Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přínos Františka Kábele pro obor speciální pedagogika
Stárková, Kateřina ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se zaměřuje na významnou osobnost speciální pedagogiky Prof. PaedDr. Františka Kábele, DrSc. Zabývá se jak jeho životem, tak jeho vlivem na formování oboru speciální pedagogika v naší zemi. Přibližuje Kábeleho pokrokové myšlenky a činy, které vedly k rozvoji logopedie a somatopedie u nás Mnohé z těchto myšlenek jsou stále platné a aktuální. Zabývá se také Kábeleho podílem na založení některých institucí věnujících se u nás péči o postižené a výběrem z jeho velmi bohaté publikační činnosti. Práce má teoretický charakter, je zpracována monograficky s použitím analýzy odborné literatury, publikací a jiných zdrojů.
Přínos Františka Kábele pro obor speciální pedagogika
Stárková, Kateřina ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se zaměřuje na významnou osobnost speciální pedagogiky Prof. PaedDr. Františka Kábele, DrSc. Zabývá se jak jeho životem, tak jeho vlivem na formování oboru speciální pedagogika v naší zemi. Přibližuje Kábeleho pokrokové myšlenky a činy, které vedly k rozvoji logopedie a somatopedie u nás Mnohé z těchto myšlenek jsou stále platné a aktuální. Zabývá se také Kábeleho podílem na založení některých institucí věnujících se u nás péči o postižené a výběrem z jeho velmi bohaté publikační činnosti. Práce má teoretický charakter, je zpracována monograficky s použitím analýzy odborné literatury, publikací a jiných zdrojů.
Vzdělávání žáků s tělesným postižením
Masná, Lucie ; Hadj Moussová, Zuzana (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vzděláváním žáků s tělesným postižením a jejich integrací do běžných základních a středních škol. Teoretická část se věnuje charakteristice tělesného postižení se zaměřením na dětskou mozkovou obrnu, vzdělávání tělesně postižených - kompenzační pomůcky, individuální vzdělávací plán, asistent pedagoga, inkluzi a integraci, legislativní úpravě této oblasti a samozřejmě také financování, u kterého je zmínka i o programech podporovaných Evropskou unií. V praktické části se věnuji případové studii žáka s diagnózou "dětská mozková obrna" a jeho vzdělávání pomocí individálního vzdělávacího plánu, následně pak plnění tohoto plánu žákem. Druhá část je zaměřena na statické šetření na téma vzdělávání žáků s tělesným postižením a jejich integraci do běžných tříd základních a středních škol, popřípadě do speciálních tříd.
Sociální a ekonomická náročnost integrace tělesně postižených do běžných škol
Toboláková, Pavla ; Hadj Moussová, Zuzana (vedoucí práce) ; Rotport, Miloslav (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice integrace tělesně postižených žáků do běžných škol. V práci se zaměřuji na integraci v rámci středoškolského vzdělávání. První část se zabývá teoretickými poznatky z problematiky týkající se tělesného postižení, integrace, legislativního zajištění integrace a v neposlední řadě sociální a finanční náročností integrace tělesně postižených žáků do běžných škol. Praktická část je pak věnována statistickému sledování zdravotně postižených jedinců se zaměřením na tělesné postižení. Blíže rozebrané statistiky se věnují studentům středních škol s tělesným postižením. Následují výsledky výzkumného šetření v oblasti integrace v středoškolském vzdělávání se zaměřením na stručnou charakteristiku integrace žáků do vybrané školy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.