Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kyberšikana na základních školách
Plešr, Dominik ; Kohoutek, Jan (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
Tato práce se zaměřuje na téma kyberšikany na vybraných základních školách v České republice. Konceptuální základ je složen z teorie morálního vývoje Lawrence Kohlberga a teorie konfliktu uvnitř skupiny. Skrze desk research relevantních českých a mezinárodních výzkumů, a skrze expertní interview, jsou cíle práce především průzkumné, tzn. prozkoumat dnešní situaci (zahrnujíce efekty a prevenci) kyberšikany na vybraných základních školách v České republice.
Sport jako prostředek boje proti kriminalitě a sociálně patologickým jevům mládeže
Mýtová, Aneta ; Cejp, Martin (vedoucí práce) ; Popelka, Jakub (oponent)
Cílem bakalářská práce je zhodnotit použití sportu jako prostředku prevence kriminality a dalších sociálně patologických jevů mládeže. Při zjišťování byla použita analýza odborných textů, zaměřujících se na psychologické a sociologické otázky sportu. Tím byly zjištěny pozitivní přínosy sportu při formování osobnosti a socializace mládeže, a tím i pozitivní přínos při redukci kriminality a dalších sociálně patologických jevů mládeže. Při práci byly odhaleny i možné problémy při aplikaci sportu jako prostředku prevence, na základě toho byly vytvořeny podmínky, které je třeba při prevenci sportem dodržovat.
Sociálně patologické jevy na střední odborné škole a možnosti jejich řešení
Vlková, Kateřina ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Chrdlová, Michaela (oponent)
Diplomová práce s názvem Sociálně patologické jevy na střední odborné škole a možnosti jejich řešení se v teoretické části kromě základní terminologie spojené s danou problematikou zabývá rizikovými projevy chování mezi současnou mládeží a stručně představuje sociálně patologické jevy, které se na zkoumané škole za poslední dva roky nejčastěji vyskytovaly. Popsány jsou i další sociálně patologické jevy mezi současnou mládeží. S danou tematikou nesporně souvisí období adolescence, které je z mnoha důvodů nazýváno krizovým a ve kterém se nachází většina studentů středních škol. Tato kapitola je vzhledem ke své důležitosti podrobně propracována. V teoretické části práce jsou rovněž představeny rozdíly ve výskytu sociálně patologických jevů mezi pohlavími. V diplomové práci je dále objasněn systém primární prevence v České republice, důležitost rodinného a školního prostředí a vliv vrstevnické skupiny na zdravý rozvoj osobnosti. Závěrem teoretická část přibližuje alespoň některé z aktuálních trendů v prevenci a řešení sociálně patologických jevů na školách. V empirické části je představena škola - Střední odborná škola managementu a služeb, s.r.o. (Schulhoffova 844, Praha 4), na které byla provedena výzkumná sonda, pomocí které je mapován výskyt vybraných sociálně patologických jevů u studentů. Výzkumná...
PREVENCE SOCIÁLNĚ PATOLOGICKÝCH JEVŮ NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE
ILLYOVÁ, Lenka
Diplomová práce "Prevence sociálně patologických jevů na základní škole" se zabývá problematikou těchto jevů, a to s důrazem na teoretická východiska. Práce je rozdělena na část teoretickou a na část praktickou. V teoretické části jsou charakterizovány základní pojmy a rozebrány jednotlivé sociálně patologické jevy. Dále je v teoretické části možné nalézt možné příčiny vzniku těchto jevů či preventivní opatření. V praktické části byla provedena případová studie Gymnázia v Prachaticích, jejíž součástí je také dotazníkové šetření určené nejenom pro žáky této školy, ale i pro vyučující.
ŠIKANA JAKO SOCIÁLNĚ PATOLOGICKÝ JEV NA PRVNÍM STUPNI ZÁKLADNÍ ŠKOLY
HRUŠKOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá problematikou šikany jako sociálně patologickým jevem na prvním stupni ZŠ. Teoretická část bakalářské práce se zabývá agresí a agresivitou jako základním prvkem šikany, vymezením pojmu šikana a objasněním původu slova z pohledu různých autorů. Současně jsou zde popisovány vývojové stupně šikany, druhy či formy šikany a možnosti její prevence. Závěr teoretické části práce je zaměřen na zákony a organizace zabývající se problematikou šikany. Cílem práce je zmapovat, jaké zkušenosti mají se šikanou žáci druhých a čtvrtých tříd na ZŠ, kde se šikana nejvíce vyskytuje a jakým způsobem je žákům ubližováno. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Pro kvantitativní výzkum byly zvoleny dvě školy, z nichž jedna škola se nachází v obci a druhá ve městě. Praktická část je tvořena výzkumným šetřením, které bylo provedeno na dvou ZŠ a zúčastnilo se jej celkem 100 respondentů. Výsledky výzkumného šetření jsou graficky znázorněny a vyhodnoceny.
