Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
KOORDINAČNÍ SCHOPNOSTI V DLOUHODOBÉ KONCEPCI SPORTOVNÍ PŘÍPRAVY
Oburková, Renata ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Krištofič, Jaroslav (oponent)
Název práce Koordinační schopnosti v dlouhodobé koncepci sportovní přípravy Cíl práce Cílem diplomové práce bude zpracovat problematiku koordinačních schopností. V první části práce se budu věnovat obecné problematice sportovní přípravy dětí, vývojovým zákonitostem a charakteristice senzitivních období. Základním východiskem druhé, praktické, části práce je zjištění jakým způsobem se koordinační schopnosti podílejí na dlouhodobé sportovní přípravě, jaký je jejich význam v motorickém rozvoji dětí a co je jejich biologickým základem. Metody V práci je využívána kvalitativní metoda. Práce vychází z rešerše příslušných pramenů z literatury, tisku a internetu. Výsledky Z hlediska dlouhodobé koncepce sportovního tréninku se koordinační schopnosti ukazují jako základní element úspěšného zvládnutí pohybových dovedností více či méně závislých na koordinaci. Pokud nejsou jednotlivé schopnosti rozvíjeny v tzv. senzitivních obdobích je velmi těžké toto promeškání dohnat a dosáhnout tak stejné úrovně získaných dovedností. Významnou roli v rozvoji koordinačních schopností hraje dědičnost a v souvislosti s ní také stav a funkce centrální nervové soustavy. Klíčová slova sportovní příprava dětí, koordinace, rozvoj, senzitivní období
Pohybové hry ve sportovní přípravě dětí
Komoň, Tomáš ; Buzek, Mario (vedoucí práce) ; Tůma, Martin (oponent)
Název: Pohybové hry ve sportovní přípravě dětí Cíle: Vytvoření systematizovaného inventáře pohybových her. Pohybové hry kategorizovat vzhledem k tomu jakou herní činnost jednotlivce ve fotbale mohou rozvíjet. U každé pohybové hry zjistit oblíbenost jednoduchým anketním šetřením. Metody: Literární rešerše a následná analýza získaných dat. Také kvantitativní výzkum v podobě jednoduchého anketního šetření. Výsledky: Systematizovaný inventář 39 pohybových her s metodickými popisy. Zpětná vazba ke každé uvedené pohybové hře ve formě výsledků anketního šetření. Klíčová slova: pohybová hra, fotbal, sportovní příprava dětí, předškolní věk
The relationship between multilateral development and specific sport skill acquisition in middle childhood
Mejsnarová, Linda ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Sedláček, Jaromír (oponent) ; Eisenmann, Joey C. (oponent)
V dlouhodobé koncepci sportovního tréninku je v prvních etapách, tedy ve sportovní přípravě dětí, doporučována takzvaná všestranná sportovní příprava. Tato všestranná sportovní příprava je spojována s mnoha benefity, jako je prevence zranění, snížení rizika syndromu vyhoření či předčasné stagnace sportovní výkonnosti a v důsledku toho předčasné ukončení sportovní kariéry. Jedním z pozitiv všestranné sportovní přípravy je také takzvaný transfer motorických dovedností. Předpokládá se, že děti s vyšší úrovní všestrannosti si budou osvojovat specifické sportovní dovednosti snadněji než děti s nižší úrovní všestrannosti. Nejsou nicméně dostupné longitudinální studie, které by tento pozitivní vztah mezi všestrannou sportovní přípravou a osvojením specifických sportovních dovedností u dětí potvrzovaly. Cílem této práce je zjistit, jaký je vztah mezi všestranností a osvojením specifických sportovních dovedností u dětí v mladším školním věku, a to v atletice a v ledním hokeji. V práci se jedná o neexperimentální longitudinální výzkum založený na korelační analýze. Indikátory všestrannosti jsme vybrali na základě studie autorů Periče a Ružbarského (2019). Pro výběr probandů jsme použili záměrný výběr na základě dostupnosti. V první fázi výzkumu jsme zjišťovali úroveň všestrannosti u šesti- až sedmiletých...
