Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Manažerské kompetence v malých podnicích
Novák, Petr ; Szarková, Miroslava (oponent) ; Mohelská, Hana (oponent) ; Tomšík, Pavel (oponent) ; Putnová, Anna (vedoucí práce)
Dizertační práce pojednává o manažerských kompetencích v malých výrobních podnicích v České republice. Záměrem výzkumu bylo zjištění současné úrovně těchto kompetencí u vrcholových manažerů těchto podniků. Zvolená problematika představuje velmi aktuální téma z pohledu dalšího rozvoje kompetencí potřebných pro výkon manažerské profese. Autor při zpracování dizertační práce vycházel z teoretických poznatků nabytých důkladným studiem českých a zahraničních odborných monografií, publikovaných vědeckých článků v odborných časopisech, ostatních elektronických zdrojích a především z provedených primárních výzkumů. Hlavním cílem dizertační práce bylo zjištění úrovně manažerských kompetencí vrcholových manažerů malých výrobních podniku z pohledu podnikového řízení, identifikace klíčových proměnných majících vliv na tuto úroveň a navržení doporučení vedoucích k rozvoji zjištěné úrovně. K dosažení hlavního cíle pak dále byly stanoveny 4 dílčí cíle a 5 hypotéz. Na základě výsledků z provedeného pilotního výzkumu kompetencí byl vytvořen model manažerských kompetencí, který byl následně ověřen primárním výzkumem. V rámci vyhodnocení získaných dat byla určena výsledná úroveň jednotlivých kompetencí. S použitím statistického vyhodnocení hypotéz byly zjištěny závislosti mezi kompetencemi a proměnnými, jimiž byly pohlaví manažera, délka současné a celkové manažerské praxe, věk, vlastnický vztah manažera k podniku a nejvyšší dosažené vzdělání manažera. Souhrnné výsledky byly uvedeny do širšího kontextu v porovnání se zjištěným stavem současného vědeckého poznání a na jejich základě byla vytvořena doporučení pro zvýšení úrovně manažerských kompetencí. Závěrem byly uvedeny přínosy dizertační práce a návrh doporučení v pokračování výzkumné činnosti.
Podnikatelský záměr
Vinca, Martin ; Bartoš, Josef (oponent) ; Veselý, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pomáhá objasnit problematiku založení malé fotovoltaické elektrárny na území České republiky. V teoretické části této práce se zabýváme důležitými teoretickými východisky k založení podniku. V analytické časti se nachází SLEPT analýza a SWOT analýza. Tyto dvě části slouží jako základ pro praktickou část. Praktická část přináší bližší pohled na kroky, které je třeba učinit při zakládání fotovoltaické elektrárny a obsahuje i vytvoření konkrétního podnikatelského záměru.
Strategy of Entering to New Markets
Posoldová, Michaela ; Nechuta, Aleš (oponent) ; Koráb, Vojtěch (vedoucí práce)
In the master's thesis a strategy of entering to geographically new market for recently established company is presented. Company's mission is to increase awareness about coffee world through demonstration of coffee roasting, coffee cupping and at the same time, provide customers with freshly roasted good quality coffee. The objective of the thesis is on the basis of new market critical analysis to propose the strategy for its entering. The text contains: external and internal analysis of the environment (Porter's Five Forces analysis, PEST analysis, SWOT analysis and marketing research) and proposals.
Způsoby financování inovací v malých a středních podnicích
Petrla, Karel ; Kříž, Jiří (oponent) ; Bočková, Nina (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou financování investic v malých a středních podnicích. V první části jsou popsána teoretická východiska a pojmy. V části analytické je představena vybraný společnost a trh na které působí. Dále tato práce popisuje vybrané inovace ve sledovaném podniku a nachází nejvhodnější finanční zdroje k jejich realizaci se zohledněním specifik a možností pro daný obor podnikání, která jsou následně vyhodnocena v části návrhové.
Způsoby financování inovací v malých a středních podnicích
Petrla, Karel ; Kříž, Jiří (oponent) ; Bočková, Nina (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou financování investic v malých a středních podnicích. V první části jsou popsána teoretická východiska a pojmy. V části analytické je představena vybraný společnost a trh na které působí. Dále tato práce popisuje vybrané inovace ve sledovaném podniku a nachází nejvhodnější finanční zdroje k jejich realizaci se zohledněním specifik a možností pro daný obor podnikání, která jsou následně vyhodnocena v části návrhové.
