Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zavádění etické výchovy do školního kurikula
Volfová, Lenka ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
V teoretické části se věnuji problematice zavádění relativně nového vzdělávacího oboru etická výchova do vzdělávání. Zdůrazňuji klíčový význam etiky ve společnosti a popisuji charakteristiku předmětu etická výchova. Zabývám se manažerskými procesy řízení změny školního kurikula. Výzkumné šetření je zaměřeno na překážky zavádění etické výchovy do školního vzdělávání. Výstupem výzkumného šetření je identifikace překážek. Výstupem bakalářské práce je modelový postup implementace etické výchovy do školního kurikula na základě zobecnění dat a zkušeností, získaných v rámci dotazníkového šetření a návrhy k překonání překážek. KLÍČOVÁ SLOVA: Globalizace, společenské klima, klima školy, řízení změny, styly vedení, implementace změny.
Vliv sociální atmosféry v organizaci na pracovní motivaci zaměstnanců
Falberová, Linda ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Míková, Irena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem sociální atmosféry v organizaci na pracovní motivaci zaměstnanců. Cílem práce je identifikovat a analyzovat významné faktory působící pozitivně a negativně na sociální atmosféru zaměstnanců ve vybrané nejmenované organizaci. Práce je rozdělena na dvě části -- teoretickou část a praktickou část. První část je zaměřena na vysvětlení a objasnění pojmů potřebných v praktické části. V druhé části je především vyhodnocení výsledků zjištěných pomocí analýzy dat, která byla získána pomocí metody dotazníku.
Asertivita v pracovním prostředí
Čapková, Zuzana ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Míková, Irena (oponent)
Bakalářská práce "Asertivita v pracovním prostředí" se zabývá skutečností, zda a jak jsou v komunikaci na vybraném pracovišti uplatňovány prvky asertivity, a jaké má jejich použití vliv na skupinovou atmosféru a řešení konfliktů. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části jsou popsány jednotlivé složky komunikace a transakční analýzy. Dále práce pojednává o asertivním chování a teorii konfliktů. Praktickou část bakalářské práce tvoří data získaná na základě dotazníkového šetření ve zvolené firmě a rozebírá vztah mezi asertivním chováním a sociální atmosférou. Závěr práce tvoří souhrn doporučení pro manažery firmy.
Vliv sociálního prostředí v organizaci na sdílení pracovní energie
Hejtmanová, Dagmar ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Syrovátka, Oldřich (oponent)
Tato bakalářská práce se dělí na dvě části, a to teoretickou část a praktickou část. Práce zjišťuje vliv sociálního prostředí ve vybrané organizaci na sdílení pracovní energie. V teoretické části jsou vysvětleny některé pojmy, které souvisí s termíny, jako jsou organizace, energie v práci, sociální atmosféra a pracovní spokojenost. Je zde uvedeno vše, co bude třeba k vypracování praktické části a především to, jak lze zjistit míru sdílení pracovní energie. Praktická část je postavena na dotazníku. Na základě výsledku dotazníkového šetření je proveden rozbor sesbíraných dat. K vyhodnocování výsledků byly použity popisné statistiky a další statistické metody. Cílem práce je zjistit míru sdílení pracovní energie u dvou pracovních skupin jedné nejmenované firmy a zároveň charakterizovat sociální atmosféru těchto dvou skupin.
Sociální klima ve firmě
Ullrychová, Jana ; Hubinková, Zuzana (vedoucí práce) ; Diopová, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou sociálního klimatu na pracovišti. Cílem je zpracování teoretických východisek dané tematiky a provedení vlastního šetření v reálných společnostech v návaznosti na teoretický základ. Praktická část spočívá ve stanovení hypotéz a jejich následném vyhodnocení za pomoci výsledků šetření. Zvolenou metodou pro výzkum je internetový dotazník, v němž dotazovaný potvrzuje či vylučuje pravdivost zadaných tvrzení, případně volí nejvhodnější odpověď z nabízené škály možností. Výzkum se soustředí na reálné organizace malého, středního i velkého rozsahu. Dotazník zodpovědělo 100 respondentů a výsledek šetření prokázal pravdivost stanovených hypotéz. Závěr práce se věnuje doporučením a návrhům na zlepšení úrovně sociální atmosféry.
Emoční charakteristiky osobnosti a jejich vztah k sociální atmosféře ve skupině
Petrecká, Veronika ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Míková, Irena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá výzkumem a zjišťováním emočních charakteristik zaměstnanců vybrané organizace a jejich vztahem k sociální atmosféře v této organizaci. V teoretické části jsou rozebrány jednotlivé složky atmosféry na pracovišti a faktory, které na ni mají vliv. Dále práce pojednává o významu emocí v lidském životě a v životě pracovním. Praktická část je založena na rozboru dat, která byla sebrána ve vybrané organizaci. V této části jsou rozebrány názory na jednotlivé složky sociální atmosféry v dané organizaci a dále emoční charakteristiky jejích zaměstnanců. Cílem práce je zjistit, zda mají emoční charakteristiky pracovníků vliv na celkovou atmosféru v organizaci.
Vnitřní klima a možnosti řízených aktivit u klientů s mentálním postižením v zařízeních v ČR a USA.
ŠINKOVÁ, Hana
ABSTRAKT, Vnitřní klima a možnosti řízených aktivit u klientů s mentálním postižením v zařízeních v ČR a USA. Cílem této práce je zjistit a porovnat vnitřní klima a možnosti řízených aktivit v zařízeních v ČR a v USA. Cíl byl splněn pozorováním vnitřního klimatu v organizacích a vyhodnocením otázek v dotazníku, které vztahují k charakteru sociálního klimatu organizace. Z rozhovoru s vedoucími zařízení vyplynulo, že v organizaci RTR, Inc. v USA není nabízeno vyšívání, pletení, háčkování, modelování, práci s počítačem, jízda na kole, jízda na koni, práce na zahradě a péče o hospodářská zvířata. To je 9 činností z 36 uvedených v dotazníku, což je 25 %. V českých organizacích není nabízena práce s počítačem a bowling. To jsou 2 činnosti z 36 uvedených v dotazníku, což je 5,5 %. Domnívám se tedy, že se hypotéza H1: V USA využívají širší nabídku řízených aktivit než v ČR, se NEPOTVRDILA. V dotazníku v otázkách, vztahujících se k charakteru sociálního klimatu organizace, zařízení v ČR získaly 10 bodů a v USA 12 bodů. Domnívám se tedy, že hypotéza H2: V systémech Home group v USA je vnímání sociálního klimatu vyšší než v zařízeních v ČR, se POTVRDILA. Systém Group home je podobný chráněnému bydlení v ČR. Na rozdíl od ČR žijí v tomto systému klienti všech druhů a stupňů postižení. Group home má za úkol integrovat lidi s postižením do společnosti a umožnit jim žít život, co nejvíce podobný životu v rodině. Domy systému Group home jsou součástí běžné městské zástavby, od které nejsou nikterak odděleny. Život klientů v USA je více podobný životu intaktní populace než v ČR. V ČR se na klienty stále pohlíží jako na nemocné pacienty, o které se musí pečovat a kteří se musí léčit. V USA se klienti tolik nesetkávají s léčebnými terapiemi jako v ČR, ale jsou více začleněni do života, velice podobného intaktní společnosti. Klienti v ČR mají možnost uspokojení většiny svých potřeb uvnitř organizace. Z toho vyplývá, že mají menší potřebu vycházet ven z organizace, do prostředí majoritní populace. Výsledkem výzkumu k hypotéze H2 se prokázalo, že v USA organizace pečuje více o své zaměstnance než v ČR.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.