Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jump cut, střih poskakující po konvencích kontinuální vazby
Kozáková, Tereza ; BROTHÁNEK, Adam (vedoucí práce) ; ČIHÁK, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce nahlíží diskontinuální střihový postup - jump cut v kontextu teoreticko-historickém, tak v rámci tří filmových analýz pak i praktickém a významovém. Teoretická část této práce slouží k uvědomění si základních principů střihové skladby a zejména pak definuje okolnosti, které stojí za úspěšnou vazbou záběrů obecně. V další části textu je věnován prostor technické stránce jump cutu a s tím souvisejícím aspektům, které jsou určující pro jeho skladebnou kvalitu. V této části je také zkoumán historický původ jump cutu na příkladech filmů, kde se objevuje vůbec prvně, popřípadě uvědoměle. Do značné míry je zde rozvedeno, nakolik a jakým způsobem k jeho popularizaci přispěla dobová filmová kritika. A konečně analýzy tří vybraných filmů, které zkoumají jak technicky “povedený” jump cut, tak i případy, kdy se tak nestalo, mají za cíl konkrétně charakterizovat význam i provedení jump cutu a jeho vliv na diváka v rámci příběhu analyzovaných děl a zda, popřípadě za jakých okolností jump cut přispěl k výslednému celku díla, či nikoliv.
Mezi životem a smrtí
Veljanoski, Antonio ; MALIMÁNEK, Karel (vedoucí práce) ; TRAJKOV, Ivo (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na filmové scény či sekvence, ve kterých hlavní postavy přestupují ze života do smrti (tj. umírají) a naopak ze smrti do života. Práce obsahuje shrnutí a rozbory těchto scén jak z hlediska střihového a psychologického, tak z hlediska formálního. V této práci jsou uvedeny pouze nejzásadnější příklady ze světové kinematografie. Ve výběru sekvencí jsou obsaženy nejrůznější případy, které se od sebe odlišují. Cílem práce je rozebrat variace různých příkladů, což usnadní čtenářům této diplomové práce pochopit, v čem a proč jsou střihová skladba a filmová dramaturgie zásadním prvkem tvorby filmového díla a jak ovlivňují chovaní postav z psychologického hlediska. Některé filmy, které se touto tématikou zaobírají, nejsou v této diplomové práci zahrnuty, protože obsahují prostředky, které jsou již použity v jiném filmu, který byl ztvárněn dřív a byl v tomto textu již rozebrán. Práce se věnuje především hraným filmům, nikoli animovaným. Součástí diplomové práce je DVD, na kterém jsou uvedeni skoro všechny rozebíráné scény.
Komparace vnitrozáběrové montáže v jednozáběrových filmech Provaz a Victoria
Hrdlička, Josef ; ČIHÁK, Martin (vedoucí práce) ; Horváthová, Jessica (oponent)
Tato práce si klade za úkol blíže popsat vnitrozáběrovou montáž a prvky, které ji tvoří. Dále, na příkladu dvou filmů, které byly natočeny pomocí jednoho záběru, porovnat dané prvky a následně závěrem na základě tohoto porovnání hledat to nejlepší možné východisko, kterým můžeme dát filmu jeho vlastní život, přesahující rám obrazu.
Dvakrát měř a jednou řež
Krutská Vrbová, Kateřina ; DAŇHEL, Jan (vedoucí práce) ; HORNÍČEK, Jiří (oponent)
,, Dvakrát měř a jednou řež." Montáž narativního super8 formátu v 80.tých letech u Ing. Kunce. Předkládaná diplomová práce se zabývá amatérskými autorskými filmy Ing.Vladimíra Kunce na formátu super 8mm s důrazem na montážní skladbu jako odrazu doby svého vzniku v letech 80tých. Fenomén nanaseného magnetického zvuku Dr.Rentzem na Kuncovy obrazové montáže, budu srovnávat se zvukovou skladbou autorských filmů Čaroděje OZ, který zvolil dobrodružnou cestu magnetofonových pásků ke svým filmům na formátu super 8mm ve stejném desetiletí.Aspekt autorské zvukové montáže je nahlížem skrze soudobé technologické a distribuční možnosti.Text rovněž prezentuje analýzu výrazových prostředků super 8mm filmů a způsob jejich používání v rámci jednotlivých autorských přístupů ? modelových autorských subjektů. Předkládaná práce zkoumá narativní filmy, které v průběhu natáčení a střihu hledají nejen svoji výpovědní hodnotu, ale také způsob vyprávění. Filmy, které hledají nejen svoje sdělení, ale i svoji formu v dobovém kontextu.
