Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza studijních výsledků žáků zahraničního původu ve vybraných státech Evropy
Čakovská, Hana ; Hasman, Jiří (vedoucí práce) ; Kostelecká, Yvona (oponent)
Cílem diplomové práce je kvantitativně hodnotit postavení žáků zahraničního původu na školách. To je analyzováno prostřednictvím velikosti rozdílů studijních výsledků mezi žáky-přistěhovalci a rodilými žáky v osmi odlišných vzdělávacích systémech. Hlavní snahou je zachytit heterogenitu mezi vybranými státy, které byly zvoleny z důvodu rozdílů v integračních strategiích, velikosti objemu financí směřovaných do vzdělávání a organizaci vzdělávacích systémů. Pro účel analýzy byla využita mezinárodní databáze šetření PISA o rozsahu 49 687 respondentů. Vliv zahraničního původu je analyzován společně s dalšími determinanty za účelem odhalit jeho relevanci na vysvětlení úspěšnosti výkonů žáků ve škole. Autorce není známo, že by byly rozdíly studijních výsledků žáků-přistěhovalců a rodilých žáků uchopeny v jiném podobném komparativním výzkumu. Na základě literatury byly jednotlivé faktory rozděleny do tří úrovní - úrovně žáků, škol a států. Pro tento účel je využit víceúrovňový lineární model, který dokáže očistit vliv úrovně škol od role individuálních charakteristik jedince. Vliv přistěhovaleckého původu byl prokázán, je však ovlivněn dalšími faktory jako je ekonomický, sociální a kulturní kapitál, vzdělávací aspirace žáků či kázeňské...
Úspěšnost studentů studijního programu Management TV a sportu ve vybraných předmětech v době prezenční a distanční výuky
Náhlovský, Daniel ; Šíma, Jan (vedoucí práce) ; Viplerová, Tereza (oponent)
Název: Úspěšnost studentů studijního programu Management TV ve vybraných předmětech a sportu v době prezenční a distanční výuky Cíle: Hlavním cílem této bakalářské práce bylo porovnat úspěšnost studentů bakalářského studia studijního programu Management tělesné výchovy a sportu v době prezenční a následně distanční výuky, přičemž pozornost byla zaměřena na studenty 1. ročníků studijního programu Management tělesné výchovy a sportu bakalářského studia. Metody: V první části práce byla aplikovaná kvantitativní výzkumná metoda, tj. komparace. K realizaci výzkumu, bylo nejprve nutné získat data o studijních výsledcích studentů 1. ročníků v akademických letech 2017/2018, 2018/2019, 2019/2020 a 2020/2021 u konkrétních povinných předmětů akreditace. Tato data mi poskytl v anonymizované formě vedoucí bakalářské práce pomocí Studijního informačního systému UK. Výzkumný a zároveň základní soubor představoval studenty 1. ročníků, kteří měli zapsaný konkrétní povinný předmět akreditace ve sledovaných akademických letech, nezávisle na tom, zda uspěli či nikoliv. V druhé (kvalitativní) části výzkumu byl prováděn polostrukturovaný hloubkový rozhovor s učiteli těch předmětů, kde byly zpozorovány výrazné odchylky a rozdíly ve výsledcích studentů ve sledovaných akademických letech. Výsledky: Výsledky, kterých jsem...