Podniková kultura a personální činnosti ve vybraném podniku
KRAUSOVÁ, Michaela
Tématem této diplomové práce je Podniková kultura a personální činnosti ve vybraném podniku. Cílem práce je charakterizovat podnikovou kulturu za pomoci specifikace jejích rozhodujících kulturních dimenzí v návaznosti na personální činnosti a navržení změn vedoucích k žádoucímu stavu ve vybraném podniku. Výzkum byl proveden ve firmě Ing. Jana Hutkaye, který podniká jako fyzická osoba. Práce je rozčleněna na čtyři hlavní části literární rešerši, cíl a metodiku práce, charakteristiku aktuálního stavu v podniku a diskuzi, souhrnné hodnocení a návrhy změn. Literární rešerše je zaměřena na objasnění pojmů z oblasti podnikové kultury, personálních činností a znalostní ekonomiky. V následující části je shrnut cíl práce a metody výzkumu, pomocí nichž je charakterizován aktuální stav podnikové kultury v kontextu personálních činností. Mezi použité kvantitativní metody výzkumu patří dotazníkové šetření formou Dotazníku personálních činností a testu VSM 94 a 2013. Z kvalitativních metod bylo využito pozorování, nestrukturované rozhovory a Test barevně sémantického diferenciálu. Aktuální stav v podniku byl charakterizován pomocí analýzy jednotlivých dotazníků s doplněním informací získaných pomocí rozhovorů a pozorování. Po důkladném rozboru a propojení výsledků všech metod výzkumu bylo zjištěno, že podniková kultura inklinuje k žádoucím dimenzím malé mocenské vzdálenosti, feminitě, kolektivismu a přijímání rizika a změn. Mezi nežádoucí výsledné dimenze patří krátkodobá orientace podniku a dimenze požitků. Závěrečná část práce je zaměřena na navržení opatření, které stabilizují žádoucí kulturní dimenze a především změní nežádoucí kulturní dimenze. Pro navržení konkrétních změn byly využity výsledky z dotazníku personálních činností, odkud vyplynuly hlavní nedostatky a problémy. Zavedení navržených změn nasměruje podnik blíže ke znalostní ekonomice, což zvýší jeho výkonnost a konkurenceschopnost.
Motivace ve vybrané organizaci
URBÁNKOVÁ, Lucie
Cílem této práce je nalézt silné a slabé stránky managementu podniku v mmotivaci pracovníků. Na základě výsledků analýzy byly vypracované návrhy, které byly odprezentovány managementu podniku s cílem zlepšit motivaci a stimulaci pracovníků a tedy k navýšení jejich spokojenosti a efektivity.
Applying methods of Competitive Inteligencie for educational companies
Böhmer, Miroslav ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Černý, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá návrhem systému Competitive Intelligence pro konkrétní vzdělávací společnost. Hlavním cílem práce je charakterizovat a poradit při výběru osoby odpovědné za realizaci činností týkajících se CI v této společnosti, identifikovat nejvhodnější informační zdroje pro získání informací o prostředí v němž působí a softwarové nástroje pro jejich monitorování. Teoretická část práce čerpá z odborné literatury, věnuje se popisu konkurenčního zpravodajství a charakterizuje i jednotlivé fáze cyklu CI. Další části jsou věnovány typologií informačních zdrojů a softwarovým nástrojem na jejich monitoring. Posledními částmi jsou charakteristika kategorie malých a středních podniků, do které zapadá i zkoumána společnost a vzdělávácí organizace. Praktická část této práce se zabývá možným návrhem systému Competitive Intelligence pro konkrétní vzdělávací společnost. Na začátku je uskutečněna analýza podnikatelského prostředí i s jejími největšími omezeními. V další části se práce věnuje návrhu systému CI, který sestává z výběru varianty realizace spolu s charakteristikou odpovědného pracovníka, definování informačních zdrojů a doporučení softwarových nástrojů pro jejich pravidelné sledování. Praktickým přínosem této práce je zavedení návrhu systému CI, který spočívá ve sledování informačních zdrojů, získávání informací a jejich následného vyhodnocování v souvislosti s konkurenčním prostředím podniku. Dalším přínosem práce je ukázka zavedení takového systému do společnosti z kategorie malých a středních podniků, který respektuje jejich omezení.
Strategy of Entering to New Markets
Posoldová, Michaela ; Nechuta, Aleš (oponent) ; Koráb, Vojtěch (vedoucí práce)
In the master's thesis a strategy of entering to geographically new market for recently established company is presented. Company's mission is to increase awareness about coffee world through demonstration of coffee roasting, coffee cupping and at the same time, provide customers with freshly roasted good quality coffee. The objective of the thesis is on the basis of new market critical analysis to propose the strategy for its entering. The text contains: external and internal analysis of the environment (Porter's Five Forces analysis, PEST analysis, SWOT analysis and marketing research) and proposals.
Podnikatelský záměr
Vinca, Martin ; Bartoš, Josef (oponent) ; Veselý, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pomáhá objasnit problematiku založení malé fotovoltaické elektrárny na území České republiky. V teoretické části této práce se zabýváme důležitými teoretickými východisky k založení podniku. V analytické časti se nachází SLEPT analýza a SWOT analýza. Tyto dvě části slouží jako základ pro praktickou část. Praktická část přináší bližší pohled na kroky, které je třeba učinit při zakládání fotovoltaické elektrárny a obsahuje i vytvoření konkrétního podnikatelského záměru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.