Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 75 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Počítačové modelování pohybu zemědělské techniky po pozemku
FILIP, Martin
Tato disertační práce se zabývá problematikou optimalizace počtu odvozních souprav a nakladačů při manipulaci, svozu a přepravě balíků píce, nebo slámy z pozemku na místo skladování tak, aby bylo dosaženo co nejnižší spotřeby lidské práce. Automatizovanýrozhodovací proces umožňuje zvolit optimální počet odvozních souprav a nakladačů tak, aby nedocházelo ke zbytečným prostojům manipulačních prostředků při čekání na přepravní techniku, nebo naopak aby nevznikaly ztrátové časy odvozních souprav nedostatečnou kapacitou nakladačů. Základní funkcí optimalizačního programu je zpracování obrazového snímku reálného pozemku, detekování jeho hranic a na základě odhadů výnosu píce nebo slámy odhadnout přibližné rozmístění velikostně předem definovaných balíků a určení centroidů, tedy míst, kde by měla být přistavena odvozní souprava při nakládání Centroid je současně místo, ze kterého jsou nejkratší pojezdové vzdálenosti pro nakladač. K centroidům jsou postupně přiřazovány balíky s nejnižší vzdáleností až do naplnění skupiny. Jedná se o stav, kdy počet balíků ve skupině odpovídá přepravní kapacitě odvozního prostředku. Další funkcí optimalizačního algoritmu je naplánování pojezdových tras v centroidu, a na základě vstupní hodnoty průměrné rychlosti nakladače, je vypočítaný potřebný čas pro pojezd tohoto stroje. K celkovému pracovnímu času nakladače je přičten i čas potřebný na jízdu z prostoru uskladnění stroje k pozemku, a také čas potřebný pro pojezd z místa vstupu na pracovní plochu k centroidu, i doba jízdy od zpracovaného centroidu k dalším centroidům, včetně doby pojezdu ze sklizených ploch zpět na místo, kde bude nakladač odstaven. K pojezdu nakladače je dále přičtena hodnota potřebného času zdvihu všech balíků v centroidech a jejich uložení na odvozní prostředek a doba prostojů manipulátoru, čímž je zjištěn celkový čas práce nakladače. Pracovní čas odvozních souprav je vypočten z dálky trasy (násobené průměrnou rychlostí těchto strojů) z místa uskladnění strojů k centroidu, doby nakládání a času potřebného na pojezd k místu skladování balíků, včetně doby potřebné na složení balíků z odvozní soupravy. Čas nakladačů a odvozních souprav je vyhodnocován souběžně, v synchronizaci, a je rozhodováno, zda dochází ke ztrátovým časům, které jsou postupně připočítávány pracovním časům. Optimalizační program postupně počítá různé varianty pro (n) nakladačů, (n) odvozních souprav, vyhodnocuje, která varianta spotřebuje nejméně času a je tedy optimální z pohledu nejnižší spotřeby času.
Návrh komplexního HIL simulátoru pátých dveří automobilu
Obrtáč, Tomáš ; Krejčí, Petr (oponent) ; Spáčil, Tomáš (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá návrhom komplexného HIL simulátora piatych dverí automobilu. Začiatok práce sa venoval teoretickým rešeršiam v oblasti In-the-Loop testovania. Praktická časť popisovala vývoj HIL simulátora doplneného o výkonovú časť. Pre návrh a analýzu riadenia bolo využité simulačné prostredie Matlab/Simulink. Pred začatím práce bola zmeraná signálová časť riadiacej jednotky a špecifické sekvencie signálov identifikované . Realizácia regulácie prebiehala na zariadení sbRIO od firmy National Instruments s implementáciou modelu na FPGA. Špecifické požiadavky na rýchlosť snímania a generovania komunikačných signálov viedli k vytvoreniu jedinečného hardvéru pre potreby aplikácie. Výsledkom práce je komplexný HIL simulátor s prehľadným GUI a možnosťou simulácie veľkej škály DC motorov.
Model čtyř-kvadrantové analogové násobičky AD835 pro PSpice
Kuřátko, David ; Brančík, Lubomír (oponent) ; Šotner, Roman (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá analogovým behaviorálním modelováním čtyř-kvadrantové analogové násobičky AD835 a jejími jednoduchými aplikacemi v PSpice. První část práce je věnována teoretickému rozboru analogových násobiček z obecného hlediska. Dále následuje rozbor jednotlivých prvků, které jsou vhodné pro modelování násobičky AD835, a možnosti jejich náhrady pomocí jiných prvků. Další část se věnuje popisu samotné násobičky AD835, rozboru navrženého modelu a ověření několika parametrů samotným měřením. Nakonec je uvedeno několik aplikací s analogovou násobičkou AD835. Výsledky simulací těchto aplikací byly porovnány s ideálním zapojením.