Porovnání tělesné zdatnosti s prospěchem u dětí na základní škole
Sýkorová, Alžběta ; Šteffl, Michal (vedoucí práce) ; Chrudimský, Jan (oponent)
Úvod: Fyzická zdatnost a úspěch ve škole mohou tvořit vzájemně propojené proměnné. Žáci s vyšší fyzickou zdatností mohou dosahovat lepších studijních výsledků. Cíl: Cílem práce je zjistit, zda žáci s lepším studijním prospěchem podávají vyšší výkony v testech fyzické výkonnosti ve srovnání s žáky s horším studijním prospěchem. Metody: 167 žáků (věk 11,06 ± 2,4) z toho 92 dívek a 75 chlapců se zúčastnilo komparativní průřezové studie. Ke zjištění úrovně tělesné zdatnosti byla použita speciální testová baterie skládající se ze sedmi položek. Žáci byli rozděleni do dvou skupin podle celkového studijního prospěchu. Výsledky: V jednotlivých testech fyzické zdatnosti byli ve většině případů lepší žáci s lepším studijním prospěchem. Statistická analýza normovaných Z-bodů odhalila významně lepší výsledek (p ˂ 0,05) u všech žáků s lepším studijním prospěchem ve všech věkových skupinách s výjimkou chlapců na druhém stupni (p = 0,268). Závěr: Z výsledků výzkumu je patrné, že žáci s lepším studijním prospěchem mají také vyšší fyzickou zdatnost. Klíčová slova: studijní výsledky, fyzická zdatnost, základní škola
Jak a čím motivovat středoškolské žáky k lepším studijním výsledkům
GONDEKOVÁ, Hana
Tématem bakalářské práce je "Jak a čím motivovat středoškolské žáky k lepším studijním výsledkům". V teoretické časti je popsána motivace obecně, dále zdroje motivace, význam a pojetí pedagogické teorie, charakteristika učitelské profese a osobnost žáka střední školy. Praktická část prezentuje výsledky dotazníkového šetření realizované se žáky střední školy v Českých Budějovicích zjišťující jejich motivaci k učení.
School bullying and its effect on children's academic performance in the Czech Republic
Kalendová, Tereza ; Chytilová, Julie (vedoucí práce) ; Polák, Petr (oponent)
Bezpečné školní prostředí je klíčovým atributem, jenž nejenom zajišťuje vhodné podmínky pro kvalitní vzdělávání, ale také umožňuje žákům dosahovat těch nejlepších možných studijních výsledků. Jeden z faktorů, který škodlivě ovlivňuje školní prostředí je šikana. Studie zkoumající problematiku šikany odhalily, že šikana má na studenta a jeho vývoj mnoho negativních následků, včetně zhoršení školního prospěchu. Hlavním cílem této bakalářské práce je zkoumání vlivu šikany na studijní výsledky žáků v České republice s využitím výsledků matematických testů žáků čtvrtých tříd ze studie TIMSS 2015. V první fázi našeho výzkumu používáme lineární regresi s použitím metody nejmenších čtverců kontrolované řadou kontextuálních proměnných. Jelikož tato metoda může nést zkreslené výsledky, kvůli problémům s endogenitou, používáme v druhé fázi neparametrickou metodu Propensity score matching (PSM). Naše zjištění ukazují, že školní šikana má významný negativní dopad na výsledky matematických testů. Nicméně, tento efekt ztrácí svou signifikanci jakmile je intenzita šikany nižší. Technikou PSM jsme dospěli k podobným závěrům. Výsledky této práce ukazují, že pozornost českých pedagogických pracovníků a politiků by se měla soustředit na šikanu, jako na významný determinant školních výsledků žáků, a podporovat prevenční...
Examination of the impact of teacher's gender, age and experience on student achievement
Aschermannová, Petra ; Korbel, Václav (vedoucí práce) ; Debatz, Laure (oponent)
Jednou z klíčových charakteristik učitelů je jejich úspěšnost při předávání znalostí studentům. Tato schopnost je ovlivněna mnoha faktory, mimo jiné i genderovou shodou mezi učiteli a žáky. Přestože samotný význam genderové shody byl v poslední době mnohokrát studován, o jejím ovlivnění dalšími vlastnostmi učitelů není mnoho známo. Tato práce zkoumá, zda zkušenosti a věk učitelů ovlivňují efekt genderové shody na žáky 8. tříd v České republice. Ačkoli jsme nenašli žádný významný vliv zkušeností učitelů na efekt genderové shody, našli jsme malý, ale signifikantní kladný vliv mladých učitelek na výsledky děvčat.
