Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh na zlepšení práce manažera
Humlová, Veronika ; Ducháček, Jan (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na rozvíjení manažerských dovedností osobnosti manažera, jakožto důležitých osob pro funfování společnosti. Práce je rozdělena na tři základní části. První část, část teoretická vymezuje teorii a základní pojmy. Druhá - část analytická se zabývá analýzou situace a ve třetí části pak předkládám návrh vlastního řešení.
Formy a metody motivace ve stavebnictví
Bachura, Martin ; Zamazal, Jaroslav (oponent) ; Linkeschová, Dana (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku forem a metod motivace ve stavebničtí. Specifikuje stavební podnik a jeho prostředí, formy a metody zaměstnanců, vztahy a komunikaci se zaměstnanci. Obsahuje výzkum prováděný na stavebních společnostech a řízený rozhovor, který slouží jako podklad pro doporučení související s momentální problematikou.
Formy a metody motivace ve stavebnictví
Bachura, Martin ; Zamazal, Jaroslav (oponent) ; Linkeschová, Dana (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku forem a metod motivace ve stavebničtí. Specifikuje stavební podnik a jeho prostředí, formy a metody zaměstnanců, vztahy a komunikaci se zaměstnanci. Obsahuje výzkum prováděný na stavebních společnostech a řízený rozhovor, který slouží jako podklad pro doporučení související s momentální problematikou.
Autoevaluace mateřské školy z pohledu řízení
Čmolíková, Václava ; Fantová, Věra (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
NÁZEV: Autoevaluace mateřské školy z pohledu řízení AUTOR: Václava Čmolíková KATEDRA (ÚSTAV) Pedagogická fakulta Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Věra Fantová ABSTRAKT: Cílem této práce bylo podat přehled o přístupu mateřských škol k autoevaluaci z pohledu řízení, porovnat realitu v mateřských školách a sloučených celků základních a mateřských škol jak v oblasti realizace autoevaluace, tak i přijímaných opatření, která vycházejí ze zprávy vlastního hodnocení. V teoretické části jsou zaznamenány některé základní termíny týkající se autoevaluace, řízení školy a legislativního rámce. Předmětem výzkumného šetření bylo zmapovat, jakým způsobem vedoucí pracovníci samostatných mateřských škol a sloučených celků základních a mateřských škol, oblast řízení vyhodnocují. Výsledkem je sumarizace přístupu škol k autoevaluaci řízení, která poukazuje na přetrvávající problémy v procesu hodnocení řízení mateřských škol a pootevírá cestu k poznání a zefektivnění autoevaluace v oblasti řízení mateřské školy. Klíčová slova: Evaluace, autoevaluace, řízení školy, styly řízení, ředitel
Leadership v pojetí odborníků a v názorech českých uživatelů internetu
Hanáková, Lenka ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Dvořáková, Miroslava (oponent)
Tématem této diplomové práce je leadership. Jejím cílem přitom je shrnout teoretický rámec problematiky a nastínit, do jaké míry jsou Češi (pro účely této práce čeští uživatelé internetu) obeznámeni s konceptem leadershipu tak, jak o něm píší někteří odborníci. Práce vychází z myšlenek tzv. klasických směrů řízení a informace o konceptu leadershipu čerpá jak z publikací někte- rých českých autorů, tak z děl zahraničních odborníků, jako jsou Peter F. Drucker či John Adair. Pro teoretický rámec práce poslouží i některé z učebnic managementu jako například práce Koontze a Weihricha či manželů Vodáč- kových. Hypotéza, na níž je práce postavena, spočívá v domněnce, že pro české prostředí dosud není leadership zcela běžným konceptem. Zrealizováno bylo kvantitativní šetření na vzorku české populace. Protože dotazování proběhlo online metodou, nelze jej označit za plně reprezentativní, kritéria pro výběr respondentů nicméně odpovídala reprezentativnímu zastou- pení Čechů, a to z hlediska ukazatelů, jakými jsou pohlaví, věk, kraj či veli- kost místa bydliště. Cílem šetření bylo ověřit, jak jsou lídři vnímáni v českém prostředí, jaké jsou jim přisuzovány charakteristiky a zda jsou odlišováni od manažerů. Získaná data mají napomoci tvorbě úsudku, jak je české prostředí v současné době připravené na aplikaci...
Rozdíly v řízení kolektivu - rozdíly ve vedení skupin mezi muži a ženami
PLOCOVÁ, Veronika
Práce se zabývá otázkou rozdílu vedení kolektivu mezi muži a ženami. Teoretická část přibližuje základní genderové rozdíly, vysvětluje problematiku komunikace a seznamuje se základními pojmy v oblasti skautské činnosti. Praktická část je situována do skautského prostředí a jsou zde zkoumány rozdíly v názoru na postavení žen a mužů na vedoucí pozici, názory na kompetence správného vedoucího a na rozdílné styly řízení kolektivu mužů a žen. Výzkum je uskutečněn pomocí dotazníků a následné společné diskuze. Ze závěru výzkumu vyplývá, že muž je společností brán jako vhodnější na pozici vedoucího, ačkoliv sami respondenti tuto skutečnost v diskusi popírají.
