a sociokulturní aspekty žáků. Součástí práce bude sledování základních plaveckých dovedností jako dispozičních charakteristik. V rámci osobnostních charakteristik budou žáci rozděleni dle temperamentu a na základě dotazníku bude zjišťováno jejich sociokulturní zázemí. Uvedené aspekty budou dány do vzájemných souvislostí, abychom zjistili, zda mají vliv na výuku v oblasti plavecké gramotnosti. Práce bude zaměřena na děti mladšího školního věku v málotřídních školách, které se účastní povinné plavecké výuky, a to jak v Čechách, tak i na Moravě. Na základě zjištěných dat budou stanovena doporučení vzhledem k vhodnosti k věku, kdy má povinná plavecká výuka podle RVP ZV probíhat. KLÍČOVÁ SLOVA Žák, plavecký výcvik, osobnost, dispozice, sociokulturní aspekt, plavecká gramotnost, plavecké dovednosti, málotřídní škola.
Historie vojenského plavání
Šrámek, Antonín ; Miler, Tomáš (vedoucí práce) ; Parkan, František (oponent)
Název práce Historie vojenského plavání Cíle Cílem práce je shromáždit a zpracovat dostupné informace o historickém vývoji vojenského plavání u nás a ve světě, a to na základě historické analýzy tematických pramenů a literatury. Dalším záměrem je doplnit předkládaný textový materiál obrazovou dokumentací. Metoda K chronologickému popisu vývoje vojenského plavání je využita historická metoda. Výsledky Vytvoření komplexního pohledu na vojenské plavání včetně popisu dějin od jeho počátků do současnosti. Klíčová slova Historie, vývoj, plavání, vojenské plavání, námořnictvo, plavecký výcvik, vojenská tělovýchova.
Vliv plavání na zvyšování flexibility jako složky obratnosti žáků základních škol
Dvořáková, Marcela ; Svobodová, Irena (vedoucí práce) ; Hájková, Jana (oponent)
Cílem diplomové práce je observace ovlivnění kloubní pohyblivosti prostřednictvím plavecké výuky u dětí mladšího školního věku. Pro tato zjištění jsou použity ověřené testy kloubní pohyblivosti. Testování proběhne celkem dvakrát, na počátku a na konci plaveckého výcviku v jednom pololetí. Testování proběhne u dvou skupin dětí. První skupinu tvoří žáci, kteří se účastní povinné plavecké výuky. Druhou skupinu tvoří děti, které pravidelně dochází na plavecký trénink plaveckého oddílu v Brandýse nad Labem. Dále byly testované osoby rozděleny na plavce a neplavce a na chlapce a dívky. Teoretická část práce se zabývá charakteristikou motorických schopností se zaměřením na flexibilitu, charakteristikou dětí mladšího školního věku a plaveckým výcvikem a plaváním. Praktická část je tvořena popisem experimentu a rozborem výsledků jednotlivých testů flexibility. Z výsledků práce vyplynulo, že plavání je vhodným prostředkem pro rozvoj flexibility. Bylo potvrzeno zlepšení u všech zkoumaných skupin. KLÍČOVÁ SLOVA motorické schopnosti, flexibilita, plavání, plavecký výcvik, mladší školní věk, motorické testy, žák
Inkluze v plaveckém sportu
Komárková, Kateřina ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Peslová, Eva (oponent)
Název: Inkluze v plaveckém sportu Cíle: Cílem bakalářské práce je zjištění úspěšnosti a podmínek inkluze osob se zdravotním postižením do plaveckého tréninku zdravých sportovců. Dílčími cíli bylo získat informace o specifikách trénování zdravotně postižených plavců, připravenosti trenérů, určení výhod a nevýhod v inkluzívním trénování. Stanoveno bylo sedm výzkumných otázek. Metody: Pro zjištění informací ohledně procesu inkluze byla použita metoda dotazníkového šetření mezi vybranými plaveckými trenéry, kteří mají s inkluzí zkušenosti. Odpovědi na otázky z dotazníku byly analyzovány a zpracovány ve výsledkové části práce a interpretovány v grafech, popřípadě tabulkách. Výsledky: Výzkum prokázal, že: inkluze je možná ve většině případů ihned či již v rámci 1-4 týdnů; nedostatečnost bezbariérových prostor pro kvalitní trénink; klienti jsou schopni se adaptovat na trénink běžné skupiny a není třeba pro ně vytvářet vlastní trénink; trenéři sami aktivně nevyhledávají spolupráci s klienty, první impuls přichází ze strany sportovce nebo osoby jemu blízké; sportovci se v rámci inkluze zapojují často do závodů zdravých plavců; trenéři jsou motivování k další inkluzi. Závěr: Z šetření vyplývá, že inkluze je možná, ale její průběh a úspěšnost vždy ovlivňuje řada faktorů. Mezi ně patří: specifický druh...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.