Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 85 záznamů.  začátekpředchozí45 - 54dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti a strategie pro kombinování studia na vysoké škole a zaměstnání v ČR
Pocová, Zuzana ; Kotrusová, Miriam (vedoucí práce) ; Dobiášová, Karolína (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut sociologických studií Bakalářská práce: Možnosti a strategie pro kombinování studia na vysoké škole a zaměstnání v ČR Autor práce: Zuzana Pocová Vedoucí práce: Mgr. Miriam Kotrusová, Ph.D. Abstrakt Bakalářská práce se zabývá zkoumáním možností a strategií pro kombinování studia na vysoké škole a zaměstnání v České republice v kontextu ztíženého uplatnění absolventů na trhu práce v současné době a s důrazem na zvyšování jejich zaměstnatelnosti. Pozornost je zaměřena na problematiku pracujících studentů denního studia na vysokých školách. Cílem práce je identifikace studentských strategií v oblasti kombinování denního studia a práce a jak v této situaci studentům pomáhají nebo jim práci znemožňují legislativní podmínky. Práce má analytický charakter a pracuje jak s primárními daty z výzkumných polo-strukturovaných rozhovorů, tak i se sekundárními daty z odborných zahraničních článků a legislativních dokumentů. Data jsou v práci analyzovaná za použití obsahové a tematické analýzy.
Osobnost františkána Jana Bárty v totalitním režimu v Čechách
Drobková, Michaela ; Petráček, Tomáš (vedoucí práce) ; Ventura, Václav (oponent)
Osobnost františkána Jana Bárty v totalitním režimu v Čechách Anotace Diplomová práce stručně popisuje život svatého Františka z Assisi. Dále se zabývá historií mužských františkánských řádů v Čechách a na Moravě. Stručně mapuje důležité události v průběhu několika staletí. Především se však zaměřuje na novodobé dějiny v období totalitního režimu v Čechách. Věnuje se osobě Jana Bárty, klíčové postavě českého františkánství a řeholního společenství v naší zemi, v době komunistické nadvlády. Uvádí důležité momenty ze života této významné osobnosti, jehož součástí je mnohaleté věznění, tvorba teologických děl, organizace života a studia bratří a sester, obnova řeholního společenství v domech rodinného typu a útrapy před jeho smrtí spojené se zdravotními obtížemi, které se prolínají s výslechy StB. Klíčová slova Františkán, kněz, řeholník, řeholní společenství, řidič, soudní proces, studium, organizátor, výslechy.
Vývoj vzdělávání perioperačních sester od historie po současnost
Černá, Miluše ; Mellanová, Alena (vedoucí práce) ; Škochová, Dagmar (oponent)
Cílem mojí bakalářské práce je zmapovat vývoj vzdělávání instrumentářek/perioperačních sester v České republice. Zaměřila jsem se hlavně na vývoj vzdělávání od počátků oficiálního ustanovení specializačního vzdělávání v naší republice po současnost. Dále ve své práci zmiňuji vyhlášky zákonů týkající se a ustanovující podmínky ke specializačnímu vzdělávání instrumentářek. Součástí práce je i zmapování a porovnání vydané obecné literatury pro operační sestry. V teoretické části procházím průběhem vzdělávání od padesátých let po současnost, zabývám se jednotlivými knihami a uvádím změny, které během vývoje nastaly. V praktické části své práce používám kvalitativní formu výzkumu. Zaměřuji se na strukturované rozhovory vedené pomocí předem vypracovaných otázek v dotazníku. Pomocí nich zjišťuji individuality studia v různých vzdělávacích centrech a mapuji klady a zápory během a po studiu u jednotlivých dotazovaných absolventů specializačního studia. Klíčová slova Instrumentářka/perioperační sestra, studium, vzdělávání
Provádění zoorehabilitací v České republice ve srovnání se situací v USA
Váňová, Tereza ; Hofmanová, Barbora (vedoucí práce) ; Machová, Kristýna (oponent)