Leadership v pojetí odborníků a v názorech českých uživatelů internetu
Hanáková, Lenka ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Dvořáková, Miroslava (oponent)
Tématem této diplomové práce je leadership. Jejím cílem přitom je shrnout teoretický rámec problematiky a nastínit, do jaké míry jsou Češi (pro účely této práce čeští uživatelé internetu) obeznámeni s konceptem leadershipu tak, jak o něm píší někteří odborníci. Práce vychází z myšlenek tzv. klasických směrů řízení a informace o konceptu leadershipu čerpá jak z publikací někte- rých českých autorů, tak z děl zahraničních odborníků, jako jsou Peter F. Drucker či John Adair. Pro teoretický rámec práce poslouží i některé z učebnic managementu jako například práce Koontze a Weihricha či manželů Vodáč- kových. Hypotéza, na níž je práce postavena, spočívá v domněnce, že pro české prostředí dosud není leadership zcela běžným konceptem. Zrealizováno bylo kvantitativní šetření na vzorku české populace. Protože dotazování proběhlo online metodou, nelze jej označit za plně reprezentativní, kritéria pro výběr respondentů nicméně odpovídala reprezentativnímu zastou- pení Čechů, a to z hlediska ukazatelů, jakými jsou pohlaví, věk, kraj či veli- kost místa bydliště. Cílem šetření bylo ověřit, jak jsou lídři vnímáni v českém prostředí, jaké jsou jim přisuzovány charakteristiky a zda jsou odlišováni od manažerů. Získaná data mají napomoci tvorbě úsudku, jak je české prostředí v současné době připravené na aplikaci...
Komparace termínů řízení a vedení
Vlková, Jitka ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Kalous, Jaroslav (oponent)
3 NÁZEV: Komparace termínů řízení a vedení AUTOR: Jitka Vlková KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Irena Lhotková, Ph.D. ABSTRAKT: Závěrečná diplomová práce se zabývá problematikou managementu - řízení organizace, a problematikou vedení lidí. V teoretické části na základě odborné literatury práce objasní jednotlivé termíny řízení a vedení. Toto téma vychází z problému současnosti, kterým je skutečnost, že ředitelky chápou roli vedení a lídra spíše jako méně důležitou, nebo ji odsouvají pro nedostatek času a věnují se více ekonomice a úřednické práci. Pak je problémem řídit nebo spíše vést mateřskou školu. Ve školství je práce s lidmi podceňována a mnohdy zcela opomíjena, většina organizací trpí nadměrným řízením a nedostatečným vedením lidí. 4 Práce navazuje na výsledky výzkumného šetření Věry Fantové z roku 2004. Tehdy bylo výzkumem potvrzeno, že převládají činnosti manažerské nad pedagogickými. Šetření prokázalo, že ředitelky většinou zatěžuje často se měnící legislativa, nedostatek času na pedagogické řízení školy a ředitelky sloučených škol trápí vedení lidí. Všichni si uvědomujeme, že se doba a prostředí rychle mění, je v pohybu, vyžaduje stále nové a jiné přístupy, a tak záleží hodně na vedoucím pracovníkovi, řediteli, jakým je manažerem či lídrem. Hlavní část výzkumu se týká...
Autoevaluace mateřské školy z pohledu řízení
Čmolíková, Václava ; Fantová, Věra (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
NÁZEV: Autoevaluace mateřské školy z pohledu řízení AUTOR: Václava Čmolíková KATEDRA (ÚSTAV) Pedagogická fakulta Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Věra Fantová ABSTRAKT: Cílem této práce bylo podat přehled o přístupu mateřských škol k autoevaluaci z pohledu řízení, porovnat realitu v mateřských školách a sloučených celků základních a mateřských škol jak v oblasti realizace autoevaluace, tak i přijímaných opatření, která vycházejí ze zprávy vlastního hodnocení. V teoretické části jsou zaznamenány některé základní termíny týkající se autoevaluace, řízení školy a legislativního rámce. Předmětem výzkumného šetření bylo zmapovat, jakým způsobem vedoucí pracovníci samostatných mateřských škol a sloučených celků základních a mateřských škol, oblast řízení vyhodnocují. Výsledkem je sumarizace přístupu škol k autoevaluaci řízení, která poukazuje na přetrvávající problémy v procesu hodnocení řízení mateřských škol a pootevírá cestu k poznání a zefektivnění autoevaluace v oblasti řízení mateřské školy. Klíčová slova: Evaluace, autoevaluace, řízení školy, styly řízení, ředitel

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.