Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 272 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tlumení vibrací spalovacích motorů
Kožuch, Jonáš ; Böhm, Michael (oponent) ; Fridrichová, Kateřina (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou tlumení vibrací spalovacích motorů. Uvádí přehled příčin vzniku vibrací a popisuje je. Nejnebezpečnějším jevem jsou pro klikový hřídel torzní kmity, a proto je důležité tento jev co nejlépe eliminovat. Je uveden přehled současných řešení tlumení torzních vibrací. Tlumiče torzních kmitů jsou rozděleny do jednotlivých skupin. Rozdělení spočívá převážně v typu konstrukce a ve způsobu, jakým tlumiče vibrace eliminují. Závěrečná část se zaměřuje na provedení simulace dynamiky klikového mechanismu v programu GT-Suite. V simulacích jsou měněny parametry pryžového torzního tlumiče, konkrétně moment setrvačnosti a nastavení Maxwellova modelu. Poté je zkoumán jejich vliv na torzní vibrace. Výstupem jsou ideální parametry tlumiče pro daný model motoru.
Matematický model motoru 1.5TSI
Michalička, Matúš ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Táto bakalárska práca sa zaoberá vytvorením matematického modelu spaľovacieho motora v programe Matlab resp. Simulink s použitím vstavaných knižníc. Súčasťou práce je tiež podrobná analýza dvoch už vytvorených modelov, ktoré sa nachádzajú v príkladoch používaného programu. V analýze sú zhrnuté rôzne prístupy k tvorbe matematických modelov, ich možnosti a spôsob výpočtu. Práca sa ďalej zaoberá zostavením matematického modelu spaľovacieho motora. Na vytvorený model nadväzuje meranie na zadanom spaľovacom motore 1,5 TSI. Výsledky simulácie zostaveného modelu sú nakoniec priamo porovnané s výsledkami merania.
Výpočtová predikce provozních parametrů kogeneračních jednotek
Kašpar, Jakub ; Daxner, Ján (oponent) ; Jegla, Zdeněk (vedoucí práce)
Zaměřením této práce jsou plynové kogenerační jednotky se spalovacím motorem. Cílem je představit a analyzovat predikční model s následnou úpravou a experimentální validací. Tomu předchází náležitý teoretický úvod do problematiky kogeneračních jednotek (KJ). Nejprve je nastíněna role KJ v transformaci současné energetiky, na kterou jsou kladeny stále větší nároky. Dále jsou stručně představeny typy KJ včetně jejich předností. Následuje detailní popis jejich konstrukce společně s faktory ovlivňujícími provozní parametry. Pro pochopení dané problematiky je kladen důraz na popis analytických vztahů z oboru termomechaniky a fyzikální chemie. Současně je také při modelování KJ využito znalostí získaných během studia a vlastních pracovních zkušeností z oblasti výroby kogeneračních jednotek. Výsledný predikční model vykazuje odchylky až 12 % vůči nominálním parametrům. Při validaci experimentálními daty vykazuje odchylku až 31,1 %. Obecně model není vhodný pro přesnou predikci provozních parametrů. Zároveň byl však úspěšně validován v rámci určení trendu závislostí provozních parametrů na koncentraci vodíku v palivu.
Přímé spalování vodíku
Veger, Lukáš ; Poulíček, Matěj (oponent) ; Böhm, Michael (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá srovnáním vodíku jako paliva pro spalovací motor vůči konvenčním palivům použitým ve vozidlech. Srovnávanými veličinami jsou hustota, energie potřebná k zážehu, stechiometrický poměr, výhřevnost, oktanové číslo a rychlost šíření plamene. Druhá část se věnuje analýze implementace vodíku jako paliva pro spalovací motor, vznětový i zážehový. Byly zde popsány i důležité prvky prevence proti úniku vodíku či zamezení jeho koncentrace mimo spalovací prostor. Proběhlo srovnání Well-to-wheels výroby vodíku pomocí metody SMR a metody solární elektrolýzy, kde byla srovnávána spotřeba energie a produkce škodlivých emisí. Dále byly srovnány parametry jednotlivých systémů pohonů, mezi které se řadil konvenční benzínový zážehový motor, elektrický pohon, hybridní pohon, motor spalující biopaliva, vodíkový spalovací motor a vodíkový palivový článek. Sledovanými parametry byly produkce emisí oxidu uhličitého a siřičitého, energetická účinnost a dojezd. Na závěr byl v simulaci porovnán vodíkový zážehový motor s benzínovým zážehovým motorem. Použit byl program Gt-suite. Sledovanými parametry byly výkonové parametry, produkce emisí oxidů dusíku, měrná spotřeba paliva a závislost průběhu tlaku ve spalovacím prostoru na natočení klikového hřídele.