Využití pohybových her v tréninku dětí v atletických přípravkách
Klapetková, Kristýna ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Vindušková, Jitka (oponent)
Název: Využití pohybových her v tréninku dětí v atletických přípravkách Cíl: í t t dip v prác y vytv ř í i v tář p hy v ch h r pr tr i k dětí v at tick ch přípravkách a a ák adě d ta ík v h tř í pak i tit í t a t pravid a ž ti ařa í jednotlivých her do tréninku. Metody: Na ák adě literární r r a stanovených kritérií bylo vybráno 15 pohybových her, které byly ěh tř í ařa vá y do tréninku dětí v atletické přípravce vybraného atletického oddílu v Praze. Výzkumný soubor tv ři celkem 20 dětí ve věku 6-8 let,ve kterém bylo 11 dívek a 9 ch apců. S učá tí výzkumného souboru byli také 2 tr ři. Oblíbenost a jasnost pravidel byla u dětí i ť vá a formou dotazníkového tř í pr tř d ě po d k č í dané hry. Výsledky byly př v d y do tabulek, a poté d k jejich porovnání. Na ák adě dotazníkového tř í tr rů byly vybrané hry d p ě y o určitá pravidla, modifikace a postupy realizace. Výsledky: V této práci byl na ák adě studia literatury a expertního d p ruč í dvou trenéru vytv ř i v tář 15 pohybových her, které jsou d p ě y o k tář či modifikace a je ž je využít v tréninku dětí v atletických přípravkách. Pohybové hry byly r č ě y do 3 kategorií podle vybraných pohybových dovedností ( ěh skok, hod), ž byly při hraní daných pohybových her osvojovány. Výsledky ukázaly, ž pohybové hry jsou v tréninku dět i velmi oblíbené a...
Dlouhodobá koncepce tenisového tréninku
Rychnavský, Marek ; Kočíb, Tomáš (vedoucí práce) ; Carboch, Jan (oponent)
Název práce: Dlouhodobá koncepce tenisového tréninku Cíl práce: Tato bakalářská práce si klade za cíl analyzovat, evaluovat a popsat význam dlouhodobé koncepce v tenisovém tréninku a v přípravě mladých tenistů pro jejich pozdější výkon i sportovní kariéru. Použité metody: Jedná se o bakalářskou práci teoretického charakteru, která byla zpracována formou rešerše domácí i zahraniční literatury. Byla v ní tudíž uplatněna metoda obsahové analýzy dokumentů spolu s obecnými metodami výzkumu, analýzou - syntézou a induktivním - deduktivním postupem. Výsledky: Výsledkem této práce je analýza, evaluace a deskripce podstaty dlouhodobé koncepce v tenisovém tréninku. Výhody tréninku odpovídajícímu vývoji při přípravě mladých tenistů oproti rané specializaci. Klíčová slova: Dlouhodobá koncepce, raná specializace, sportovní příprava dětí, předčasné vyčerpání adaptační kapacity, zdravotní aspekty, význam sportovních soutěží
Postoje dětí k fotbalu a pohybovým aktivitám ve věku 8-11 let u vybraných klubů
Lanhaus, Jan ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Růžička, Lukáš (oponent)
diplomové práce Název závěrečné práce Postoje dětí k fotbalu a pohybovým aktivitám ve věku 8-11 let u vybraných klubů Zpracoval: Bc. Jan Lanhaus Vedoucí diplomové práce: PhDr. Aleš Kaplan, MBA, Ph.D. Cíl práce Cílem této diplomové práce bylo zjistit postoje dětí k fotbalu a pohybové aktivitě ve věku 8-11 let pomocí anonymního dotazníkového šetření ve dvou záměrně vybraných klubech, včetně porovnání míry shody v jednotlivých postojích. Ke splnění tohoto cíle bylo použito dvou dotazníků, standardizovaného postojového dotazníku PACEScz a nestandardizovaného dotazníku vytvořeného pro potřeby této práce, který zjišťuje bližší informace o respondentech a jejich vztahu a postojích k fotbalu a fotbalovému tréninku. Metodika práce Ke splnění cíle práce jsem využil poznatky z prostudované literatury zabývající se problematikou postojů dětí k pohybové aktivitě a fotbalu a dotazníkového šetření u dětí ve věku 8 - 11 let ve dvou záměrně vybraných fotbalových klubech. Za pomoci relevantních zdrojů jsem vybral a mírně doplnil standardizovaný postojový dotazník PACEScz a taktéž jsem pro potřeby této práce sestavil anonymní nestandardizovaný dotazník. Distribuce obou dotazníků probíhala osobně po absolvování tréninkové jednotky každého týmu zvlášť. Vzhledem k objektivnosti dotazníku PACEScz jsem rovněž musel před...