Motivace středoškolských studentů ke školní práci
Fiedlerová, Lucie ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
V současné době se na mnoha středních školách učitelé potýkají s malým zájmem studentů o vyučované předměty. Rovněž výzkumná zjištění opakovaně ukazují, že s přibývající délkou studia klesá motivace žáků ke školní práci a v období dospívání, navzdory skutečnosti, že si mnozí z nich volí své budoucí profesní zaměření, dosahuje jejich motivace velmi nízké úrovně. Práce se bude věnovat souvislostem mezi motivací studenta ke školní práci a postoji a dovednostmi učitelů - jejich výchovným řízením, kladným či záporným vztahem. Teoretická část práce bude zaměřena na vymezení zmíněných koncepcí - edukační styly, motivaci, resp. druhy motivace a jak ovlivňují nejenom samotný proces učení, ale také výkony a studijní výsledky a s nimi úzce související výkonové cíle. V praktické části bude realizováno výzkumné šetření, které se zaměří na ověření souvislosti motivace studentů ke školní práci s edukačními styly jejich učitelů. Klíčová slova motivace, edukační styl, dospívání, výkonové cíle, studijní výsledky, proces učení, učitel, student střední školy
The effect of lecture/seminar attendance on exam results
Plachá, Romana ; Pertold-Gebicka, Barbara (vedoucí práce) ; Želinský, Tomáš (oponent)
Hlavním cílem této práce bylo zjistit, jak účast na seminářích a přednáškách ovlivňuje známku z testu. Přestože jsou školy primárním zdrojem vzdělávání, na vysokých školách ve většině případů není docházka povinná. Jako studentku vysoké školy mě zajímalo, jestli a jak účast na hodinách ovlivňuje výsledky předmětů na škole, kde studuji. Proto jsem se rozhodla provést průzkum a pro analýzu jsem si zvolila bakalářský kurz Econometrics II na Univerzitě Karlově v Praze. Vzorek je 42 studentů. Kvůli problému s opomenutím důležité proměnné bylo potřeba vzít v úvahu nepozorovatelné faktory jako schopnost, motivaci a úsilí studentů. Z tohoto důvodu jsou v práci použity dvě metody odhadu. Nejprve metoda nejmenších čtverců s využitím proxy proměnných a poté dvoustupňová metoda nejmenších čtverců s instrumentální proměnnou. Z výsledků je patrné, že v analyzovaném vzorku studentů má účast na přednáškách pozitivní a statisticky významný efekt na známku z testu, avšak vliv účasti na seminářích není významně rozdílný od nuly. Klíčová slova docházka, studijní výsledky, metoda ne- jmenší čtverců (OLS), dvoustupňová metoda nejmenší čtverců (2SLS), racionální rozhodování E-mail...
Porovnání tělesné zdatnosti s prospěchem u dětí na základní škole
Sýkorová, Alžběta ; Šteffl, Michal (vedoucí práce) ; Chrudimský, Jan (oponent)
Úvod: Fyzická zdatnost a úspěch ve škole mohou tvořit vzájemně propojené proměnné. Žáci s vyšší fyzickou zdatností mohou dosahovat lepších studijních výsledků. Cíl: Cílem práce je zjistit, zda žáci s lepším studijním prospěchem podávají vyšší výkony v testech fyzické výkonnosti ve srovnání s žáky s horším studijním prospěchem. Metody: 167 žáků (věk 11,06 ± 2,4) z toho 92 dívek a 75 chlapců se zúčastnilo komparativní průřezové studie. Ke zjištění úrovně tělesné zdatnosti byla použita speciální testová baterie skládající se ze sedmi položek. Žáci byli rozděleni do dvou skupin podle celkového studijního prospěchu. Výsledky: V jednotlivých testech fyzické zdatnosti byli ve většině případů lepší žáci s lepším studijním prospěchem. Statistická analýza normovaných Z-bodů odhalila významně lepší výsledek (p ˂ 0,05) u všech žáků s lepším studijním prospěchem ve všech věkových skupinách s výjimkou chlapců na druhém stupni (p = 0,268). Závěr: Z výsledků výzkumu je patrné, že žáci s lepším studijním prospěchem mají také vyšší fyzickou zdatnost. Klíčová slova: studijní výsledky, fyzická zdatnost, základní škola
Je pozice studenta v posluchárně korelována s jeho výkonem v daném předmětu?
Franek, Ondřej ; Svoboda, Miroslav (vedoucí práce) ; Matějka, Marek (oponent)
Existuje vztah mezi preferovanou pozicí v posluchárně a celkovým počtem získaných bodů? Výzkum mezi studenty předmětu Organizace trhů a odvětví v bakalářském programu Národohospodářské fakulty VŠE existenci tohoto vztahu potvrzuje. Pomocí regresní analýzy docházím k závěru, že preference míst na přednášce u studentů jsou spojeny s jejich akademickými výsledky. Studenti s lepšími výsledky preferují místa blíže k tabuli.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.