Filmová báseň všednosti
Hálová, Nicole ; Brdečková, Tereza (vedoucí práce) ; DOLENSKÝ, Martin (oponent)
"Všechna díla vycházejí ze scénáře, který umělec promítá do kultury, považované za rámec příběhu - a tento příběh zase sam dál donekonečna promítá další možné nové scénáře." Tato práce se soustředí na dobové přijetí filmu "Brief Encounter" (1945) režiséra Davida Leana, a na možnosti filmového vyprávění a přístupy k filmovému vyprávění jako takovému, které chci analyzovat porovnáním různých zpracování jednoaktové divadelní hry "Still life", která byla pro tento film předlohou. Referenčním rámcem dobového přijetí jsou reakce na uvedení filmu v poválečném Československu, kde se filmem dopodrobna zabývala tehdejší filmová kritika. Její přijetí tohoto filmu se v době, kdy se volalo po větší "filmovosti" kinematografie velice lišilo od recepce pražského obecenstva. Porovnáváním dostupných dobových zdrojů týkajících se filmu a jejich zasazením do kulturně dobového kontextu bych chtěla dojít k pochopení uvažování nejen tehdejší odborné filmové kritiky u nás, ale i divákům, jejich vztahu k této kritice a k filmu vůbec. Ráda bych použila zejména kritiky Jiřího Brdečky, který komplexně reflektoval filmy a dobové dění v období zestátnění kinematografie. Nezaměřím se přitom na příběh sám, ale na kulturní a dobovou podmíněnost jeho vyprávění, která se navíc odráží ve způsobu transformace příběhu do filmové řeči. Porovnáním divadelní předlohy a filmového scénáře se pokusím rozebrat konkrétní postupy vdramaturgii a celkové stavbě příběhu, se zaměřením na práci s vnitřním monologem, který je zásadním vyprávěcím prostředkem v Leanově ztvárnění. Dále se věnuji srovnání filmu Davida Leana a remakeu "Brief encounter" režiséra Alana Bridgese. Takováto analýza by měla přispět kpochopení toho, jak byl film vdobě uvedení přijat a měla by rozkrýt, co vlastně diváci a odborná kritika od zahraničního filmu v této době očekávala - ať už jde o formální zpracování, volbu výrazových prostředků, aktérů i samotného tématu. Hlavním cílem tehdnších filmových novinářů bylo, aby divák porozuměl filmu. Cílem mé práce je porozumět kromě toho i jim a divákům, kterým byly tyto kritiky adresované a měly je "vychovávat".
Transformace výrazových prostředků ve filmech Stevena Soderbergha při přechodu z analogové na digitální technologii
Hudeček, Ondřej ; SMUTNÝ, Vladimír (vedoucí práce) ; MAREK, Diviš (oponent)
Bakalářská práce "Transformace výrazových prostředků Stevena Soderbergha při přechodu z analogové na digitální technologii" pojednává o proměně tvůrčích postupů ve tvorbě Stevena Soderbergha se zaměřením na změny, které s sebou přinesl příchod digitální technologie. Pro celistvé porozumění problematice práce představuje nástup digitální technologie z širšího hlediska a z pohledu autorů, kteří tuto technologii vítají, ale také těch, kteří ji zavrhují. Práce se nezabývá technickou komparací obou technologií. Dále je popsána proměna tvůrčích postupů Stevena Soderbergha na pozici režiséra, kameramana i střihače svých vlastních filmů. Práce zahrnuje deskripci transformace výrazových prostředků Stevena Soderbergha během jeho kariéry rozdělené do tří období a anticipaci jeho dalšího vývoje. Metodami práce je studium zahraniční a české literatury, komparace estetických vlastností a technických možností analogové a digitální technologie, analýza filmů Stevena Soderbergha, analýza relevantních obrazových materiálů a zúčastněné pozorování.
Filmové montážne štruktúry posvätna
Mlynarič, Martin ; ČIHÁK, Martin (vedoucí práce) ; BAGDASAROV, Georgy (oponent)
Téma diplomovej práce skúma vzťah filmového jazyka a fenoménu posvätna. Práce reflektuje možnosti sprostredkovania obsahov posvätna skrz médium filmu.
Manipulácia matérie animácie
Tesáček, Roman ; Brothánek, Adam (vedoucí práce) ; Opatrný, Marek (oponent)
Diplomová práca analyzuje aktuálny ročník medzinárodnej súťaže animovaných filmov Anifilm 2015. Cieľom práce je popísať základnú podstatu, matérii animácie, jednotlivých filmov v súťaži. Identifikovať používané pravidla a umelecké prostriedky. Ťažisko práce tvorí potenciálne eliminovanie, či možné odstraňovanie filmových kazov práve manipuláciou s jednotlivými obrazmi či scénami. Práca je rozdelená do dvoch hlavných časti. Prvá zahrňuje teoretické a schematické poznatky o animovanom filme so zameraním na dramaturgiu a strihovú skladbu. Pritom pomenúva umelecké nástroje, ktoré tvoria jadro matérie animácie. Spomenuté sú aj rozdiely a dramatické prístupy u krátkych a celovečerných animovaných filmov. Druhú praktickú časť tvorí súbor rozborov a analýz krátkych a celovečerných animovaných filmov v súťaži Anifilm 2015 so zreteľom na miesta a scény filmov, ktoré prispievajú k nejasnej výpovedi, alebo inak skresľujú zobrazované téma, ale ani nevynecháva filmové diela s jasným a zreteľným vyznením.
Transgrese, lišácký moment filmu
Kozáková, Mariana ; DAŇHEL, Jan (vedoucí práce) ; BROTHÁNEK, Adam (oponent)
V této práci zkoumám vztah mezi strukturou narativního filmu s momenty trasgrese, teré do ní vnáší přítomnost ranscendentálního. Definování trasgrese a její konkrétní příklady ve filmech.
Montage of a short film
Rešovská, Barbora ; Truhlář, Filip (vedoucí práce) ; Mezuláník, Radek (oponent)
Bakalářská práce Střihová skladba audiovizuálního díla krátkého rozsahu se zabývá střihovou skladbou jakožto prostředkem filmové řeči, kterým autor díla předává divákovi informaci podporující jeho celkový dojem a pochopení filmu. Práce rozebírá aspekty, které musí autor brát v úvahu již při přípravě a natáčení záběrů tak, aby měla výsledná komunikace s divákem požadovaný efekt. Dále se práce věnuje pravidlům, které je potřeba při střihu filmu dodržovat a rozebírá konkrétní druhy střihové skladby. Praktická část obsahuje analýzu krátkého studentského filmu Objetí, která demonstruje použití charakterizovaných pravidel a metod v praxi. Práce má za úkol zhodnotit, jak film prostřednictvím střihové skladby komunikuje s divákem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.