Studie ekologického dopadu výroby, provozu a likvidace různých typů automobilů
Kutnar, Václav ; Jandová, Kristýna (oponent) ; Jaššo, Kamil (vedoucí práce)
V zájmu snížení emisí skleníkových plynů se státy zaměřily (mimo jiné) na automobilovou dopravu. Existují však různé druhy pohonu automobilů a každý z nich produkuje v různých částech svého životního cyklu jiné množství emisí, které se navíc v jednotlivých státech liší. Znalost přesných a srovnatelných hodnot je nezbytná pro rozhodování o tom, jak tyto emise co nejefektivněji a nejekonomičtěji snížit. Existující studie se často zaměřují pouze na jednu část životního cyklu a/nebo nejsou lokalizovány na konkrétní stát. Tato studie analyzuje celý životní cyklus vozidla a jeho paliva nebo energie pro vozidlo vyrobené, provozované a recyklované v České republice. Vychází z existujících studií doplněných o údaje státních orgánů, výrobců vozidel a vlastní výpočty. Bylo zjištěno, že v České republice má v porovnání s vozidlem se spalovacím benzínovým motorem (ICEVg) elektromobil (BEV) o 33 % nižší celkové emise skleníkových plynů a vozidlo s vodíkovými palivovými články (FCEV) o 19 % nižší. Vozidlo se spalovacím motorem má však nižší emise již při výrobě, a proto jsou jeho kumulativní emise nižší než u elektromobilu do 70 000 ujetých km a u vozidla s vodíkovými palivovými články do 111 000 km.
Výukový model turbodmychadla silničních vozidel
LIŠKA, Radek
Tato diplomová práce se zabývá vytvořením 3D modelu turbodmychadla, vhodného pro použití při výuce. Model bude navrhnut s důrazem na detail a ukázku samotné funkce v programu Solidworks, kde byly vytvořeny jednotlivé díly a následná sestava. Práce zahrnuje rešerši v oblasti plnění vzduchu spalovacích motorů, porovnání rozdílů mezi atmosférickým plněním a přeplňováním. Celkově přispěje tato práce k hlubšímu porozumění turbodmychadel a ukázce možností použití v moderních spalovacích motorech.
Provoz elektricky poháněných vozidel, hybridních vozidel a vozidel se spalovacím motorem
Herzog, Radim ; Píštěk, Václav (oponent) ; Kučera, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá porovnáním různých koncepcí pohonu a jejich spotřebou, účinností a množstvím vyprodukovaných emisí při provozu. Ačkoliv elektromobily neprodukují žádné lokální emise, je potřeba si uvědomit, že při výrobě elektrické energie v elektrárnách emise vznikají. V hlavní části práce je vypracováno seznámení s principem funkce jednotlivých pohonů. Dále je popsán vznik emisí výfukových plynů u spalovacích motorů a vypsány jejich limity. Následně je spočítáno množství emisí vyprodukované elektrárnou pro provoz konkrétního příkladu elektromobilu a hybridního vozidla. Na závěr je znázorněno porovnání produkce emisí od reprezentativních příkladů každého pohonu.
Predikce emisí zážehového motoru
Jirout, Petr ; Böhm, Michael (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi predikce emisí zážehových motorů. Cílem bylo na základě parametrů z řídící jednotky navrhnout prediktivní algoritmus emisí nespálených uhlovodíků a oxidu uhelnatého. Návrh se opírá o praktické experimenty se zážehovým motorem. V závěru jsou shrnuty nedostatky navrženého algoritmu a nastíněno možné využití pro nově nastupující emisní normu EU7.
Kogenerační jednotka mikro výkonu v RD
Pusztai, Radek ; Skalka, Miroslav (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
Bakalářská práce na téma ” Kogenerační jednotka mikro výkonu v rodinném domě “ se zabývá analýzou využitelnosti a ekonomické efektivnosti instalace KJ v RD. Výsledky a použité materiály se opírají o dlouholeté poznatky předních českých i světových firem a institucí. Práce je strukturována do dvou částí.
Přeplňování spalovacích motorů
Vojtěšek, Aleš ; Vopařil, Jan (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá nastíněním historie přeplňování a rozebráním několika hlavních způsobů. Jde zejména o využívání mechanického přeplňování a turbodmychadel, zmínění jejich kladných a záporných stran. Dále uvedení několika provedení v kombinovaném přeplňování a předpokládaný vývoj v budoucnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 272 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.