Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výzkumná kompetence v profesním standardu učitele
Vlášková, Dagmar ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá výzkumnou kompetencí jako součástí profesního standardu učitele. Práce je rozdělená na dvě části. Teoretická část se zabývá kompetencemi učitele, zvláště pak výzkumnou kompetencí jako součástí Standardu učitele, který je definován v Kariérním systému učitele. Popisuje učitelský výzkum a v souvislosti s ním je zmíněno i profesní badatelství (professional inquiry) praktikované učiteli, jeho charakteristika a využití v praxi učitelů. V oblasti učitelského výzkumu se práce zaměřuje na akční výzkum ve školství. V praktické části je popsán kombinovaný výzkum, kde jako výzkumný nástroj je zvoleno dotazníkové šetření a následně polostrukturovaný rozhovor. V závěru jsou získaná data porovnána s hlavní výzkumnou otázkou a následně vyhodnocena. KLÍČOVÁ SLOVA: výzkumná kompetence, standard učitele, učitelský výzkum, profesní badatelství, akční výzkum
Výzkumná kompetence v profesním standardu učitele
Vlášková, Dagmar ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá výzkumnou kompetencí jako součástí profesního standardu učitele. Práce je rozdělená na dvě části. Teoretická část se zabývá kompetencemi učitele, zvláště pak výzkumnou kompetencí jako součástí Standardu učitele, který je definován v Kariérním systému učitele. Popisuje učitelský výzkum a v souvislosti s ním je zmíněno i profesní badatelství (professional inquiry) praktikované učiteli, jeho charakteristika a využití v praxi učitelů. V oblasti učitelského výzkumu se práce zaměřuje na akční výzkum ve školství. V praktické části je popsán kombinovaný výzkum, kde jako výzkumný nástroj je zvoleno dotazníkové šetření a následně polostrukturovaný rozhovor. V závěru jsou získaná data porovnána s hlavní výzkumnou otázkou a následně vyhodnocena. KLÍČOVÁ SLOVA: výzkumná kompetence, standard učitele, učitelský výzkum, profesní badatelství, akční výzkum
Komparace hodnocení zaměstnanců jako personální činnosti ve školství a v ziskových organizacích
Galata Hrbková, Aneta ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Práce se zabývá srovnáním systému hodnocení pracovníků v ziskové sféře a ve školství. V teoretické části je vyzdvižena úloha a význam personální práce pro naplňování cílů a strategií organizace a definovány základní pojmy z oblasti personální práce a hodnocení zaměstnanců. Popsány jsou zvláště funkce, cíle a metody hodnocení pracovníků, prostor je věnován i případným problémům při hodnocení. Jako zástupci pro následné porovnání byly zvoleny malý podnik a základní škola. Je vyjasněn rozdíl mezi posláním ziskového (podnikatelského) a veřejného sektoru, mezi cíli organizací v obou sektorech a základní kontext fungování obou organizací. U podniku je zájem mimo jiné soustředěn na vazbu personální práce a hodnocení zaměstnanců k naplnění finančních cílů podniku. V části týkající se škol je pozornost věnována způsobům řízení a vedení školy, specifikům povolání učitele a z nich vyplývajícím znakům personální práce ve škole a užívaným metodám hodnocení pedagogů. Výzkumná část práce je zpracována formou kvalitativního výzkumu za využití metod rozhovoru a analýzy dokumentů. Jedná se o dvě případové studie hodnocení zaměstnanců v malém podniku a na základní škole. V rámci výsledků výzkumu byly popsány tendence, které do jisté míry korespondují se zjištěními popsanými v teoretické části práce. Mezi faktory,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.