Monitorování obsahu sportovní přípravy a podmínek k ní u fotbalových týmů kategorie U7
Lanhaus, Jan ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Růžička, Lukáš (oponent)
bakalářské práce Název závěrečné práce Monitorování obsahu sportovní přípravy a podmínek k ní u fotbalových týmů kategorie U7 Zpracoval: Jan Lanhaus Vedoucí bakalářské práce: PhDr. Aleš Kaplan, Ph.D. Cíl práce Cílem této bakalářské práce bylo monitorovat obsah sportovní přípravy u vybraných žákovských týmů pomocí anonymního dotazníkového šetření u fotbalových trenérů věkové kategorie U7. V šesti záměrně vybraných klubech bylo zjišťováno a porovnáno trenérské, materiální, technické, časové a prostorové zajištění sportovní přípravy včetně tréninkového procesu u kategorie U7. Metodika práce Ke splnění cíle práce jsem využil poznatky z prostudované literatury zabývající se problematikou sportovní přípravy dětí a dotazníkového šetření u fotbalových trenérů věkové kategorie U7 z šesti záměrně vybraných klubů. Za pomoci teoretických východisek z relevantních literárních zdrojů jsem pro potřeby této práce sestavil nestandardizovaný anonymní dotazník, jehož distribuce probíhala osobně během turnajů kategorie U7. Při vyhodnocování jsem se zaměřil na obecnou část a výzkumnou část, kterou jsem měl rozdělenou na těchto 5 oblastí: oblast trenérského zajištění, oblast týkající se tréninkové jednotky, náplň a stavba tréninkové jednotky, oblast materiálního zajištění, oblast týkající se stavu kádru a jeho zápasové...
Pohybové hry ve sportovní přípravě dětí
Komoň, Tomáš ; Buzek, Mario (vedoucí práce) ; Tůma, Martin (oponent)
Název: Pohybové hry ve sportovní přípravě dětí Cíle: Vytvoření systematizovaného inventáře pohybových her. Pohybové hry kategorizovat vzhledem k tomu jakou herní činnost jednotlivce ve fotbale mohou rozvíjet. U každé pohybové hry zjistit oblíbenost jednoduchým anketním šetřením. Metody: Literární rešerše a následná analýza získaných dat. Také kvantitativní výzkum v podobě jednoduchého anketního šetření. Výsledky: Systematizovaný inventář 39 pohybových her s metodickými popisy. Zpětná vazba ke každé uvedené pohybové hře ve formě výsledků anketního šetření. Klíčová slova: pohybová hra, fotbal, sportovní příprava dětí, předškolní věk
Návrh metodické řady v herní dovednosti - obcházení soupeře v přípravkových kategoriích U6-U11
Vytlačil, Aleš ; Frýbort, Pavel (vedoucí práce) ; Kokštejn, Jakub (oponent)
Název práce: Návrh metodické řady v herní dovednosti - obcházení soupeře v přípravkových kategoriích U6-U11 Cíle práce: Cílem práce je navrhnutí metodické řady herních dovedností obcházení soupeře v přípravkových kategoriích U6-U11. Dílčím cílem je vytvoření videozáznamu s jednotlivými způsoby obcházení soupeře v přípravkových kategoriích U6-U11. Metody: Při tvorbě návrhu metodické řady způsobů obcházení soupeře u fotbalistů v přípravkovém věku byla použita metoda literární rešerše na základě induktivní analýzy dat a účelového sběrem dat. Výsledky: Výsledkem práce je návrh jednotné metodické řady způsobů obcházení soupeře pro potřeby fotbalového klubu a vytvoření videozáznamu s jednotlivými způsoby obcházení soupeře v rámci jednotlivých kategorií. Klíčová slova: herní dovednosti, fotbal, sportovní příprava dětí

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.