Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kritická místa v pravopise na 2. stupni ZŠ
Choutková, Simona ; Hájková, Eva (vedoucí práce) ; Doležalová, Eliška (oponent)
Diplomová práce se zabývá kritickými místy v pravopise na 2. stupni ZŠ. Cílem práce je získat přehled o pravopisných dovednostech žáků jedné konkrétní základní školy a na základě srovnání mezi jednotlivými ročníky zjistit, jaké pravopisné oblasti žákům činí největší potíže. Pro zjišťování pravopisných dovedností žáků je využit diktát, doplňovací cvičení a tvůrčí psaní. Různé formy byly zvoleny proto, že předpokládáme, že žáci nechybují ve všech typech pravopisných cvičení stejně. V teoretické části je pravopis popsán jak z hlediska lingvistického, tak z hlediska didaktického. V praktické části je nejprve uvedena metodologie výzkumu a jsou stanoveny předpoklady, které jsou zhodnoceny v závěru práce. Po popisu metodologie následují samotné výsledky výzkumu, které jsou pro přehlednost rozděleny podle jednotlivých ročníků a podle druhů pravopisných jevů. Zvlášť jsou komentovány výsledky tvůrčího psaní. V rámci výzkumu bylo také zjišťováno, jak se k výuce pravopisu staví učitelé českého jazyka, jak osvojování pravopisu probíhá a zda žáci považují pravopisné dovednosti za důležité. Náš hlavní předpoklad, že žáci 9. ročníku budou vykazovat výrazně lepší pravopisné dovednosti než žáci 6. ročníku, se ve většině pravopisných oblastí naplnil, nicméně určité pravopisné jevy zůstávají problematické po celý 2....
Effectiveness of teaching synthetic phonics to EFL students
Urbanová, Lucie ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Uličná, Klára (oponent)
Efektivita výuky syntetické metody čtení a psaní v anglickém jazyce u EFL studentů Abstrakt Diplomová práce se zabývá efektivitou systematické explicitní výuky syntetické metody čtení a psaní v anglickém jazyce u EFL studentů. Teoretická část zkoumá shodnosti a rozdíly mezi analytickou a syntetickou metodou výuky a tyto dva přístupy porovnává. Práce projednává, zda je přístup syntetické metody přínosný nejen pro rodilé mluvčí anglického jazyka, ale také pro EFL žáky. Práce dále představuje změny a vývoj ve výuce této metody v kontextu historie. Praktická část, která následuje, popisuje přípravu testu a prezentuje provádění výzkumu. Zkoumá také data, která byla získána testováním čtyř skupin dětí pražských základních škol, které mají se syntetickou metodou výuky rozdílné zkušenosti. V neposlední řadě empirická část práce prezentuje výsledky testování čtení u 60 dětí a analyzuje jejich výkony s tím, zda explicitní syntetická metoda výuky čtení a psaní pomáhá vyslovovat slova také EFL studentům nebo ne. Klíčová slova: syntetická metoda výuky čtení a psaní, analytická metoda výuky čtení a psaní, fonémy, grafémy, výslovnost a artikulace, hláskování, čtení, psaní
Effectiveness of teaching synthetic phonics to EFL students
Urbanová, Lucie ; Uličná, Klára (vedoucí práce) ; Müller Dočkalová, Barbora (oponent)
Efektivita výuky syntetické metody čtení a psaní v anglickém jazyce u EFL studentů Abstrakt Diplomová práce se zabývá efektivitou systematické explicitní výuky syntetické metody čtení a psaní v anglickém jazyce u EFL studentů. Teoretická část zkoumá metodologii cizích jazyků - osvojování si čtenářských dovedností dětí, zvláště pak výslovnost angličtiny. Práce se zaměřuje na to, jak systematická explicitní metoda výuky Phonics pomáhá při učení se čtení a správného vyslovování. Dále zkoumá shodnosti a rozdíly mezi analytickou a syntetickou metodou výuky a tyto dva přístupy porovnává. Práce projednává, zda je přístup syntetické metody přínosný nejen pro rodilé mluvčí anglického jazyka, ale také pro EFL žáky. Praktická část se zaměřuje na testování dvou skupin dětí, které mají se syntetickou metodou výuky rozdílné zkušenosti. Data byla sebrána v regionech Praha a Hradec Králové. Testováno bylo 62 studentů, z nichž 33 tvořilo kontrolní skupinu žáků, zbylých 29 pak bylo vyučováno metodou Phonics. Test, který prověřoval čtení existujících slov, výslovnost smyšlených výrazů a slova, která pravidlům Phonics nepodléhají, byl specielně vytvořen pro testování EFL studentů a tvořily jej dvě různé aktivity. Cílem výzkumu bylo zjistit, zda explicitní výuka Phonics pomáhá při čtení a výslovnosti nejen rodilým mluvčím...
