Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh vážící jednotky pro automatickou fenotypizační linku
Mikuš, Martin ; Věchet, Stanislav (oponent) ; Štěpánek, Vojtěch (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh a realizace vážící a zavlažovací jednotky pro automatickou fenotypizační linku. Práce je strukturována do několika fází. Nejprve je proveden průzkum trhu dostupných řídících systémů pro ovládání jednotky, následuje návrh koncepčních řešení a výběr nejvhodnější varianty. Poté dochází k optimalizaci konstrukce a výběru vhodných komponent pro realizaci. V neposlední řadě je provedena samotná realizace vážící a zavlažovací jednotky, která je následně důkladně otestována.
CO BUDE, AŽ NÁDRAŽÍ NEBUDE?
Valíček, Viktor ; Illéš, Juraj (oponent) ; Zemánková, Helena (vedoucí práce)
CO BUDE, AŽ NÁDRAŽÍ NEBUDE? „Já vám povím, co bude. Bude to pěkně na prd!“ (návštěvnice výstavy stejnojmenného předdiplomního analytického projektu, 2024) Smyslem urbanisticko-architektonického hledání zadání s lakonickým názvem “Co bude, až nádraží nebude?” je zejména stav, kdy několik brněnských památkově chráněných objektů velkého městského významu ztratí vlivem přesunu významného železničního uzlu svou funkci. Pro zachování funkčního města je tedy potřeba nalézt využití nové a neméně významné. A to zejména vzhledem k poloze a reálnému i abstraktnímu významu těchto staveb. Důležitým aspektem je lokalita na rozhraní nově de facto na zelené louce vznikající městské čtvrti v brownfieldu bez identity a nejstaršího historického centra města. Bývalé stavby svým smyslem spojené s železnicí aspirují na funkci nových významných městotvorných bodů se schopností přenést do nové čtvrti duši a brněnskou identitu. Propojení je hlavním tématem, které přináší urbanistický koncept řešení konverze lokality vytvořený spolu s ateliérovými kolegy diplomanty Šimonem Marečkem a Kateřinou Jálovou. Studie rovněž navazuje na myšlenky Kanceláře architekta města Brna, zejména ideu zkompletování zeleného městského okruhu (po vzoru vídeňské Ringstraße) a koncept odhalení historického tzv. Ferdinandova viaduktu. Území je dále rozděleno do tří navazujících úseků (podtituly tří diplomových prací). Tato práce se zabývá zejména konverzí uvolněného objektu Amerika a nově navrženého městského prostoru ,podtrhujícího dominantu Brna — katedrálu na Petrově‘. “Jestliže se před námi otevírá kniha nedopsaných stránek, její struktura je již vepsána v podstatě díla samotného.” (prof. Ivan Koleček, 2010) Amerika má úžasný genius loci a velký potenciál stát se významnou dominantou pro své okolí. „Kniha nedopsaných stránek“ budovy bývalého skladiště má strukturu na tolik výraznou a hodnotnou, že její násilný přepis by hraničil se svatokrádeží. Ke stavbě je třeba přistupovat velmi citlivě, podtrhnout její kvality a nezbytnými citlivými zásahy přizpůsobit prostor novým funkcím tak, aby nehrozilo zničení „struktury díla samotného“. Návrh se snaží budovu lépe zpřístupnit. Vytváří propojení s navazujícím parkem na východ od objektu skrz odhalený Ferdinandův viadukt a s budoucí městskou ulicí s polyfunkčními domy na západě. Lepší přístupnost objektu je zajištěna úrovňovým propojením ústícím pomyslnou bránou z nově navržených domů otevírajících se na navržené náměstí pod Petrovem (katedrálou svatého Petra a Pavla) s hlavním městským dopravním uzlem.