Zoorehabilitace patří mezi složky ucelené rehabilitace, která využívá vzájemného působení dvou různých biologických druhů. První lékařské doporučení k jízdě na koni pochází již z 2. století našeho letopočtu. Psi byli poprvé využiti jako doplňková terapie v 8. století v Belgii. K největšímu rozvoji zoorehabilitace došlo v druhé polovině 20. století. Psi jsou využíváni v canisterapii díky své přátelskosti i vyšší tělesné teplotě, Kabatchnick a kolegové uvádějí průměrně 38,2°C (2016), které se využívá při polohování. Jsou pro klienty příjemným zpestřením a velkou motivací pro pokroky v jejich léčbě, jejich působení je ale spíše psychologického charakteru. Hiporehabilitace využívá jako koterapeuta koně, a to díky jeho specifickému trojdimenzionálnímu pohybu, který je nejvíce podobný pohybu těla člověka při chůzi. Jednou ze složek hiporehabilitace, je hipoterapie, která spadá pod složku fyzioterapie. U koní je základní podmínkou pro správné působení na klienty bezchybná mechanika pohybu, která je přenášena na klienta. Běžně využíváme k zoorehabilitaci koně a psy, je možné však využít i jiná zvířata, například kočky, fretky, malé hlodavce či hospodářská zvířata. Dochází k tomu jak z důvodů praktických, například ulehčení transportu a snížení nákladů, tak i z důvodu preferencí klientů. Každé zvíře, nehledě na druh, musí být správně socializované a zvyklé na přítomnost lidí. V České republice je mnoho odborníků, které můžeme srovnávat s odborníky zahraničními včetně USA. Výzkum v oblasti zoorehabilitace je velmi náročný, neboť není možné pokroky nijak měřit ani vážit, ale zkušenosti odborníky posouvají vpřed. Konference, které pořádají mezinárodní organizace, zajišťují jednodušší předávání nově nabytých informací a zkušeností.
Jak úspěšně studovat ve středověku? Analýza pozdně středověkého středověkého traktátu "De modulo studendi"(rkp. Olomouc, VK, M I 357) a edice jeho vybraných částí
Odstrčilík, Jan ; Doležalová, Lucie (vedoucí práce) ; Adámková, Iva (oponent)
Práce se zabývá doposud nezpracovaným a neprobádaným traktátem De modulo studendi nacházejícím se v rukopise M I 357 (VK Olomouc) původem z kartuziánského kláštera v Olomouci. V první části práce je obsáhle probrána otázka datace traktátu i rukopisu jako celku, která je pomocí analýzy fyzických charakteristik a vnitrotextových odkazů určena v případě rukopisu na 50. až 60. léta 15. století, v případě samotného traktátu De modulo studendi na období po roce 1456. V této části je také ukázáno, že medicínská část De modulo studendi je přímo závislá na souboru lékařských receptů Recepta ac consilia medica, které mu v rukopise předcházejí. V prostřední části je shrnut a okomentován obsah jednotlivých kapitol traktátu De modulo studendi. Traktát poskytuje obecné rady týkající se studia na univerzitní úrovni, a to jak jednotlivých vědních disciplín, tak správného postupu při učení. Zvláštní pozornost je v práci věnována těm radám, které se týkají správné studijní životosprávy a procesu učení. Součástí práce je i edice vybraných částí traktátu.
Techn(olog)ická revoluce ve vzdělávání: zvyklosti a postoje žáků devátých tříd ZŠ ke studiu a samostudiu uvnitř reformujícího se školství
Růžička, Jakub ; Remr, Jiří (vedoucí práce) ; Buchtík, Martin (oponent)
Jakub Růžička Techn(olog)ická revoluce ve vzdělávání: zvyklosti a postoje žáků devátých tříd ZŠ ke studiu a samostudiu uvnitř reformujícího se školství Bakalářská práce Abstrakt Neuchopitelnost současného vědění samostatně operujícím jedincem, rozvoj a masové rozšíření moderních technologií, výpočetní techniky a Internetu vybízí k možnosti přehodnocení stávajících vzdělávacích praktik. Implementaci nových prostředků výuky, progresivním didaktickým metodám a stírání hranic mezi studiem a samostudiem však brání tradice konvenčního institucionálního školského vzdělávání a souvisejících metod. I to však, prostřednictvím reforem, reaguje na změnu situace na pracovním trhu, přestože nutně neklade důraz na technické prostředky, jež dosažení vytyčených cílů výrazně usnadňují. V duchu evropských reforem se nese i reforma vzdělávání v České republice. Práce je věnována popisu a charakteristice tohoto současného trendu, implementaci nových vzdělávacích metod a (přidruženým) postojům žáků devátých tříd ZŠ, jež jsou jednou z prvních generací v českém prostředí, která byla ovlivněna revolucí ve výpočetní technice a zmiňovanými reformami vzdělávací soustavy a procesu výuky po celou dobů svých studií na základní škole. Probíhající změny neovlivňují pouze oblast školního vyučování, ale zasahují i do problematik samostudia,...
