| |
|
Analýza strategie Red Bullu a její asociace s extrémními sporty
Janek, Alicja ; Cook, Gina (vedoucí práce) ; Lisa, Aleš (oponent)
Sportovní marketing je rozdělen do tří katerorií: marketing sportovního odvětví, marketingové produkty a služby zaměřené na sport a propagace sportu pro věřejnost. Tato diplomová práce je převážně zaměřena na marketing sportovních odvětví a zárověň představuje analýzu unikátní a inovativní společnosti. V dynamicky se rozvíjejícím odvětví energetických nápojů zaujímá Red Bull GmbH vedoucí pozici na trhu. Tato práce popisuje postup vytváření marketingové strategie pro Red Bull a identifikuje zahrnuté principy, procesy a používané nástroje a techniky. Hlavním cílem této práce je vysvětlit jak marketigová kampaň ovlivňuje efektivitu vytváření asociací mezi extrémními sporty a značkou Red Bull.
|
|
Marketingové zastupování profesionálního sportovce
Jíchová, Klára ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Trávníček, David (oponent)
Tato práce je zaměřena na praktický příklad chodu marketingové agentury SPORT INVEST Marketing, a.s. a představení poskytovaných služeb na vybraném sportovci -- rychlobruslařce Martině Sáblíkové. Na základě použitých metod -- dotazníkového šetření a interview - jsem zhodnotila odpovědi a získaná data, z kterých vychází SWOT analýza. Marketingové agentuře jsem doporučila možné návrhy na zlepšení a zefektivnění jejich postupů od výběru sportovce po hledání vhodných obchodních partnerů. Práce ukázala, že samotný výběr sportovce je důležitý, pro agenturu i potenciální sponzory. Úspěch sportovce nezaručuje jeho další marketingové využití. Také propagace sponzorů sportovce by se měla stát něčím výjimečným a zajistit tak hlavním sponzorům exkluzivní podmínky.
|
|
Pojišťovny a financování marketingových aktivit v oblasti sportu v ČR
Rapantová, Nela ; Radová, Jarmila (vedoucí práce) ; Bártová, Hana (oponent)
Cílem diplomové práce je zmapování marketingových aktivit pojišťoven v oblasti sportu a jejich úspěšnosti. Dále zjištění povědomí veřejnosti o těchto aktivitách a jejich finanční analýza. První část práce se věnuje teorii sportovního marketingu, druhá se postupně zabývá marketingovými aktivitami ve sportu tří českých pojišťoven, a to České pojišťovny, ČSOB Pojišťovny a Kooperativy. Rozebírá důvody podpory sportu, její využití, úspěšnost a budoucnost. Třetí částí je vyhodnocení průzkumu o povědomí veřejnosti o sportovním marketingu českých pojišťoven. Poslední, čtvrtá, část pak obsahuje finanční analýzu.
|
|
Ekonomika sportovní organizace Český svaz silového trojboje
Houžvička, Ondřej ; Kotáb, Jiří (vedoucí práce) ; Lemoch, Petr (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce je analýza současného financování Českého svazu silového trojboje porovnáním státních dotací s Českým svazem vzpírání a nalezení dalších možností financování Českého svazu silového trojboje a propagace tohoto sportu samotného. V současnosti je Český svaz silového trojboje financován především státními dotacemi a to se jeví jako nedostatečné. Bakalářská práce popisuje některé nástroje sportovního marketingu, jež by bylo vhodné použít pro podporu financování a nárůstu počtu závodníků provozujících silový trojboj.
|
|
Marketingová strategie fotbalového klubu AC Sparta Praha
Lacinová, Jana ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Mikeš, Jiří (oponent)
Cílem bakalářské práce je popis a následná analýza stávající marketingové strategie fotbalového klubu AC Sparta Praha. Práce je zaměřena na marketingovou komunikaci a projekty tohoto klubu. Praktická část obsahuje výsledky marketingového výzkumu, jehož cílem bylo zjištění povědomí fotbalových příznivců o tomto českém klubu a jeho marketingových aktivitách. V závěru jsou navrženy případné změny a zlepšení pro budoucí vývoj klubu.
|
|
Marketing communication of golf in CR and SR
Tomčová, Zuzana ; Mikeš, Jiří (vedoucí práce) ; Polišenský, Tomáš (oponent)
Cílem této práce je analýza jednotlivých marketingových komunikací používaných v golfu v České a Slovenské republice, taktéž analýza marketingových činností dvou vybraných golfových hřišť, prostřednictvím kterých jsi udržují svoje postavení mezi konkurencí. V teoretické části jsou zpracovány základní pojmy marketingu, sportovního marketingu, marketingové komunikace a její jednotlivé formy v rámci sportu v České a Slovenské republice. Tématem praktické části je rozbor aktivit a následující doporučení do budoucna ve dvou analyzovaných golfových hřištích.
|
|
Marketingová komunikace v atletice
Procházka, Michal ; Novotný, Jiří (vedoucí práce) ; Farská, Karolína (oponent)
Sport se stal v poslední době ekonomickou činností a významný podíl v jeho odklonu od čistě neziskového charakteru ke komerčnějšímu pojetí sehrává marketing, zejména pak jeho součást, marketingová komunikace (propagace). Diplomová práce zkoumá rozvinutost komunikace jednoho ze sportů, atletiky, v České republice. Z hlediska užšího pojetí marketingu ve sportu se zaměřuje na tyto subjekty: Český atletický svaz, mítinky v ČR a české atlety. Analyzuje stav komunikace, navrhuje řešení pro vylepšení postavení atletiky v Česku prostřednictvím propagace. Práce je jedním z prvních pramenů o marketingové komunikaci v daném sportovním odvětví.
|
|
Metodika marketingu a propagace konkrétního sportovního odvětví
Luňáčková, Lenka ; Král, Pavel (vedoucí práce) ; Přibyl, Vladimír (oponent)
Práce uvádí obecné marketingové a propagační nástroje v klasických organizacích a ve sportu, dále financování rychlostní kanoistiky a vybraných sportovních svazů. Práce provádí analýzy popularity sportu jako celku a následně sportovního odvětví rychlostní kanoistika. Dále práce provádí srovnání klasického marketingu s marketingem sportovním. V práci jsou popsána navržená marketingová doporučení pro jednotlivé kluby sportovního odvětví rychlostní kanoistika.
|
|
Možnosti marketingové orientace Prague International Marathon, spol. s r.o.
Hanyšová, Jana ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Plešr, Michal (oponent)
První kapitoly práce (teoretické) vysvětlují pojmy jako sportovní marketing, event marketing a partnerství ve sportu. Dále analyzují postoj lidí ke sportu a jejich životní styl. Diplomová práce samotná následně hodnotí dosavadní marketingové počínání společnosti Prague International Marathon, spol. s r.o. (PIM) a veškerou marketingovou orientaci zaměřenou na zákazníky ? běžce, diváky a partnery. Poukazuje, jaké nástroje společnost používá směrem k široké veřejnosti na území hlavního města, na celém území České republiky a za hranicemi státu. Dále charakterizuje komunikaci se stávajícími partnery, co jim partnerství s PIM přináší a jaké jsou jeho výhody, popř. úskalí, jaké jsou přednosti, popř. nedostatky v oblasti této komunikace. V neposlední řadě zkoumá kompletní povědomí o sportovních a kulturních akcích společnosti PIM a efektivnost použitých komunikačních nástrojů v porovnání s mediální odezvou na akce organizované PIM. Závěrem jsou uvedena marketingová doporučení diplomantky.
|