Stanoviště pro měření ventilových rozvodů
Martinček, Matej ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá rozvodovými mechanizmami spaľovacích motorov. Pre správnu funkciu mechanizmov a pre budúci vývoj je potrebné zistiť ich charakteristiky. Jednou z charakteristík je aj zdvih ventilov v závislosti na pootočení vačkového hriadeľa. Preto bolo navrhnuté a zostrojené univerzálne stanovisko, na ktorom je možné priebeh týchto charakteristík odmerať.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Machainová, Eva ; Dýr, Petr (oponent) ; Žalmanová, Petra (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem přestupního terminálu ve Dvoře Králové nad Labem. Dané území pro nový terminál se nachází na pomezí průmyslové a obytné zóny. Koncept vlastního návrhu spočívá ve vytvoření bezpečně dostupného místa pro pěší a cyklisty, a to s ohledem na fakt, že místní obyvatelé se nejčastěji dopravují na kole nebo pěšky. Zároveň se v návrhu snažím o vytvoření příjemného a snadno přehledného místa, který bude pro nové návštěvníky místem pro získání potřebných informací a pro stálé cestující místem, na kterém se budou cítit bezpečně a budou terminál rádi využívat. Bezpečně přístupným se terminál stává odkloněním části dopravy, aby na východní části pozemku směrem k městu mohl vzniknout příjemný park, který podpoří vztah řešeného území k městu díky lepší pěší a cyklistické dostupnosti terminálu. Park bude oddělen od silnice stromořadím a uvnitř parku budou pouze nízké keře, aby byl park přehledný a nevznikala zde nepříjemně vyhlížející zákoutí. Zároveň bude pro přijíždějící návštěvníky města prvním zážitkem poté, co opustí terminál.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Čánský, Pavel ; Odvárka, Antonín (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Primárním cílem bakalárské práce bylo vytvorit na zadaném území autobusový a vlakový terminál spojený s centrem novou peší osou, která by byla odclonena od prumyslové zóny teplárny CEZ zástavbou. Soucasná prístupová cesta na pozemek není príliš atraktivní a proto se projekt snaží definovat novou. Návrh respektuje merítko mesta a okolí parcely i existenci soucasné zástavby v podobe supermarketu Tesco a budov výroby Vánocních ozdob. Dále respektuje osy stávajících budov na parcele, tím je urcena jeho kompozice. Projekt vytváří městský prostor s novými funkcemi jako jsou koncertní sál, pošta, policie, parky, obchodní domy, krytý bazén nebo galerie.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Livovská, Lucia ; Odvárka, Antonín (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce bylo vytvořit přestupní autobusový a vlakový terminál a posunout tak veškerou městskou a meziměstskou dopravu na jedno místo poblíž městského centra. Předmětem návrhu je rozdělení na tři liniové zóny – každá zóna plní svoji roli svým umístěním. Jako dominanta parcely je v centru koncipován přestupní autobusový a vlakový terminál. Jižně od terminálu se nachází administrativní budovy, které slouží jako bariéra proti továrně nacházející se pod parcelou. Severně od terminálu se nachází objekty občanské vybavenosti a služeb, které jsou využívány jednak cestujícími a rovněž obytní zástavbou severně od parcely. K této zóně přiléhá i malý městský park v souladu se zelení pokrytou parcelou.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Vítková, Kateřina ; Odvárka, Antonín (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Jedná se o projekt přestupního terminálu ve Dvoře Králové nad Labem, který má umožnit snadný přestup vlak/autobus a naopak. Součástí návrhu nového terminálu jsou také další doplňující funkce a služby. Zaměřila jsem se také na návaznost na okolí a vytvořila tak novou vizi na řešení celého území, které lemují ulice 28. října, Benešovo nábřeží, ulice Alešova a Dvořákova. Podél ulice Alešova jsou navrženy polyfunkční domy s podzemním parkováním. Mezi terminálem a bydlením se nachází park, který umožňuje přístup k vlaku a autobusu z několika směrů. Ze strany Benešova nábřeží jsem umístila krytý bazén s wellness centrem. Na prostranství terminálu se nachází také kavárna s venkovní terasou, úschovna kol, půjčovna kol a informační turistické centrum. Součástí hlavní nádražní budovy je také pobočka pošty, obchod s potravinami a pekárna.