Obraz problematiky sociální patologie v díle E. Durheima a jeho nové souvislosti
VALICSEK, Martin
Cílem tohoto textu je seznámit čtenáře s problematikou sociálně patologických jevů a s teoretickými přístupy k výzkumu daných jevů. Toto je náplní především teoretické části textu. V rámci praktické části se pak autor pokouší na problém sociální patologie nahlédnout poněkud méně typickou optikou. Odkrývá možné spojitosti mezi sociálně patologickými projevy a současnými podobami práce. Émile Durkheim, resp. dílo,v němž se danou problematikou svého času zabýval, autorovi textu posloužilo jako pomyslný bod, do něhož jednak ústí úvodní kapitoly praktické části, a který je zároveň jakýmsi odrazovým můstkem pro následný chronologický posun vstříc přítomnosti a charakteristikám práce, které jsou typické pro její současnou organizovanou podobu. Snahou autora je též poukázat na stále aktuální Durkheimovy úvahy o vztahu mezi některými formami práce a sociálně patologickými jevy. Autor v textu klade značný důraz na historicko-ekonomický kontext proměn práce a snaží se též zachytit podstatné znaky způsobů uvažování, které bylo typické pro období, v němž E. Durkheim tvořil. Značná část prostoru v textu je věnována současnému neoliberalismu či fenoménům spojeným s postmodernou, jejich vztahu a přístupu k sociálně patologickým jevům.
Sociální patologie z pohledu sociálně vyloučených Romů
JUREČKOVÁ, Monika
Předkládaná diplomová práce je zaměřená na vybrané sociálně patologické jevy z pohledu sociálně vyloučených adolescentních Romů. Práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části nejprve objasňuji pojmy jako je sociální norma, deviace a její základní teorie, kultura chudoby, zabývám se též delikventním a kriminálním chováním v kontextu etnicity, dále popisuji sociální patologii romské menšiny, sociálním vyloučením romského etnika včetně problematiky sociálně vyloučených lokalit a na závěr teoretické části objasněním pojmu Rom či romské etnikum. Cílem diplomové práce je identifikovat, jak adolescentní Romové a Romky žijící v sociálně vyloučených lokalitách, vnímají sociální patologii. Vzhledem k cíli a specifičnosti výzkumného souboru i výzkumného šetření, jsem zvolila kvalitativní výzkum, metodu dotazování a techniku polostandardizovaného rozhovoru s otevřenými otázkami. Cílový soubor představuje 14 respondentů/tek ve věku od 13 do 20 let. Respondenty/tky jsem oslovila v následujících dvou sociálně vyloučených lokalitách: ? ubytovna pro neplatiče ? ubytovna sídlištního typu Výsledkem práce je zjištění, jaké jevy vnímají romští sociálně vyloučení adolescenti za patologické a jaké za normu a zda přestavují konkrétně pro ně standard či do jaké míry s nimi mají osobní zkušenosti.
Sportovní skupinové aktivity mladých jako prevence negativních sociálních jevů
PLŠKOVÁ, Alice
Práce se zabývá prevencí negativních sociálních jevů u dětí mládeže pomocí sportovních aktivit. Zkoumá vliv sportu a pohybových aktivit na člověka a společnost, na volný čas dětí mládeže a jeho smysluplné využití. Popisuje vývoj dítěte a s tím související negativní či patologické jevy. Charakterizuje delikvenci a rizikové faktory, které ovlivňují chování dětí a mládeže a mohou vést až ke kriminalitě. Mezi hlavní vlivy na dítě můžeme řadit rodinu, vrstevníky, média. Praktická část přibližuje některé prostředky prevence a preventivních programů. Popisuje tři organizace: Aerobic Centrum Pardubice, Kulturní dům Dubina a Základní školu Horní Jelení, kde jsou pro děti a mládež připraveny sportovní aktivity, které kromě smysluplného využití volného času podporují rozvoj osobnosti, zdravý životní styl a socializaci a interakci dětí a mládeže. Celkově jsou sportovní a pohybové aktivity jedním z hlavních prostředků využití volného času dětí preventivním způsobem a snižování rizika negativních sociálních jevů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.