Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.05 vteřin. 
Návěs pro převoz vozidel
Švec, Milan ; Robotka, Tomáš (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je konstrukční návrh návěsu pro převoz vozidel po pozemních komunikacích. Konstrukční návrh splňuje platné legislativní požadavky pro danou kategorii přípojného vozidla. Jednou z hlavních částí diplomové práce je kontrola nosného rámu návěsu pomocí metody konečných prvků. Na základě provedené pevnostní kontroly je původní rám upraven a pevnostní kontrola zopakována. Součástí práce je také výkresová dokumentace.
Portálový kontejnerový jeřáb
Straka, Václav ; Malášek, Jiří (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh a konstrukční řešení kolejového portálového jeřábu určeného pro manipulaci a nakládku kontejnerů nacházejících se v prostoru kontejnerového terminálu. Jde tedy o návrh hlavních nosných komponent jeřábu včetně kontroly pevnosti jejich částí, dále o návrh podvozkové části. Výstupem této bakalářské práce je výkresová dokumentace.
Dvounápravový přívěs za nákladní automobil
Novotný, Tomáš ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Zeizinger, Lukáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá koncepčním návrhem dvounápravového přívěsu za nákladní automobil. První část obsahuje rešeršní rozbor přípojných vozidel a následně legislativy. V další části je podrobně rozebrána konstrukce konceptu přívěsu a poté výpočtová kontrola zatížení náprav. Poslední část tvoří pevnostní analýza s jejím zhodnocením a částečná výkresová dokumentace.
Konstrukce nosného rámu pro satelitní anténu
Hrdonka, Štěpán ; Mazal, Pavel (oponent) ; Paloušek, David (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je konstrukční návrh nosného rámu pro satelitní anténu. Nosný rám umožní montáž satelitu na osobní automobil. Součástí řešení je i návrh rotačního uložení, které umožní rotaci paraboly kolem vertikální osy. Konstrukční řešení rámu je navrhnuto tak, aby bylo schopné odolávat požadovanému zatížení větru a jeho průhyb zásadně neovlivňoval kvalitu signálu. Pevnostní analýza byla provedena pomocí metody konečných prvků. Výsledný maximální průhyb vyšel 1,6 mm při působení velikosti momentu 440 Nm kolem osy –x a tíhové síly 442 N. Rotační uložení je zkonstruováno tak, aby bylo minimálně náročné na údržbu a odolávalo nepříznivým vlivům počasí. To bylo dosaženo vhodnou volbou materiálu. Jelikož je práce součástí vývoje prototypu mobilního satelitu, řešení je navrhnuto s ohledem na výslednou cenu a snadnou montáž. Součástí práce bylo vytvořit výkresovou dokumentaci.
Hydraulická drapáková lopata
Vavrla, Petr ; Smutek, Josef (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
V této práci jsem se zaměřil na konstrukci hydraulického drapáku, jeho dvou lžíc, ale hlavně nosného rámu, který je nejvíce namáhán. Dále jsem navrhoval a sestavil hydraulický obvod pro ovládání lžíc a rotaci kolem svislé osy.
Dvounápravový přívěs za nákladní automobil
Novotný, Tomáš ; Pokorný, Přemysl (oponent) ; Zeizinger, Lukáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá koncepčním návrhem dvounápravového přívěsu za nákladní automobil. První část obsahuje rešeršní rozbor přípojných vozidel a následně legislativy. V další části je podrobně rozebrána konstrukce konceptu přívěsu a poté výpočtová kontrola zatížení náprav. Poslední část tvoří pevnostní analýza s jejím zhodnocením a částečná výkresová dokumentace.
Portálový kontejnerový jeřáb
Straka, Václav ; Malášek, Jiří (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh a konstrukční řešení kolejového portálového jeřábu určeného pro manipulaci a nakládku kontejnerů nacházejících se v prostoru kontejnerového terminálu. Jde tedy o návrh hlavních nosných komponent jeřábu včetně kontroly pevnosti jejich částí, dále o návrh podvozkové části. Výstupem této bakalářské práce je výkresová dokumentace.
Návěs pro převoz vozidel
Švec, Milan ; Robotka, Tomáš (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je konstrukční návrh návěsu pro převoz vozidel po pozemních komunikacích. Konstrukční návrh splňuje platné legislativní požadavky pro danou kategorii přípojného vozidla. Jednou z hlavních částí diplomové práce je kontrola nosného rámu návěsu pomocí metody konečných prvků. Na základě provedené pevnostní kontroly je původní rám upraven a pevnostní kontrola zopakována. Součástí práce je také výkresová dokumentace.
Konstrukce nosného rámu pro satelitní anténu
Hrdonka, Štěpán ; Mazal, Pavel (oponent) ; Paloušek, David (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je konstrukční návrh nosného rámu pro satelitní anténu. Nosný rám umožní montáž satelitu na osobní automobil. Součástí řešení je i návrh rotačního uložení, které umožní rotaci paraboly kolem vertikální osy. Konstrukční řešení rámu je navrhnuto tak, aby bylo schopné odolávat požadovanému zatížení větru a jeho průhyb zásadně neovlivňoval kvalitu signálu. Pevnostní analýza byla provedena pomocí metody konečných prvků. Výsledný maximální průhyb vyšel 1,6 mm při působení velikosti momentu 440 Nm kolem osy –x a tíhové síly 442 N. Rotační uložení je zkonstruováno tak, aby bylo minimálně náročné na údržbu a odolávalo nepříznivým vlivům počasí. To bylo dosaženo vhodnou volbou materiálu. Jelikož je práce součástí vývoje prototypu mobilního satelitu, řešení je navrhnuto s ohledem na výslednou cenu a snadnou montáž. Součástí práce bylo vytvořit výkresovou dokumentaci.
Hydraulická drapáková lopata
Vavrla, Petr ; Smutek, Josef (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
V této práci jsem se zaměřil na konstrukci hydraulického drapáku, jeho dvou lžíc, ale hlavně nosného rámu, který je nejvíce namáhán. Dále jsem navrhoval a sestavil hydraulický obvod pro ovládání lžíc a rotaci kolem svislé osy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.