Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Současné trendy elektrických pohonných jednotek osobních vozidel
Drapela, Lukáš ; Fridrichová, Kateřina (oponent) ; Böhm, Michael (vedoucí práce)
Bakalářská práce má za cíl uvedení přehledu současných koncepcí elektrických pohonů osobních automobilů spolu s uvedením konkrétních příkladů a jejich kritickým zhodnocením. První část práce se zabývá popisem fungování jednotlivých druhů elektromotorů. Práce pokračuje popisem koncepcí nejprve hybridních vozidel, a následně vozidel poháněných čistě elektricky. Poslední část práce se věnuje současným trendům ve zvyšování účinnosti a dojezdu elektromobilů. Tato část je doplněna stanovením energetické náročnosti modelu elektrického vozidla pro zvolené srovnávací parametry pomocí simulačního programu GT-Suite.
Comparison of life-cycle emission produced by cars
Plott, Patrik ; Ušiak, Michal (oponent) ; Fridrichová, Kateřina (vedoucí práce)
This bachelor´s thesis of research nature deals with comparison of emissions of individual types of passenger car´s powertrains in terms of their entire life cycle. The goal was to describe current emission regulations of passenger vehicles, various types of power units they use, and emissions that are created in manufacturing, using and disposal of these vehicles. The comparison includes not only different types of internal combustion engine vehicles, but also electric vehicles. In conclusion were these power units evaluated based on emission considering current situation.
Systémy snižování emisí u osobních automobilů se zážehovým motorem
Filip, Josef ; Fridrichová, Kateřina (oponent) ; Böhm, Michael (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá způsoby snižování emisí osobních automobilů se zážehovým motorem. V úvodu je popis principu spalování, způsobů přípravy zápalné směsi a škodlivin, které během spalování vznikají. V hlavní části práce jsou detailně rozebrána jednotlivá konkrétní opatření pro snižování emisí používaná u moderních vozidel. Dále jsou ukázány příklady současných emisních systémů u několika vybraných automobilů. V následující kapitole jsou všechny získané poznatky shrnuty. V poslední části je detailně pospána vlastní konfigurace emisního systému, která je navržena s ohledem na maximální efektivitu v oblasti snižování emisí. Závěrem je pak spolu se zhodnocením současné situace shrnutí a nastínění možného směřování dalšího vývoje v dané oblasti.
Emisní systémy osobních automobilů se zážehovým motorem
Hána, Michal ; Fridrichová, Kateřina (oponent) ; Böhm, Michael (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou snižování emisí u osobních automobilů se zážehovým motorem. V úvodu jsou popsány jednotlivé emisní složky, jejich vznik a dopad na životní prostředí a lidský organismus. Hlavní část práce se věnuje možnostem snižování emisí. Je popsána funkce a konstrukční řešení jednotlivých komponent emisního systému. Dále jsou uvedeny konkrétní řešení pro několik vybraných zástupců z různých kategorií vozidel. Tato řešení jsou zhodnocena a je navržena vlastní konfigurace s ohledem na zvolené parametry. V závěru jsou shrnuty výsledky práce.
Vypínání válců zážehového motoru
Fridrichová, Kateřina ; Píštěk, Václav (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Práce se zabývá technologií vypínání válců, která umožňuje snížení spotřeby paliva a emisí. V první části jsou shrnuty možnosti aplikace vypínání válců a možné výhody plynoucí z kombinace s jinými technologiemi. Dále práce obsahuje konstrukční návrhy ventilových rozvodů dvou systémů vypínání válců pro řadový čtyřválcový motor a výsledky dynamických simulací jeho klikového mechanismu.
Vypínání válců spalovacích motorů
Fridrichová, Kateřina ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Práce je zaměřená na technologii úspory paliva a snížení emisí spalovacích motorů nazývanou vypínání válců. V první části je uveden historický vývoj této technologie spolu s objasněním podstaty snížení spotřeby paliva. Následuje popis důsledků vypínání válců a uvedení jednotlivých koncepcí používaných u zážehových motorů doplněný o výsledky testů provedených na vznětových motorech, kde se tato technologie doposud nepoužívá. V poslední části práce jsou uvedeny další komponenty motorů s vypínáním válců, zejména pak prostředky k tlumení vibrací, a příklady konkrétních aplikací.

Viz též: podobná jména autorů
1 FRIDRICHOVÁ, Klára
1 Fridrichová, Katrin
2 Fridrichová, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.