Podpora motivace žáka střední školy ke studiu
Šulková, Alena ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá motivací žáka střední školy ke studiu a možnostmi učitele ovlivnit tuto motivaci. V teoretické části jsou vymezena psychologická východiska a analizovány možnosti učitele podpořit motivaci žáka. Pozornost je věnována pedagogické komunikaci, metodám a formám vyučování a hodnocení. Empirická část popisuje empirické šetření, které proběhlo na střední škole. Empirické šetření zkoumalo působení některých motivačních činitelů na motivaci žáků k učení.Dalším předmětem zkoumání byla struktura motivace žáků. Šetření má omezenou platnost - platí pouze pro zkoumaný vzorek. Výsledky šetření mohou být užitečné nejen pro učitele vyučující ve zkoumaných třídách, ale i pro ostatní pedagogy.
Celoživotní vzdělávání pracovníků ve státním sektoru a význam celoživotního vzdělávání v neziskovém sektoru (srovnávací studie)
Tesařová, Dagmar ; Varvažovská, Pavla (vedoucí práce) ; Miroslav, Miroslav (oponent)
Předmětem diplomové práce je zhodnocení současného stavu celoživotního vzdělávání ve státním sektoru a nestátním neziskovém sektoru. Cílem práce je navrhnout možnosti celoživotního vzdělávání ve státním sektoru a v nestátním neziskovém sektoru. Práce se zaměřuje na důvody, které pracovníky vedou ke zvyšování dosaženého vzdělávání a k účasti na vzdělávacích seminářích. Práce se zabývá i stavem podpory ze strany zaměstnavatele nebo organizace. V teoretické části se vychází ze studia dokumentů. V praktické části byly vybrány konkrétní úřady a organizace, u kterých bylo provedeno kvantitativní šetření pomocí standardizovaného dotazníku a kvalitativní šetření pomocí polostandardizovaných rozhovorů. Shromážděná data byla vyhodnocena a byl konstatován závěr. Diplomová práce ukázala cestu pro zlepšení práce se zaměstnanci, kterým chybí potřebné vzdělání.
Vysokoškolské vzdělávání v ČR a systém jeho financování
Benák, Aleš ; Severová, Lucie (vedoucí práce) ; Jitka, Jitka (oponent)
Diplomová práce se zabývá vysokoškolským vzděláváním v České republice a systémem jeho financování, které řeší nejen ekonomická teorie, ale také hospodářská praxe. Teoretická východiska popisují důležité pojmy a definice z oblasti vzdělávání. V této kapitole je také rozebrán systém vzdělávání, včetně mezinárodní klasifikace vzdělávání a popisu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Dále je zde také popsána historie vysokoškolského vzdělávání v České republice a jeho současný stav. Tyto stavy jsou zde analyzovány z hlediska počtu studentů a absolventů a také jsou zde uvedeny možnosti financování vysokých škol včetně vývoje v posledních letech. Praktická část práce pak provádí analýzu financování dvou veřejných vysokých škol. Porovnávána je Česká zemědělská univerzita v Praze a Mendelova univerzita v Brně. U těchto vybraných veřejných vysokých škol je provedeno shrnutí jejich aktuálních činností a stavů, které ovlivňují některé zdroje jejich financování. Následně je provedeno zhodnocení jejich aktuální finanční situace a analyzován jeho vývoj v období 2009-2014.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 85 záznamů.   začátekpředchozí45 - 54dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.