Simulace kinematiky a dynamiky vozidlových mechanismů
Zháňal, Lubor ; Bauer, František (oponent) ; Píštěk, Václav (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Práce se zabývá numerickou simulací kinematiky a dynamiky mechanismů pomocí vlastní vyvinuté numerické metody a na ní postavené komplexní simulační aplikace. Popsány jsou jak matematické principy použité numerické metody, tak i postup programování důležitých částí aplikace a její optimalizace. V závěrečné části jsou provedena srovnávací měření stran přesnosti a výkonu.
Analysis of bank ventilation
Grbál, Jakub ; Rubinová, Olga (oponent) ; Uher, Pavel (vedoucí práce)
The aim of the diploma thesis is the simulation of different types of air conditioners using the CFD methods. The main goal of this thesis is to design the most suitable type of air conditioning in the consideration room, due to the air flow rate in the residental area. The conclusion of the work is to devote the design of air conditioning system with the application of selected type of air conditioning based on the results of CFD simulations.
Audio zesilovač s přepínatelnými vstupy a mikroprocesorovým řízením
Strážnický, Martin ; Petržela, Jiří (oponent) ; Kratochvíl, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem nízkofrekvenčního koncového zesilovače ve třídě AB z diskrétních součástek. Dále se zabývá doplněním o předzesilovač, sluchátkový zesilovač a napájecí zdroje. Celek je doplněn o digitální část, která zajišťuje ovládání celého zesilovače. Výsledkem práce je celková obvodová struktura jmenovaných bloků a výsledky simulací důležitých celků.
Lokalizované povrchové plazmony: principy a aplikace
Kvapil, Michal ; Schmidt, Eduard (oponent) ; Šikola, Tomáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá plasmonickými nanostrukturami pro viditelnou, případně blízkou infračervenou, oblast elektromagnetického spektra. Nejdříve jsou připomenuty základní pojmy nutné k popisu vlastností plasmonických nanostruktur. Následně se práce zabývá rezonančními vlastnostmi zlatých nanoantén na skleněném substrátu a v přítomnosti nanokrystalického diamantu. Ke stanovení rezonančních vlastností a zesílení elektrického pole v okolí nanostruktur je užito FDTD simulací. Závěrem je uveden možný postup výroby antén a ověření jejich rezonančních vlastností.
Smart Structures with Integrated Piezoelectric Materials
Pinček, Ladislav ; Hrstka, Miroslav (oponent) ; Hadaš, Zdeněk (vedoucí práce)
This thesis deals with the examination of smart material properties of auxetic structure with electromechanical transformation developed at BUT. The work deals in single steps with the assembling of laboratory samples of smart material systems, experimental examination of electromechanical properties, model designing, and proposing technically feasible applications. Several technical applications have been proposed. The proposed technical applications were investigated experimentally or by simulation and the potential for further research was considered.
Design of Formula Student Wheel Suspensions
Urban, Marek ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
This thesis deals with design of suspension kinematics of both axles. Based on analyses of on-track data, multi-body simulations in Adams Car, simulations in Matlab and analytical calculations in Mathcad, various changes of the design are conducted in order to improve the vehicle dynamics of the Formula student car. Individual kinematic changes are made as a response to specific problems that were perceived with the previous car. One of the issues is the packaging of the decoupled roll and heave suspension system and rear suspension links, with the aim to minimize mass, center of gravity height and yawing moment of inertia. Beside packaging, changes of front wheel geometry were conducted to utilize the tire and minimize steering torque. Also, kinematics and compliance simulations of the rear suspension are conducted and a measuring device is designed. Lastly, the effects of kinematic changes and compliance on the steady-state vehicle dynamics are studied using the Force-moment method full-vehicle simulation in Adams, which is then post-processed in Matlab.
Výpočet teplotních polí v elektrických strojích
Liščák, Jiří ; Hájek, Vítězslav (oponent) ; Janda, Marcel (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na výpočet teplotních polí v elektrických strojích. Nejprve se v teoretické části zabývá principy vzniku a šíření tepla v elektrických strojích, měřením teplot v elektrických strojích. Dále jsou v praktické části práce provedeny výpočty teplotních polí pomocí nástroje Ansys Workbench na vytvořeném modelu a nakonec dochází k porovnání těchto hodnot s měřením na reálném elektrickém stroji.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 75 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.