Rekonstrukce hl.vlakového nádraží v Brně
Šiprová, Lucie ; Erben, Adam (oponent) ; Pavlovský, Tomáš (vedoucí práce) ; Novotný, Miloslav (vedoucí práce)
Náplní bakalářské práce bylo zhotovení Dokumentace pro stavební povolení a části Dokumentace pro provádění stavby na základě architektonické studie, která byla vypracována v předmětu AG33 – Ateliér architektonické tvorby III v letním semestru druhého ročníku. Předmětem této studie byla obnova a návrh nového využití objektu současného hl. vlakového nádraží v Brně, jenž je situován do centra města Brna v městské části Brno – Střed na k.ú. Město Brno (610003). Projekt řeší obnovu objektu a možnosti jeho nového využití ve variantě odsunu hlavního vlakového nádraží cca 800 metrů jižním směrem. Součástí bakalářské práce je ideové řešení nového využití historické budovy, areálu současného kolejiště a návaznosti objektu na blízké okolí. Podrobné řešení se zabývá novostavbou hotelu v místě nejnovějšího křídla vlakového nádraží, které bude zbouráno. Základní myšlenkou je zachovat co největší část historického objektu a hodnotných konstrukcí, vyhnout se navyšování zastavěných ploch a vnést do budovy a centra města nový život. Atraktivnost budovy bude umocněna novým parkem vybudovaným v místě současného kolejiště. Na park bude v úrovni stávajícího kolejiště navazovat nová lávka ústící ve 2.NP OD Tesco a NG Vaňkovka. Parkovací kapacita je zajištěna podzemním parkovištěm, nově vybudovaným pod kolejištěm. Dále dojde k moderní dostavbě věže u hlavní haly budovy, která byla zbourána za 2. Světové války. Přístavba nového křídla, celá rekonstrukce i všechny dostavby (nová věž) budou řešeny moderní formou, která bude respektovat a zdůrazňovat secesní historickou budovu a genius loci místa.
Návrh vedení sběrné místní komunikace s tramvajovou tratí linky č.4 v areálu Zbrojovky v Brně
Kvaček, Ondřej ; Ing. Ladislav Minář CS.c (oponent) ; Pavlíček, Jan (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je návrh páteřní místní sběrné komunikace s tramvajovou tratí linky č.4, která bude mít za cíl obsloužit přestavbové území průmyslového areálu Zbrojovky a vzájemně propojit Dukelskou třídu a ulici Zábrdovickou. Tato práce je řešena v rozsahu studie. Řešení obslužnosti tohoto území se zakládá na znalosti Územního plánu města Brna, návrzích vedení tramvajových tras získaných od Dopravního podniku města Brna a konzultaci na Odboru dopravy města Brna. Normy a směrnice použité při tvorbě návrhu křižovatky jsou obsaženy v seznamu použitých zdrojů. Práce je vytvořena za pomoci použití programů Autocad Civil 2012, Microsoft Office 2010, AutoTURN 8.1. V této práci bylo pomocí řešení trasy ve variantách dosaženo závěru, že výhodnější je oddělení místní sběrné komunikace od tramvajové trasy, díky čemuž dojde ke kvalitnější obsluze celé oblasti.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Zbellová, Zuzana ; Odvárka, Antonín (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Riešené územie je rozdelené na štyri funkčné celky. Každý celok má svoju úlohu, danú umiestnením. V prvej - hlavnej dopravnej zóne sa pozdĺž koľaje stretáva a kumuluje všetka vlaková aj autobusová doprava, ktorá prichádza na parcelu. Nachádza sa tu dvojpodlažná oceľová konštrukcia slúžiaca ako obal pre bunky terminálu a ako kostra pre vertikálny park. Jednotlivé bunky terminálu sú funkčne rozdelené na vlastnú budovu autobusového a vlakového terminálu a ďalšie tri bunky, v ktorých sú doplnkové funkcie, ktoré priamo súvisia s cestovaním. Tieto štyri bunky sú hravo rozohrané v líniovej konštrukcii a obrastené zeleňou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.