Analýza slohových prací žáků základních škol
Vodová, Veronika ; Doležalová, Eliška (vedoucí práce) ; Janovec, Ladislav (oponent)
Práce se zabývá analýzou písemných projevů žáků 7. ročníku základní školy. Konkrétně analyzuje slohové práce, které reflektují dovednosti a znalosti, ale i neznalosti žáků napříč všemi rovinami českého jazyka, a tedy slouží jako hodnotný materiál ke zkoumání nedostatků, popř. předností v psaném projevu. Jde o velmi aktuální téma vzhledem k tomu, zda žáci zvládají své učivo a jak ho aplikují na psaný text. V sedmém ročníku je podstatné, zda je přelomový v rozvoji znalostí či nikoli, poněvadž z něj mohou žáci přestoupit na víceletá gymnázia, a tudíž je důležité, aby zvládali předepsané učivo. V teoretické části popíšeme metodologii zkoumání práce a také se zmíníme o ostatních pracích zabývajících se tímto tématem. Dále se budeme zabývat pojetím jazyka a slohu obecně a následně vzájemným vztahem těchto dvou složek. Je zde zmíněn popis specifik slohových prací, kritéria jejich hodnocení a popis jednotlivých slohových útvarů. Obsahuje i požadavky na žáky dle školního vzdělávacího plánu, na jehož pojetí a cílech je založena praktická část. Závěrem je rozebírán psychický vývoj a stav žáka v období, ve kterém je zde posuzován. Většina teoretických poznatků je dokazována v praktické části. Praktická část obsahuje jednotlivé rozbory slohových prací žáků 7. tříd z hlediska kompozice, pravopisu, stylizace vět, lexika a...
Ability of Czech Speakers of English to Pronounce Words with Silent Letters
Pospíšilová, Markéta ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Farrell, Mark Robert (oponent)
Cílem této bakalářské práce je nastínit historický vývoj anglických němých písmen a poukázat na jejich roli v současné angličtině. Teoretická část se zaměří na definici němých písmen a odhalí příčiny jejich vzniku. Práce se dále věnuje jednotlivým němým písmenům a popisuje, v kterých pozicích se nejčastěji vyskytují. V praktické části se pak hodnotí schopnost českých studentů vyslovovat slova obsahující němá písmena. Výzkum se zaměří především na porovnání nahrávek žáků kvinty a oktávy osmiletého gymnázia.
Podpis dětí v předškolním věku
Medová, Julie ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na zkoumání podpisu dětí předškolního věku, skládá se z teoretické a empirické části. V teoretické části je rozebrán předškolní věk a jeho charakteristika z pohledu emočního, grafomotorického a smyslového vývoje včetně procesu socializace. Dále se zabývá různými výzkumy realizovanými na téma vývoje podpisu u dětí a upřednostňování jednotlivých písmen ze jména. Základem této práce je empirická část, jejímž cílem je zjišťování dovednosti dětí při psaní jména, jeho zvláštní postavení v dovednostech psaní a čtení u dětí, znalost písmen a výjimečnost písmen obsažených ve vlastním jméně na počátku školní docházky, kdy ještě děti většinou neumějí číst a psát. Výzkum je založen na metodách dotazování pomocí pracovního listu s úkoly, polostrukturovaného rozhovoru s vybranými dětmi a následné analýzy podpisů. V rozhovorech jsem zjišťovala odpovědi na čtyři kategorie otázek. První kategorie otázek se týkala přímo vlastního podpisu - zda dítě zvládá opět svůj podpis přečíst a dekódovat jednotlivá písmena. Ve druhé kategorii jsem se soustředila na vývoj podpisu - kdo dítě učil podepisovat a jakým způsobem. Ve třetí kategorii jsem se dotazovala na jména matky a otce, jestli je dítě umí napsat. Poslední kategorie byla orientována na důvody preference písmen, které si děti vybraly....
Problematika vyjmenovaných slov ve výuce českého jazyka
Tesařová, Petra ; Hájková, Eva (vedoucí práce) ; Doležalová, Eliška (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku vyučování vyjmenovaných slov v hodinách českého jazyka. Hlavním cílem práce bylo najít co nejefektivnější metodu výuky vyjmenovaných slov ve 3. ročníku základní školy. Teoretická část popisuje postavení vyjmenovaných slov v českém jazyce a zkoumá úskalí při jejich vyučování. Součástí teoretické části je také analýza učebnic českého jazyka pro třetí ročník základní školy. V závěru teoretické části vyhledávám jiné vyučovací metody vyjmenovaných slov, které by se daly ve výuce použít. V praktické části vytvářím materiály pro výuku vyjmenovaných slov zvolenou výukovou metodou (metoda slovotvorných hnízd) a následně tuto metodu ověřuji v praxi. Pro výzkumné šetření jsem zvolila kvalitativní metodu, a to akční učitelský výzkum. Se skupinou 6 žáků jsem se věnovala výuce vyjmenovaných slov metodou slovotvorných hnízd a následně porovnala svou výzkumnou skupinu se zbytkem třídy, který se učil tradiční metodou. Na závěr jsem obě skupiny otestovala. Ze závěrečného testu vyplynulo, že metoda slovotvorných hnízd je účinnější než metoda tradiční. Klíčová slova Vyjmenovaná slova, výukové metody, pravopis, třetí ročník základní školy, analýza učebnic, metoda slovotvorných hnízd

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.